SHL 21/22: Växjö - Djurgårdens IF 11/12
-
Fortsätter vi på samma sätt som i torsdags kan vi ha en chans. Vi spelade betydligt bättre i torsdags jämfört med tidigare matcher trots förlusten som inte riktigt gjorde sig förtjänt.
Troligen så blandas vällingen för svag i DIF då många verkar gå sönder väldigt lätt...Magnutz skrev: ↑2021-12-11 15:59:16 Gragnani verkar gjord av papier-maché - vi kan inte bygga lag av pappersmasseskapelser. In med stryktåligt jävla skägg nu. Inga mer "helt sabbade" spelare. Ikväll ska vi alltså försöka ta 3p utan en rimlig backuppsättning och en shaky-shaky offensiv.. Mig vara illa i maggen av denna soppa...
Skönt att Harnebring får ett nytt försök…
kan det vara till vår fördel?

WTAF??! Herregud!
Fast det är ju klart, mycket sämre än sist kan väl inte ens han göra det. ..
It's the hope that kills you.
- Harmageddon
Beror på om han samåkte med Växjö el. DIF ner?
Förutsättningarna ändrades rejält så tror på 1-5 till Växjö.
Hallam bjussar oss på mål för att vara snäll.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Engström med i backuppställningen. Spännande.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tror inte det är till vår fördel. Nu ska han visa att han inte chansar, och det betyder att han kommer släppa tydliga utvisningar (dock åt båda håll). Men gynnar säkert Växjö mer ändå..
Det är ett sånt jävla hån att sätta Harnebring som domare igen. Ruttet! Har han sagt att han gjorde fel? Har han bett om ursäkt för att han bara gissade sig till en hög klubba? Nej, jag tänkte väl det. Fyfan vad uselt skött.
Räknar inte med nånting idag. Vi kan ha en ledning med 3 mål men ändå förlora… Det är en sån säsong.
Jag hoppas på att KG kan komma med ett par/ tre sena julklappar i januari som kan ge oss hopp om att klara ett kvalspel.
Jag hoppas på att KG kan komma med ett par/ tre sena julklappar i januari som kan ge oss hopp om att klara ett kvalspel.
Växjö är inte lika beroende av medstudsar och rättvisa som vi är. Ibland är vi dessutom beroende av orättvisa - domarna tar felaktiga utvisningar på motståndet.
Vi behöver verkligen prestera ikväll och nu när Timrå verkar åka på smisk i Oskarshamn kan vi ju komma tre pinnar närmare dem... Ah, the wet dream of närma sig Timrå i tabellen. Så ljuvt. Skjut mig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Förvånad att man som domare inte har självinsikt nog att undanbe sig den matchen. Pajas…
Vi får väl honom resten av säsongen+ dömer alla matcherna i kvalspelet.