Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Klart klubbhjärta existerar. Allt annat är trams. Självklart varierar klubbval från spelare till spelare var i karriären de är. Sedan går också familjen före alla dagar i veckan.
Hultström hade aldrig vänt hem till oss senast om inte klubbhjärta fanns.
Jocke L hade aldrig kritat för Saik om det handlat om pengar.
Brithen hade kritat för Hv, men valde hjärta, likaså Everberg.
Sylvergårds i Malmö.
Emanuelsson i Luleå.
Joel till Fisk.
Möller tillbaka till Saik.
Rödin tillbaka i Brynäs.
Josef till oss.
Ante till oss.
Rosen tillbaka till just Växjö, Gynge dito.

Kan exemplifiera hela natten men nöjer mig såhär.

Så har vi undantagen, Pontus Å…..den j….ln ska aldrig bära vår tröja igen.
Valde Timrå pga av sin personlighet….grattis Åberg….klokt valt. :lol:

Finns fler som bryter mönstret. Men nog finns klubbhjärtat kvar. Gissar att både Kruger och Brodin vänder hem snart. Alsing likaså.

Klubbhjärtat lever. Ta nu hem Tim så han äntligen får spela i de rätta färgerna.
Och varför snackas det om Thoresen….har han möjligen en koppling hit….eller är klubbhjärta verkligen ett utdöende begrepp?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK

Inlägg av EspenK »

Daniel942 skrev: 2022-01-14 01:06:59
Mvildma skrev: 2022-01-14 00:49:09 Pingar alla här.

https://www.eliteprospects.com/transfer ... mar/474378

Kan thoresen va på G ändå?
Storhamar har plockat in en Kanadensisk Center som inte lär vara billig, och just Center/RW, precis som thoresen om jag inte har fel?
Kan KG ha lyckats ro det i hamn eller är det thoresen som ryktades förbannad på Storhamar ha tagit steget därifrån?
Dom hade ju nån kille som spöade en lagkamrat på träning som fick sparken, är nog dennes ersättare.
Då tar vi in den killen. Behövs lite kamratuppfostran i laget. På dem bara! :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-14 23:00:01 Klart klubbhjärta existerar. Allt annat är trams. Självklart varierar klubbval från spelare till spelare var i karriären de är. Sedan går också familjen före alla dagar i veckan.
Sylvergårds i Malmö.
Emanuelsson i Luleå.
Joel till Fisk.
Rödin tillbaka i Brynäs.
Josef till oss.
Ante till oss.

Min känsla är ändå att det är undantagen du radar upp :wink:
Ta alla spelare genom åren med DIF-ursprung som valt bort DIF, pga lön och chansen att vinna titlar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-01-15 12:16:09
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-14 23:00:01 Klart klubbhjärta existerar. Allt annat är trams. Självklart varierar klubbval från spelare till spelare var i karriären de är. Sedan går också familjen före alla dagar i veckan.
Sylvergårds i Malmö.
Emanuelsson i Luleå.
Joel till Fisk.
Rödin tillbaka i Brynäs.
Josef till oss.
Ante till oss.

Ta alla spelare genom åren med DIF-ursprung som valt bort DIF, pga lön och chansen att vinna titlar
Vill påstå att vi aldrig varit i närheten av SHL senaste 15 åren utan klubbhjärta . Vi hade utan klubbhjärta huserat i Allsvenskan, i bästa fall.Exempelvis räddade Linkan kvar oss i stort sett på egen hand med sit bultande hjärta.
Ragge kom till sitt hjärtas klubb och ledde oss till en ny topposition.
Klubbkänsla är och har varit vårt enda hopp då vi är en av Sveriges sämst skötta ekonomiska föreningar.
Som tur är har vi producerat skickliga spelare år efter år.

Btw, hoppas Pontus Åberg är nöjd över att aldrig någonsin….aldrig….få dra på sig Dju4gårdströjan igen :D

Något som Alsing, Brodin, Kruger,samt många fler Djurgårdare kommer få äran att göra.

Vilka svikare tänker du på LHO?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
gaspo

Inlägg av gaspo »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-15 20:35:12
Sylvergårds i Malmö.
Emanuelsson i Luleå.
Joel till Fisk.
Rödin tillbaka i Brynäs.
Josef till oss.
Ante till oss.

Vill påstå att vi aldrig varit i närheten av SHL senaste 15 åren utan klubbhjärta . Vi hade utan klubbhjärta huserat i Allsvenskan, i bästa fall.Exempelvis räddade Linkan kvar oss i stort sett på egen hand med sit bultande hjärta.
Ragge kom till sitt hjärtas klubb och ledde oss till en ny topposition.
Klubbkänsla är och har varit vårt enda hopp då vi är en av Sveriges sämst skötta ekonomiska föreningar.
Som tur är har vi producerat skickliga spelare år efter år.

Btw, hoppas Pontus Åberg är nöjd över att aldrig någonsin….aldrig….få dra på sig Dju4gårdströjan igen :D

Något som Alsing, Brodin, Kruger,samt många fler Djurgårdare kommer få äran att göra.

Vilka svikare tänker du på LHO?
+1
fullmonty

Inlägg av fullmonty »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-14 23:00:01

Törs du sätta pengar på det..? :(
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

fullmonty skrev: 2022-01-15 23:36:25
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-14 23:00:01

Törs du sätta pengar på det..? :(
Det kommer säkert finnas nån idiot till sportchef som vill att Åberg ska dra på sig tröjan, men killen har lägenhet på sickla udde 5 min från hovet, Djurgården gav han plattformen för att bli den spelare han vart, även om FOC Farsta gjorde mycket hans första år, att man sedan går till den största konkurrenten om att få tillhöra SHL är helt oförlåtligt, så för mig kan han gått flytta från stockholm helt och fiska i Timrå istället. kommer aldrig att acceptera Åberg med skölden på bröstet igen.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Åberg är ett större hockeyfnask än Fernholm och Mackan gemensamt. Dessa var jag villiga att förlåta! Pontus? Så fan heller. I den situationen vi är i till skillnad från exempelvis Fernholm-fallet. Mackan kändes äckligt men finalårminnet av honom lever ändå kvar. Pontus har inte gjort ett skit för den här föreningen förutom att låtsas sympatisera. En råtta, ett vider som förhoppningsvis drar knät eller liknande snart.

Balanserar kanske på gränsen till varning här, men på riktigt moderatorer, säger jag inte bara det ni alla tänker?
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Tydligen är Thoresén riktigt irriterad på Storhamar för att inte tillåta han gå till DIF, men också p.g.a. de begär orimligt höga summor för ett lån.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Vinge

Inlägg av Vinge »

Fattar ilskan kring Åberg.
Men jag är säker på att han kommit till oss bara Jocke E hade gett honom mer betalt. Något måste skurit sig mellan Jocke och honom.
Men visst, kanske (!) kan det stämma att Öberg väljer bort DIF av familje skäl. Tänker skolan, tryggheten mm i Sundsvall är fruktansvärt mycket bättre än i Europas mest våldsamma och otrygga stad per C.
Rätt överlägset dessutom.
Är han inne på det spåret så förstår jag såklart honom.

Men om han inte tänkte så..
Så i det läget vi var i då, med ingenting löst med spelartruppen so far, så skulle det såklart ha satsas på honom. Gett honom betalt. Det tror jag hade räckt.
Han Sörensen och Rensfeldt hade varit shysst.

Visst, kan hålla med om att hans beslut var jävligt märkligt, men Jockes oförmåga att lyckas missa den övergången tar fan priset! I Klass med hans ""förmåga"" att bedöma spelares shl nivå inför denna säsong.

Åker vi ut faller ansvaret solklart mest på honom OCH styrelsen. Falk och Aaro har även dom varit usla. Men de får hålla på i all evighet. Alltså, hela ledningen är genom rutten och inte kapabla att fatta rätt beslut i rätt tid ! Ingen kan vara förvånad att vi får spela negativt kval med alla dessa katastrof beslut.

Vi har spelat 30+ omgångar med samma tränare. Men de har på riktigt fullt förtroende.
Vilken Shl, klubb (????), hade accepterat detta bedrövliga resultat ?
Åtminstone så MÅSTE Aaro bort. Två nya in.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Åberg kan dra åt helvete och är för evigt persona non grata!
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Vinge skrev: 2022-01-16 12:23:35 Fattar ilskan kring Åberg.
Men jag är säker på att han kommit till oss bara Jocke E hade gett honom mer betalt. Något måste skurit sig mellan Jocke och honom.
Men visst, kanske (!) kan det stämma att Öberg väljer bort DIF av familje skäl. Tänker skolan, tryggheten mm i Sundsvall är fruktansvärt mycket bättre än i Europas mest våldsamma och otrygga stad per C.

Så i det läget vi var i då, med ingenting löst med spelartruppen so far, så skulle det såklart ha satsas på honom. Gett honom betalt. Det tror jag hade räckt.

Visst, kan hålla med om att hans beslut var jävligt märkligt, men Jockes oförmåga att lyckas missa den övergången tar fan priset! I Klass med hans ""förmåga"" att bedöma spelares shl nivå inför denna säsong.

Åker vi ut faller ansvaret solklart mest på honom OCH styrelsen. Falk och Aaro har även dom varit usla. Men de får hålla på i all evighet. Alltså, hela ledningen är genom rutten och inte kapabla att fatta rätt beslut i rätt tid ! Ingen kan vara förvånad att vi får spela negativt kval med alla dessa katastrof beslut.

Vi har spelat 30+ omgångar med samma tränare. Men de har på riktigt fullt förtroende.
Tror inte att det var någon större skillnad i lönebild mellan DIF och Timrå. Inte på den här nivån.
Och att Sundsvall skulle vara en bättre och tryggare stad än Stockholm är ju bara trams...

Pontus Åberg har definitivt de ekonomiska förutsättningarna för att sätta sitt barn i ett tryggt område i Stockholm. Sundsvall är en ganska liten stad, mycket kriminalitet och annat skit. Om man nu ska se ur den aspekten.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
DjuDD87

Inlägg av DjuDD87 »

Enligt en källa väldigt insatt i DIF hockey så är både kruger och klasen väldigt när att skriva på för djurgården. Klasen och Dicken är nära vänner och har alltid pratat om att avsluta tillsammans.
gaspo

Inlägg av gaspo »

DjuDD87 skrev: 2022-01-16 15:33:27 Enligt en källa väldigt insatt i DIF hockey så är både kruger och klasen väldigt när att skriva på för djurgården. Klasen och Dicken är nära vänner och har alltid pratat om att avsluta tillsammans.
Ja tjena 😂
gaspo

Inlägg av gaspo »

DIFLuWi skrev: 2022-01-16 14:09:47
Vinge skrev: 2022-01-16 12:23:35 Fattar ilskan kring Åberg.

Tror inte att det var någon större skillnad i lönebild mellan DIF och Timrå. Inte på den här nivån.
Och att Sundsvall skulle vara en bättre och tryggare stad än Stockholm är ju bara trams...

Pontus Åberg har definitivt de ekonomiska förutsättningarna för att sätta sitt barn i ett tryggt område i Stockholm. Sundsvall är en ganska liten stad, mycket kriminalitet och annat skit. Om man nu ska se ur den aspekten.
Åberg är en råtta!
Låst