Ja, historian lär upprepa sig med spelare som blöder DIF och skiter ned sig i ett kval. Jag gillar också Peppe men vi behöver spets. Holland överlägset bäst underliggande siffror i laget och jag tror det bara var en tidsfråga innan produktionen släppte. Vet att jag är ensam i denna åsikt och nu ville han dra själv så det är en ickefråga, men jag tycker det är synd.jsson skrev: ↑2021-12-14 16:35:33Hellre en Peppe som blöder DIF än en Holland som mest ser ut att vara sugen på semesterJim Morrison skrev: ↑2021-12-14 16:34:43Finns absolut ingen spets på marknaden. Lär bli Peppe Lundh vilket jag inte har något emot men spets kan vi nog glömma.Vinge skrev: ↑2021-12-14 16:31:47 Precis vad jag skrev minuter innan denna nyhet publicerades.. Han vill inte vara i DIF.
Ingen kommer sakna honom. Det var omöjligt att bygga en kedja runt honom, med sånt uselt ( vilja till) försvars spel, gled alltid runt på utsida, ett av de lamaste skotten jag sett och ovilja att åka skridskor.
Givetvis bra för DIF och tacksamt för KG att han själv ville lämna.
Det här borde ge utrymme för att ta in spets. Och låt det kosta. Var inte som Jocke, gör inte en Jocke nu, dvs vara dum snål.
Minst två nya spelare till första kedjan och en back som blir bästa back i truppen , tack.
Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Gärna Peppe men då måste en till komma. En som är riktigt vass. Peppe är en bunkrare som blir nyttig men som skrivet vi behöver spets.
Håller med dig i princip allt. Dessutom svårt å se att vi ska få in något bättre. Men vill han inte är det som sagt en ickefråga.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-14 16:38:56Ja, historian lär upprepa sig med spelare som blöder DIF och skiter ned sig i ett kval. Jag gillar också Peppe men vi behöver spets. Holland överlägset bäst underliggande siffror i laget och jag tror det bara var en tidsfråga innan produktionen släppte. Vet att jag är ensam i denna åsikt och nu ville han dra själv så det är en ickefråga, men jag tycker det är synd.jsson skrev: ↑2021-12-14 16:35:33Hellre en Peppe som blöder DIF än en Holland som mest ser ut att vara sugen på semesterJim Morrison skrev: ↑2021-12-14 16:34:43Finns absolut ingen spets på marknaden. Lär bli Peppe Lundh vilket jag inte har något emot men spets kan vi nog glömma.Vinge skrev: ↑2021-12-14 16:31:47 Precis vad jag skrev minuter innan denna nyhet publicerades.. Han vill inte vara i DIF.
Ingen kommer sakna honom. Det var omöjligt att bygga en kedja runt honom, med sånt uselt ( vilja till) försvars spel, gled alltid runt på utsida, ett av de lamaste skotten jag sett och ovilja att åka skridskor.
Det här borde ge utrymme för att ta in spets. Och låt det kosta. Var inte som Jocke, gör inte en Jocke nu, dvs vara dum snål.
Minst två nya spelare till första kedjan och en back som blir bästa back i truppen , tack.
Med allt som har hänt sista veckan, kan man troligtvis konstatera att Åberg blev tillgänglig någon vecka för tidigt. Hade hans klubbval blivit annorlunda idag måntro?!
Senast redigerad av Rolv den 2021-12-14 17:20:31, redigerad totalt 1 gånger.
Äsch. Någon GM kommer strax göra klart med spets i en potentiell förstacenter och first rounder som heter Peter Holland och förra veckan signade Nubben Pontus Åberg rakt framför ögonen på pappskallarna borta vid Globen…Jim Morrison skrev: ↑2021-12-14 16:34:43Finns absolut ingen spets på marknaden. Lär bli Peppe Lundh vilket jag inte har något emot men spets kan vi nog glömma.Vinge skrev: ↑2021-12-14 16:31:47 Precis vad jag skrev minuter innan denna nyhet publicerades.. Han vill inte vara i DIF.
- Jim Morrison
Sant. Växjö känns rimligt för Holland. Eller någon bottenkonkurrent med lite stålar.DRC skrev: ↑2021-12-14 16:48:44Äsch. Någon GM kommer strax göra klart med spets i en potentiell förstacenter och first rounder som heter Peter Holland och förra veckan signade Nubben Pontus Åberg rakt framför ögonen på pappskallarna borta vid Globen…Jim Morrison skrev: ↑2021-12-14 16:34:43Finns absolut ingen spets på marknaden. Lär bli Peppe Lundh vilket jag inte har något emot men spets kan vi nog glömma.Vinge skrev: ↑2021-12-14 16:31:47 Precis vad jag skrev minuter innan denna nyhet publicerades.. Han vill inte vara i DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Go rubriksättning på Aftonblaskan, "Skandalstjärnan lämnar Djurgården"....
Holland har skills. Det kan alla se.
Han försökte bara inte riktigt. Väldigt synd.
Han och Videll hade kunnat göra stor skillnad under andra omständigheter.
Han försökte bara inte riktigt. Väldigt synd.
Han och Videll hade kunnat göra stor skillnad under andra omständigheter.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Ingen tränare, en dysfunktionell sportchef och Fyra feta floppar i Videll, Holland, Carey och Lorito + Ekberg som också är MIA. Det har varit något strukturellt fel runt sporten, någon flopp händer - fem är systemfel. Synd att det skulle dröja tills varje sannolik möjlighet till att undvika kval försvunnit i december innan något gjordes åt saken.
Det här misslyckandet saknar helt motstycke. Alla i styrelsen måste ställa sina platser till förfogande. Jag har aldrig sett en sådan total handlingsförlamning. Truppen har med undantag från Warg in trots världsrekord i skador fan bara krympt.
Stort lycka till med att sälja biljetter till vårens matcher.
Senast redigerad av DRC den 2021-12-14 17:28:15, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Dom trampar ju inte. åker mest och glider. Carey har också skills, men dom tror ju inte på det. Tempot saknas helt. Holland spelar som det är slow-mo, Jag vet inte om det är spelsystemet dom inte tror på eller lagmoralen som är fel, men något är det som får dom att inte vilja.
Kommer aldrig att ske eller ens vara möjligt. Men lös ut Krüger och Brodin från sina kontrakt och ta hem dom omgående. Det hade varit en dröm. Men det stannar ju även där.
- Jim Morrison
Med så många underpresterande spelare måste man väl förstå att det beror på något annat? Än att den och den spelaren inte bryr sig eller inte kämpar?
Jag undrar hur en sån som Holland hade sett ut under en riktig tränare. Kan det bli någon vecka för sent som det blev med Åberg?
Jag undrar hur en sån som Holland hade sett ut under en riktig tränare. Kan det bli någon vecka för sent som det blev med Åberg?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Självfallet hade det sett annorlunda ut i en icke-dysfunktionell klubb som hade en spelidé och en tanke som resterande spelare ställde sig bakom.
Men Holland lyfte uppenbarligen inte det här laget ett jävla dyft; att tro och nära förhoppningen om att "bara vi väntar lite till så lossnar det, hans underliggande stats är bra" fungerar inte i det totalt jävla desperata läge DIF Hockey anno 2021/2022 befinner sig i. Jag tycker personligen han sänkte laget mer än han hjälpte det, ett kroppspråk som bara skrek att han avskydde den här ligan, klubben och staden hjälpte liksom inte...
Men Holland lyfte uppenbarligen inte det här laget ett jävla dyft; att tro och nära förhoppningen om att "bara vi väntar lite till så lossnar det, hans underliggande stats är bra" fungerar inte i det totalt jävla desperata läge DIF Hockey anno 2021/2022 befinner sig i. Jag tycker personligen han sänkte laget mer än han hjälpte det, ett kroppspråk som bara skrek att han avskydde den här ligan, klubben och staden hjälpte liksom inte...
Säkerligen så kan han spela hockey, han har ju ändå tagit plats i NHL.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-14 17:47:17 Med så många underpresterande spelare måste man väl förstå att det beror på något annat? Än att den och den spelaren inte bryr sig eller inte kämpar?
MEN om man ser på hans statistik så är han knappast någon bärande spelare, 85 poäng på 266 matcher i NHL och åkt som en jojo mellan AHL/ andra lag för sen hamna i KHL med skaplig produktion 2år, beskriver knappast någon målspruta som vore extrem spets i SHL.
Får känslan av att det gick trögt och motigt i KHL och sen tänkte han väll att det skulle gå lätt o leka av en högre produktion i lätta SHL för att plocka lite pluspoäng för att försöka ta en plats i nordamerika igen, men upptäckte att det var för bra liga och inte helt enkelt orkar/vill göra jobbet för att få det att funka.
Skillnaden mellan honom och klubbertranz och bourmedienne då vi åkte ut var att de såg livrädda ut på isen och ville åka till båset av den anledningen, holland såg bara ut o längta till slutsignal så han fick åka hem.
Får bra vibbar av KG. Synd att han inte fick ta över tidigare under säsongen, då vi fortfarande hade haft en chans att vända på säsongen. Viktigaste nu är att vi får en bra coach snart. Någon med erfarenhet. Vi behöver en ny röst som kan ge trygghet, hopp och en tydlig riktning.
Haha den här piken är bra
)
"Peter har agerat mycket professionellt i frågan, säger Stoppel."

"Peter har agerat mycket professionellt i frågan, säger Stoppel."