Japp
SHL 21/22: Örebro - Djurgårdens IF 29/1
Som du kan se mot Örebro ikväll så går det inte att försvara sig till vinster. Kvalificerat SHL motstånd käkar upp lag som inte kan hota trovärdigt framåt.
Örebro är NOLL oroliga för vårat anfallsspel eller kontringar och därmed kan de lasta på hur mycket som helst framåt. De är inte rädda för att passa in i mitten i defensiv zon och deras forwards är över rödlinjen innan de knappt fått kontroll på pucken där hemma.
Det är bara att inse vart landet ligger.
Sen får jag ändå känslan att Fagervall velat skruva på ett par små rattar men det var nog helt fel läge för minsta lilla agerande skickar signalen att "nu kommer en gubbe med koll som säger vad jag ska göra så jag slipper ansvaret att agera själv".
Sårbara är bara förnamnet.
Senast redigerad av Praetori den 2022-01-29 19:42:04, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Fattar inte hur det här laget kan ha så förtvivlat svårt att spela försvarsspel. Helt uppenbart att fimpen inte ska spela center, fattar inte att dem fortsätter försöka. Bara att testa någon annan - testa någon av de backarna. Pontus Johansson kanske - han gör ändå ingen större nytta i försvaret ändå. Måste bara hitta ersättare till Carey, bjerselius, Hedström, Bengtsson och Berglund.
Positivt att vi hittat en bra tredje kedja i söderlund, rhensfeldt och Cederqvist. Nu behöver vi bara en första och andra lina
Tror fan man går å hänger sig….
Jag tror på allvar att om vi så skulle byta ut ALLA spelare mot Tampa och sätta dem i Hovet med Djurgårdströjor så skulle det ändå se lika illa ut. Ibland är hockey inte logiskt. Det finns ingen idé eller DNA som spelarna begriper sig på i nuläget. Fagervall har enormt mycket att jobba med. Det lilla som Falken och Aaro lyckades bygga upp blev ny kula med den nya tränaren. Det är bara att hoppas att man hinner bygga något nytt med det material och den tid man har kvar.bubba skrev: ↑2022-01-29 19:41:03 Fattar inte hur det här laget kan ha så förtvivlat svårt att spela försvarsspel. Helt uppenbart att fimpen inte ska spela center, fattar inte att dem fortsätter försöka. Bara att testa någon annan - testa någon av de backarna. Pontus Johansson kanske - han gör ändå ingen större nytta i försvaret ändå. Måste bara hitta ersättare till Carey, bjerselius, Hedström, Bengtsson och Berglund.
Senast redigerad av Praetori den 2022-01-29 19:47:22, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Du gillade inte Fagervall och skyller nu det på han, lite lågt, han sa själv att han inte går in och ändrar på saker, men nu är det tydligen hans felPraetori skrev: ↑2022-01-29 19:45:42Jag tror på allvar att om vi så skulle byta ut ALLA spelare mot Tampa och sätta dem i Hovet med Djurgårdströjor så skulle det ändå se lika illa ut. Ibland är hockey inte logiskt. Det finns ingen idé eller DNA som spelarna begriper sig på i nuläget. Fagervall har enormt mycket att jobba med. Det lilla som Falken och Aaro lyckades bygga upp blev ny kula med den nya tränaren.bubba skrev: ↑2022-01-29 19:41:03 Fattar inte hur det här laget kan ha så förtvivlat svårt att spela försvarsspel. Helt uppenbart att fimpen inte ska spela center, fattar inte att dem fortsätter försöka. Bara att testa någon annan - testa någon av de backarna. Pontus Johansson kanske - han gör ändå ingen större nytta i försvaret ändå. Måste bara hitta ersättare till Carey, bjerselius, Hedström, Bengtsson och Berglund.
Senast redigerad av #10 den 2022-01-29 19:50:18, redigerad totalt 1 gånger.
Nej du missförstår mig. Jag ogillar inte alls Fagervall. Jag tror han är klockren och de jag känner som faktiskt känner honom bättre säger samma sak, dvs att han är fantastiskt kompetent och sympatisk. Det är tidpunkten/tajmingen som jag tror var/är suboptimal.#10 skrev: ↑2022-01-29 19:47:07Du gillade inte Fagervall och skyller nu det på han, lite lågtPraetori skrev: ↑2022-01-29 19:45:42Jag tror på allvar att om vi så skulle byta ut ALLA spelare mot Tampa och sätta dem i Hovet med Djurgårdströjor så skulle det ändå se lika illa ut. Ibland är hockey inte logiskt. Det finns ingen idé eller DNA som spelarna begriper sig på i nuläget. Fagervall har enormt mycket att jobba med. Det lilla som Falken och Aaro lyckades bygga upp blev ny kula med den nya tränaren.bubba skrev: ↑2022-01-29 19:41:03 Fattar inte hur det här laget kan ha så förtvivlat svårt att spela försvarsspel. Helt uppenbart att fimpen inte ska spela center, fattar inte att dem fortsätter försöka. Bara att testa någon annan - testa någon av de backarna. Pontus Johansson kanske - han gör ändå ingen större nytta i försvaret ändå. Måste bara hitta ersättare till Carey, bjerselius, Hedström, Bengtsson och Berglund.
- Lee Harvey Oswald
Det sket sigLee Harvey Oswald skrev: ↑2022-01-29 12:31:17
Neej, det blir till att hålla siffrorna nere denna helg och ta nya tag hemma mot Rbk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Ja isåfall missförstod jag digPraetori skrev: ↑2022-01-29 19:49:32Nej du missförstår mig. Jag ogillar inte alls Fagervall. Jag tror han är klockren och de jag känner som faktiskt känner honom bättre säger samma sak, dvs att han är fantastiskt kompetent och sympatisk. Det är tidpunkten/tajmingen som jag tror var/är suboptimal.#10 skrev: ↑2022-01-29 19:47:07Du gillade inte Fagervall och skyller nu det på han, lite lågtPraetori skrev: ↑2022-01-29 19:45:42Jag tror på allvar att om vi så skulle byta ut ALLA spelare mot Tampa och sätta dem i Hovet med Djurgårdströjor så skulle det ändå se lika illa ut. Ibland är hockey inte logiskt. Det finns ingen idé eller DNA som spelarna begriper sig på i nuläget. Fagervall har enormt mycket att jobba med. Det lilla som Falken och Aaro lyckades bygga upp blev ny kula med den nya tränaren.bubba skrev: ↑2022-01-29 19:41:03 Fattar inte hur det här laget kan ha så förtvivlat svårt att spela försvarsspel. Helt uppenbart att fimpen inte ska spela center, fattar inte att dem fortsätter försöka. Bara att testa någon annan - testa någon av de backarna. Pontus Johansson kanske - han gör ändå ingen större nytta i försvaret ändå. Måste bara hitta ersättare till Carey, bjerselius, Hedström, Bengtsson och Berglund.
Det ser ut som tidigare, en spelare gör nåt och resten står och tittar på vad som ske ske ist för att själv agera och göra nåt
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det som är bra är iaf att Fagervall får två månader att bygga ett spel, under hela säsongen hittills så har det saknas linjer och en spelidé. Sedan går det inte att blunda för att 6-7 spelare i dagens trupp inte håller SHL-klass. Så vi behöver få tillbaka skadade spelare och några nyförvärv (1-2 centrar, 1-2 backar) som kan kliva in och göra skillnad. K-G har två veckor på sig att ordna det - hoppas verkligen han hinner. Kan Fagervall hinna etablera ett eget spel för laget och K-G fixa spelarna så BORDE vi fixa ett kval. Fast det otäcka är att vad som helst kan hända i kval 
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nått hände på bussresan, som fagervall sa.
Fan det ser inte klokt ut, som ett gäng bakfulla korpen spelare.
Fan det ser inte klokt ut, som ett gäng bakfulla korpen spelare.
Delägare
Problemet är att dom flesta är långtidsskadade och det lär bli fler än färre på skadelistan
Det är fan imponerande hur glad Lena låter när Örebro gör mål. Får man vara så partisk som kommentar? För övrigt jävligt ovanligt att en spelare som inte gjort poäng på tusen år gör mål mot oss.
Senast redigerad av DIF023 den 2022-01-29 20:08:18, redigerad totalt 1 gånger.