Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Vad gör Kenta Johansson idag? Han verkar ju inte vara tränare i alla fall. Sen är Per-Erik Johnsson en intressant tränare också. Har räddat både MoDo och hjälpt Leksand kvar i SHL. Han verkar inte heller träna just nu. Janne Karlsson samma där verkar inte träna något just nu. En med mycket erfarenhet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
STINGRAY71

Inlägg av STINGRAY71 »

När det gäller Per Hånberg som tränare för oss har jag inga tveksamheter alls Per har visat att han är kompetent och nu med ännu mer erfarenhet.
Hans skills när det gäller relation spelare och ledare finns det ingen som kan ifrågasätta han är perfekt i den bräckliga fasen vi befinner oss i med mycket tvivel i truppen ang våra enskilda spelares performens, misstro inte detta med att han INTE skulle vara en kravställare tro mig han är krävande men inte KVÄVANDE som många idag säkert känner med kniven mot strupen..är helt övertygad att han kommer lira med Falk/Arho i ett bra team..och ni som vill RALJERA över hurvida Per är det ena alt det andra i hans tro !? Lägg ner..
Per är en fantastiskt lojal och bra coach med ett helhets tänk och framtiden för sig.. en hyffsat ung kille med klokhet och erfarenheter som få med ett ungt sinne för Utveckling och individer..MIC DROP ...OVER AND OUT 💙 💛
EspenK

Inlägg av EspenK »

STINGRAY71 skrev: 2021-12-21 16:53:11 När det gäller Per Hånberg som tränare för oss har jag inga tveksamheter alls Per har visat att han är kompetent och nu med ännu mer erfarenhet.
Hans skills när det gäller relation spelare och ledare finns det ingen som kan ifrågasätta han är perfekt i den bräckliga fasen vi befinner oss i med mycket tvivel i truppen ang våra enskilda spelares performens, misstro inte detta med att han INTE skulle vara en kravställare tro mig han är krävande men inte KVÄVANDE som många idag säkert känner med kniven mot strupen..är helt övertygad att han kommer lira med Falk/Arho i ett bra team..och ni som vill RALJERA över hurvida Per är det ena alt det andra i hans tro !? Lägg ner..
Per är en fantastiskt lojal och bra coach med ett helhets tänk och framtiden för sig.. en hyffsat ung kille med klokhet och erfarenheter som få med ett ungt sinne för Utveckling och individer..MIC DROP ...OVER AND OUT 💙 💛
+1
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

Låter ju toppen

Hoppas då att KG fattar att han redan borde vara på plats helst igår !!! Varje timme med laget är extremt viktig innan uppstarten. Annars är ju risken att det blir sönder stressat förtroende från spelare.
The DIF ONE
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

GULD skrev: 2021-12-21 18:30:20 Låter ju toppen

Hoppas då att KG fattar att han redan borde vara på plats helst igår !!! Varje timme med laget är extremt viktig innan uppstarten. Annars är ju risken att det blir sönder stressat förtroende från spelare.
Hånberg som tränare bara att skriva kontrakt, sen in med en sportchef som har bra kontaktnät här kan jag tänka mig Garpen, då han har ett sjukt bra kontaktnät sedan åren so general manager för tre kronor, dessutom är Garpen riktigt trevlig, då jag känner han inom hockey världen och stöter på han ibland då vi bor nära
gaspo

Inlägg av gaspo »

STINGRAY71 skrev: 2021-12-21 16:53:11 När det gäller Per Hånberg som tränare för oss har jag inga tveksamheter alls Per har visat att han är kompetent och nu med ännu mer erfarenhet.
Ha ha ha jisses en öm punkt om tro. Herregud man måste kunna skämta på ett positivt sätt utan att troende går bananas
rikkard

Inlägg av rikkard »

Vi måste våga göra något, annars kommer det gå åt helvete. Det sämsta KG kan göra i detta läge är att bli för försiktig. Prio 1 är en ny tränare. Om Aaro ger ok till Hånberg är det bara att köra. Signa Dick, sedan kan du vänta in och ha tålamod. Hoppas att NHL inte skickar spelare till NHL, att Folkhälsomyndigheten inför ännnu hårdare restriktioner (helst ställer in hela säsongen), att det blir en massa flyttade matcher pga covid och att ligor runt om i Europa avslutar säsongen (=oväntade värvningskanaler) Ju mer kaos desto bättre för oss, då får vi tid att bygga oss starkare och överraska i ett kval. Styrelsen och VD behöver äska pengar, JK (eller andra initiativ från fans) behöver påbörja en insamling. Om vi lyckas samla rätt medel för att landa rätt spelare kan det bli avgörande.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Snälla tomten (läs: KG), ge oss en tidig julklapp innehållandes Per Hånberg, Dick Axelsson, Linus Söderström och Fredrik Claesson. Jag lovar att vara snäll hela 2022...
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

supreme skrev: 2021-12-22 10:22:02 Snälla tomten (läs: KG), ge oss en tidig julklapp innehållandes Per Hånberg, Dick Axelsson, Linus Söderström och Fredrik Claesson. Jag lovar att vara snäll hela 2022...
Jag är väldigt tveksam till att Claesson skulle välja DIF i nuläget. Har stort intresse från KHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Jim Morrison skrev: 2021-12-22 10:56:30
supreme skrev: 2021-12-22 10:22:02 Snälla tomten (läs: KG), ge oss en tidig julklapp innehållandes Per Hånberg, Dick Axelsson, Linus Söderström och Fredrik Claesson. Jag lovar att vara snäll hela 2022...
Jag är väldigt tveksam till att Claesson skulle välja DIF i nuläget. Har stort intresse från KHL.
Läste det nånstans jag med, men jag hoppas innerligt att vårt bud är tillräckligt kryddat för att det ska vara intressant och att han prioriterar att bo i Sthlm.
GULD

Inlägg av GULD »

Till o med jag lovar att va snäll om dom alla kommer.

Och det är kors i taket på PRO nivåer !!!!!!
The DIF ONE
GULD

Inlägg av GULD »

OM Kepsen har det hjärta jag fått för mej. så kommer han att hjälpa oss denna säsång
för att sedan sticka till KHL
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

GULD skrev: 2021-12-22 12:30:44 OM Kepsen har det hjärta jag fått för mej. så kommer han att hjälpa oss denna säsång
för att sedan sticka till KHL
Jag tror att Fredrik föredrar att spela med vänner om han ska spela i DIF. Tror också han är riktigt sugen på att säkra pensionen nu och med stort intresse från KHL är det möjligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

När vi drar igång efter juluppehållet så ser allt ut som vanligt med andra ord, längtar...
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

Ny målvakt in. Lån från Västervik.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... y-malvakt/
Låst