Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Peppe Lundh avskriven av KG.
https://hockeynews.se/articles/22370/
https://hockeynews.se/articles/22370/
Tänk att 2 föredetta gnagare Dick och Forsberg vill vara i DIF trots kris, medans 3 såkallade Djurgårdare i Peppe, Åberg och Timashov nobbat.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Jocke visade först inget intresse för Tima
The DIF ONE
Jag tror att t.ex. Peppe ser sig själv som Djurgårdare, men bara om sedelbunten är tjock och laget är framgångsrikt. Ifall DIF hör av sig i tuffa tider sportsligt och sedelbunten är mager, då är han inte lika mycket Djurgårdare längre.
Jag har uppfattningen om att han är en modern hockeyknekt som väljer lag efter tjocklek på sedlarna..
Jag har svårt att bli förbannad på Peppe för att han väljer bort oss. Han har familjen i Karlstad och det lär väga tungt! Går liksom inte att jämföra med Åberg, även om han säkert även hade sina skäl.//WiktorK skrev: ↑2021-12-17 13:24:56Jag tror att t.ex. Peppe ser sig själv som Djurgårdare, men bara om sedelbunten är tjock och laget är framgångsrikt. Ifall DIF hör av sig i tuffa tider sportsligt och sedelbunten är mager, då är han inte lika mycket Djurgårdare längre.
Jag har uppfattningen om att han är en modern hockeyknekt som väljer lag efter tjocklek på sedlarna..
Senast redigerad av supreme den 2021-12-17 13:30:27, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja spelarna verkar visa sina rätta färger i dessa tider.
-
Dom hade väl ändå räknat med att han skulle vara kvar i Tyskland säsongen ut. Närmre mellan Stockholm och Karlstad än random tysk håla och Karlstad.supreme skrev: ↑2021-12-17 13:28:38Jag har svårt att bli förbannad på Peppe för att han väljer bort oss. Han har familjen i Karlstad och det lär väga tungt!//WiktorK skrev: ↑2021-12-17 13:24:56Jag tror att t.ex. Peppe ser sig själv som Djurgårdare, men bara om sedelbunten är tjock och laget är framgångsrikt. Ifall DIF hör av sig i tuffa tider sportsligt och sedelbunten är mager, då är han inte lika mycket Djurgårdare längre.
Förvisso är det så, men jag tror nog inte han spelar gratis för FBK om han landar där... Även om det är fult att spekulera om andras privatliv så kan jag inte låta bli.supreme skrev: ↑2021-12-17 13:28:38Jag har svårt att bli förbannad på Peppe för att han väljer bort oss. Han har familjen i Karlstad och det lär väga tungt!//WiktorK skrev: ↑2021-12-17 13:24:56Jag tror att t.ex. Peppe ser sig själv som Djurgårdare, men bara om sedelbunten är tjock och laget är framgångsrikt. Ifall DIF hör av sig i tuffa tider sportsligt och sedelbunten är mager, då är han inte lika mycket Djurgårdare längre.
För han hade uppenbarligen inga problem att lämna familjen i Karlstad och dra till Tyskland denna säsong, tanken när han skrev på i Tyskland måste ju varit att fullfölja säsongen där?
Då har man ju redan där tagit ett beslut om att bo i ett annat land och vara ifrån familjen under säsongen.
Så nu när han ska lämna Tyskland i förtid och om han nu så gärna velat spela i DIF, så hade det kanske gått att mellanlanda här kvarstående tid av säsongen, som han redan planerat att spendera i ett annat land?
Tittar man på hans karriär och lag han representerat så skriker det inte precis ur-djurgårdare. Därför står jag fast vid att han är en modern hockeyknekt som utger sig för att vara Djurgårdare när stjärnorna står rätt..
Exakt så.Knickedick skrev: ↑2021-12-17 13:30:21Dom hade väl ändå räknat med att han skulle vara kvar i Tyskland säsongen ut. Närmre mellan Stockholm och Karlstad än random tysk håla och Karlstad.supreme skrev: ↑2021-12-17 13:28:38Jag har svårt att bli förbannad på Peppe för att han väljer bort oss. Han har familjen i Karlstad och det lär väga tungt!//WiktorK skrev: ↑2021-12-17 13:24:56Jag tror att t.ex. Peppe ser sig själv som Djurgårdare, men bara om sedelbunten är tjock och laget är framgångsrikt. Ifall DIF hör av sig i tuffa tider sportsligt och sedelbunten är mager, då är han inte lika mycket Djurgårdare längre.
Just Emil Berglunds citat och inställningen definerar Alltid Oavsett. "Jag läser tidningen som alla andra och vet ju hur tabellen ser ut, men ringer Djurgården och behöver hjälp, då tackar man inte nej. Så är det"
-
Och det är just därför Emil Berglund är en bra värvning. Han har rätt mental inställningTheForsa skrev: ↑2021-12-17 13:41:07Exakt så.Knickedick skrev: ↑2021-12-17 13:30:21Dom hade väl ändå räknat med att han skulle vara kvar i Tyskland säsongen ut. Närmre mellan Stockholm och Karlstad än random tysk håla och Karlstad.supreme skrev: ↑2021-12-17 13:28:38Jag har svårt att bli förbannad på Peppe för att han väljer bort oss. Han har familjen i Karlstad och det lär väga tungt!//WiktorK skrev: ↑2021-12-17 13:24:56Jag tror att t.ex. Peppe ser sig själv som Djurgårdare, men bara om sedelbunten är tjock och laget är framgångsrikt. Ifall DIF hör av sig i tuffa tider sportsligt och sedelbunten är mager, då är han inte lika mycket Djurgårdare längre.
Just Emil Berglunds citat och inställningen definerar Alltid Oavsett. "Jag läser tidningen som alla andra och vet ju hur tabellen ser ut, men ringer Djurgården och behöver hjälp, då tackar man inte nej. Så är det"
Hör av dig till Dick nu! Det är tydligt att det är få som vill spela hos oss. Dick har gång på gång markerat sitt intresse. Han är dessutom bäst när det gäller. Ge honom några månader av hård träning och långsam inmatchning så kommer han att vara guld värd i kvalet. Vi kommer inte att vinna med bara brunkare. Vi behöver någon som kan göra det oväntade.