Får hoppas att det inte är allt för illa... Sörensen är inte direkt den typen som ligger kvar vid smällar och hårda tag, det är det som oroar mest...
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
De spelar i olika kedjor.
Dicks assist var i PP.
Dicks kedja med Bergfors var inne på båda bakåt i 5-5 spelet. -2 där.
Så du är medveten om att de inte spelar ihop alltså..
Kul att både Carey och Rhett fick göra mål, även om det var i PP.
Jag skulle hellre vilja se att Carey går center nu när Söderström kommit in och i väntan på en ny C.
3: Söderström Carey Rhett
1. Sörensen Rensfeldt Cederqvist
4. Forsberg Engsund Läkki.
2. Axelsson Eklund Bergfors ( Såg att någon skrev Läkki där..... Men det funkar inte, Falk kommer inte välja spela våra två minsta spelare 70 kilos , med Dick i 5 mot 5 spelet, där ingen KAN vinna insidan eller gillar att ta kampen framför offensiv mål. De har helt andra bra styrkor i sitt spel, därför kommer Bergfors eller någon annan få spela där. Med all rätt.
Jag skulle hellre vilja se att Carey går center nu när Söderström kommit in och i väntan på en ny C.
2. Axelsson Eklund Bergfors ( Såg att någon skrev Läkki där..... Men det funkar inte, Falk kommer inte välja spela våra två minsta spelare 70 kilos , med Dick i 5 mot 5 spelet, där ingen KAN vinna insidan eller gillar att ta kampen framför offensiv mål. De har helt andra bra styrkor i sitt spel, därför kommer Bergfors eller någon annan få spela där. Med all rätt.
Instämmer. Dock skulle jag vilja se att man testar Tim, Eklund och Forsberg tillsammans i ett par skarpa byten mot en av motståndarnas fjärdelinor i defensiv zonstart. Wille har visat fina tekningsegenskaper så jag tror verkligen att det kan vara något att testa.Vinge skrev: ↑2022-01-24 09:52:17 Kul att både Carey och Rhett fick göra mål, även om det var i PP.
OnT så verkar det finnas en viss sanning i ryktena att vi letar spelare i Finland. Spännande att man gluttar efter fler forwards även om jag inte tycker att vi har djupet på backsidan med Högga borta även om Schilling kommit in som en fin korsett till Bengtsson.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jag hör dig.
men,
Det tror jag blir svårt för Falk att göra. Hade du satt Rensfeldt som C, hade det varit ett alternativ för Falk.
I värsta fall med mer skador skulle jag tro att han oxå kan spela Engsund mellan Dick o Rhett.
Falk vill ha en tydlig roll spelare i varje kedja, där en spelare tar kampen, och faktiskt KAN och vill vinna fighten där framför mål.
Det skapar oxå mer ytor för tex Dick, eller Wille Att spela fram en målskytt, tex Rhett.
Din kedja saknar det Falk och de flesta tränare vill att en kedja ska ha.
Men visst, med tillräckligt mycket skador så..
Varför inte! Om vår första lina är trötta så visst, det skulle vara något att testa kanske. Nu tror jag Wille hade sämre siffror vad gäller tekningar just igår, men en dag får han är het på det så abslout.Praetori skrev: ↑2022-01-24 10:00:38Instämmer. Dock skulle jag vilja se att man testar Tim, Eklund och Forsberg tillsammans i ett par skarpa byten mot en av motståndarnas fjärdelinor i defensiv zonstart. Wille har visat fina tekningsegenskaper så jag tror verkligen att det kan vara något att testa.Vinge skrev: ↑2022-01-24 09:52:17 Kul att både Carey och Rhett fick göra mål, även om det var i PP.
OnT så verkar det finnas en viss sanning i ryktena att vi letar spelare i Finland. Spännande att man gluttar efter fler forwards även om jag inte tycker att vi har djupet på backsidan med Högga borta även om Schilling kommit in som en fin korsett till Bengtsson.
Kommer Tom tillbaka och vi är skade fria tycker jag vi har en rätt bra back uppsättning.
Då får Hedström och Bengtsson slåss om att vara 7-8 back.
I min bok gå Hedström före alla dagar i veckan. Bengtsson tappar mycket puck, slarviga pass, så har det varit hela säsongen. Han är stor men Hedström ser helt klart starkare ut. Bengtsson ser ofta vilsen ut i egen zon, tappar marketing mm. Tror han har en av dom abslout sämsta +/- dessutom av våra backar.
Att Bengtsson får lira PP tycker jag är märkligt , Vi har ju Grags och även shilling numera som kan stå på blå.
Spännade med ny C värvning, tänker mest på stabila duktiga defensiva egenskaper när jag hör finsk center. Men oavsett vad det blir, måste den center som kommer vara stark och gilla att vinna insidan och oxå klarar det. Säker att det är det som KG och Falk vill ha.
För Det kommer ge oss så otroligt mycket mer alternativ för att sätta ihop olika formationer än vi har idag..
Edit. Räknade fel på backar. Har vi alla friska (bortsett högga) blir ju Hedström/Bengtsson backar 6-7. Inte 7-8.
Så ja, en back till gärna även om det inte är prio ett.
Ny MV måste bara in nu. Vi har otroligt tätt med matcher framåt. Innan vi möter Örebro och Färjestad borta nästa lör söndag måste en ny vara spelklar. Matas orkar väl dra lasset själv mot Brynäs igen hoppas jag.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Söderlund är precis det vi behöver.Kan vi få in en puckskicklig center (helst 2) nu också så ser det bra ut.
Söderlund kan spela allt från 4de till förstaline
Ge mer förtroende till Lekkerimäki
Och kanske en av de viktigaste aspekterna, han bryr sig enormt mycket om hur det går för föreningen. Han brinner för skölden.Knickedick skrev: ↑2022-01-24 11:28:35 Söderlund är precis det vi behöver.Kan vi få in en puckskicklig center (helst 2) nu också så ser det bra ut.
Tror inte att Paul Carrey och Cameron Shilling kommer känna att åka ur SHL är det tyngsta de upplevt i sin karriär. Det kommer Tim göra.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tim Söderlund ser precis sådär snabb och skicklig ut som jag hoppades. Sätt nu honom utmed Wille och Lekkerimäki.
Den kedjan skulle det bli fart i, dessutom med en bra avslutare.
Sedan måste det ju finnas någon finansiär som kan se till att vi kan lösa Salak denna vecka. Vi måste ha 2 riktigt vassa målvakter snarast.
Dels riskerar vi annars att matcha sönder Mantas, både mentalt och fysiskt, dessutom förvånas jag inte om han snart drar på sig en belastningsskada.
Vi kan inte heller matcha in en gröngöling i detta läge. Vi behöver alla vinster och allt självförtroende vi kan få nu inför det som komma skall.
Att då lägga hoppet på Lindbom eller något i den stilen vore dåraktigt. Vi behöver 2 målvakter som båda kan spela stabilt samt ha förmågan att stjäla ett par matcher åt oss. Laget visade igår upp ett visst ljus i spelet till dess att vi började darra vid deras 1-2 mål.
In med Salak, minst 1 center och en forward som bidrar så kan vi nog börja få mer ordning på laget och fortsätta ingjuta mod i grabbarna inför ett mycket avgörande kvalspel.
Jag skulle vilja testa:
Lekkerimäki- Wille- Söderlund
Axelsson - Rensfeldt - Ceder
Rhett - Engsund - Bergfors
Carey - Berglund - Forsberg
Sedan måste det ju finnas någon finansiär som kan se till att vi kan lösa Salak denna vecka. Vi måste ha 2 riktigt vassa målvakter snarast.
Dels riskerar vi annars att matcha sönder Mantas, både mentalt och fysiskt, dessutom förvånas jag inte om han snart drar på sig en belastningsskada.
Vi kan inte heller matcha in en gröngöling i detta läge. Vi behöver alla vinster och allt självförtroende vi kan få nu inför det som komma skall.
Att då lägga hoppet på Lindbom eller något i den stilen vore dåraktigt. Vi behöver 2 målvakter som båda kan spela stabilt samt ha förmågan att stjäla ett par matcher åt oss. Laget visade igår upp ett visst ljus i spelet till dess att vi började darra vid deras 1-2 mål.
In med Salak, minst 1 center och en forward som bidrar så kan vi nog börja få mer ordning på laget och fortsätta ingjuta mod i grabbarna inför ett mycket avgörande kvalspel.
Jag skulle vilja testa:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Ceder och Sören går bra ihop P.G.A speeden och att dom går ganska rakt på. Den speeden finns bara närmelsevis hos Söderlund och Forsberg.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2022-01-24 12:06:43 Tim Söderlund ser precis sådär snabb och skicklig ut som jag hoppades. Sätt nu honom utmed Wille och Lekkerimäki.
Jag skulle vilja testa:
Jag ser nog helst därför att Söderlund tar Sörens plats.
Sen skulle jag gärna se att Lekkerimäki kunde få chansen att utnyttja sitt skott och och därför behöver han en passningsläggare a la Dick att få mackor ifrån.
Det bästa skulle väl vara att slippa använda Eklund som Center, men vi är så jävla svaga på center så vad fan gör man?
- Jim Morrison
Söderlund är snabb men har alldeles för lågt hockey-iq för att spela i en förstakedja. Han utgör en bra fjärde med Forsberg. Få in en ny bra center så kan Engsund flytta ned och spela mellan dom, säkra upp bakåt och låta dom flyga på kanterna.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2022-01-24 12:35:09, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Back,center,center,tränare,målis. Kämpa K-G
-
Det där håller jag inte med om. Han är ett typiskt exempel på en spelare som blivit "stämplad" som roll/fjärdekedjespelare och som spelar det spelet som rollen kräver. Smartness finns, men smarta spelare behöver smarta spelare för att kunna hitta kemi, för Söderlunds del kräver det även någon med samma tempo, ej lätt att hitta. Möjligen att Eklund kan vara en bra lekkamratJim Morrison skrev: ↑2022-01-24 12:34:10 Söderlund är snabb men har alldeles för lågt hockey-iq för att spela i en förstakedja. Han utgör en bra fjärde med Forsberg. Få in en ny bra center så kan Engsund flytta ned och spela mellan dom, säkra upp bakåt och låta dom flyga på kanterna.
Gillar fan iden på en RIKTIGT snabb kedja. Några som hetsar varandra ala Davidssons/Fjällby. Läskigt att göra för stora förändringar dock efter två raka vinster. Men Dick och Rhett har en uppenbar kemi. Både på isen och vid sidan av. Nu när det sket sig med Basse så tycker jag vi slopar iden med Bergfors/Axelsson också.
Axelsson - Engsund - Rhett
Cederqvist - Rensfeldt - Bergfors
Söderlund - Eklund - Lekkerimäki
Öhgren
In med en ny center som ersätter Engsund i första. Berglund på bänken och Filiph in i fjärde. När/om mirakulöst nog Sören kommer tillbaka snart så kliver han in på Bergfors plats och han får fightas med Forsberg och Carey i fjärde.
Sen är det verkligen dags att peta Bengtsson i PP. Nu när Shilling visar så fina egenskaper med puck så ska han in. Gragnani tar den andra naturligtvis.
Axelsson - Engsund - Rhett
Cederqvist - Rensfeldt - Bergfors
Söderlund - Eklund - Lekkerimäki
Öhgren
In med en ny center som ersätter Engsund i första. Berglund på bänken och Filiph in i fjärde. När/om mirakulöst nog Sören kommer tillbaka snart så kliver han in på Bergfors plats och han får fightas med Forsberg och Carey i fjärde.
Sen är det verkligen dags att peta Bengtsson i PP. Nu när Shilling visar så fina egenskaper med puck så ska han in. Gragnani tar den andra naturligtvis.