Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Härligt! Viktigt oxå som Dick säger, han ska även flytta uppmärksamheten från många av de övriga så att oket inte blir så tungt för dem. Jag är tvärsäker på att han kommer att leverera när det behövs som mest...
Skulle nog vilja testa:
Cederqvist - Rensfeldt - Sören
Dick - Strandberg - Rhett
Fimpen - Engsund - Carey
Forsberg - Berglund - Bergfors
Försöka med alla medel få igång Rhett först och främst. Måste lösa en center snart så vi kan bli av med Engsund i tredje. Lerkimäki och alla junisar går före Bjerselius.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller med. Rhett och Strandberg måste till varje pris komma tillbaka till någorlunda form. Det räcker inte med en producerande kedja…Manijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
Försöka med alla medel få igång Rhett först och främst. Måste lösa en center snart så vi kan bli av med Engsund i tredje. Lerkimäki och alla junisar går före Bjerselius.
-
Gillar inte placeringen av Fimpen. Flytta honom till Rhett platsManijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
- Jim Morrison
Wille och Rhett hade fin kemi förra säsongen och om vi ska få ut något av Bergfors är det väl med Basse och Dick?Manijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
Sören - Ludde - Ceder
Wille - Carey - Rhett
Dick - Strandberg - Bergfors
Forsberg - Engsund - Berglund
Bjerselius bör spela på 1-2 nivåer lägre än SHL. Det håller inte längre att han får speltid. Sedan tror jag inte att vi är färdigvärvade utan en center till ska komma in men så där hade jag spelat så länge. Plus att vi behöver två backar. En riktigt bra allround för att ersätta Högga.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Gillar inte placeringen av Fimpen. Flytta honom till Rhett platsManijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
Dumpa Carey och ta in en riktig spetslirare. Vi har gjort os av med Hollands Lön, Vidells Lön och Höggas tar väl försäkringskassan snart. Måste finnas stash till en riktig klasslirare
- Jim Morrison
Det finns gott om pengar även med Carey kvar. Vi behöver alla spelare vi kan få nu och Carey har sett riktigt bra ut efter sin operation. Tänk på att han har spelat skadad typ hela säsongen.Knickedick skrev: ↑2021-12-30 15:52:22Gillar inte placeringen av Fimpen. Flytta honom till Rhett platsManijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
Dumpa Carey och ta in en riktig spetslirare. Vi har gjort os av med Hollands Lön, Vidells Lön och Höggas tar väl försäkringskassan snart. Måste finnas stash till en riktig klasslirare
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Facit, fick ihop precis samma linor när jag försökte göra något logiskt av det hela.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-30 15:49:20Wille och Rhett hade fin kemi förra säsongen och om vi ska få ut något av Bergfors är det väl med Basse och Dick?Manijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
Sören - Ludde - Ceder
Wille - Carey - Rhett
Dick - Strandberg - Bergfors
Forsberg - Engsund - Berglund
-
Att spela Carey i fjärde är ju bara en waist. Ta hans lön också och lägg på en back, en center, en målvakt. Om Berget ska spela med Dick så får Carey inte plats. Berget i fjärde eller Carey ut. Det är bara att välja och jag tycker jag har sett mer vilja från Berget än från Carey de två senaste matcherna.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-30 15:53:29Det finns gott om pengar även med Carey kvar. Vi behöver alla spelare vi kan få nu och Carey har sett riktigt bra ut efter sin operation. Tänk på att han har spelat skadad typ hela säsongen.Knickedick skrev: ↑2021-12-30 15:52:22Gillar inte placeringen av Fimpen. Flytta honom till Rhett platsManijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
- Jim Morrison
I så fall spelar jag mycket hellre Carey med Dick och Basse istället och bänkar Bergfors. Gillar Berget men vi kan inte enbart gå på historia nu. Oavsett så ska ingen mer skickas utan vi behöver bredden. Kan ju inte se den här säsongen och tro att vi från och med nu kommer vara skadefria liksom.Knickedick skrev: ↑2021-12-30 15:58:02Att spela Carey i fjärde är ju bara en waist. Ta hans lön också och lägg på en back, en center, en målvakt. Om Berget ska spela med Dick så får Carey inte plats. Berget i fjärde eller Carey ut. Det är bara att välja och jag tycker jag har sett mer vilja från Berget än från Carey de två senaste matcherna.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-30 15:53:29Det finns gott om pengar även med Carey kvar. Vi behöver alla spelare vi kan få nu och Carey har sett riktigt bra ut efter sin operation. Tänk på att han har spelat skadad typ hela säsongen.Knickedick skrev: ↑2021-12-30 15:52:22Gillar inte placeringen av Fimpen. Flytta honom till Rhett platsManijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
-
Jo det kan jag hålla med om. Det syns att Carey har potential någonstans. Men han flyger som en vante i närkamperna vilket inte Berget gör. Och jag känner inte att vi har tid att vänta på att det ska lossna för någon av dem. Så egentligen vill jag ha in en till Vinge. Men man kan inte få hur mycket som helst och byta ett helt lag. Men i min bok är det Carey ut mot en ny. Berget som bredd.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-30 15:59:43I så fall spelar jag mycket hellre Carey med Dick och Basse istället och bänkar Bergfors. Gillar Berget men vi kan inte enbart gå på historia nu. Oavsett så ska ingen mer skickas utan vi behöver bredden. Kan ju inte se den här säsongen och tro att vi från och med nu kommer vara skadefria liksom.Knickedick skrev: ↑2021-12-30 15:58:02Att spela Carey i fjärde är ju bara en waist. Ta hans lön också och lägg på en back, en center, en målvakt. Om Berget ska spela med Dick så får Carey inte plats. Berget i fjärde eller Carey ut. Det är bara att välja och jag tycker jag har sett mer vilja från Berget än från Carey de två senaste matcherna.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-30 15:53:29Det finns gott om pengar även med Carey kvar. Vi behöver alla spelare vi kan få nu och Carey har sett riktigt bra ut efter sin operation. Tänk på att han har spelat skadad typ hela säsongen.Knickedick skrev: ↑2021-12-30 15:52:22Gillar inte placeringen av Fimpen. Flytta honom till Rhett platsManijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27
Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
Vill gärna se Dick och Fimpen ihop. Fimpen gjorde det bra med Sören under hans två första matcher. Så kanske Dick och Ceder kan få testa också. Sen gillar jag det som jag har sett av Lekkerimäki på slutet. Han borde få fler chanser och gå före Ögren
Inte en chans att vi bänkar eller gör oss av med Carey. Han kan lätt centra i en andra eller tredjelina. Att sätta honom i en andralina mellan lill-fimpen och Rhett är även mitt förslag.
Ja, pengar finns. Och räknar med att vi söker efter en topp center, topp back och MV nu.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-30 15:53:29Det finns gott om pengar även med Carey kvar. Vi behöver alla spelare vi kan få nu och Carey har sett riktigt bra ut efter sin operation. Tänk på att han har spelat skadad typ hela säsongen.Knickedick skrev: ↑2021-12-30 15:52:22Gillar inte placeringen av Fimpen. Flytta honom till Rhett platsManijock skrev: ↑2021-12-30 15:43:27Skulle nog vilja testa:
Fimpen - Engsund - Carey
Inga fler medelmåttig allsvensk klass värvningar.
Tror dick kan prestera i slutet på januari. Han ska spela , och vara i form (!) för att spela i en av två producerande kedjor.
Hoppas vi får in en ny topp C som KG pratat om.
En av de viktigaste sakerna före neg kval och eventuellt nästa år är att dra lärdom av att Basse INTE ska vara tänkt som topp C. Utan för en hårt arbetande tredje lina, en noll noll kedja tillsammans med fjärde. Lite som det åtminstone är tänkt nu.
Dessutom ska Engsund spela i som fjärde Center. Enormt viktigt att få bort Berglund från den ansvarsfulla posten.
Fram tills Dick är i slag och en ny C kommer in tror jag på
Sörensen Rensfeldt Cederqvist
Eklund Strandberg Rhett
Carey Engsund Bergfors
Forsberg Berglund (tyvärr!) Bjerselius/Öhgren.
I slutet på januari.
Sörensen Rensfeldt Eklund
Dick NY Rhett
Cederqvist Strandberg Carey,
Bjerselius Engsund Bergfors. Extra Ögren.
(Få äran att se och LÄRA på träning ; Berglund.)
Warg håller inte när han tvingas spela defensivt för två. Så spela Hedström där.( Alltså INTE Bengtsson Ingman eller Johansson!) Warg är stabil och stundtals bra när han får en värdig back kollega.
Tom Grags
Arnesson NY BRA topp 4 back.
Tror målet och det enda vettiga är:
Ceder Rensfeldt Sören ( tre starka spelare)
Wille Carey/Ny Rhett (Carey så länge)
Dick Strandberg Bergfors (Ge dem en chans)
Forsberg Engsundh Berglund (Bra fjärdeline)
Ny Arnesson
Grags Tom
Warg Hedström
Bengtsson/Ingman
Det laget ska inte åka ur SHL men men det trodde man ju inte förra gången heller…
Ceder Rensfeldt Sören ( tre starka spelare)
Wille Carey/Ny Rhett (Carey så länge)
Dick Strandberg Bergfors (Ge dem en chans)
Forsberg Engsundh Berglund (Bra fjärdeline)
Ny Arnesson
Grags Tom
Warg Hedström
Bengtsson/Ingman
Det laget ska inte åka ur SHL men men det trodde man ju inte förra gången heller…