Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2022-01-19 06:49:24 Sitt ner i båten!!!!!!!

Ta lite lugnande och låt KG försöka göra sitt jobb. Han jobbar stenhårt.
Han kan försöka hur mycket han vill men just nu är han bara en ytterligare förlängning av bristen på professionalitet som rått i klubben allt för många år. Att inte ha koll på en spelares kontrakt och vara tre minuter ifrån att presentera en spelare som tillhör en annan klubb... För jag antar att KG någonstans har gett sitt godkännande till ett medieteam som ska publicera nyheten.

Vilken cirkus det här har blivit. Om ni inte är medlemmar - bli det idag så vi tillsammans kan byta ut styrelseordförande samt andra medlemmar och få den här klubben på rätt köl igen. Det krävs sex månaders medlemsskap för att få rösträtt nämligen och annars står ni där i sommar utan att kunna påverka.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
OptimusPrime

Inlägg av OptimusPrime »

EspenK skrev: 2022-01-19 06:49:24 Sitt ner i båten!!!!!!!

Ta lite lugnande och låt KG försöka göra sitt jobb. Han jobbar stenhårt.
Menar du kommunikations avdelningen? Ja, de måste chilla och låta KG arbeta i lugn och ro
Hade jag varit chef/VD så hade jag blivit fly förbannad ifall någon medarbetare gått ut med information som inte är bekräftat/klart. Sen måste man lära sig att kommunicera inom egna leden internt.
Hillberry blue
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Hillberry blue »

Det vore ju bra om någon från ledningen i DIF gick ut med en förklaring hur allt gått till egentligen. Är ju inte ovanligt att spelartransfers spricker i sista stund av olika anledningar. Har ju hänt tidigare och kommer att hända igen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hillberry blue skrev: 2022-01-19 08:44:07 Det vore ju bra om någon från ledningen i DIF gick ut med en förklaring hur allt gått till egentligen. Är ju inte ovanligt att spelartransfers spricker i sista stund av olika anledningar. Har ju hänt tidigare och kommer att hända igen.
Efter att man gått ut med att en spelare ska presenteras? Det vågar jag ändå säga är ovanligt. Om inte direkt unikt!

Amatörmässigt så det förslår. Förstår att man inte vågar gå ut med facit. Alldeles för skämmigt!
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Om det nu är ovanligt och unikt så är det väl ändå viktigare att få en förklaring ?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

OptimusPrime skrev: 2022-01-19 00:46:53
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-18 22:42:24

Absolut. Då kan vi lägga ner. Går inte bygga upp och bygga nytt. Kolla bara hur ruttet Brynäs var i våras. De klarade sig kvar och är nu på gång igen. I bästa fall blir vi ett nytt Modo om vi åker ur. Tron på att gå upp, men lyckas aldrig.

Btw, stäng forumet ett par dagar. Löjligt mycket kräkningar mot DIF nu. Detta efter en felaktig klocka på typ twitter.
DIF är sämst, förtjänar att åka ur, vi är sämst, nu ännu sämre, så dåligt, jävla klocka…..

Som om någon Djurgårdare missat att vi ligger toksist i SHL? Vem försöker ni övertyga?
Är inte klockan i sig utan här känns det som att någon gjort en twitterinlägg baserat på SVT uppgifter utan att kolla med DIF först. Sen när någon påpekade det till personen så ändrades innehållet och för att sen raderas det helt. Känns lite grann som Carl Bildts twitter inlägg nyligen. För att sammanfatta, det kändes oseriöst. Hela säsongen har varit en röra så man kan ju försöka börja göra rätt. Hur svårt är det att komma ut med ett inlägg när allt är klart el. är man så himla kåt på tangenterna. Speciellt då alla vill ha ett namn, på antingen ny tränare el. spelare som ska tillföra något. Då blir det en extra frustration för att många förväntar sig en nyhet. Tror att alla genomgår denna tid annorlunda och det finns en stor frustration. Smart att stänga forumet om det är match på torsdag också. Hur tänkte du där? Bättre att folk får ventilera på forumet så det inte brister någon annanstans.

Tänk dig om du väntar på tåget och den ska anlända perrongen 15:15. Klockan är 15:15 och det hörs från högtalarsystemet att tåget är försenat men kommer snart. 15:34 kommer ett nytt meddelande om att lokföraren blev corona smittad så man måste ta in en ny. Men då ledningen inte hade koll på corona rekommendationerna först så insåg man 15:58 att man måste ställa in tåget för ingen vill gå in i förarkabinen. Stackars Olle som väntat sen 14:00 för han ville hinna med tåget. Klart som fan blir besviken och Olle gnäller på äldre mannen med hunden som stod närmast då beskedet kom. Allt är hundens fel
Du har nog rätt i det mesta du skriver. Det vore nog dumt att stänga forumet. Ville nog mest visa upp en annan ton än vad gemene man haft senaste trådsidorna.
Jag tycker verkligen att det skrivs onödigt mycket skit just nu. De annars så intressanta dialogerna drunknar i folks spyor över vår uselhet.

Men så börjar jag som sagt bli till åren. Får allt svårare att relatera till ett femtioelfte inlägg om hur värdelösa vi är. Särskilt när de dessutom ofta upprepas av samma personer.

Istället för att dumt föreslå att stänga forumet så kan jag ju ta beslutet att ta en paus från det. Är ju ingen som tvingar mig in och läsa här. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Storhamar har nysignering kl 11.30 (om deras klocka fungerar). Om det är en till forward och man kanske kan hoppas på Thore igen?
Hoppet är det sista som överger en, :lol:
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Tom har signat nytt och vill vara med på resan till toppen! Oklart vilken division han menar dock ;-)
Användarvisningsbild
Rudi

Inlägg av Rudi »

Det stod ju på Hockeysverige att Salak förväntades bryta kontraktet med Sparta Prag i dag så kanske blir värvningen officiell om några timmar. Eller inte.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-19 10:25:18
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-18 22:42:24

Absolut. Då kan vi lägga ner. Går inte bygga upp och bygga nytt. Kolla bara hur ruttet Brynäs var i våras. De klarade sig kvar och är nu på gång igen. I bästa fall blir vi ett nytt Modo om vi åker ur. Tron på att gå upp, men lyckas aldrig.

Btw, stäng forumet ett par dagar. Löjligt mycket kräkningar mot DIF nu. Detta efter en felaktig klocka på typ twitter.
DIF är sämst, förtjänar att åka ur, vi är sämst, nu ännu sämre, så dåligt, jävla klocka…..

Som om någon Djurgårdare missat att vi ligger toksist i SHL? Vem försöker ni övertyga?
Är inte klockan i sig utan här känns det som att någon gjort en twitterinlägg baserat på SVT uppgifter utan att kolla med DIF först. Sen när någon påpekade det till personen så ändrades innehållet och för att sen raderas det helt. Känns lite grann som Carl Bildts twitter inlägg nyligen. För att sammanfatta, det kändes oseriöst. Hela säsongen har varit en röra så man kan ju försöka börja göra rätt. Hur svårt är det att komma ut med ett inlägg när allt är klart el. är man så himla kåt på tangenterna. Speciellt då alla vill ha ett namn, på antingen ny tränare el. spelare som ska tillföra något. Då blir det en extra frustration för att många förväntar sig en nyhet. Tror att alla genomgår denna tid annorlunda och det finns en stor frustration. Smart att stänga forumet om det är match på torsdag också. Hur tänkte du där? Bättre att folk får ventilera på forumet så det inte brister någon annanstans.

Tänk dig om du väntar på tåget och den ska anlända perrongen 15:15. Klockan är 15:15 och det hörs från högtalarsystemet att tåget är försenat men kommer snart. 15:34 kommer ett nytt meddelande om att lokföraren blev corona smittad så man måste ta in en ny. Men då ledningen inte hade koll på corona rekommendationerna först så insåg man 15:58 att man måste ställa in tåget för ingen vill gå in i förarkabinen. Stackars Olle som väntat sen 14:00 för han ville hinna med tåget. Klart som fan blir besviken och Olle gnäller på äldre mannen med hunden som stod närmast då beskedet kom. Allt är hundens fel
Du har nog rätt i det mesta du skriver. Det vore nog dumt att stänga forumet. Ville nog mest visa upp en annan ton än vad gemene man haft senaste trådsidorna.
Jag tycker verkligen att det skrivs onödigt mycket skit just nu. De annars så intressanta dialogerna drunknar i folks spyor över vår uselhet.

Men så börjar jag som sagt bli till åren. Får allt svårare att relatera till ett femtioelfte inlägg om hur värdelösa vi är. Särskilt när de dessutom ofta upprepas av samma personer.

Istället för att dumt föreslå att stänga forumet så kan jag ju ta beslutet att ta en paus från det. Är ju ingen som tvingar mig in och läsa här. :D
Jag håller helt med dig Bombom.

Problemet med ett diskussionsforum är ofta just det du sätter fingret på. Yttrandefrihet är en viktig rättighet, men borde komma med en hel del skyldighet.
Ofta blir det bra diskussioner och blir något som ger tillbaka i ens intresse. Problemet blir när alltför många bara skriver en massa ickekonstruktivt skit som bara leder till negativitet och inte bidrar.
Jämför med improvisationsteater där det är förbjudet att säga "Nej". Helt enkelt för att om någon säger "Nej" tar det stop. Det går inte att jobba mer därifrån.
Inte nog med det så sprider negativitet mer negativitet.

Visst att man kan tycka att den enskilda ska anpassa sig och att passar det inte får man själv ta en paus, men det blir så otroligt tråkigt att de som bidrar med konstruktivitet och håller forumet levande och dynamiskt ska anpassa sig efter personer, vars största bidrag är svärord och clownemojis. Massa gissningar och förutfattade meningar. Källkritik = 0.

Tycker man nivån på DIF är låg, kan man kanske ransaka sig själv....
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Nattuggla_ skrev: 2022-01-19 10:25:54 Storhamar har nysignering kl 11.30 (om deras klocka fungerar). Om det är en till forward och man kanske kan hoppas på Thore igen?
Hoppet är det sista som överger en, :lol:
En kommentator på TV2 skriver också att Storhamar ska plocka in 3 stycken utöver nyligen invärvade Nicholls. En användare frågar då: "Så ekonomin finns till det altså?"

Går att spekulera fritt i det och jag har ingen insyn i deras ekonomi. Men om vi betalade för Thoresen så lär klubben ha fått en avsevärt större plånbok att värva spelare med.
AirQ

Inlägg av AirQ »

Tycker det låter som standard praktik hos SAS :lol:
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Jag tolkar tystnaden som att det sista inte är sagt.

Eller nej föresten jag ändrar mig. Med tanke på hur dåliga man har varit på att informera om vad som händer tidigare denna säsong så tolkar jag det som att ingen vill kliva fram och ta ansvaret i denna soppa.

Det är ett tungt ansvar som vilar på KGs axlar. Jag hoppas att han får hjälp.
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Knickedick skrev: 2022-01-19 11:01:27 Jag tolkar tystnaden som att det sista inte är sagt.

Eller nej föresten jag ändrar mig. Med tanke på hur dåliga man har varit på att informera om vad som händer tidigare denna säsong så tolkar jag det som att ingen vill kliva fram och ta ansvaret i denna soppa.

Det är ett tungt ansvar som vilar på KGs axlar. Jag hoppas att han får hjälp.
Fast... K-G har ju kommenterat cirkusen kring Thoresen. Annars har ju inte DIF gått ut med info kring någonting.
Allt har ju varit rykten från media. Kulmen var ju aftonbladets pajasartikel om varför Salak inte blev klar. "Det blev inte klart för han har ingen klausul".
Oj, vilket gräv!

Tycker inte DIF ska ut och kommentera kring rykten, avslöjanden och spekulationer från media under brinnande säsong...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Tom visar hjärta. Gött!! Men meningslöst om han inte kommunicerar att han stannar även om/när vi åker ur.... Lätt att skriva att man stannar och sen säger "tjarå" när skeppet går under?

Vore stört med Tom i HA... Lekstuga runt egen kasse! För bra för att vara aktuellt.
Låst