Djurgårdens IF - Luleå HF, 5/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Sirrebirre skrev:Nyss hemkommen med gotlandsbåten.. Måste säga att jag fortfarande är hes, Helt otrolig stämming i hallen. Önskar det var så varje gång man kollade på Djurgården:)
Också en gute =)
pekka21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av pekka21 »

Det är bara att hålla med den här lillkillen:
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

Killen som höll i bengalen va runt 12, max 14. De var ett fyllo som tände den och gav den till han.
Användarvisningsbild
Pinnen

Inlägg av Pinnen »

Hittade lite godis, en del bra en del mindre bra, inte jag som filmat så skyll inte på mig ;D

Nationalsången:
(fan va mäktigt)

SFGD:

Och en film med bra kvalité då:

( Trycket på slutet med Johanssons/Säckens Järnkaminer e sjukt )

Djurgården, djurgården...

Inledningen (med Tifo)

(GÅSHUD :D)

Vill ha filmer filmat från en bra vinkel där man kan se hela klacken, kommer antagligen upp på JK's hemsida snart förhoppningsvis :D
Senast redigerad av Pinnen den 2008-01-06 01:55:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

warrant skrev:
136_Djurgårdare skrev:Helt underbart fin stämning idag.

Förresten om ni vill ha lite lördagsunderhållning så kan ni läsa de panikångestfyllda lulé-supportrarnas forum på svenska fans :) http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lh ... how=thread

Mer desperata luleå-supportrar..hehehe
Haha!
Det var nåt av det roligaste jag läst. Dom skyller absolut hela förlusten på domare Sjöberg. När DIF hade motigt förra och förrförra säsongen och fick många skumma domslut mot oss så bet laget ihop och kämpade sig igenom det hela med enormt djurgårdshjärta. När det nu går motigt för Luleå så gnäller spelarna och supportrarna på allt och alla.
Djurgårdsklacken borde börja sjunga på engelska så att vissa köplag fattar! :lol:
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Hur var spelet, gjorde Frylén mål? Trots "sittplats" så viftade vi "gubbar" med flaggor så analysen får vänta tills man sett matchen igen. Såg lite lustigt ut när bengalen tändes, någon lämnade över bengalen till en yngre kille sedan blev det en ring runt omkring honom då ingen annan ville ha med bengalen att göra. Som tur var så klev mumsmums in och tog hand on den brinnande facklan.

Härligt avstamp inför 2008 vi gjorde idag. Dem 3 poängen tar vi på läktaren på oss.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Rocker skrev:
warrant skrev:

Förresten om ni vill ha lite lördagsunderhållning så kan ni läsa de panikångestfyllda lulé-supportrarnas forum på svenska fans :) http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lh ... how=thread

Haha!
Det var nåt av det roligaste jag läst. Dom skyller absolut hela förlusten på domare Sjöberg. När DIF hade motigt förra och förrförra säsongen och fick många skumma domslut mot oss så bet laget ihop och kämpade sig igenom det hela med enormt djurgårdshjärta. När det nu går motigt för Luleå så gnäller spelarna och supportrarna på allt och alla.
Djurgårdsklacken borde börja sjunga på engelska så att vissa köplag fattar! :lol:
Den här gillar jag bäst :P

"En "normal" difkväll så är det nånting mellan 4-6000 människor på plats men ny var det 8 vilket förhöjde tempen avsevärt!I synnerhet när man dessutom (ostraffat!!?)får tända bengaler på läktaren utan ingripande från matchvärdar.
Det i sin tur gjorde att den stackars isen inte ville frysa och torka.Stora pölar gjorde bl a att vid difs fjärdemål så fiskade en hemmaspelare upp en puck som spelades bakom mål och vars fart avsevärt bromsades av vattnet som låg där." skrivet utav "skumberg".

haha ja vad säger man.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Finspångaren med familj var där, och jag måste säga att detta är nog den bästa födelsedag jag någonsin haft! Vilken inramning!

Men hörni, ska man vara lite negativ en kväll som denna så är det självklart bengalen, samt att Modo och Frölunda tog tre pinnar. Nu är vi tre lag på 52 poäng...
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

En dag på jobbet, 3P.

Ser vi månne ett trendbrott med stabilare lite "tråkigare" men effektivare hemmaspel?
Med samma tålamod i spelet som mot Luleå kommer 3poängarna i hemmaspelet att staplas på hög framöver.

Klacken då...?
Sjukt bra drag

Men jag får en dålig smak i munnen, förstår att alla motståndarklackar rycker på axlarna åt detta.
Jag menar storsattsning i EN (1) match av 27, det är pinsamt.

Det 150-300 i klacken som alltid "går till jobbet" ska ha CRED!

Men resterande 2000 fotbollssupportrar som sjunger om Stadion & om att hata AIK när vi möter Luleå, er klarar jag mig utan...
Användarvisningsbild
nylndr

Inlägg av nylndr »

En riktigt bra match med skönt tryck och skön publik. Se till att ha det så här varje match nu i fortsättningen! Alla älskar ett fullsatt hovet.
Stockholm tillhör oss!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

136_Djurgårdare skrev:
Rocker skrev:
warrant skrev:

Haha!
Den här gillar jag bäst :P

"En "normal" difkväll så är det nånting mellan 4-6000 människor på plats men ny var det 8 vilket förhöjde tempen avsevärt!I synnerhet när man dessutom (ostraffat!!?)får tända bengaler på läktaren utan ingripande från matchvärdar.
Det i sin tur gjorde att den stackars isen inte ville frysa och torka.Stora pölar gjorde bl a att vid difs fjärdemål så fiskade en hemmaspelare upp en puck som spelades bakom mål och vars fart avsevärt bromsades av vattnet som låg där." skrivet utav "skumberg".

haha ja vad säger man.
Hehe. Jo, för det lär ju ha varit bengalens fel att isen inte frös ordentligt. Och det lär ju ha varit isen som gjorde att Luleå inte höll måttet. Nej, det köpelaget kommer inte visa hjärta när det behövs...

När det gäller deras gnäll om domaren så kan det ju tilläggas att Luleå hade lika många tvåminuters-utvisningar som Djurgården. Vi hade dessutom en 10a på Danielsson.
Att Luleå är elitseriens sämsta boxplay-lag och dessutom sämsta lag i numerärt överläge kan knappast skyllas på varken domare eller bengaler...
Senast redigerad av Rocker den 2008-01-06 12:11:36, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Tycker fortfarande att jag ser en enorm potential hos Engqvist. Tillsammans med Fimpen och Eklund var dom riktigt jobbiga att möta igår, vann närkamper, tacklade och snurrade i Luleåzonen.
Linkan, Bengan och Danielsson är även det en konstellation som borde behållas. Bengan och Nicke D jobbar fram ytor åt Linkan som har en tendens att lägga bäst pass från högersidan, alltså till rightskyttar.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Lee Harvey Oswald skrev:En dag på jobbet, 3P.

Ser vi månne ett trendbrott med stabilare lite "tråkigare" men effektivare hemmaspel?
Med samma tålamod i spelet som mot Luleå kommer 3poängarna i hemmaspelet att staplas på hög framöver.

Klacken då...?
Sjukt bra drag

Men jag får en dålig smak i munnen, förstår att alla motståndarklackar rycker på axlarna åt detta.

Men resterande 2000 fotbollssupportrar som sjunger om Stadion & om att hata AIK när vi möter Luleå, er klarar jag mig utan...
Japp så sant som du säger, det är ju på sätt och vis dåligt att man "måste" skapa en sådan storsatsning kväll som denna för att få äver 2000 pers i klacken men å andra sidan så förstår jag givetvis varför JK gör det. Om det bara kunde hålla sig som detta vore det något magiskt :P
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

melker skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:En dag på jobbet, 3P.

Klacken då...?
Sjukt bra drag

Japp så sant som du säger, det är ju på sätt och vis dåligt att man "måste" skapa en sådan storsatsning kväll som denna för att få äver 2000 pers i klacken men å andra sidan så förstår jag givetvis varför JK gör det. Om det bara kunde hålla sig som detta vore det något magiskt :P
Ni skulle bara veta vilken jävla push och satsning man måste göra bara för att komma åt 2700 biljetter, inget globen arena tycker om...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Helt klart den bästa storsatsningen hittills, jag är fortfarande helt slut.

Särkijärvis/Johanssons järnkaminer måste vara det bästa trycket någonsin på en hockeyarena och det är nästan så att man hoppas att Luleå kopierade några fler ramsor (de har redan Klockan slår och "Ring of Fire") så att vi kan skratta ut dem ännu mer.

Den assisterande lagkaptenen försvarar kaptenen som även han börjar slåss med en Luleå-spelare. Det om något visar vilket jävla hjärta det här laget har! Jimmie fortsatte att vara kung när han kom på besök till Annexet efter matchen.

Rent spelmässigt förtjänar Ossi och Linkan mest beröm, framför allt med tanke på att de båda inte riktigt gått att känna igen den senaste tiden.
Skriv svar