SHL 21/22: Växjö - Djurgårdens IF 11/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2021-12-11 20:34:58
Magnutz skrev: 2021-12-11 20:20:51 Jag visste att du skulle hitta the silver lining! :D
Jag är mer intresserad av DIF och hockey än vad jag är av just SHL som blir tråkigare och tråkigare och mindre konkurrenskraftig för varje år som går (vilket även syns på den fallande på NHL-rankningen).
Ärligt talat går jag fan hellre på Hovet och ser DIF-AIK eller SSK i Allsvenskan än DIF-Växjö, Oskarshamn eller Linköping eller ens Skellefteå. Bäst vore ju så klart om vi hade tuffare spel och fler Stockholmsklubbar i SHL men elithockeyn i Stockholm mår inte bra och det behövs något riktigt drastiskt om det skall förändras.
Jag håller med. Rötan i hockeysvarige är starkast i Stockholm och den har satt sig djupare för varje säsong som gått sedan tidigt 00-tal. Jag skulle också känna en större vilja att följa hockeyn om det fanns mer känslor. Nu är det så oengagerande och inget sticker ut förutom en och annan domarfadäs.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

#10 skrev: 2021-12-11 19:32:36
Per-Allan skrev: 2021-12-11 19:30:49 Pinsamt att mesta mästarna blir rövknullade match efter match.

Räcker inte med att JE avgått, huvudena ska rulla i hela organisationen både bland styrelsefolk och på spelarfronten inklusive tränare oavsett vad de pysslar med. DIF ska fan inte vara en knulldocka i SHL.
För vilka pengar ska vi byta ut en jävla massa folk?
Och vad kostar det i förlorade intäkter mot att hamna i det Allsvenska träsket med i princip 0kr i TV intäkter?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev: 2021-12-11 20:34:58Jag är mer intresserad av DIF och hockey än vad jag är av just SHL som blir tråkigare och tråkigare och mindre konkurrenskraftig för varje år som går (vilket även syns på den fallande på NHL-rankningen).
Ärligt talat går jag fan hellre på Hovet och ser DIF-AIK eller SSK i Allsvenskan än DIF-Växjö, Oskarshamn eller Linköping eller ens Skellefteå. Bäst vore ju så klart om vi hade tuffare spel och fler Stockholmsklubbar i SHL men elithockeyn i Stockholm mår inte bra och det behövs något riktigt drastiskt om det skall förändras.
Så är det. Jag bryr mig om DIF Hockey och inte SHL. Men drömmen om guld måste finnas för att allmänheten ska engagera sig. Cmore kommer aldrig att betala mer för TV-rättigheterna i HA för att Djurgården spelar där. Och de andra bolagen kanske betalar några tusenlappar mer.

Sedan tror jag tyvärr inte Stockholmshockeyn kan räddas. Politikerna här är inte intresserade utav hockey helt enkelt.
Avskaffa tre mot tre.

Inlägg av #10 »

Per-Allan skrev: 2021-12-11 20:37:54
Per-Allan skrev: 2021-12-11 19:30:49 Pinsamt att mesta mästarna blir rövknullade match efter match.

Räcker inte med att JE avgått, huvudena ska rulla i hela organisationen både bland styrelsefolk och på spelarfronten inklusive tränare oavsett vad de pysslar med. DIF ska fan inte vara en knulldocka i SHL.
Och vad kostar det i förlorade intäkter mot att hamna i det Allsvenska träsket med i princip 0kr i TV intäkter?
Nä men vi måste ju få fram pengarna
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Glory1 skrev: 2021-12-11 20:25:35 Så.. Blir det över 3000 i Globen efter jul? Vad fan ska vi dit och göra? :lol:
Dricka pissljummen öl, och se en till torsk men nu på på ett ödsligt globen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

#10 skrev: 2021-12-11 20:40:12
Per-Allan skrev: 2021-12-11 20:37:54

Nä men vi måste ju få fram pengarna
Om vi inte får fram pengarna så lär de tunga sponsorerna välja andra saker att sponsra 2022/23. AS är ett stålbad i helvetet.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-12-11 20:39:40
Praetori skrev: 2021-12-11 20:34:58Jag är mer intresserad av DIF och hockey än vad jag är av just SHL som blir tråkigare och tråkigare och mindre konkurrenskraftig för varje år som går (vilket även syns på den fallande på NHL-rankningen).
Så är det. Jag bryr mig om DIF Hockey och inte SHL. Men drömmen om guld måste finnas för att allmänheten ska engagera sig. Cmore kommer aldrig att betala mer för TV-rättigheterna i HA för att Djurgården spelar där. Och de andra bolagen kanske betalar några tusenlappar mer.

Sedan tror jag tyvärr inte Stockholmshockeyn kan räddas. Politikerna här är inte intresserade utav hockey helt enkelt.
TV-bolagen skiter i vilket. De bryr sig bara om pengar. De köper inte rättigheter till Serie-A och säljer dyra abonnemang för att det är Svenska mästartitlar som delas ut utan för att kunderna är villiga att pröjsa för det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Praetori skrev: 2021-12-11 20:43:47
Mattias_87 skrev: 2021-12-11 20:39:40

TV-bolagen skiter i vilket. De bryr sig bara om pengar. De köper inte rättigheter till Serie-A och säljer dyra abonnemang för att det är Svenska mästartitlar som delas ut utan för att kunderna är villiga att pröjsa för det.
Stockholms politiker med Daniel Helldén i spetsen är mer intresserade av att försvåra besökare till Hovet, Globen, Tele 2 oavsett om det är vi eller andra lokala lag som har arrangemang i detta område.
Trängselskatter, höga parkeringskostnader etc etc.
Allt detta för sin plakatpolitik. Vi kan tacka alla som röstat, röstar fram dårskapen att Stockholm tappar mot småstäder runt om i Sverige som lever på skatteutjämningsbidragen som framförallt 08or är med och finansierar.
Om DIF åker ur SHL är Stockholmshockeyn död för lång tid framöver.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Jag minns för snart tio år sedan när Aftonbladet med Tomas Ros jämförde Stockholmshockeyn med HV71 och deras förutsättningar. Minns Aik hade svartmögel i sina omkläddningstorp på Ritorp och man jämförde även skottramperna och matcharenor och så vidare. Nu nästan tio år sedan har inte ett skit hänt. Tragiskt.

Man pratade även inför Hockey-VM 2012 att Hovet skulle ersättas med en ny arena. Vi ser ju idag vad som hänt med det. Många år efter pratade man om "Nya Globen". Ja det gick ju inte bra det heller. Att Hovet har fått en ny mediakub tyder nog på att vi kommer vara där en lång tid framöver.
Avskaffa tre mot tre.
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Mattias_87 skrev: 2021-12-11 21:04:20 Jag minns för snart tio år sedan när Aftonbladet med Tomas Ros jämförde Stockholmshockeyn med HV71 och deras förutsättningar. Minns Aik hade svartmögel i sina omkläddningstorp på Ritorp och man jämförde även skottramperna och matcharenor och så vidare. Nu nästan tio år sedan har inte ett skit hänt. Tragiskt.

Man pratade även inför Hockey-VM 2012 att Hovet skulle ersättas med en ny arena. Vi ser ju idag vad som hänt med det. Många år efter pratade man om "Nya Globen". Ja det gick ju inte bra det heller. Att Hovet har fått en ny mediakub tyder nog på att vi kommer vara där en lång tid framöver.
Kommer vi ha råd att spela på Hovet efter ett par år i AS?
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Per-Allan skrev: 2021-12-11 21:10:06Kommer vi ha råd att spela på Hovet efter ett par år i AS?
Ja eftersom Aik har det. Men dom har ju funderat på att flytta ut till Upplands-väsby. Till slut kanske det blir verklighet. Och vi till Björkängshallen.
Avskaffa tre mot tre.
Ärlighetvararlängst

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Mattias_87 skrev: 2021-12-11 21:11:49
Per-Allan skrev: 2021-12-11 21:10:06Kommer vi ha råd att spela på Hovet efter ett par år i AS?
Ja eftersom Aik har det. Men dom har ju funderat på att flytta ut till Upplands-väsby. Till slut kanske det blir verklighet. Och vi till Björkängshallen.
Ja, kanske de slår ihop sig med Väsby Hockey.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2021-12-11 21:04:20 Jag minns för snart tio år sedan när Aftonbladet med Tomas Ros jämförde Stockholmshockeyn med HV71 och deras förutsättningar. Minns Aik hade svartmögel i sina omkläddningstorp på Ritorp och man jämförde även skottramperna och matcharenor och så vidare. Nu nästan tio år sedan har inte ett skit hänt. Tragiskt.
Nja Ritorp har faktiskt blivit rätt fint. Men det är inget Frölundaborg direkt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes

Inlägg av Wishes »

Det är ju faaan att vi varenda år ska ha magont för kvalspel. Tack så jävla mycket Joakim Eriksson!!
Stolt, men aldrig nöjd
Per-Allan

Inlägg av Per-Allan »

Wishes skrev: 2021-12-11 21:55:14 Det är ju faaan att vi varenda år ska ha magont för kvalspel. Tack så jävla mycket Joakim Eriksson!!
Blir till att förlänga mitt recept på magsårsmedicin.
I stället för Djuuultröja skulle DIF hockey sälja rabatterad magsårsmedicin i butiken.
Skriv svar