Synd att Enroth fick förstaspaden. Samtliga kanadensiska mål var resultat av hans skitsvaga ingripanden. Han är bedrövlig på att hålla emot och sprutar returer som en trasig vattenspridare. Med Ridderwall i mål hade Sverige vunnit.
Jag tycker inte man kan lasta målen på Enroth, inte för mycket iallafall. Jag tycker Sveriges försvar var alldeles för passivt vid alla målen, kanadensarna får slå 1...2... 3 gånger... och till slut blir det mål. I vissa fall tycker jag det tar för lång tid att blåsa för domarna. Dem låter helt enkelt kanadensarna få slå tills pucken går in känns det som, ibland.
Sverige var dåliga i första perioden, likaså andra. Tredje perioden dominerade man ju helt klart, vilket períod! Ett helt annat lag. Man är bättre i övertiden med. Sedan får dem som vanligt, ett skitmål. Väldigt trist.
Svagt av Enroth. Tycker egentligen det är bara det första målet man inte kan lägga på honom. Pucken studsar på ribban och sen via hans rygg in i mål.
Men sverige borde avgjort i tredje, man spelade ut dom totalt ju.
Oscar gjorde en mycket bra match. Stabilt, och hade även en bra målchans.
Men vem fan hade trott att det sluta med silver? Det är ju en stor skräll, och då anses även nästa och nästnästa årskull ännu bättre. Ska bli spännande.
Oscar enligt mig lätt den bäste backen i hela sverige, han fick onödigt lite speltid. Mårts fattade nog inte hur stabil killen var, visst han fick inte sådär jäättee mycket speltid, men han släppte inte in ett enda baklänges mål. Det är riktigt bra!
stolpskott skrev:Oscar enligt mig lätt den bäste backen i hela sverige, han fick onödigt lite speltid. Mårts fattade nog inte hur stabil killen var, visst han fick inte sådär jäättee mycket speltid, men han släppte inte in ett enda baklänges mål. Det är riktigt bra!
Okej, kanske inte ska vara så enögda nu. Oscar var duktig de håller jag absolut med om och jag tycker också han var värd mer speltid. Men att säga att han var bäste backen är väl att ta i. Victor Hedman säger jag bara, satan vilken kille, kan bli hur bra som helst. Även Moe var riktigt bra.
Men håller med om att Oscar var klart bättre under JVM än hans visat i Djurgården.