Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
sauron
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

Praetori skrev: 2021-12-12 18:50:11
Exile skrev: 2021-12-11 19:23:58 Ni som har upplevt lite fler vintrar än jag, har det någonsin sett ut så här dåligt i DIF hockey?
Nog har det sett sämre ut vissa höstar men inte med sådant eftertryck som nu.
Då har det alltid varit järnkaminer som höjt sig och spelat upp sig men så här systematiskt svagare än motståndarna kan jag inte minnas att jag någonsin sett. Och det är rätt bisarrt med tanke på spelare som Sörensen, Rhett, Arnesson mfl i som faktiskt har en bra lägstanivå.

Vi blir metodiskt nedgjorda av motståndare som ser snabbare, starkare, smartare och mer samspelta ut. Detta samtidigt som DIF som lag inte presterar som ens ett "lag" på isen.

Grabbarna skulle behöva hamna i läget att de kämpar och blöder för varandra i första hand. Skit i media, fans och till och med floskler om "skölden" i det här läget för den är bara en tom symbol och ett ok utan innebörd om grabbarna inte spelar för varandra vartenda byte där ute.
Hockey är en lagsport och i slutändan är det innanför omklädningsrummets fyra väggar och andan ute på isen som allt handlar om. Vi andra är bara åskådare.
Håller helt med och som svar på originalfrågan,
Nej, inte ens när vi åkte ut såg det riktigt så här illa ut.
It's the hope that kills you.
Glory1

Säsongen 21/22

Inlägg av Glory1 »

Lag efter lag i Premier League drabbas av covidutbrott nu. Bara ställa in SHL säsongen i förebyggande syfte
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Glory1 skrev: 2021-12-12 21:22:55 Lag efter lag i Premier League drabbas av covidutbrott nu. Bara ställa in SHL säsongen i förebyggande syfte
Bästa jag hört på länge😀
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 21/22

Inlägg av Hepsnastian »

Lyssnade nyss på wikegård, han har lagt upp en story på instagram för några dagar sen.
Jävligt intressant, och spot on. Jocke bort, videll ska inte spela en sekund till, Tobias Pehrsson måste bort, in med ny tränare som hjälper falk å Co.
Ställa in sig på kval, träna bra, hitta glädje, osv.
Han ingav en viss optimism också, det finns bra med tid kvar.

Han säger också att Djurgården kan bli en obehaglig motståndare i ett kval. Hoppas han har rätt.
Delägare
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev: 2021-12-11 21:28:55 Hoppas det blir kamp in i det sista om den andra kvalplatsen så vi möter ett superbesviket lag som behöver ladda om medan vi förberett oss i fem månader. Stor skillnad på att möta ett sådant lag än att möta supertaggade allsvenska lag i en kvalserie som gått som tåget.

Förhoppningsvis med en ny tränare som fått spelarna att ha kul igen och allt att vinna istället för allt att förlora.
Ja tänk oxå på det här med skador, om man är klar tidigt för kval kan man vila och rehabilitera halvskadade spelare, andra lag som är med i racet in i det sista lär ju kräma musten ur spelarna även om dom är skadade.
AlltidoavsettDIF

Säsongen 21/22

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

#10 skrev: 2021-12-12 22:57:12
Jim Morrison skrev: 2021-12-11 21:28:55 Hoppas det blir kamp in i det sista om den andra kvalplatsen så vi möter ett superbesviket lag som behöver ladda om medan vi förberett oss i fem månader. Stor skillnad på att möta ett sådant lag än att möta supertaggade allsvenska lag i en kvalserie som gått som tåget.

Förhoppningsvis med en ny tränare som fått spelarna att ha kul igen och allt att vinna istället för allt att förlora.
Ja tänk oxå på det här med skador, om man är klar tidigt för kval kan man vila och rehabilitera halvskadade spelare, andra lag som är med i racet in i det sista lär ju kräma musten ur spelarna även om dom är skadade.
Ja det är väl fördelen med detta fullständiga haveri. Vi vet att vi kommer behöva kvala redan nu och man är ganska medveten om att risken är ganska stor att vi åker ur. Ganska skönt att det inte blir klart i grundseriens sista period som 2012.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Säsongen 21/22

Inlägg av diftobbe89 »

Till och med Sanny tycker vi ska ta in Säcken och Hank :lol:

Vem vet, Jocke är ju äntligen väck kanske går att återbygga relationer nu.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2021-12-13 07:28:47 Till och med Sanny tycker vi ska ta in Säcken och Hank :lol:

Säcken har bosatt sig på Gotland och var väl gått ut i media att han är noll sugen på att ta sig an det här?

– Jag är stationerad här på Gotland och tränar Visby/Roma. Jag har det jättebra här, säger han.
Och om de skulle höra av sig och ställa frågan?
– Då skulle jag vara väldigt tveksam. Jag har gjort den där vändan så många gånger med dem. Jag har nog gjort mitt, säger han
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2021-12-13 07:28:47 Till och med Sanny tycker vi ska ta in Säcken och Hank :lol:

Fy fan, kommer aldrig förlåta Jocke för alla dessa broar han bränt med tvättäkta Djurgårdare! Usch!

Troligt att Vasa kommer släppa deras nyfunna "poängkung" till oss :lol: Säcken känns färdig! Peppe är den som känns realistisk som Sanny nämner.

Röstar fortfarande för Peter Andersson som coach.
kaminor

Säsongen 21/22

Inlägg av kaminor »

Mycket hellre Säcken än Peter Andersson. Säcken är ju inte så gammal som man kanske fått för sig. Dessutom känner han DIF utan att kännas inavel. Tycker inte hans uttalanden är särskilt definitiva, finns nog en öppning där. Han är grym på att sätta grunder, lugn och oerhört sympatisk.
Användarvisningsbild
jsson

Säsongen 21/22

Inlägg av jsson »

Det finns en anledning till att Peter Andersson är arbetslös. Just saying.
Känner spelare i Brynäs. Är dom objektiva? Kanske inte. Var han uppskattad? Nej.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

jsson skrev: 2021-12-13 15:36:59 Det finns en anledning till att Peter Andersson är arbetslös. Just saying.
Känner spelare i Brynäs. Är dom objektiva? Kanske inte. Var han uppskattad? Nej.
Peter känns som en ny Jocke. Vi behöver en mjukis som garvar i omklädningsrummet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Perra Johnsson
Säcken
Roger Melin

Hög mysfaktor på alla.
Manijock

Säsongen 21/22

Inlägg av Manijock »

jsson skrev: 2021-12-13 15:36:59 Det finns en anledning till att Peter Andersson är arbetslös. Just saying.
Hade en enorm impact på Malmös försvar åtminstone. Gjorde ert skitlag till ett slutspelshot varje säsong. Känns som vem som helst skulle ha misslyckats med Brynäs ifjol.

Sen är han absolut ingen mjukis. Det håller jag med om. Kanske skulle bli stökigt! Är lite kluven. Hatad av motståndarna vilket jag gillar.
Användarvisningsbild
jsson

Säsongen 21/22

Inlägg av jsson »

Jim Morrison skrev: 2021-12-13 15:45:46
Peter känns som en ny Jocke. Vi behöver en mjukis som garvar i omklädningsrummet.
Det var mer fokus på att spelarna klarade sina fysprov än att det skulle tränas ishockey under hans ledning.
Jag önskar att Roger Melin kunde knacka på. Eller Challe..
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Skriv svar