Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Sörensen - NY - Cederqvist
Eklund - Rensfeldt - Rhett
Dick - Strandberg - Bergfors
Lundh - Berglund - Andersson
Engsundh/Öhgren/Bjerselius osv
Så jaa, Carey kan dumpas. Ingen av extraspelarna undantaget Bjerselius bidrar mindre än honom. Men det kräver att vi löser "mina" nyförvärv, vilket knappast skulle vara omöjliga. En center av hyfsad dignitet borde kunna fixas med frikostig kassa inom några veckor. Antar att idioten gav Carey en topplön dessutom. Dick, Lundh och Berglund är enkla billiga lösningar som renderar i DIF-aura och hårt jobb. Men det är brådska då Eklund försvinner snart och Dick behöver skolas in rent fysiskt.
Eklund - Rensfeldt - Rhett
Dick - Strandberg - Bergfors
Lundh - Berglund - Andersson
Engsundh/Öhgren/Bjerselius osv
Så jaa, Carey kan dumpas. Ingen av extraspelarna undantaget Bjerselius bidrar mindre än honom. Men det kräver att vi löser "mina" nyförvärv, vilket knappast skulle vara omöjliga. En center av hyfsad dignitet borde kunna fixas med frikostig kassa inom några veckor. Antar att idioten gav Carey en topplön dessutom. Dick, Lundh och Berglund är enkla billiga lösningar som renderar i DIF-aura och hårt jobb. Men det är brådska då Eklund försvinner snart och Dick behöver skolas in rent fysiskt.
-
Svårt kicka Carey i nuläget när vi knappt för ihop fullt lag. Nu drar ju Lill-Fimpen med. Engsund tycker jag ändå är en stabil spelare för en fjärdekedja. Han och Berglund får gå där med någon till gnuggare. Gärna en oöm sådan.
Men tillsvidare med befintliga spelare så får vi väl spela typ såhär:
Eklund (Lundh)-Rensfeldt-Cederqvist
Sörensen-Strandberg-Bergfors
Carey-Engsundh-Rhakshani.
Bjerselius-Berglund-Linus Andersson
Ser ju rätt svagt ut och placerade nu ändå in fimpen/Lundh för att ens få ihop ett lag. Sen några skador på detta och vi har ett allsvenskt lag även på papperet. KG måste i första hand jobba in en stabil center för en av de 3 första kedjorna.
Ser ju rätt svagt ut och placerade nu ändå in fimpen/Lundh för att ens få ihop ett lag. Sen några skador på detta och vi har ett allsvenskt lag även på papperet. KG måste i första hand jobba in en stabil center för en av de 3 första kedjorna.
-
Emil Berglund klar.
Ut med Holland och in med Berglund är ändå en stark start av K-G.
- Jim Morrison
Blir Växjö för Kellman.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Är väl Peppe man eventuellt kan förvänta sig nu under uppehållet.
Back/Målvakt/ev center kommer nog framåt januaris slut när många andra ligor börjar dumpa
Back/Målvakt/ev center kommer nog framåt januaris slut när många andra ligor börjar dumpa
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Även om man hoppats på annat är det ju fullt förståeligt. Guldchans, väl fungerande organisation, nära hem och säkert bra med pengar.
Hoppas bara alla andra lubbar drev upp priset rejält...
- Jim Morrison
Den som gapar efter mycket osv.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Så du kör Lundh, Bergfors, Carey och Bjerselius före Öhgren? Nu är jag ju kär i killen men inte ens så förblindad är jag att jag inte kan resonera nyktert varför han ska gå in bland dessa fyra.jensa öhling #11 skrev: ↑2021-12-15 10:08:18 Svårt kicka Carey i nuläget när vi knappt för ihop fullt lag. Nu drar ju Lill-Fimpen med. Engsund tycker jag ändå är en stabil spelare för en fjärdekedja. Han och Berglund får gå där med någon till gnuggare. Gärna en oöm sådan.
Jag kommer köra på med att han ska in på topp 6, det är där han kommer bidra mest.
-
Gillar oxkså Öhgren men vettefan om han skulle göra så mycket nytta i den fjärde. Skulle vara om han fick en chans längre upp i laget.
Berglund,en äkta Djurgårdare har vi fått in nu. Underbart. En kille som ger allt i varje byte. Se och lär nu resterande av laget. Älskar detta: – Jag läser tidningen som alla andra och vet ju hur tabellen ser ut, men ringer Djurgården och behöver hjälp, då tackar man inte nej. Så är det, säger Berglund. Nått för ”Djurgårdaren” Åberg att tänka på.
Men!! Ytterligare en medioker spelare utan ens SHL rutin. I offensiv kvalitet, oavsett hur dålig tom jag tycker Holland var, så är det ett nedköp.Nattuggla_ skrev: ↑2021-12-15 10:21:16 Emil Berglund klar.
VI BEHÖVER INTE FLER SPELARE SOM SLÅSS OM ATT FÅ EN PLATS I FJÄRDE KEDJAN .
HERREGUD !
Nog inte tänkt som ersättare för Holland. Utan mer en bunkrare som är bättre än junisar.Vinge skrev: ↑2021-12-15 14:54:06Men!! Ytterligare en medioker spelare utan ens SHL rutin. I offensiv kvalitet, oavsett hur dålig tom jag tycker Holland var, så är det ett nedköp.Nattuggla_ skrev: ↑2021-12-15 10:21:16 Emil Berglund klar.
HERREGUD !
Och du tror inte alla kämpar på isen och gör vad de kan ?gaspo skrev: ↑2021-12-15 14:46:08 Berglund,en äkta Djurgårdare har vi fått in nu. Underbart. En kille som ger allt i varje byte. Se och lär nu resterande av laget. Älskar detta: – Jag läser tidningen som alla andra och vet ju hur tabellen ser ut, men ringer Djurgården och behöver hjälp, då tackar man inte nej. Så är det, säger Berglund. Nått för ”Djurgårdaren” Åberg att tänka på.
Sen EXAKT när ??????? Blev djurgårds hjärta det man bedömer en spelare på för att TILLFÖRA det DIF är i akut behov av, dvs kvalitet. Och I det läget vi är i nu.
Kvalitet ?? Näääää. Inte så viktigt.
Priset vore att ta in en mycket trött och slut Peppe som grädde på moset.
gaspo skrev: ↑2021-12-15 14:56:35Nog inte tänkt som ersättare för Holland. Utan mer en bunkrare som är bättre än junisar.Vinge skrev: ↑2021-12-15 14:54:06Men!! Ytterligare en medioker spelare utan ens SHL rutin. I offensiv kvalitet, oavsett hur dålig tom jag tycker Holland var, så är det ett nedköp.Nattuggla_ skrev: ↑2021-12-15 10:21:16 Emil Berglund klar.
HERREGUD !
Det fattar jag oxå.
Men vi behöver knappast fler som konkurrerar om de lägre platserna. Där har vi så det räcker och blir över. Med råge !!!! Det måste vara fullständigt överbevisat
Känns som vi närmar oss. Vad har man att förlora egentligen.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -tanka-migDick Axelsson öppnar för att göra comeback som spelare i Djurgården.
Om den 34-årige forwarden skulle få frågan från klubben så är han intresserad.
– Det är klart att det finns ett hopp från min sida, jag skulle älska att anta den utmaningen eftersom laget har gått tungt också, säger fansfavoriten.