Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Någon som lyssnat på Sanny och Svensson? Nämndes något om nyförvärv till dif?
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Grabben från Söder skrev: 2021-12-13 18:45:36 Någon som lyssnat på Sanny och Svensson? Nämndes något om nyförvärv till dif?
Har inte lyssnat men står "Två spelare till Djurgården." i sammanfattningen på Twitter.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2021-12-13 18:55:26
Grabben från Söder skrev: 2021-12-13 18:45:36 Någon som lyssnat på Sanny och Svensson? Nämndes något om nyförvärv till dif?
Har inte lyssnat men står "Två spelare till Djurgården." i sammanfattningen på Twitter.
Sanny vill att KG ska ringa Hank och Peppe. Inget direkt matnyttigt eller sanningsenligt utan bara vad han vill.

Madhawk sa dock att han hör att det kommer hända grejer nu under uppehållet. Både in och ut!
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Oskarshamn plockar in Johan Alm efter skadefrånvaro. På hemsidan skriver man att han gjort sin rehab och är redo för SHL.
i Mina ögon är Johan Alm precis en sådan back som vi behöver. Nu vet jag inget om Alms fysiska status eller vad Alm hade för överenskommelser med Oskarshamn när han blev skadad. Men han har alltså varit kontraktslös tills nu.

Jag hoppas verkligen att K-G./Jocke haft koll på denna spelare. En Defensiv top-back helt utan som stått helt utan kontrakt.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Knickedick skrev: 2021-12-14 15:09:40 Oskarshamn plockar in Johan Alm efter skadefrånvaro. På hemsidan skriver man att han gjort sin rehab och är redo för SHL.
i Mina ögon är Johan Alm precis en sådan back som vi behöver. Nu vet jag inget om Alms fysiska status eller vad Alm hade för överenskommelser med Oskarshamn när han blev skadad. Men han har alltså varit kontraktslös tills nu.

Jag hoppas verkligen att K-G./Jocke haft koll på denna spelare. En Defensiv top-back helt utan som stått helt utan kontrakt.
Forumet hade nog iof exploderat om vi plockat in en kille till med sjukdomshistorik, vi har ju inte direkt världens bästa trackrecord med att chansa på sånna spelare!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Vinge

Inlägg av Vinge »

Madhawk verkar kunna säga vad fan som helst utan att aldrig någonsin behöva stå till svars varför hans vilda gissningar och rena fantasier sällan slår in.

Det skulle hända en hel del bomber och andra saker i DIF innan säsongen ocå....

Att det kommer hända saker i DIF under detta uppehåll ?
Oj ! vilken vågad gissning....
Fast visst, å andra sidan är ju samma brutalt inkompetenta styrelse, Tränare och TP kvar, så en liten skräll kanske det är om det händer saker i DIF.
Typ Mer än två spelare in och någon ut. Läs Holland som MÅSTE lämna ! Tror inte han vill vara i DIF heller.
Så det är något vi kan ställa som krav på TP och KG.
Bort med Holland.

Som jag ser det har vi redan "Dick" i truppen. Vi har Wille och Sörensen. Orkar verkligen inte med att han ständigt drar på sig utvisningar, genom att använda klubban som vapen eller käften..
Det vi saknar, förutom en styrelse som ser problemen och NYA TRÄNARE !!! är att Strandberg, Rhett, Holland, Carey, Bergfors eller någon annan FW ( Rensfeldt ursäktad) KAN spela ishockey och inte vara så extremt jäkla iskalla.

Att inte tränarna ens kunnat få ihop EN kedja som är bra, ÖVER TID ! , är löjligt uselt.
Har man Wille så har man fan de bästa förutsättningarna man kan ha.
Sörensen är bra med det är inte helt lätt att hitta kemi med honom. Där har man en utmaning.
Han hoppade runt mycket i SanJosé kedjor, även i landslaget var han inte direkt glödhet.
Tycker han i PP ofta spelar för svårt och missar väldigt mycket chanser, ständigt med sina dragskott.......

Att Aaro FÅR, GES FÖRTROENDET, att fortsätta ansvara för SHLs sämsta försvarspel genom tiderna (?) är givetvis ett skämt, ett hån. Man visar att man inte VILL se problemen, man ( styrelsen TP) agerar extremt nonshalant.

Vi behöver minst en spets back. Som är självklar att ha mest istid. Så pass mycket kvalitet är ett måste.
Vi vet ju att grags kommer va skadad från och till. Högström spelar enstaka matcher, Nilsson verkar oxå gå sönder lite från och till denna säsong.
Så vi behöver en grymt bra back. För att låta Nilsson , grags , högga konkurera om vem som ska spela med Warg i tredje backparet. Har vi Hedström som 7e back ser det bra ut, och kanske till och med har råd , vilket vi ska ha, att ha en back borta.
Dock är en förutsättning för att få till ett stabilt försvarsspel att den ansvarige för det UPPRNBART USLA byts ut. Att det verkar vara svårt att inse för DIFs ledning är skandal. Ett tydligt tecken på inkompetens.

FW / C positionerna behöver vi minst två- Helst tre, spets spelare. Hade Jocke inte varit så usel i sitt jobb hade vi "bara" behövt två nya fw. Tack igen för allt, Jocke!!

Vi vet om att Rhett, Carey, Holland och även Strandberg i år INTE är bra nog att spela i våra topp kedjor.
Vad har det gått nu ? 25 matcher ? Vi kan inte fortsätta ge dessa människor förtroende i topp kedjorna.
Och vi HAR mediokra spelare för 3/4 linorna (det måste man se, att DENNA säsong är de inte bättre, här och nu är.det tydligt att så ÄR fallet)

Rensfeldt Sörensen NY ( Åberg - TACK JOCKE !!!)
Wille NY NY

Strandberg Rhett Carey/Cederqvist
Engsund Andersson Cederqvist/Carey

Extra: Bergfors Bjerselius

NY Arnesson
Nilsson Grags
Warg Hedström/Högström.

Satsa på Johansson och Brännstam som 7-9 back.

Låt Bengtsson och Ingman dra tillsammans med Holland. Lägg deras löner på en ny back. Brännstam är minst lika bra som dessa defensivt. Johansson minst lika bra offensivt.
DavidSvenne

Inlägg av DavidSvenne »

Bekräftat: Holland lämnar på eget initiativ.
AirQ

Inlägg av AirQ »

inte en dag för tidigt, aldrig sett någon så förbannat slö på isen, Douglas hade ju fan åkt cirklar runt honom.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Det måste ju vara den största fiaskovärvningen i klubbens historia
Användarvisningsbild
mårten

Inlägg av mårten »

AirQ skrev: 2021-12-14 16:04:48 inte en dag för tidigt, aldrig sett någon så förbannat slö på isen, Douglas hade ju fan åkt cirklar runt honom.
Håller helt med. Riktigt riktigt slö figur.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Det var kul när du kom, det var roligare när du gick.
Besvikelse sedan första matchen. Skönt att det kunde lösas snyggt till skillnad från andra tilltänkta bärande spelare... *host*
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Knickedick skrev: 2021-12-14 15:09:40 Oskarshamn plockar in Johan Alm efter skadefrånvaro. På hemsidan skriver man att han gjort sin rehab och är redo för SHL.

Det har dom. Han har erbjudits till alla klubbar i serien sedan säsongsstart. Passerat bäst före datum, skadebenägen och ärligt talat har vi nog den backtypen redan i Warg, Hedström, Arnesson och Tom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Precis vad jag skrev minuter innan denna nyhet publicerades.. Han vill inte vara i DIF.

Ingen kommer sakna honom. Det var omöjligt att bygga en kedja runt honom, med sånt uselt ( vilja till) försvars spel, gled alltid runt på utsida, ett av de lamaste skotten jag sett och ovilja att åka skridskor.
Givetvis bra för DIF och tacksamt för KG att han själv ville lämna.

Det här borde ge utrymme för att ta in spets. Och låt det kosta. Var inte som Jocke, gör inte en Jocke nu, dvs vara dum snål.
Minst två nya spelare till första kedjan och en back som blir bästa back i truppen , tack.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vinge skrev: 2021-12-14 16:31:47 Precis vad jag skrev minuter innan denna nyhet publicerades.. Han vill inte vara i DIF.

Ingen kommer sakna honom. Det var omöjligt att bygga en kedja runt honom, med sånt uselt ( vilja till) försvars spel, gled alltid runt på utsida, ett av de lamaste skotten jag sett och ovilja att åka skridskor.

Det här borde ge utrymme för att ta in spets. Och låt det kosta. Var inte som Jocke, gör inte en Jocke nu, dvs vara dum snål.
Minst två nya spelare till första kedjan och en back som blir bästa back i truppen , tack.
Finns absolut ingen spets på marknaden. Lär bli Peppe Lundh vilket jag inte har något emot men spets kan vi nog glömma.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson

Inlägg av jsson »

Jim Morrison skrev: 2021-12-14 16:34:43
Vinge skrev: 2021-12-14 16:31:47 Precis vad jag skrev minuter innan denna nyhet publicerades.. Han vill inte vara i DIF.

Finns absolut ingen spets på marknaden. Lär bli Peppe Lundh vilket jag inte har något emot men spets kan vi nog glömma.
Hellre en Peppe som blöder DIF än en Holland som mest ser ut att vara sugen på semester
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Låst