Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-11 10:36:09
-daniel- skrev: 2022-01-11 09:05:54 I ett drömscenario skulle ju serien stängas och 2 lag från HA flyttas upp för att sedan till nästa säsong ha 2 lag som garanterat åker ur. Men jag tror inte så kommer bli fallet.

Jag kan dock inte undvika att konstant tänka på hur orättvist det här kan komma att bli, med smittoläge och framflyttade matcher osv. Att DIF förtjänar att åka ur den här säsongen skriver väl förvisso varenda jävel under på men det finns även andra lag i den här serien som riskerar att åka ur som kanske inte förtjänar det på samma sätt.
Inte den här jäveln skriver då under. :D
Det lag som förlorar kvalfinalen förtjänar att åka ur. Och vi har inte förlorat någon kvalfinal på förhand.
Vi kan gråta över det som varit. Men vi kan inte lägga oss ned och dö. Nu måste vi blicka framåt och arbeta hårt mot bättre tider, varenda jävel. :wink:
Jo förstås men du förstår säkert vad jag menar. :) Att skylla på orättvisa i fallet med just DIF den här säsongen är kanske inte helt rimligt, sett till allt som hänt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev: 2022-01-11 11:35:18
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-11 10:36:09
-daniel- skrev: 2022-01-11 09:05:54 I ett drömscenario skulle ju serien stängas och 2 lag från HA flyttas upp för att sedan till nästa säsong ha 2 lag som garanterat åker ur. Men jag tror inte så kommer bli fallet.

Jag kan dock inte undvika att konstant tänka på hur orättvist det här kan komma att bli, med smittoläge och framflyttade matcher osv. Att DIF förtjänar att åka ur den här säsongen skriver väl förvisso varenda jävel under på men det finns även andra lag i den här serien som riskerar att åka ur som kanske inte förtjänar det på samma sätt.
Inte den här jäveln skriver då under. :D
Det lag som förlorar kvalfinalen förtjänar att åka ur. Och vi har inte förlorat någon kvalfinal på förhand.
Vi kan gråta över det som varit. Men vi kan inte lägga oss ned och dö. Nu måste vi blicka framåt och arbeta hårt mot bättre tider, varenda jävel. :wink:
Jo förstås men du förstår säkert vad jag menar. :) Att skylla på orättvisa i fallet med just DIF den här säsongen är kanske inte helt rimligt, sett till allt som hänt.
Om vi åker ur kommer jag inte skylla på pandemin. Det lovar jag. Den här skitgropen har vi grävt själva.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Så här illa kunde det gått även förra säsongen men då studsade saker rätt istället. Efter att DIF successivt hade börjat tagit sig tillbaka till toppen igen efter de gick upp i SHL som kulminerade i SM-finalen 2019. Men så kom pandemin och det har ju varit lika för alla, men tack vare att man har haft en sådan dålig sportchef som började bygga fel redan då så sitter man nu här och hoppas på att vinna ett negativt kval istället för att hoppas på ett ny SM- final.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Matchen mot Linköping skjuts upp. Finns det någon smärtgräns för SHL? Tills det inte är sportsligt rättvist längre? Folk propagerar för att spela in på sommaren men vad händer med spelarna som bara har ettårskontrakt? Kan ju inte spela utan försäkring? Hur många matcher kan man klämma in? Att spela kval med typ bara fem matcher känns inte rättvist?

Vill bara ha ett tydligt svar från SHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Jim Morrison skrev: 2022-01-13 11:00:31 Matchen mot Linköping skjuts upp. Finns det någon smärtgräns för SHL? Tills det inte är sportsligt rättvist längre? Folk propagerar för att spela in på sommaren men vad händer med spelarna som bara har ettårskontrakt? Kan ju inte spela utan försäkring? Hur många matcher kan man klämma in? Att spela kval med typ bara fem matcher känns inte rättvist?

Vill bara ha ett tydligt svar från SHL.
Exakt, nu måste de verkligen sätta upp riktlinjer. Typ hur många matcher till som kan skjutas upp innan det inte längre går spela färdigt säsongen.
Slutspelet går såklart att korta ner, där finns ju ett visst utrymme kvar. Skulle också gå korta ned vårt negativa kval till bäst av 3.
Men som sagt, någonstans går gränsen eftersom kontrakten upphör att gälla vid en viss tidpunkt (1 Maj?)

Så kära SHL, lägg fram korten på bordet. Hur ser ert värsta möjliga scenario ut, hur många fler matcher är det möjligt att skjuta upp innan smärtgränsen är nådd.
Skulle bli mycket bättre sportsligt om vi får veta förutsättningarna, hur illa de än må vara. Just nu är det bara en parodi.
Eller är de rädda för att lag som oss skulle utnyttja det? Ifall vi fick veta att "högst 4 Djurgårdsmatcher till får skjutas upp".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-13 11:31:25 Skulle också gå korta ned vårt negativa kval till bäst av 3.
Ja, eller kanske ännu hellre till "bäst av 1 match", då tror jag vi iaf skulle ha 20% chans
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Lee Harvey Oswald skrev: 2022-01-13 19:25:59
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-01-13 11:31:25 Skulle också gå korta ned vårt negativa kval till bäst av 3.
Ja, eller kanske ännu hellre till "bäst av 1 match", då tror jag vi iaf skulle ha 20% chans
Jag är mer hoppfull än så. Kan vi nu bara landa rätt pusselbitar så kommer vi såklart ha mer än 20% chans mot Timrå ( eller än bättre om något storlag hamnar där, Malmö?).
Grabben från Söder

Säsongen 21/22

Inlägg av Grabben från Söder »

Random fakta som kanske är intressant. William Eklund har inte gjort mål under hela säsongen. Varken i NHL, JVM eller SHL.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Grabben från Söder skrev: 2022-01-14 09:59:02 Random fakta som kanske är intressant. William Eklund har inte gjort mål under hela säsongen. Varken i NHL, JVM eller SHL.
Precis vad jag tänkt på. Han är rätt trubbig i skyttet verkar det som. Är ju givetvis en självförtroende fråga.
Blårand

Säsongen 21/22

Inlägg av Blårand »

Angående smärtgräns
Svaret på denna fråga kan nog ges av en matematiker. Genom att simulera olika utfall som antal matcher, antal möjliga speldagar, olika uppskattningar av smittspridning, restriktioner, minska antalet matcher och så vidare så borde man få en bra uppfattning vilka alternativ som återstår vid en viss tidpunkt. Smittspridningen har inte kulminerat. Vi har två ligor. En smittfri som spelar och en smittad som vilar. För varje dag som går minskar möjligheten att spela en full serie med sportslig rättvisa.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Det blir nog så att de kortar ner säsongen. Kvalet kommer nog ske även fast säsongen skulle ställas in. De fick ju otroligt mycket kritik sist när de ställde in kvalet då folk menade att man kunde ha spelat kvalet även fast resten av slutspelet ställdes in.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2022-01-14 16:27:17 Det blir nog så att de kortar ner säsongen. Kvalet kommer nog ske även fast säsongen skulle ställas in. De fick ju otroligt mycket kritik sist när de ställde in kvalet då folk menade att man kunde ha spelat kvalet även fast resten av slutspelet ställdes in.
Det beror väl på om det är på sportsliga grunder. Eller menar du att vi ska ta dom två lagen som är på kvalplats när säsongen stängs ned och låter dom spela?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Har lite koll ( tror jag )

Kvalet kommer att spelas 7 match er
Hörde att det absoluta sista är ca 20 maj !?!?
Men ju tidigare desto bättre så klart .

Men den 20maj har det spekulerats runt som smärtgräns
Av SHL även Cmore

Det enda jag tror mej veta är att kvalet kommer att genomföras och 7 match er absolut inte kommer att ändras .
The DIF ONE
AlltidoavsettDIF

Säsongen 21/22

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

klintan85 skrev: 2022-01-14 16:27:17 Det blir nog så att de kortar ner säsongen. Kvalet kommer nog ske även fast säsongen skulle ställas in. De fick ju otroligt mycket kritik sist när de ställde in kvalet då folk menade att man kunde ha spelat kvalet även fast resten av slutspelet ställdes in.
Någon nerkortad säsong med kval blir det ju garanterat inte. Inte för att det spelar så stor roll för oss men det är ju orättvist mot Timrå som faktiskt har en rimlig chans att klättra. Sedan så har ju C-more betalat för minst 52 matcher för varje lag, då lär de ju vilja ha tillbaka en del deg för matcher som ej visas på TV.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Just nu känns det som vi är ett av lagen som tjänar på ett uppehåll. Skadade spelare som nu är hela får tid att träna.
Dick får mer tid att träna upp lite tempo i kroppen.

Förhoppningsvis hinner vi värva ett par spelare innan 15 februari och då har vi en del framflyttade matcher med starkare lag att se fram emot.
Skriv svar