Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Fagervall är nog det bästa alternativet som finns på marknaden nu
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Mjo, vilket tyvärr vittnar om att marknaden är fullständigt bedrövlig.
Kan man inte få ordning på Malmö med alla de spelarna av kvalité så lär det inte ske underverk hos oss heller.
Du skulle jag nästan hellre säga Peter som ändå haft lite framgång. Mitell lär kanske inte vara så sugen iaf.
Undrar vad Ulf Taavola gör idag föressten..
Jonas Rönnqvist, där har vi manen som skulle rädda ossBoeman skrev: ↑2022-01-19 22:02:29Mjo, vilket tyvärr vittnar om att marknaden är fullständigt bedrövlig.
Kan man inte få ordning på Malmö med alla de spelarna av kvalité så lär det inte ske underverk hos oss heller.
Du skulle jag nästan hellre säga Peter som ändå haft lite framgång. Mitell lär kanske inte vara så sugen iaf.
Nisse Ekman är ju inte så tokig han heller även om jag kan störa mig lite på hur han låter när han pratar, men hockeykunskap det har han.#10 skrev: ↑2022-01-19 22:07:43Jonas Rönnqvist, där har vi manen som skulle rädda ossBoeman skrev: ↑2022-01-19 22:02:29Mjo, vilket tyvärr vittnar om att marknaden är fullständigt bedrövlig.
https://swisshockeynews.ch/index.php/sh ... -shl-teams
Här är en spelare som pratar med SHL lag.
Förmodligen lag runt den nedre halvan.
Här är en spelare som pratar med SHL lag.
Förmodligen lag runt den nedre halvan.
Precis. Dick är enda anledningen till att Bergfors och Basse kunnat plocka poäng.. Givetvis ingenting som hockey snillet Jocke såg. Bra där.Manijock skrev: ↑2022-01-19 12:25:11 Hahaha Basse alltsåVilken jävla skitrekrytering med facit i hand. Bra en halv säsong ihop med Dick... Vem skulle inte vara det? Resten glider han bort med lite ont här och där, eller så är han på isen och presterar som random tredjecenter. Antar att han inte är billig heller.... Ytterligare en som ska städas bort...
Och folk kallar Dick skadedrabbad![]()
Basse är vek, klen och en riktig medelmåtta.
Men han är bra på att teka säger säkert någon....
Mmm och Berglund kam kämpa, och Ögren åka skridskor, Bergfors stå framför mål. Så då blir det ju jättebra, ellerhur. Man behöver inte hålla shl nivå i det man gör...
Går Basse ner i lön och kan lära sig det defensiva spelet samt bli mycket starkare kan han få stanna och vara glad för några minuter. Tror dock att han har en smula grandios självbild.
Så nu letar vi alltså efter en första Center och en topp center eller fw till. Och det fort som fan för att ha ett slagkraftigt lag , lycka till KG !
Tror snarare vi får se någon komma in som konkurrerar med Berglund om extra platsen i match truppen.
Ingen har vad jag sett sagt att dom vill klubben illa..men utifrån hur ledningen VÄLJER att inte agera när de dessutom är medvetna om hur extremt kassa laget, tränarna och sportchef är, så kan man ju undra. De har haft all tid i värden på sig, sendan omgång 5-6 såg man att DIF var ett skämt i SHL.
Men man har stoppat huvudet i sanden. Finns inget att skylla på för de som haft makten att förändra.
De har haft enormt med tid.
Skickar med ett par
Det är lätt att säga att alla ska vara ""''konstruktiva""' här inne, men jag tycker de flesta här inne börjar förhåller sig till verkligheten. Och det finns inte så mycket bra att säga om den. Jag förstår alla som är förbannade.
Ledningen, tränarna, och många spelare förtjänar det. De är "proffs" och dessutom offentliga personer.
Men jag anser att styrelsen , tränarna och JE ska ha mest skit.
Nisse? Han som slog sitt kloka huvud ihop med Jocke och bokstavligt talat grät Ingman till oss..Boeman skrev: ↑2022-01-19 23:04:55Nisse Ekman är ju inte så tokig han heller även om jag kan störa mig lite på hur han låter när han pratar, men hockeykunskap det har han.#10 skrev: ↑2022-01-19 22:07:43Jonas Rönnqvist, där har vi manen som skulle rädda ossBoeman skrev: ↑2022-01-19 22:02:29Mjo, vilket tyvärr vittnar om att marknaden är fullständigt bedrövlig.
Det var så pass SYND om honom , så han fick ett kontrakt hos oss. Ja men det är ju kalas! Klart han ska ha det tyckte Jocke och klappa både Ingman och Nisse huvudet.
In med Hånberg. Fattar inte vad de väntar på..
Kanske att det blivit en sekt i DIF, systemet framför allt. Ingen får komma in och ta deras platser där de själva tycker det går bra, DIF har bara otur, egentligen är alla spelare värdsklass och vi har de bästa tränarna i världen.
Sen är Det förmodligen så skönt där på kansliet och i styrelse rummet, där dom kliar varandras magar.
Jag skulle tom i det läge vi är i kunna tänka mig Vikegård eller P.Andersson. någon som faktiskt KAN slå k.ken i Bordet ställa krav på hårt jobb.
Var tidigare inne på att jag inte tror att många spelare har respekt för den unga nykomlingen Aaro. Både i hans taktiska kunnade, brist på att göra annorlunda eller hans utstrålning/energi.
Ta in någon erfaren, skicklig tränare med meriter från Finland annars ? Spela lite taight bakåt och rakt framåt med Speed. Gör nått någon jä.la gång innan vi åker ur.
med risk för att låta som en gammal gubbe så: "det var bättre förr" 
När en värvning var klar och påskriven så stod det typ i tidningen dagen efter eller nått motsv
nu ska det upp med klockor och hypas på twitter å skit så några som har tid å följa det där 24/7 hinner registrera att en klocka är upp och att den sen tas ner och så blir det värsta shit-stormen av ingenting. take a chillpill å softa ner. Den som ropar "avgå!" högst kanske borde linka in på kansliet och anmäla sig ideellt att hjälpa till på nått sätt så KG å gänget får göra det dom kan i lite mer lugn å ro än att parera lynniga suportrar på nätet.
https://hockeynews.se/articles/22776/
När nått är klart med nått nyförvärv eller dylikt så presenteras det på hemsidan i sedvanlig ordning.

När en värvning var klar och påskriven så stod det typ i tidningen dagen efter eller nått motsv
nu ska det upp med klockor och hypas på twitter å skit så några som har tid å följa det där 24/7 hinner registrera att en klocka är upp och att den sen tas ner och så blir det värsta shit-stormen av ingenting. take a chillpill å softa ner. Den som ropar "avgå!" högst kanske borde linka in på kansliet och anmäla sig ideellt att hjälpa till på nått sätt så KG å gänget får göra det dom kan i lite mer lugn å ro än att parera lynniga suportrar på nätet.
https://hockeynews.se/articles/22776/
När nått är klart med nått nyförvärv eller dylikt så presenteras det på hemsidan i sedvanlig ordning.
Tänds ett hopp för Thoresen när Storhamar värvar denna poäng-transatlant?
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... ne-scheidl
-
https://hockeynews.se/articles/22782/
"Är Joakim Fagervall något för Djurgården?
– Ja, det är klart. Nu finns han på marknaden. Det är någonting vi får ta med och titta på, säger Stoppel utan att gå in djupare i ämnet än så."
"Är Joakim Fagervall något för Djurgården?
– Ja, det är klart. Nu finns han på marknaden. Det är någonting vi får ta med och titta på, säger Stoppel utan att gå in djupare i ämnet än så."
Jag är verkligen inte avis på KG och den uppgift han har. Det brinner överallt och han måste prioritera vilken brand han ska försöka släcka.
Vanligtvis brukar lag som vill förstärka jaga 1 spelartyp den här tiden på året.
KG ska få in tränare, målvakt, forward (back?) och sen passar Strandberg på att gå sönder, vilket gör att centerpositionen måste bli ordentligt prioriterad. Fy fan för att rodda i allt detta. Instämmer med tidigare röster - jag hoppas han har hjälp vid sin sida.
Men frågan är hur jävla viktigt det är att det blir exakt rätt man som tränare. Att ta in nån av Fagervall/Hånberg skulle ju oavsett vem det blir ge oss bättre förutsättningar att överleva, även om de inte är "rätt" man att leda Djurgården framåt sett i ett längre perspektiv.
Vanligtvis brukar lag som vill förstärka jaga 1 spelartyp den här tiden på året.
KG ska få in tränare, målvakt, forward (back?) och sen passar Strandberg på att gå sönder, vilket gör att centerpositionen måste bli ordentligt prioriterad. Fy fan för att rodda i allt detta. Instämmer med tidigare röster - jag hoppas han har hjälp vid sin sida.
Men frågan är hur jävla viktigt det är att det blir exakt rätt man som tränare. Att ta in nån av Fagervall/Hånberg skulle ju oavsett vem det blir ge oss bättre förutsättningar att överleva, även om de inte är "rätt" man att leda Djurgården framåt sett i ett längre perspektiv.
man får hoppas på det, lät på thoresen som att han verkligen av hela sitt hjärta ville hit i den intervju han gjorde.DIFJKPG skrev: ↑2022-01-20 09:07:35 Tänds ett hopp för Thoresen när Storhamar värvar denna poäng-transatlant?
Kom igen Thore. Kränkande särbehandling finns la i Nörge också!Mvildma skrev: ↑2022-01-20 10:16:23man får hoppas på det, lät på thoresen som att han verkligen av hela sitt hjärta ville hit i den intervju han gjorde.DIFJKPG skrev: ↑2022-01-20 09:07:35 Tänds ett hopp för Thoresen när Storhamar värvar denna poäng-transatlant?

Vad gör Kenta Johansson idag det står inget om honom på flera år. Har han gått i pension?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz