Grabben från Söder skrev: ↑2022-01-05 11:32:59
AOM skriver på tre nya år i Malmö. Ingen skräll såklart, men väldigt tråkigt. Hade kunnat varit en perfekt ersättare till Högström.
Ytterligare en given profil bortslarvad av aset. Davidssons på tur! Tack så mycket för din tid hos oss...
Hade det hänt om de kommit upp som egna produkter i klubbar som Frölunda eller Saik??? Aldrig!
AOM skriver på tre nya år i Malmö. Ingen skräll såklart, men väldigt tråkigt. Hade kunnat varit en perfekt ersättare till Högström.
Ytterligare en given profil bortslarvad av aset. Davidssons på tur! Tack så mycket för din tid hos oss...
Hade det hänt om de kommit upp som egna produkter i klubbar som Frölunda eller Saik??? Aldrig!
Fan... Tror det var hockeynews som skrev att Djurgården varit på honom där och försökt inför kommande säsonger... Är inte svinmuntert på sillyfronten just nu.
Det är såklart lätt att vara efterklok. Då han vände hem hade vi rätt fullt på backsidan samtidigt som jag gissar att Miffen betalade riktigt bra då de var i stort behov av backar.
Men nog är AOM precis en sådan som vi skulle haft som stomspelare.
Oj vad många bra Djurgårdare som numera spelar runt om i Hockeysverige istället för hos oss.
Såklart inte alla som vi slarvat bort, de andra lagen har oftast kunnat betala mycket bättre, det måste man också vara på det klara med. Sedan är det många som i efterhand säger pk att ”det var inte pengarna som avgjorde”.
Kämpa KG.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Saik har ju haft lite problem att få tillbaka sina hemvändare också. Erixon, Lundberg, Brännström, Emanuelsson.
Men visst, många fel har begåtts genom åren.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
När man har en välfungerande juniorverksamhet som får fram såpass många duktiga spelare kommer det alltid vara dom som vill ha en större roll eller mer betalt någon annanstans. Jag önskar att vi kunde behålla alla men verkligheten fungerar inte så. Philip Holm tyckte exempelvis han hade blivit placerad i ett fack för att han spelat i DIF sedan juniorålder och bytte därför till Växjö för en större roll.
Kritiken till trots tycker jag ändå att vi genomgående satsat på att ha DIF-spelare men har haft otur med skador eller att dom varit såpass bra att dom gått utomlands.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
SSK sugna på Bergfors. Låter inte troligt att det blir av. Men kommer inte Berget igång nu med att få spela med Dick så låter det som en bra lösning. Göra en plats ledig för någon som inte helt kört fast.
SSK sugna på Bergfors. Låter inte troligt att det blir av. Men kommer inte Berget igång nu med att få spela med Dick så låter det som en bra lösning. Göra en plats ledig för någon som inte helt kört fast.
Ledigt för vem? Noah Östlund som knappt lärt sig knyta skridskorna än?
Jim Morrison skrev: ↑2022-01-05 13:15:39
Kritiken till trots tycker jag ändå att vi genomgående satsat på att ha DIF-spelare men har haft otur med skador eller att dom varit såpass bra att dom gått utomlands.
Just så.
Vi kan gnälla hur mycket som helst om att den och den skulle spela hos oss.
Antagligen fanns inte plats när de skulle vända hem? Alla står inte i kö att spela i DIF och väntar på en ledig plats år efter år.
Man utvecklas som person, rotar sig på nya platser. Som AOM tex. Han verkar trivas i Malmö. Bara för att han spelade i DIF för typ 10 år sedan så kommer han inte stå med mössan i hand och vänta på att få ta plats här.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Varför har vi inte en Bosse Andersson och Henrik Berggren i hockeysektionen?
”Spelare ska prata gott om Djurgården när de har lämnat klubben. Det låter knappast unikt för en elitförening i dag, men för Berggren och Bosse Andersson har det varit en uttalad förbättringspunkt sedan återkomsten 2013.
– Jag har varit med om ganska många dåliga uppbrott med spelare förr i tiden. Det pratade vi om ganska mycket, jag och Bosse, när vi kom tillbaka 2013. Det handlar ofta om stora pengar och då är det otroligt viktigt att få till bra avslut, säger Berggren och fortsätter:
– Det kommer alltid en dag när man träffas igen, och det kan handla om rekommendationer till andra spelare. Det är viktigt att vi uppfattas som en trovärdig och schyst klubb. Det sätter vi stort värde i.”
Senast redigerad av Wishes den 2022-01-05 17:53:47, redigerad totalt 1 gånger.
Haha, göra en plats ledig för vem? Verkar ju inte gå helt lätt att värva spelare till nuvarande DIF Hockey.
Tydligen bredd och djup värvningar vi kan förvänta oss. Topp lät i stort sett omöjligt. Man förstår ju att inga spelare med spets vill till oss just nu men man kan ju tänka att money talks vilket borde gälla även för en spelare som kommer in för att spela 3 månader ca.
EspenK skrev: ↑2022-01-05 19:28:41
Kollade på Hockeystudion(oddset).
Tydligen bredd och djup värvningar vi kan förvänta oss. Topp lät i stort sett omöjligt. Man förstår ju att inga spelare med spets vill till oss just nu men man kan ju tänka att money talks vilket borde gälla även för en spelare som kommer in för att spela 3 månader ca.
Då kan vi vara utan nyförvärv. Behöver inte mer bunkrare
Har landat i en acceptans av att det blir allsvenskan om inte serien stängs ner. Finns inget i nuläget som talar för något annat. Vi behöver minst två backar. En för Högström och en för Gragnani. Senast matcherna har Hedström och Bengtsson varit lethal i egen zon. PJ är också livsfarlig defensivt. Vi saknar Gragnani och Högström nåt oerhört. Alldeles för få backar som är trygga med pucken och kan försvara.
Back är prio 1 enligt mig.
Tänker så här i nuläget:
Nisse in på bänken.
Ceder Rensfeldt Sören
Ny Wille Rakshani (Rakshani tekar)
Dick Strandberg Bergfors
Carey Engsundh/Berglund Forsberg
Ny Arnesson
Grags Tom
Warg Ny
Ingman slår övriga contenders med hästlängder. Fattar inte vad man ser i Bengtsson mer en pp skott. Helt vårdslös i uppspel och lätt som en fjäder i egen zon.
Hedström är säkert en blivande shl back men han kan inte vara mer än 7:e nu. Inte i ett så här utsatt läge.
Låna ut Bjers nu! Han behöver växa till sig.
PJ ska inte göra en minut till. Vi har ingen skyldighet att ge en kille som redan svikit genom att signa fisk en minut till.
Apropå Pontus Johansson; jag tror att det är rätt många som redan har gjort klart med nya klubbar till nästa säsong bara att det inte har läckt. Och det är väldigt vanligt oavsett om du ligger i toppen eller botten. Spelare vill ha arbete och trygghet i god tid.
Jag menar, vi kan ju inte bänka varenda spelare i laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.