Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFLuWi »

Boeman skrev: 2022-01-18 14:49:00
Nattuggla_ skrev: 2022-01-18 14:31:16 Så jävla uselt skött.
Kontraktet är väl färdigt innan man ber mediateamet lägga ut ett inlägg hoppas jag. Fattas bara att han är klar för annan klubb, om det nu gällde Salak.
Tydligen är Tjomme och rycker i Salak.
Har du nån källa för det?

Tycker generellt att det är mycket gissningar och påståenden här inne just nu. Inte relaterat till ditt inlägg dock Boeman.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, det går bara att skratta åt skiten.
Detta summerar vår säsong rätt bra, (tror iofs inte att Salak var lösningen på vårat usla lagbygge)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-01-18 15:01:29 Haha, det går bara att skratta åt skiten.
Detta summerar vår säsong rätt bra, (tror iofs inte att Salak var lösningen på vårat usla lagbygge)
Så illa skött som den här föreningen är och har varit så förtjänar man ingenting annat än degradering.

Rekommenderar alla att lyssna på DIFpoddens hockeyavsnitt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Hoppas och tror att det är klart med Salak. Även Mrmadhawk har fått bekräftat att han ska vara klar.. Men visst, inget är helt klart förrän det är bläck på pappret...

Låt oss hoppas att KG har lite medvind nu :D
Användarvisningsbild
Boeman

Inlägg av Boeman »

DIFLuWi skrev: 2022-01-18 14:56:15
Kontraktet är väl färdigt innan man ber mediateamet lägga ut ett inlägg hoppas jag. Fattas bara att han är klar för annan klubb, om det nu gällde Salak.

Tycker generellt att det är mycket gissningar och påståenden här inne just nu. Inte relaterat till ditt inlägg dock Boeman.
Jag har en källa men jag skulle inte kalla det för speciellt bra/seriös källa, det var en affärsbekant som sa att Leksand också var intresserade.men dom kan lika gärna ställt frågan och fått nej.
Rykten och saker man hör brukar ju kunna vara några dagar/veckor gamla.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jobbigt läge vi är i, vi har ju inget att erbjuda, förutom en ganska snygg tröja.
Kommer en annan SHL-klubb med i snacket så är vi rökta direkt, garanterat både bättre lön och sportsliga förutsättningar på alla andra ställen.

Man måste nog vara lite knäpp för att säga -Jajamensan till DIF i nuläget
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Boeman skrev: 2022-01-18 15:09:53
DIFLuWi skrev: 2022-01-18 14:56:15

Jag har en källa men jag skulle inte kalla det för speciellt bra/seriös källa, det var en affärsbekant som sa att Leksand också var intresserade.men dom kan lika gärna ställt frågan och fått nej.
Rykten och saker man hör brukar ju kunna vara några dagar/veckor gamla.
Ahh! Misstänkte att du inte bara plockade upp det från luften, letade lite halvfebrilt på de vanliga sidorna men hittade inget haha!
Så är det ju!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-01-18 15:12:43 Jobbigt läge vi är i, vi har ju inget att erbjuda, förutom en ganska snygg tröja.
Kommer en annan SHL-klubb med i snacket så är vi rökta direkt, garanterat både bättre lön och sportsliga förutsättningar på alla andra ställen.

Glöm inte att vi kan erbjuda alla den berömda och oförutsägbara DIF klockan som dyker upp men samma stund kan försvinna….puff

Jag hoppas inte bara Salak blir uttagen till OS. Fast viktigast är väl att han är redo senare i vår om detta är DIFs kommande nyförvärv.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
//WiktorK

Inlägg av //WiktorK »

Harmageddon skrev: 2022-01-18 15:32:20
Lee Harvey Oswald skrev: 2022-01-18 15:12:43 Jobbigt läge vi är i, vi har ju inget att erbjuda, förutom en ganska snygg tröja.

Glöm inte att vi kan erbjuda alla den berömda och oförutsägbara DIF klockan som dyker upp men samma stund kan försvinna….puff

Jag hoppas inte bara Salak blir uttagen till OS. Fast viktigast är väl att han är redo senare i vår om detta är DIFs kommande nyförvärv.
Glädjande nog är han inte med i Tjeckiens OS-trupp.
daaviid

Inlägg av daaviid »

Salak kanske fick nys om vilken klubb som agenten hade snackat med och ångrade sig. :lol:

Detta året alltså, vilket jävla aber. Skulle inte förvåna mig ett skit om han fick ett erbjudande från en konkurrent och vill spä på lönen en aning. DIF lär ju vägra betala, och så var han förlorad.

Undrar vilken summa som Storhamar ville ha för Thore? Skulle vara jävligt intressant att få veta. Men Thore kanske inte vill lira mer i klubben efter säsongen, han kanske känner för att lira lite i Allsvenskan nästa säsong.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Direkt uselt att inte det mediala och sportsliga jobbar bättre ihop. Men en klocka som försvinner handlar väl snarare om att det inte är officiellt än. Räknar givetvis med att Salak är klar så sett. Tung värvning.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Känner mig gammal, är det verkligen klockan hit eller dit som gör folk förbannade?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-18 16:10:33 Känner mig gammal, är det verkligen klockan hit eller dit som gör folk förbannade?
Det är väl snarare saknaden av proffessionalitet och bristen på kommunikation mellan dom olika avdelningarna hos DIF som blir supertydligt med något sånt här.

Lägger man också på resten av skiten som hänt den här säsongen blir det bara ännu värre.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

jsson skrev: 2022-01-18 15:56:12 Direkt uselt att inte det mediala och sportsliga jobbar bättre ihop. Men en klocka som försvinner handlar väl snarare om att det inte är officiellt än. Räknar givetvis med att Salak är klar så sett. Tung värvning.
Kan ju inte bett om en jätte summa? Kanske vi kunde skramlat ihop till?
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Stocky skrev: 2022-01-18 16:39:16
jsson skrev: 2022-01-18 15:56:12 Direkt uselt att inte det mediala och sportsliga jobbar bättre ihop. Men en klocka som försvinner handlar väl snarare om att det inte är officiellt än. Räknar givetvis med att Salak är klar så sett. Tung värvning.
Kan ju inte bett om en jätte summa? Kanske vi kunde skramlat ihop till?
Skulle väl tro att det handlar om nån mille eller två.

Salak är en tung värvning. Kul att se att våran stab och mediaavdelning håller ungefär samma klass som laget också! :lol: :lol:
Låst