Klacken som helhet?
-
- Kontakt:
en fråga till dom som fixar tifo?
kommer det bli mer tifo och kommer det bli mot ssk eller?Jag tycker jo att det är bra med tifo men lite fel är det också folk kommer när det är tifo och när ingen tifo blir så blir det mindre folk men varför folk kan komma ändå!vi kan sjunga ut alla än att visa tfo och sen nästa håla tyst.men tifon är snygga..ett stor tack till dom som gör det, nu gäller det ssk imorron!////henke
Oh when the saints.
Go marching in.
Oh when the saints go marching in. I want to be in that number,
oh when the saints go marching in.
Oh when the saints.
Go marching in.
Oh when the saints go marching in. I want to be in that number,
oh when the saints go marching in.
FORZA DIF
dif - lhc
ja hoppas att det kommer mycket folk på lördag så det blir lite drag på läktar`n för lhc har en ganska stor hemma klack.
ja va på den förra borta matchen mot lhc och då var det kanske 15 pers i djurgårn klacken!!
vilket inte är bra!
ja va på den förra borta matchen mot lhc och då var det kanske 15 pers i djurgårn klacken!!
vilket inte är bra!
Helt rätt med mer variation. Men skippa alla för stunden egenpåhittade ramsor om sponsorer etc...Maxz skrev:Lite variatoner bland ramsorna skulle inte skada.
Som någon tidigare nämnt så körs "Djurgår'n, klapp, klapp, klapp" väldigt ofta.
Ni är en HEJARKLACK! Glöm inte det. Ni ska först och främst stödja laget istället för att ödsla energi på att håna t. ex domaren (även om han sög senast).
/sittplats som gärna sjunger med...
Det ges mycket ros och skumpa till hockeyklacken och det i all ära - Jävligt bra att ni som är där vågar stå i klacken och riskera att få en felaktig "mongostämpel".
Men jag tycker vi kör med öppna kort. Ingen är ett mongo som står i klacken. De som ger en sådan stämpel är bara löjliga och patetiska i sin åsikt. Men när det gäller klacken finns det mycket att ändra på...
Snittåldern måste bli högre. Utvecklade lungor ger bättre röststyrka. Så är det. Lösningen på detta problem är också ganska enkelt, våga stå i klacken och sjung!
Taktkänslan måste bli BETYDLIGT bättre...
Jag har många gånger funderat på att ställa mig med en taktpinne och leka dirigent. Tyvärr klarar inte ledande personer i klacken av att få den stora massan att hålla rätt takt och känsla.
Har klacken rätt takt, skippar handklapp när det inte ska vara, och sjunga högt, då spelar det ingen roll att det är 21 personer på plats. Det är därför Järnkaminerna är den bästa supporterföreningen: Vi har flest utbud på egna ramsor och sånger samt att vi kan sjunga högt och tydligt utan att det går för fort. Till skillnad från tusen personer i Jönköping som förlitar sig på en trumma och ändå går taktkänslan bort...
Klarar vi detta på Hovet och Globen, då blir det kanon. Dessutom, på Globen...Stå inte så jävla långt ner på läktaren. Jag sa till den person, tror han startade denna tråd, som leder klacken att få klacken att komma upp längre. Han gjorde detta och det blev kanonbra!
Så visst, stor eloge till klacken - Men som sagt, det finns mycket att förbättra.
Men jag tycker vi kör med öppna kort. Ingen är ett mongo som står i klacken. De som ger en sådan stämpel är bara löjliga och patetiska i sin åsikt. Men när det gäller klacken finns det mycket att ändra på...
Snittåldern måste bli högre. Utvecklade lungor ger bättre röststyrka. Så är det. Lösningen på detta problem är också ganska enkelt, våga stå i klacken och sjung!
Taktkänslan måste bli BETYDLIGT bättre...
Jag har många gånger funderat på att ställa mig med en taktpinne och leka dirigent. Tyvärr klarar inte ledande personer i klacken av att få den stora massan att hålla rätt takt och känsla.
Har klacken rätt takt, skippar handklapp när det inte ska vara, och sjunga högt, då spelar det ingen roll att det är 21 personer på plats. Det är därför Järnkaminerna är den bästa supporterföreningen: Vi har flest utbud på egna ramsor och sånger samt att vi kan sjunga högt och tydligt utan att det går för fort. Till skillnad från tusen personer i Jönköping som förlitar sig på en trumma och ändå går taktkänslan bort...
Klarar vi detta på Hovet och Globen, då blir det kanon. Dessutom, på Globen...Stå inte så jävla långt ner på läktaren. Jag sa till den person, tror han startade denna tråd, som leder klacken att få klacken att komma upp längre. Han gjorde detta och det blev kanonbra!
Så visst, stor eloge till klacken - Men som sagt, det finns mycket att förbättra.

Stor eloge till alla som på något sätt försöker lyfta DIF Hockey. Men urvalet av ramsor i klacken är bedrövligt. På tok för hycket "hata"-ramsor.
Och varför försöker man egga upp motståndarpubliken med sånger av typen "varför sjunger inte ni". Det skulle kanske funka om bortastödet var dåligt men oftast är det 70% bortasupportrar i Globen/Hovet. Jag är glad varje sekund de är tysta och jag förstår inte varför man vill ha igång dem.
Och varför försöker man egga upp motståndarpubliken med sånger av typen "varför sjunger inte ni". Det skulle kanske funka om bortastödet var dåligt men oftast är det 70% bortasupportrar i Globen/Hovet. Jag är glad varje sekund de är tysta och jag förstår inte varför man vill ha igång dem.
Angående klacken så måste jag säga till er att jag anser att ni är hjältar som tappert står där och skriker er hesa match efter match. Snacka om med och MOTgångssuportrar.
Det som jag nu undrar över är.
Varför måste det vara så mycket "hata" ramsor?
Kan man inte sluta skrika "kom igen ska ni stå upp" så offta? Många tycker nog att laget ska vara värda att ställa sig upp för..
tycker ju inte jag men jag har hört att det muttras på sitt. Man får även höra att om man ställer sig upp som jag alltid gör så klagar folk över det och säger att man kan ställa sig i klacken istället.
Sen måste jag ju säga att jag jag älskar "mesta mästarna" ramsan.
Det blir bättre stämning på hovet så när vi spelar där så tycker jag inte att det är så jättestor kattastrof om vi har liten klack men i globen är det värre.
Ett tips är att vi kan sjunga vidare på de DIF sånger som spelas på arenan då tror jag att man kan få in sittplatts mer och sen kan men fråga om vi i match programet kan få trycka texterna till några av våra ramsor så att sittplats kan hänga med.
En liten fråga bara......
Vill ni ha en 32 årig tjej nybliven JK medlem i klacken?

Det som jag nu undrar över är.
Varför måste det vara så mycket "hata" ramsor?
Kan man inte sluta skrika "kom igen ska ni stå upp" så offta? Många tycker nog att laget ska vara värda att ställa sig upp för..

Sen måste jag ju säga att jag jag älskar "mesta mästarna" ramsan.
Det blir bättre stämning på hovet så när vi spelar där så tycker jag inte att det är så jättestor kattastrof om vi har liten klack men i globen är det värre.
Ett tips är att vi kan sjunga vidare på de DIF sånger som spelas på arenan då tror jag att man kan få in sittplatts mer och sen kan men fråga om vi i match programet kan få trycka texterna till några av våra ramsor så att sittplats kan hänga med.
En liten fråga bara......

ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Jag tror faktiskt att gränsen går vid ganska exakt 31 år och 7 månader.Suz skrev:En liten fråga bara......

Ävars, men som jag förstår det så är alla med hjärtat på rätta stället välkomna att stå i klacken och sjunga laget till framgång. Dra dit nästa match och säg tjingeling vettja. Eller så finns det kanske någon vänlig själ här i forumet som kan hjälpa dig tillrätta alternativt surfa in på www.jarnkaminerna.nu och ställ eventuella frågor där.
Där finns även en sånglista så du kan sjunga upp dig redan i duschen hemma. http://www.jarnkaminerna.nu/sanger.asp
Go go go Suz!

Sångerna kan jag ju 
Men det jag menade är att det kanske skulle vara bra att trycka sångerna i matchprogrammet så att sitt kan sjunga med.
Då ses vi i klacken den 5:e då!
Känner att jag måste hjälpa laget så mycket som det bara går och det funkar inte när man sitter bland en massa slipsnissar på kortsidan. Nu måste vi börja vinna.
Klart att jag har hjärtat på rätt ställe. Har ju varit Djurgårdare i 32 år ju

Men det jag menade är att det kanske skulle vara bra att trycka sångerna i matchprogrammet så att sitt kan sjunga med.

Då ses vi i klacken den 5:e då!
Känner att jag måste hjälpa laget så mycket som det bara går och det funkar inte när man sitter bland en massa slipsnissar på kortsidan. Nu måste vi börja vinna.
Klart att jag har hjärtat på rätt ställe. Har ju varit Djurgårdare i 32 år ju

ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Suz, klart som fan att du ska ställa dig i klacken! Åldern har ingen betydelse, om inte annat så höjer du medelåldern från 14 till 15 
Näe men allvarligt, det är som herr Nylander säger, ska klacken funka ordentligt måste folk i alla åldrar ta sig dit.
Hoppas folk börjar visa lite lojalitet och går på hockey. Nästa steg är att folk som brukar sitta bredvid på hockeyn men står i klacken i fotbollen även tar sitt ansvar å ställer sig i klacken.
Jag har själv kanske inte varit så bra med att stå i klacken precis varje match, men av 10 matcher så står jag 7 i klacken och nu kommer jag inte missa en match!
Vi är med er överallt, ååååh Djurgårn...

Näe men allvarligt, det är som herr Nylander säger, ska klacken funka ordentligt måste folk i alla åldrar ta sig dit.
Hoppas folk börjar visa lite lojalitet och går på hockey. Nästa steg är att folk som brukar sitta bredvid på hockeyn men står i klacken i fotbollen även tar sitt ansvar å ställer sig i klacken.
Jag har själv kanske inte varit så bra med att stå i klacken precis varje match, men av 10 matcher så står jag 7 i klacken och nu kommer jag inte missa en match!
Vi är med er överallt, ååååh Djurgårn...
Lycka är att vara djurgårdare