Kan man förvänta sig någon ny spelare?
- Ritterwand
Patrik Nilson blir nog en hygglig komplementspelare i elitserien med lite tur. Har han något av den inställningen och hjärtat hans bror har så blir han en tillgång på något sätt. En gissning är att han blir en spelare i samma kaliber som Fimpen Eklund.
Att han hade miljonkontrakt med Calgary är ju inte riktigt sant. Hans storebrorsa såg till att han hade någonstans att spela under avstängningen, först genom Floridas organisation och sedan genom Calgarys. I CHL/ECHL, vilket var de ligorna Nilson huserade, så tjänar spelarna $350-500 US per vecka. Och så gratis boende. De där ligorna har nämligen strikta regler för lönesättning (lönetak). Dessutom kan ingen spelare på tvåvägskontrakt med ett NHL-lag tjäna över $75000 USD om året i en lägre serie (än NHL), enligt det nya kollektivavtalet.
Så visst, Nilson blir kanske en förstärkning på nåt sätt. Men långt ifrån vad det här laget behöver för att ta en slutspelsplats. Två förbaskat bra backar, en bra forward till och en comebackande Otto i högform så kan det gå.
Att han hade miljonkontrakt med Calgary är ju inte riktigt sant. Hans storebrorsa såg till att han hade någonstans att spela under avstängningen, först genom Floridas organisation och sedan genom Calgarys. I CHL/ECHL, vilket var de ligorna Nilson huserade, så tjänar spelarna $350-500 US per vecka. Och så gratis boende. De där ligorna har nämligen strikta regler för lönesättning (lönetak). Dessutom kan ingen spelare på tvåvägskontrakt med ett NHL-lag tjäna över $75000 USD om året i en lägre serie (än NHL), enligt det nya kollektivavtalet.
Så visst, Nilson blir kanske en förstärkning på nåt sätt. Men långt ifrån vad det här laget behöver för att ta en slutspelsplats. Två förbaskat bra backar, en bra forward till och en comebackande Otto i högform så kan det gå.
- Necrodamus
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vad sägs om Viitakovski?
Tja, är ny här på forumet och tänkte börja mitt första inlägg med en fråga.. Rätta mig om jag har fel nu, men den där Vitakovski eller vad han heter som spelade i Brynäs förra säsongen och denna har ju fått sparken.. Vad jag kommer ihåg så var han king förra säsongen iafall? Kanske vore nåt..? 

Re: Vad sägs om Viitakovski?
Han har redan skrivit på ett nytt kontrakt med finska Ilves. Sen är det väl i första hand backar och centrar vi behöver. Powerplay yttrar står rätt långt ner på värvningslistan. Dessutom är jag mycket tveksam till att plocka in spelare som antagligen är slut, vi har så det räcker redan.Necrodamus skrev:Kanske vore nåt..?
Apropå Ragnarsson har Expressen idag en längre artikel om honom på
http://expressen.se/index.jsp?a=461503
där bland annat hävdas att han "inte stängt dörren för spel i Dif efter jul". Tydligen tar han sats mot OS ändå vilket är bra för oss. Den som lever får se.
Hoppas också att Dif ser till att Huddinge får sina pengar för Kronwall & Co fortast möjligt, lite tråkigt läsa att de skulle dra ut på det...
http://expressen.se/index.jsp?a=461503
där bland annat hävdas att han "inte stängt dörren för spel i Dif efter jul". Tydligen tar han sats mot OS ändå vilket är bra för oss. Den som lever får se.
Hoppas också att Dif ser till att Huddinge får sina pengar för Kronwall & Co fortast möjligt, lite tråkigt läsa att de skulle dra ut på det...
- Men benskyddet är löst
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 09,00.html
Nu skriver Aftonblaskan att Lintner kan vara på väg till DIF eller Modo. Låter först som rena chansningar eftersom det är hans "gamla" klubbar i Sverige. Men samtidigt så är ju just vårt kära djurgår'n ute efter en back av Lintners typ. Kass bakåt men en jävel framåt ;)
Nu skriver Aftonblaskan att Lintner kan vara på väg till DIF eller Modo. Låter först som rena chansningar eftersom det är hans "gamla" klubbar i Sverige. Men samtidigt så är ju just vårt kära djurgår'n ute efter en back av Lintners typ. Kass bakåt men en jävel framåt ;)
- Men benskyddet är löst
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Patrik Nilsons avstängning gäller fram till den 22/1-06
Patrik Nilson kan bli tillgänglig för spel efter den 22 januari nästa år.
Senast redigerad av Frasse den 2005-12-01 08:04:18, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
-
- Killer Kennholt
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Ritterwand
Murrays morfar heter Lasse Björn har jag för mig. Storväxt, mycket fysisk men lite småseg på rören, sägs det. Han skulle säkerligen göra vårt försvar bättre, men eftersom han spelade sin första NHL-match igår (grattis förresten) så blir det nog svårt att få loss honom.robin_dif skrev:Jag läste att det var någon svensk på andra sidan pölen som hette douglas murray .Han hade tydligen spelat i dif är det något att försöka få hem?