Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

AlltidoavsettDIF skrev: 2021-12-11 19:17:20 Jag kan inte se hur detta laget ska vinna ett kval.
Nej, nu känns det verkligen så

Men tur för oss att kvalet är i april, beroende på hur DIF agerar from nu och fram tills dess så kan det komma att se annorlunda ut då.
Och väl framme Play out är det 4 av 7 som gäller mot ett...... -Inte heller så värst bra lag

Svårt, ja
Äckligt, ja
Omöjligt, Nej
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Ibland undrar jag om det inte vore bättre att starta en ny liga med Aik, Frölunda med kanske några finska, norska och danska lag. Nordic Hockey League.

SHL är inte roligt längre. Och HA nästa år kommer också bli värre.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
emilin
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av emilin »

Min dröm, tolka det jag skriver nu på rätt sätt, utan anklagande blickar, ha ett öppet sinne för min mediokra analys.

Jag vill att Djurgården blir en sekt.
Alla som vi släpper in innanför våra väggar ska omprogameras till att älska Djurgården, var och en ska alltid se till Djurgårdens bästa, vi som förening ska visa uppskattning för vad varje individ bidrar till att höja varumärket Djurgården, ingen individ är större än Djurgården. Egen agenda ska soppas bort, fokus på Djurgården ska alltid vara det viktigaste.
Vi som supportrar ska ha en gemensam bild på hur man på bästa sätt kan bidra till framgång för vårt lag. Har vi inte idag alla har vi en syn på vad som behövs göras men vi alla kommer inte kunna stråla samman, jag tycker nått ni tycker något annat, men kanske ingen av oss har fel bara att vi inte lyckas skapa ett gemensamt tänk.
Vi ska värva söner som har föräldrar som har bidragit till framgång i föreningen, vi ska värna om spelare som har krigat för vår förening (unga som gamla) vi ska skapa en känsla vi mot dem,
Vi kan värva nya spelare, men vi måste omprogamera dem till att bli äkta Djurgårdare, som på sikt kommer lyfta vår flagga till skyarna.
När våra så kallade sekt medlemmar slutat spela så kommer de marknadsföra klubben och locka in nya till vår förening.
Åberg bland annat skulle aldrig välja något annat om vi hade lyckas få honom att ingå i vår sekt.

Ta bort sekt och byt ut det med klubbhjärta så kommer det smaka bättre, vi som förening måste ta hand om alla som vill föreningens bästa, men samtidigt måste det skapas ett gemensamt tänk hur detta ska genomföras.
Vi alla styrelse, spelare, tränare, supportrar , sponsorer mm vill att det ska gå bra för föreningen, men vi alla har olika syn på hur.
Nu krävs det en ledare som väver ihop detta till ett gemensamt tänk.( likt en sektledare som kan få folk att spränga sig själva för det man tror på).

Ber om ursäkt för mitt snuskiga inlägg, finns inget med sekt som smakar bra i munnen, men hjärta och gemenskap smakar riktigt bra, vi alla måste bidra till hjärta och gemenskap, men de som styr och har makten att påverka måste ta ett större ansvar för att skapa dessa möjligheter.

Djurgården Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-12-11 20:13:57
AlltidoavsettDIF skrev: 2021-12-11 19:17:20 Jag kan inte se hur detta laget ska vinna ett kval.

Men tur för oss att kvalet är i april, beroende på hur DIF agerar from nu och fram tills dess så kan det komma att se annorlunda ut då.
Och väl framme Play out är det 4 av 7 som gäller mot ett...... -Inte heller så värst bra lag

Svårt, ja
Äckligt, ja
Omöjligt, Nej
Jag kommer inte klara påfrestningen. Minns pulsen jag hade under senaste kvalserien. Då kändes det som att hjärtat skulle katapultera genom bröstet vilken sekund som helst och då var jag ändå 10 år yngre. Handsvett, ångest, förnekelse och vrede i en enda härlig cocktail

Nä, jag går i ide. Glömmer håkky och inväntar facit. Cya
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-12-11 21:01:42, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

emilin skrev: 2021-12-11 20:55:52 Min dröm, tolka det jag skriver nu på rätt sätt, utan anklagande blickar, ha ett öppet sinne för min mediokra analys.

Alla som vi släpper in innanför våra väggar ska omprogameras till att älska Djurgården, var och en ska alltid se till Djurgårdens bästa, vi som förening ska visa uppskattning för vad varje individ bidrar till att höja varumärket Djurgården, ingen individ är större än Djurgården. Egen agenda ska soppas bort, fokus på Djurgården ska alltid vara det viktigaste.
Vi som supportrar ska ha en gemensam bild på hur man på bästa sätt kan bidra till framgång för vårt lag. Har vi inte idag alla har vi en syn på vad som behövs göras men vi alla kommer inte kunna stråla samman, jag tycker nått ni tycker något annat, men kanske ingen av oss har fel bara att vi inte lyckas skapa ett gemensamt tänk.
Vi ska värva söner som har föräldrar som har bidragit till framgång i föreningen, vi ska värna om spelare som har krigat för vår förening (unga som gamla) vi ska skapa en känsla vi mot dem,
Vi kan värva nya spelare, men vi måste omprogamera dem till att bli äkta Djurgårdare, som på sikt kommer lyfta vår flagga till skyarna.
När våra så kallade sekt medlemmar slutat spela så kommer de marknadsföra klubben och locka in nya till vår förening.
Åberg bland annat skulle aldrig välja något annat om vi hade lyckas få honom att ingå i vår sekt.

Ta bort sekt och byt ut det med klubbhjärta så kommer det smaka bättre, vi som förening måste ta hand om alla som vill föreningens bästa, men samtidigt måste det skapas ett gemensamt tänk hur detta ska genomföras.
Vi alla styrelse, spelare, tränare, supportrar , sponsorer mm vill att det ska gå bra för föreningen, men vi alla har olika syn på hur.
Nu krävs det en ledare som väver ihop detta till ett gemensamt tänk.( likt en sektledare som kan få folk att spränga sig själva för det man tror på).

Ber om ursäkt för mitt snuskiga inlägg, finns inget med sekt som smakar bra i munnen, men hjärta och gemenskap smakar riktigt bra, vi alla måste bidra till hjärta och gemenskap, men de som styr och har makten att påverka måste ta ett större ansvar för att skapa dessa möjligheter.

Pastor Emilin 🙏
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Stockholms politiker med Daniel Helldén i spetsen är mer intresserade av att försvåra besökare till Hovet, Globen, Tele 2 oavsett om det är vi eller andra lokala lag som har arrangemang i detta område.
Trängselskatter, höga parkeringskostnader etc etc.
Allt detta för sin plakatpolitik. Vi kan tacka alla som röstat, röstar fram dårskapen att Stockholm tappar mot småstäder runt om i Sverige som lever på skatteutjämningsbidragen som framförallt 08or är med och finansierar.
Om DIF åker ur SHL är Stockholmshockeyn död för lång tid framöver.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
emilin

Säsongen 21/22

Inlägg av emilin »

#10 skrev: 2021-12-11 21:00:10
emilin skrev: 2021-12-11 20:55:52 Min dröm, tolka det jag skriver nu på rätt sätt, utan anklagande blickar, ha ett öppet sinne för min mediokra analys.

Pastor Emilin 🙏
Haha ber om ursäkt för mitt mediokra inlägg, men vill att vi som förening tar hand om våra egna på ett bra sätt, och förhoppningsvis kan skörda när de har blomat ut.
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-12-11 20:13:57

Svårt, ja
Äckligt, ja
Omöjligt, Nej
...inte ens orolig för kvalet för vi kommer att braka ut med 4 raka torsk
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Per-Allan skrev: 2021-12-11 21:03:49 Stockholms politiker med Daniel Helldén i spetsen är mer intresserade av att försvåra besökare till Hovet, Globen, Tele 2 oavsett om det är vi eller andra lokala lag som har arrangemang i detta område.
Trängselskatter, höga parkeringskostnader etc etc.
Allt detta för sin plakatpolitik. Vi kan tacka alla som röstat, röstar fram dårskapen att Stockholm tappar mot småstäder runt om i Sverige som lever på skatteutjämningsbidragen som framförallt 08or är med och finansierar.
Om DIF åker ur SHL är Stockholmshockeyn död för lång tid framöver.
Inlägget raderat. /Mod
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

Hoppas det blir kamp in i det sista om den andra kvalplatsen så vi möter ett superbesviket lag som behöver ladda om medan vi förberett oss i fem månader. Stor skillnad på att möta ett sådant lag än att möta supertaggade allsvenska lag i en kvalserie som gått som tåget.

Förhoppningsvis med en ny tränare som fått spelarna att ha kul igen och allt att vinna istället för allt att förlora.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Djurgårn

Säsongen 21/22

Inlägg av Djurgårn »

Magnutz skrev: 2021-12-11 19:46:20
Buford skrev: 2021-12-11 19:27:14
Nä, inte jag heller! Nu vet jag inte hur och vad DIF prioriterar, men en erfaren huvudtränare är ett måste illa kvickt.
Det som den förre sportchefen gjort är att han samlat alla DIF Hockeys ägg i en korg och sedan kört över korgjäveln med ismaskinen. Tre hundra gånger.

Laget i grund var sårbart från start eftersom Jacob redan var 75% skadad. Högström var skadad/i högriskzonen. Tom Nilsson var skadad/i högriskzonen. Ågren var också ett osäkert kort pga verkar skadebenägen. Sebastian Strandberg skadad och så vidare. Den förre sportchefen styrde ihop ett fuskbygge. Paniken måste ha funnits i föreningen tidigt.

Det är inte alls bra att en sportchef pissar på agenterna och kör hard-ball med dem. Oavsett vad vi tycker om dem så är det med agenterna som förhandlingarna sker och blir man hatad/avskydd av dem så blir det ju svårt att förhandla.

Laget som spelar match ikväll är inget lag. Det är det sämsta jag sett någonsin. Det finns absolut inget bra i det. Lagsport kräver att laget är bra. Inte att någon enstaka del briljerar. Vi är helt enkelt inte på SHL-nivå och om vi skulle ställas mot Hockeyallsvenskans alla lag i en serie så skulle detta lag INTE ligga etta i den serien. Möjligtvis i mitten. Så, förre sportchefen. DET ÄR VAD DU HAR BYGGT. Ett lag som inte ens skulle kunna hävda sig i topp-3 i Hockeyallsvenskan men ÄNDÅ skanderade du ut att vi hade ett lag för topp 6 i SHL. Det är snudd på helt sinnesförvirrat.

Marknadsavdelningen köpte snacket och lanseringen av kampanjen mot17 började redan innan Barry hade landat.

Detta är inte värdigt.

Wow, skriver under på allt du nämner. Den här säsongen var död innan den ens började. Det här laget hade haft jävligt tufft i hockeyallsvenskan helt klart.
majo74

Säsongen 21/22

Inlägg av majo74 »

Är inte Djurgårdare, men vill desperat att DIF är kvar i SHL. Förra gången ni åkte ur så jublade jag, men insåg redan kommande säsong att jag saknade matcherna mot DIF något oerhört. Finns inget bättre än att vinna mot laget man älskar att hata, och det togs ifrån mig. Nu ser det återigen jäkligt mörkt ut för DIF och denna gång är jag inte skadeglad, utan jag lider med er. Även om ni Djurgårdare med all säkerhet lider 100 gånger mer än mig.

Utifrån min synvinkel så är det uppenbart att den som bär mest ansvar för situationen DIF hamnat i är Jocke Eriksson. Han påminner lite om miljöpartiet i det att han ville säkert väl, men allt han gjorde blev katastrofalt fel.

Som det ser ut nu, så krävs det ett näst intill omöjligt mirakel för att undvika kval. Istället för att slösa för mycket energi i resterande grundserie, så bör DIF ställa in sig för kval och lägga all kraft för att vinna det.

Om möjligt värva några klasspelare och hitta ett grundspel alla köper från topp till tå. Har dålig koll på vilka coacher som är aktuella för DIF, men ni bör sikta på nån som får ut max av laget. "Säcken" är väl ett bra exempel på den typ av coach DIF just nu behöver?

jaja jävla röra alltihopa men hoppas ni reder ut det och blir ett stabilt lag i SHL igen.
GULD

Säsongen 21/22

Inlägg av GULD »

Inse fakta Djurgården Stockholm s poletik
Är Allsvenskan

Men va fan det e rätt kul att se Djurgården vinna då o då
För ungarnas skull när man reser ute i landet sp inser man hur viktigt det är med deras sammanhållning runt sina klubbar typ Dalarna Skogsägare Företagare Komunpolitikernas (ock skattebetalare )

Sen kommer man till Stockholm och allt blir. En stor självisk ekonomi tänk självupptagna företagare osv

Stockholm får inse faktan kännslan från 89 /90
Är Rip borta Vi här får fortsätta gnälla på landsorten

Hårt ? Sant. Hell Yeaa !!!!
The DIF ONE
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2021-12-11 21:28:55 Hoppas det blir kamp in i det sista om den andra kvalplatsen så vi möter ett superbesviket lag som behöver ladda om medan vi förberett oss i fem månader. Stor skillnad på att möta ett sådant lag än att möta supertaggade allsvenska lag i en kvalserie som gått som tåget.

Förhoppningsvis med en ny tränare som fått spelarna att ha kul igen och allt att vinna istället för allt att förlora.
Stod och snacka med en kompis om just detta tidigare i veckan. Känns som vårt största hopp nu.
Stor skillnad mot förra gången vi tvingades kvala. Nu vet vi att vi ska kvala låååångt innan det är dags.

Hoppas som du säger att det andra laget blir klart i sista omgången.

Från och med nu måste varje beslut vi tar vara rätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Djurgårn skrev: 2021-12-12 00:46:08
Magnutz skrev: 2021-12-11 19:46:20
Buford skrev: 2021-12-11 19:27:14
Nä, inte jag heller! Nu vet jag inte hur och vad DIF prioriterar, men en erfaren huvudtränare är ett måste illa kvickt.
Det som den förre sportchefen gjort är att han samlat alla DIF Hockeys ägg i en korg och sedan kört över korgjäveln med ismaskinen. Tre hundra gånger.

Laget i grund var sårbart från start eftersom Jacob redan var 75% skadad. Högström var skadad/i högriskzonen. Tom Nilsson var skadad/i högriskzonen. Ågren var också ett osäkert kort pga verkar skadebenägen. Sebastian Strandberg skadad och så vidare. Den förre sportchefen styrde ihop ett fuskbygge. Paniken måste ha funnits i föreningen tidigt.

Det är inte alls bra att en sportchef pissar på agenterna och kör hard-ball med dem. Oavsett vad vi tycker om dem så är det med agenterna som förhandlingarna sker och blir man hatad/avskydd av dem så blir det ju svårt att förhandla.

Laget som spelar match ikväll är inget lag. Det är det sämsta jag sett någonsin. Det finns absolut inget bra i det. Lagsport kräver att laget är bra. Inte att någon enstaka del briljerar. Vi är helt enkelt inte på SHL-nivå och om vi skulle ställas mot Hockeyallsvenskans alla lag i en serie så skulle detta lag INTE ligga etta i den serien. Möjligtvis i mitten. Så, förre sportchefen. DET ÄR VAD DU HAR BYGGT. Ett lag som inte ens skulle kunna hävda sig i topp-3 i Hockeyallsvenskan men ÄNDÅ skanderade du ut att vi hade ett lag för topp 6 i SHL. Det är snudd på helt sinnesförvirrat.

Marknadsavdelningen köpte snacket och lanseringen av kampanjen mot17 började redan innan Barry hade landat.

Detta är inte värdigt.

Wow, skriver under på allt du nämner. Den här säsongen var död innan den ens började. Det här laget hade haft jävligt tufft i hockeyallsvenskan helt klart.
Dessutom satte man det enfaldiga hoppet till att William Eklund och Alexander Holtz skulle stanna kvar. Snacka om att laget byggdes på hopp och drömmar. Kellerstam och gubbarna som varit runt Djurgårn sedan sent 70-tal måste ju ha känt oro från start. Redan när Thomas Johansson - Tjomme - tvingades bort av förre sportchefen borde magsmärtorna dykt upp.

Nu finns det tid att reda ut de knutar som skapats men frågan är om vi hinner med att läka och stärka och bygga innan klockan slår? Innan vi står i ett kval? Jag hoppas det.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar