Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Vinge

Inlägg av Vinge »

EspenK skrev: 2022-01-07 18:05:41
Jim Morrison skrev: 2022-01-07 10:37:53
EspenK skrev: 2022-01-07 10:35:17 Äntligen! Back in!
Sluta vara så negativa när vi inte ens sett killen. Snittar ju ca 0,5 poäng i AHL. Mer tveksam till ett så långt kontrakt.

Skulle gärna se en prognos för Gragnanis återkomst då han är superviktig i nuläget. Är han birta lika mycket under våren så måste vi ha in en back till.

Schilling Arnesson
Tom Gragnani/Ny
Warg Ingman

Bengstsson och Hedström ska ha sparsamt med speltid tills de lär sig att ta bort spelare framför mål. De är ensamt ansvariga för 50% av baklängesmålen senaste matcherna.
Tror inte man kan räkna med Grangani så mycket. Tror det behövs en till back som är duktig med pucken så man är lite mer safe.

Schilling - NY/Bengtsson
Grangani/Bengtsson - Tom
Warg - Arnesson
Superintresserad av vad Bengtsson har i ett första backpar att göra, eller i andra. Kanske inte ens i tredje i min bok. Killen har ju 0 muskler. Studsar mot fw i egen zon. Visst, han har ett ok skott och ok pass men inget som sticker ut i SHL.
Vi måste foka på att släppa in max 2 mål per match. Då måste man kunna lita på att alla klarar sitt jobb defensivt.
Tur att inte du tar ut några lag. Det alla ser, Är att Ingman inte håller på shl nivå. Men han går före både Bengtsson, som iofs är klapprutten även han, och Hedström (!) enl dig.
Tur att KG verkar nykter i detta avseende och gör det som aldrig borde hänt, dvs att Josef Ingman ska tillhöra djurgårn.

Självklart ska han lämna.

Ingen av Bengtsson och ingman ska spela . Men Vi lär tyvärr få dras med Bengtsson som sjunde back, vilket självklart gör en nervös. För trotts att Bengtsson är stor , är han lika dålig på flytta på spelare och markera som Ingman. Tänk er en ouppvärmd Bengtsson komma in i göra sporadiska byten. Jösses !!!!
Vad är problemet med att spela med 6backar !??
DIF ska klara av det, tex.
Shilling Arnesson
Tom Grags
Warg Hedström
Dessa är alla vana att sluka 15 + ( minst) i istid.
Är dessa friska ska vi inte behöva spela den sjunde backen.

Jag hoppas verkligen Falk gör det rätta, och spelar Engsund som C i fjärde och inte berglund.
Engsund är en mycket bättre spelare . Klokare, Starkare, bättre spelsinne, bättre passningsspelare.
Spelar Falk Berglund beror det enbart på hans relation till Challe. Vilket oxå var enda anledningen till att KG värvade honom till SHL. Ingen annan shl klubb skulle plocka in honom pga av hans kvalitét som spelare.

Ögren ( eventuellt Läkki) självklar extra spelare för mig. Bättre än EB idag, och framförallt imorgon. De,17 år (?), Tacklar mer, skapar mer framåt, starkare mm . Så varje uttagning av EB i ett hyfsat friskt DIF är katastrof.

En ny spets Center som skulle KUNNA, KLARA AV, att konkurrera som topp 2 centrar skulle behövas. Samt att grags är hel från o med nu. Det kan rädda oss i ett negativt kval.

Kommer en ny bra center, ska vi släppa tillbaka EB till Almtuna, där han klarar av att spela. För allas bästa
Dif_in_my_heart

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Thoresen på G tillbaka enligt hockeynews :shock:
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

KG har på allvar börjat bygga ett lag för vår överlevnad. Med Dick blev jag fundersam men om nu Patrick Thoresen ansluter, då blir jag lugnare.

Erfarenhet, skills och lugn är så jävla nödvändigt nu.

BRA KG!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Helvete vad KG levererar, klart vi ska ha in Thoresen.
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Thoresen som bara lirat i norska ligan i flera år. Lär ju inte vara i närheten av den nivå han var innan...
Avskaffa tre mot tre.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2022-01-08 16:28:50 Thoresen som bara lirat i norska ligan i flera år. Lär ju inte vara i närheten av den nivå han var innan...
Troligen inte, men kan ändå vara guld värd.
Mvildma

Inlägg av Mvildma »

Mattias_87 skrev: 2022-01-08 16:28:50 Thoresen som bara lirat i norska ligan i flera år. Lär ju inte vara i närheten av den nivå han var innan...
Dock ca 140 poäng på 3 säsonger, på 93 matcher.
Det bör ändå hålla en OK klass i SHL om inte väl tillgodo för att vara 2:a center i ett lag.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

diftobbe89 skrev: 2022-01-08 16:28:09 Helvete vad KG levererar, klart vi ska ha in Thoresen.
De som ylar om "felvärvning" lever i någonslags mentalt mörker och tror att vi kan köpa in spets i bästa ålder. Vi behöver stabila spelare nu. Spelare som inte viker sig när det går lite snett/jävligt snett. Sen måste ju hela laget ta sitt ansvar men det måste finnas tunga pjäser som håller för trycket. Thoresen är en sådan pjäs och bara för att han lirat i Norge blir han inte en sämre spelare. Troligtvis har han inte slitits särskilt hårt och är mer än redo att vara en sjukt viktig spelare i kommande kvalspel.

KG bygger för kvalet. Det känns jävligt bra.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vi har saknat ledarskap i gruppen sedan dag 1. Nu, äntligen, får vi detta (om inte allt visar sig vara dumheter och struntprat).

Dick och Thore lyfter upp lagets moral och kampförmåga rejält. Detta kan inte överskattas. Fyfan så bra.

Kan vi plocka in ett par till som håller samma nivå så kan vi nog börja stabilisera detta och bli ett bra lag.

En Thore på backsidan vore bra. Helst två.

KG!
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Magnutz skrev: 2022-01-08 16:39:47
diftobbe89 skrev: 2022-01-08 16:28:09 Helvete vad KG levererar, klart vi ska ha in Thoresen.
De som ylar om "felvärvning" lever i någonslags mentalt mörker och tror att vi kan köpa in spets i bästa ålder. Vi behöver stabila spelare nu. Spelare som inte viker sig när det går lite snett/jävligt snett. Sen måste ju hela laget ta sitt ansvar men det måste finnas tunga pjäser som håller för trycket. Thoresen är en sådan pjäs och bara för att han lirat i Norge blir han inte en sämre spelare. Troligtvis har han inte slitits särskilt hårt och är mer än redo att vara en sjukt viktig spelare i kommande kvalspel.

KG bygger för kvalet. Det känns jävligt bra.
Precis så, kan man få in ett erfaret namn och en Djurgårdare som Thoresen så är det bara att tacka och ta emot. Dom flesta vill inte spela i DIF, det är bara att inse.

Och ytterligare en spelare med bra karaktär.

HV hade ju ett ganska ''spelskickligt'' ihop-värvat lag som på eliteprospects kanske såg jättebra ut. Men det gick ju sådär i verkligheten, kval är något annat.
Spela fult
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Gillar att KG agerar och rensar ut dom spelarna som inte bidrar och inte vill lira i Djurgården på det stora hela är jag nöjd med dom ersättarna som kommit in och är på väg in
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Thore känns bra. Det enda som oroar är om han håller med tanke på åldern. Men han har väl aldrig varit skadebenägen.

Obs: om jag inte minns fel så försökt vi få in Thore förra säsongen, men Storhamar ville inte släppa honom.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Magnutz skrev: 2022-01-08 16:25:46 KG har på allvar börjat bygga ett lag för vår överlevnad. Med Dick blev jag fundersam men om nu Patrick Thoresen ansluter, då blir jag lugnare.

BRA KG!
Får mig att stilla undra, varför lät man inte JE gå redan för 2-3 säsonger sedan?
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Wishes skrev: 2022-01-08 17:54:32
Magnutz skrev: 2022-01-08 16:25:46 KG har på allvar börjat bygga ett lag för vår överlevnad. Med Dick blev jag fundersam men om nu Patrick Thoresen ansluter, då blir jag lugnare.

BRA KG!
Får mig att stilla undra, varför lät man inte JE gå redan för 2-3 säsonger sedan?
Då var vi i SM-final.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Jim Morrison skrev: 2022-01-08 17:57:00
Wishes skrev: 2022-01-08 17:54:32

BRA KG!
Då var vi i SM-final.
Och då skördade vi fortfarande frukterna efter Tjommes kloka ledarskap sedan fick ju tyvärr vettvillingen fritt spelrum
Låst