Ja den mannen hade tyvärr hybris och trodde han var sportchefernas sportchef, tragiskt. Tycker som sagt Stoppels värvningar varit klockrena i jämförelse...#10 skrev: ↑2022-01-23 22:45:24Jocken sliter sitt hår när han nu inser att han skulle förlängt med tjocka kuken i vårasBigJ skrev: ↑2022-01-23 22:37:05 Tack Stoppel för väldigt fina värvningar. Tycker samtliga har spelat mycket bra utifrån förväntningarna och naturligtvis Dick som det stora utropstecknet. Hur fan gör karln, trots dubbelhaka och dåligt flås så lyckas han briljera redan i sina första matcher.
Byt gärna ut styrelsen men f-n inte Stoppel eller Dick.
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
Nej, han sade det ju rakt ut att både Dick och Hank inte skulle få förlängt om de inte steppade upp rejält i våras. Tydligen gjorde de inte det...ken1968 skrev: ↑2022-01-23 22:51:13Tror inte Jocke har den ödmjukheten att han förstår hur viktig en spelare som Dicken är, Har svårt att se att Dick själv inte ville fortsätta, utan han fick nog inte ett förslag om nytt kontrakt, lätt med lite träning är Dick en topp 15 spelare i SHL minst 2 säsonger till.#10 skrev: ↑2022-01-23 22:45:24Jocken sliter sitt hår när han nu inser att han skulle förlängt med tjocka kuken i vårasBigJ skrev: ↑2022-01-23 22:37:05 Tack Stoppel för väldigt fina värvningar. Tycker samtliga har spelat mycket bra utifrån förväntningarna och naturligtvis Dick som det stora utropstecknet. Hur fan gör karln, trots dubbelhaka och dåligt flås så lyckas han briljera redan i sina första matcher.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
En sak är säker. Om vi klarar oss kvar i shl, då ska nr31 upp i taket. Han valde att komma tillbaka för att hjälpa till, och grejar han det är han (förutom bonusen) värd att få sitt nummer hissat. Eller en staty, vilket som 

Delägare
Säsongen 21/22
Det tror jag nog. Men Dick var, precis som huvuddelen av laget för ett år sedan, inte särskilt hungrigt. Det såg mestadels bekvämt och mysigt ut och vi åkte på stryk i match efter match efter match. Av 27 spelade efter nyår 2021 och resten av den säsongen så vann vi bara 9st och då var 4 av de på ÖT eller straffar. Någonting behövde ju hända. Sen blev det bajsmacka ändå men jag förstår faktiskt att man agerade från ledningens håll.ken1968 skrev: ↑2022-01-23 22:51:13Tror inte Jocke har den ödmjukheten att han förstår hur viktig en spelare som Dicken är, Har svårt att se att Dick själv inte ville fortsätta, utan han fick nog inte ett förslag om nytt kontrakt, lätt med lite träning är Dick en topp 15 spelare i SHL minst 2 säsonger till.#10 skrev: ↑2022-01-23 22:45:24Jocken sliter sitt hår när han nu inser att han skulle förlängt med tjocka kuken i vårasBigJ skrev: ↑2022-01-23 22:37:05 Tack Stoppel för väldigt fina värvningar. Tycker samtliga har spelat mycket bra utifrån förväntningarna och naturligtvis Dick som det stora utropstecknet. Hur fan gör karln, trots dubbelhaka och dåligt flås så lyckas han briljera redan i sina första matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
Hur bra är inte den där shilling, tänk om vi haft en sån försvarsgeneral från start.
Säsongen 21/22
Förutom något enstaka misstag så har han gjort otroligt bra avvägningar i sina beslut hitintills. Jag vet inte om han spelat på stor rink förut men ja det ser väldigt lovande ut även om 2 matcher är en för liten sample-size för att säga något definitivt. Men lovande ja..
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
Fast varför spelade laget så dåligt i våras? Det var ju knappast Dick eller Hanks fel, i min värld 2 spelare som absolut skulla varit kvar.Praetori skrev: ↑2022-01-24 09:06:12Det tror jag nog. Men Dick var, precis som huvuddelen av laget för ett år sedan, inte särskilt hungrigt. Det såg mestadels bekvämt och mysigt ut och vi åkte på stryk i match efter match efter match. Av 27 spelade efter nyår 2021 och resten av den säsongen så vann vi bara 9st och då var 4 av de på ÖT eller straffar. Någonting behövde ju hända. Sen blev det bajsmacka ändå men jag förstår faktiskt att man agerade från ledningens håll.ken1968 skrev: ↑2022-01-23 22:51:13Tror inte Jocke har den ödmjukheten att han förstår hur viktig en spelare som Dicken är, Har svårt att se att Dick själv inte ville fortsätta, utan han fick nog inte ett förslag om nytt kontrakt, lätt med lite träning är Dick en topp 15 spelare i SHL minst 2 säsonger till.#10 skrev: ↑2022-01-23 22:45:24Jocken sliter sitt hår när han nu inser att han skulle förlängt med tjocka kuken i vårasBigJ skrev: ↑2022-01-23 22:37:05 Tack Stoppel för väldigt fina värvningar. Tycker samtliga har spelat mycket bra utifrån förväntningarna och naturligtvis Dick som det stora utropstecknet. Hur fan gör karln, trots dubbelhaka och dåligt flås så lyckas han briljera redan i sina första matcher.
Nä, jag tror oket från JE sakta börjar släppa nu med hans spelidé och dåliga försvarsspel och med Stoppels fina värvningar kan det förhoppningsvis bli bra det här.
Ett plus också till tränarna som jag tror också haft oket från JE över sig men sakta har börjat få ordning på många saker nu och, är känslan, fått in en tro hos spelarna att de kan vända detta.
Säsongen 21/22
En sak som jag funderar på, jag vet inte om jag ska bli otroligt arg, eller skratta eller gråta, eller.........jag blir iallafall sjukt provocerad.
När nya spelare kommer in får de ofta nummer som funnits nyligen.
VARFÖR?
Har det med att det är svårt att trycka nya nummer på tröjorna eller, det verkar som att matrisarna "övertalar" spelarna att ta nyligen använda nummer;
Det började med Eklund som tog 72, som Bemström hade haft innan...
Lekkermäki har 88, som Holtz haft.
Berglund har 96, som Lorito nyligen haft.
Och, Söderlund har 46, som Grewe ganska nyligen haft.
Det KAN inte vara en tillfällighet......?
Hjälp mig!
VARFÖR?
Har det med att det är svårt att trycka nya nummer på tröjorna eller, det verkar som att matrisarna "övertalar" spelarna att ta nyligen använda nummer;
Hjälp mig!

"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Säsongen 21/22
Tror det är mest tillfällighet, dessa nummer kanske är ganska "vanliga" och populära bland spelare.maag80 skrev: ↑2022-01-24 10:46:56 En sak som jag funderar på, jag vet inte om jag ska bli otroligt arg, eller skratta eller gråta, eller.........jag blir iallafall sjukt provocerad.
VARFÖR?
Hjälp mig!![]()
Säsongen 21/22
Han har kanske spelat på stor rink i någon turnering, men inte regelbundet. Ja, vi får avvakta innan den slutgiltiga domen kommerPraetori skrev: ↑2022-01-24 09:56:34Förutom något enstaka misstag så har han gjort otroligt bra avvägningar i sina beslut hitintills. Jag vet inte om han spelat på stor rink förut men ja det ser väldigt lovande ut även om 2 matcher är en för liten sample-size för att säga något definitivt. Men lovande ja..

- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Haha, du är inte ensam, jag stör verkligen ihjäl mig på det och det är naturligtvis ingen tillfällighet. Är väl jobbigt att trycka nya nummer så dom ger det som redan finns om ingen har några speciella önskemål, det är iallafall ingen slump och det är så jävla fult när nästa spelare använder förgåendes, påminner om korpen.maag80 skrev: ↑2022-01-24 10:46:56 En sak som jag funderar på, jag vet inte om jag ska bli otroligt arg, eller skratta eller gråta, eller.........jag blir iallafall sjukt provocerad.
VARFÖR?
Hjälp mig!![]()
Spela fult
- Jim Morrison
Säsongen 21/22
Jag vill se Lekkerimäki rakt av på Sörens plats men jag kan ge mig fan på att Bjerselius spelar där istället.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 21/22
5 vinster under ordinarie tid på 27 matcher. Jo de spelade riktigt riktigt dåligt. Dick var ju så pass loj att Jocke sågade honom i DIF-TV om du minns (och han var inte ensam).
Sen tycker jag absolut att man borde behållit Dick och Hank. Jag tror inte vi hade befunnit oss i nuvarande skitsits om vi haft två de två från start även om vi kanske varit indragna i bottenstriden. Men att det var klappuselt i våras är ingen underdrift och sen fortsatte skiten ändå från September...
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 21/22
diftobbe89 skrev: ↑2022-01-24 11:08:18Haha, du är inte ensam, jag stör verkligen ihjäl mig på det och det är naturligtvis ingen tillfällighet. Är väl jobbigt att trycka nya nummer så dom ger det som redan finns om ingen har några speciella önskemål, det är iallafall ingen slump och det är så jävla fult när nästa spelare använder förgåendes, påminner om korpen.maag80 skrev: ↑2022-01-24 10:46:56 En sak som jag funderar på, jag vet inte om jag ska bli otroligt arg, eller skratta eller gråta, eller.........jag blir iallafall sjukt provocerad.
VARFÖR?
Hjälp mig!![]()
Detaljer bara men numren på spelartröjorna är broderade. Men inte så stor skillnad på att sy/klistra fast dessa som att göra ett tryck på en tröja.
Men spelare brukar väl få välja nummer om dom inte är hissade i taket etc? Antingen så ville de nog ha samma eller så får vi vara glada för att dom gick den billiga vägen och återanvände samma. Ser man det i den vinkeln så blir det ju mer pengar över till annan även om det bara är enstaka tusenlappar.