emilin skrev: ↑2021-12-11 20:55:52
Min dröm, tolka det jag skriver nu på rätt sätt, utan anklagande blickar, ha ett öppet sinne för min mediokra analys.
Jag vill att Djurgården blir en sekt.
Alla som vi släpper in innanför våra väggar ska omprogameras till att älska Djurgården, var och en ska alltid se till Djurgårdens bästa, vi som förening ska visa uppskattning för vad varje individ bidrar till att höja varumärket Djurgården, ingen individ är större än Djurgården. Egen agenda ska soppas bort, fokus på Djurgården ska alltid vara det viktigaste.
Vi som supportrar ska ha en gemensam bild på hur man på bästa sätt kan bidra till framgång för vårt lag. Har vi inte idag alla har vi en syn på vad som behövs göras men vi alla kommer inte kunna stråla samman, jag tycker nått ni tycker något annat, men kanske ingen av oss har fel bara att vi inte lyckas skapa ett gemensamt tänk.
Vi ska värva söner som har föräldrar som har bidragit till framgång i föreningen, vi ska värna om spelare som har krigat för vår förening (unga som gamla) vi ska skapa en känsla vi mot dem,
Vi kan värva nya spelare, men vi måste omprogamera dem till att bli äkta Djurgårdare, som på sikt kommer lyfta vår flagga till skyarna.
När våra så kallade sekt medlemmar slutat spela så kommer de marknadsföra klubben och locka in nya till vår förening.
Åberg bland annat skulle aldrig välja något annat om vi hade lyckas få honom att ingå i vår sekt.
Ta bort sekt och byt ut det med klubbhjärta så kommer det smaka bättre, vi som förening måste ta hand om alla som vill föreningens bästa, men samtidigt måste det skapas ett gemensamt tänk hur detta ska genomföras.
Vi alla styrelse, spelare, tränare, supportrar , sponsorer mm vill att det ska gå bra för föreningen, men vi alla har olika syn på hur.
Nu krävs det en ledare som väver ihop detta till ett gemensamt tänk.( likt en sektledare som kan få folk att spränga sig själva för det man tror på).
Ber om ursäkt för mitt snuskiga inlägg, finns inget med sekt som smakar bra i munnen, men hjärta och gemenskap smakar riktigt bra, vi alla måste bidra till hjärta och gemenskap, men de som styr och har makten att påverka måste ta ett större ansvar för att skapa dessa möjligheter.
Djurgården Alltid Oavsett.