Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Total boycott av allt från Norge träder i kraft från och med nu!
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av GULD »

OM. En Svensk Idiot flyttar till Norge

Höjs IQ n. I båda länderna .
The DIF ONE
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Storhamar väljer alltså att behålla sin kapten istället för att få en slant för besväret.

Då bör man veta att Storhamar ligger bland de lag som är garanterade slutspel men inte har en rimlig chans att vinna.

Vad tjänar dom på det? Jävla idioter.
Svårt att inte vara färgad i ämnet dock.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Exile

Inlägg av Exile »

Man är ju självklart färgad som Djurgårade...Men precis som ovanstående säger så förstår jag inte hur Storehamar tänker när man varken riskerar att åka ut ligan eller har en rimlig chans att vinna. Thoresens kontrakt går också ut efter denna säsong, varför inte casha in extra pengar när kontraktet ändå går ut om några månader?!
EspenK

Inlägg av EspenK »

Är ajk som mutat deras klubbledning. Helt solklart.

Fly över gränsen inatt Thore!
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Man kände verkligen hopp när rykten om Thoresen spred sig. En spelare av den kalibern kommer vi inte ha råd med om det inte gäller en med DIF-anknytning.
Nu känns det som om Hockeyallsvenskan är väldigt nära igen. Piss.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Knickedick skrev: 2022-01-10 14:51:52 Säger folk nej tack till Dubnyk med över 500 matcher i NHL och 20+ Nhl-matcher så sent som förra året?
Vad går ni på för grunder när ni säger nej där?

Säkert samma människor som sitter och spammar KG och uppmanar honom att
ta in Dick "Jag la av för 3-säsonger sen" Axelsson
Vem fan har sagt nej till honom? Däremot kan man kanske tycka, att lägga allt krut på en målis när spelet ser ut som det gör, är så att säga rent jävla idiotiskt. Speciellt enbart för att han har ett coolt NHL-namn....

Är det Jocke som gömmer sig där bakom? Dick-fientlig, nordamerikan-runkande OCH kallar Urboms senaste sejour för misslyckad.... Dick har en sak varken Jocke eller Dubnyk kommer att få, det vill säga hjärta för klubben. Något jag värderar högre i ett kval, än tuffa stats i ligan på andra sidan pölen. Dessutom när vi redan sitter med en av seriens bästa målvakter.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2022-01-10 18:52:07
Knickedick skrev: 2022-01-10 14:51:52 Säger folk nej tack till Dubnyk med över 500 matcher i NHL och 20+ Nhl-matcher så sent som förra året?
Vad går ni på för grunder när ni säger nej där?

Säkert samma människor som sitter och spammar KG och uppmanar honom att
ta in Dick "Jag la av för 3-säsonger sen" Axelsson
Vem fan har sagt nej till honom? Däremot kan man kanske tycka, att lägga allt krut på en målis när spelet ser ut som det gör, är så att säga rent jävla idiotiskt. Speciellt enbart för att han har ett coolt NHL-namn....

Är det Jocke som gömmer sig där bakom? Dick-fientlig, nordamerikan-runkande OCH kallar Urboms senaste sejour för misslyckad.... Dick har en sak varken Jocke eller Dubnyk kommer att få, det vill säga hjärta för klubben. Något jag värderar högre i ett kval, än tuffa stats i ligan på andra sidan pölen. Dessutom när vi redan sitter med en av seriens bästa målvakter.
Hahaha och det ska komma från Jock(e)-Mani.

Jag menar att jag läser kommentarer här om att vissa användare inte tycker vi skulle ta in Dubnyk,
Han kan ju verkligen vara skillnaden för Mantas kommer inte palla alla matcher själv. Sen är det klart att det hör till saken vad det hade kosta, men det är ju ingen av oss som vet. Men som spelare är han ju det bästa som luktat på ett DIF-kontrakt på många år.

Men ja jag ska väl försvara mig från dina påhopp här också
Hjärta kan man ha även om man inte har motivationen och har man inte motivationen ska man inte vara på isen, då kan man göra som Dick gjort hittils under den här säsongen och sitta på läktaren. Men att Dick är en vattendelare har det aldrig rådit tvivel om. Min uppfattning är att han ställer ut skridskorna när han själv har lust. De dagar han är på dåligt humör är han oftast mer en belastning än en tillgång och tjurar mest på domaren än att ta hemjobbet om det går emot honom. Vi behöver karaktär och jävlaranama och Dick INTE den förebild vi behöver just nu tycker jag.
Du får gärna vara av en annan åsikt det är helt OK med mig

Nordamerikan-runkande? Jag som inte gav en frang för Schilling och som vill skeppa Carey?? Vet inte vad du för det ifrån bara för att jag tycker att Dubnyk hade varit en tillgång för oss.

Och Nej Jag tycker inte Urbom var skulle platsa hos oss nu, inte tillräckligt bra för att hålla i SHL. Inget annat lag i SHL eller bättre har ju plockat upp honom efter att han lämnade oss och det säger väl en del iaf. Spelar just nu i en Alp-liga där han inte gjort mycket väsen av sig.

Inte mycket du och jag verkar vara överens om men om jag inte minns fel så var vi överens om att vi var överens om Söderlund iaf. Vad som nu än händer med honom.

ANG Jocke...Hade det inte varit för hans egoism så hade vi förmodligen haft Dima och Kanske även *persona non grata* och då hade vi inte behövt springa efter Dick.... Det är jag nog mest irriterad över

Peace and love my friend
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

supreme skrev: 2022-01-10 16:33:51
captcash skrev: 2022-01-10 16:32:59
supreme skrev: 2022-01-10 15:55:52 Storhamar släpper inte Thoresen. Förhandlingarna verkar vara över...

https://hockeysverige.se/2022/01/10/sto ... djurgarden
"Det var också för stort ekonomiskt avstånd mellan parterna, säger klubbens styrelseordförande Stein Onsrud"

Nähää, you don't say? DIF vill inte hosta upp några stålar alls för att rädda kontraktet... color me surprised!
Och du vet vilka summor det talas om?
Nej men vad spelar det för roll? Hur ofta har du läst att "DIF vunnit en budgivning på en BRA spelare"? Tja, typ aldig... vi kör budget lösningar eller gamla DIF hemvändare och där ligger en anledning till att vi är deadlast. Tycker inte man ska kasta stålar omkring sig helt planlöst men NÅN gång vore det kul om vi kunde pejja upp för en riktig klass-lirare.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

captcash skrev: 2022-01-10 20:00:34
supreme skrev: 2022-01-10 16:33:51
captcash skrev: 2022-01-10 16:32:59
supreme skrev: 2022-01-10 15:55:52 Storhamar släpper inte Thoresen. Förhandlingarna verkar vara över...

https://hockeysverige.se/2022/01/10/sto ... djurgarden
"Det var också för stort ekonomiskt avstånd mellan parterna, säger klubbens styrelseordförande Stein Onsrud"

Nähää, you don't say? DIF vill inte hosta upp några stålar alls för att rädda kontraktet... color me surprised!
Och du vet vilka summor det talas om?
Nej men vad spelar det för roll? Hur ofta har du läst att "DIF vunnit en budgivning på en BRA spelare"? Tja, typ aldig... vi kör budget lösningar eller gamla DIF hemvändare och där ligger en anledning till att vi är deadlast. Tycker inte man ska kasta stålar omkring sig helt planlöst men NÅN gång vore det kul om vi kunde pejja upp för en riktig klass-lirare.
Precis så. Pengar skulle ju finnas att tillgå enligt Jocke och styrelsen i vevan där vi kickade Barry. Efter det har vi gjort oss av med Holland och Vidells löner så pengar borde ju finnas.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Sanny och co gör narr av oss nu i kvällspressen: ska man inte ringa Fimpen Eklund…..
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

#10 skrev: 2022-01-10 20:16:59 Sanny och co gör narr av oss nu i kvällspressen: ska man inte ringa Fimpen Eklund…..
Parafraserat, men det är en Adam Johansson (vem fan är det?) som uttalar sig i stil med att eftersom man ändå värvar profiler som andas Djurgården och förstår retoriken och vad det innebär att bära klubbemblemet skulle Fimpen kunna ta en plats på något sätt inom laget. Uppfattar inte kommentaren som särskilt syrlig, utan genuin.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Vem fan bryr sig om vad comb over-flinten Sanny skriver?
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Lucas Elvenes bryter kontraktet i NHL. Most likely ska han väl till Rögle... Men man kanske kan hoppas på honom hit?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Söderlund måste ju bara presenteras snart. Helst igår! Sen tränare, en center, en back(iom Ingmans uttåg) och en keeper. KG har att göra och tiden är knappt om vi ska hinna få ihop gruppen också.... Hm ingen lätt röra att städa i!
Låst