Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Hånberg har ju även jesus på sin sida så det kan nog bli bra 
Varför är inte Dick klar? Kan någon förklara för mig hur man möjligen tänker kring att, vad det verkar, inte signa honom?
Är det alldeles säkert att Dick menar allvar då? Han jobbar ju för Aftonbladet och poddar och ska genererar klick.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hm. Är ganska säker på att jag tidigare idag såg en Tweet ifrån Dick där det stod "I Januari börjar det roliga" eller liknande. Nu hittar jag den inte.
Antar att han fick folk att börja tro saker när det egentligen är någon podd eller liknande. Jag tror inte att Dick spelar hos oss faktiskt.
Antar att han fick folk att börja tro saker när det egentligen är någon podd eller liknande. Jag tror inte att Dick spelar hos oss faktiskt.
Avskaffa tre mot tre.
Läste panelen på expressen där de tar upp frågan kring Djurgården och våra senaste värvningar.
Tycker Adam sätter ord på vad som är ett total haveri från Djurgården, hur fan kan man i december börja värva hjärta, det bör naturligtvis finnas på plats vid start och att man kring December spetsar till truppen om det skulle behövas.
Skit samma nu har misstaget gjort så jag förstår varför man har värvat det man gjort.
Adams ord:
ADAM
– Tydligt vad Djurgården anser att de saknat under hösten. Hjärta. Och det är ett underbetyg till hela spelartruppen och sportcheferiet. Att du måste panikvärva in karaktärsspelare i december signalerar verkligen hur snett på det Djurgården var inför säsongen. Det blev alldeles för spretigt och spelare med järnkaminer-andan bortsågs för importer utan något egentligen track record i Sverige. Det vägvalet kan i slutändan vara det som skickar Djurgården till hockeyallsvenskan.
Tycker Adam sätter ord på vad som är ett total haveri från Djurgården, hur fan kan man i december börja värva hjärta, det bör naturligtvis finnas på plats vid start och att man kring December spetsar till truppen om det skulle behövas.
Skit samma nu har misstaget gjort så jag förstår varför man har värvat det man gjort.
Adams ord:
ADAM
– Tydligt vad Djurgården anser att de saknat under hösten. Hjärta. Och det är ett underbetyg till hela spelartruppen och sportcheferiet. Att du måste panikvärva in karaktärsspelare i december signalerar verkligen hur snett på det Djurgården var inför säsongen. Det blev alldeles för spretigt och spelare med järnkaminer-andan bortsågs för importer utan något egentligen track record i Sverige. Det vägvalet kan i slutändan vara det som skickar Djurgården till hockeyallsvenskan.
Ett OS uppehåll är precis vad vi behöver. Hinna spela ihop den ”nya” truppen och nya tränaren. Ingen spelare förutom Sören lär ju vara aktuell. Troligtvis inte Sören heller. Vore bra om Garpen kunde se till det.
Hoppas på ett nej från NHL under dagen!
Skiter i OS. DIF ska spela i SHL 22-23
Vi lär ju gå in i ett OS-uppehåll som vi gjorde inför november-uppehållet med med några vinster och en sämre insats som vi avfärdar med att "det såg ändå ok ut och lag X är bra och inte en av våra konkurrenter", vi kan även haft en gäng skador som förmildrande omständighet.EspenK skrev: ↑2021-12-21 07:10:56 Ett OS uppehåll är precis vad vi behöver. Hinna spela ihop den ”nya” truppen och nya tränaren. Ingen spelare förutom Sören lär ju vara aktuell. Troligtvis inte Sören heller. Vore bra om Garpen kunde se till det.
Då hinner alla tänka att "detta kan fan gå", sen efter 3v möter vi en bottenkonkurrent och vi blir skickade ner i källaren igen utan pardon.
Vette fan, om laget börjar spela hockey så är det bättre att bara fortsätta än att ha uppehåll. Sedan är vi ofta sämre efter sådana...EspenK skrev: ↑2021-12-21 07:10:56 Ett OS uppehåll är precis vad vi behöver. Hinna spela ihop den ”nya” truppen och nya tränaren. Ingen spelare förutom Sören lär ju vara aktuell. Troligtvis inte Sören heller. Vore bra om Garpen kunde se till det.
- Jim Morrison
Det börjar bli väldigt få träningar en ny tränare hinner ha med laget innan uppehållet är slut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tony Zabel syndromet all over again.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Få träningar, få spelare, få tränare.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-21 10:07:56 Det börjar bli väldigt få träningar en ny tränare hinner ha med laget innan uppehållet är slut.
Samtidigt lika bra att vänta in det bästa möjliga nu när vi ändå i praktiken är klara för kval.
Marknaden kommer börja öppna upp sig allt eftersom.
Vi behöver träffa helt rätt på de värvningar som återstår, både tränare och spelare, för att ha en bra chans att klara kvalet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Avvägningar såklart, och utan spåkula är det svårt att veta vad som är rätt eller fel.
Är Per Hånberg rätt man för jobbet?
Tja, rapporterna verkar ju göra gällande att han passar in på målbilden som KG söker efter. Att han tidigare jobbat med Aaro gör att KG har någon på "insidan" som kan vittna om Hånbergs lämplighet.
Kommer någon annan, lämpligare kandidat att bli ledig senare på säsongen?
Omöjligt att svara på. Den eventuella kandidaten kommer då också ha ännu kortare tid att arbeta med gruppen, om den personen ens är sugen på att ta sig an uppdraget.
Jag tycker tillräckligt många bitar fallit på plats för att kontakta Hånberg. Han är ledig, passar målbilden, har drivet och är sugen på att komma till oss.
Jag kan ha mer is i magen gällande spelare, men jag vill ha in en till tränare nu, helst igår.
Är Per Hånberg rätt man för jobbet?
Tja, rapporterna verkar ju göra gällande att han passar in på målbilden som KG söker efter. Att han tidigare jobbat med Aaro gör att KG har någon på "insidan" som kan vittna om Hånbergs lämplighet.
Kommer någon annan, lämpligare kandidat att bli ledig senare på säsongen?
Omöjligt att svara på. Den eventuella kandidaten kommer då också ha ännu kortare tid att arbeta med gruppen, om den personen ens är sugen på att ta sig an uppdraget.
Jag tycker tillräckligt många bitar fallit på plats för att kontakta Hånberg. Han är ledig, passar målbilden, har drivet och är sugen på att komma till oss.
Jag kan ha mer is i magen gällande spelare, men jag vill ha in en till tränare nu, helst igår.