Läktar puckon.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
john vs världen

Läktar puckon.

Inlägg av john vs världen »

Kan inte alla som ropar alla fula ord de kan hålla igen?

I söndags när Skellefteå kom, sågs och besegrades satt jag framför ett "pucko" som ropade alla sina fula ord han kunde. Han var väldigt begåvad. Jag tror min fem åriga son berikade sitt fula ordförråd med en tillväxt på ungefär 2000 procent.

Först satt snubben och ropade tråkningar till våra egna spelare. Under period ett var det "Stora tjocka Edwin"... Snubben hakade upp sig totalt. I andra var det "Bögiga Becker"... Sen ropade han en del om DIF i sig... "Bög hockey..." bla bla bla.

Nu tror jag inte att killen i fråga läser det här. Så han kommer gå helt opåverkad förbi. Men är det bara jag som tröttnat på läktarpuckon? De som inte tänker på att det sitter andra i närheten. Barn som vuxna.

Klart man lider när det går trögt. Det är en del av passionen! Stor applåd till klacken som höll upp stämningen, även om det tog lång avgörandet kom! Tack.
Kojak

Inlägg av Kojak »

Personligen tycker jag det finns fler puckon än sådana idioter som du nämner. Jag tänker inte säga att det är fel med svordomar, flera grodor kan ploppa ur min mun under matcherna, men att skrika så om DIF är kanske att ta i.

Besviken och frustration är vad som gör att man skriker sådana saker mot sitt egna lag, jävligt tråkigt att det ska hända.

Men helt allvarligt, jag blir så jävla förbannad på de människor som köper billig plåt i klacken och tar med sig sin femåriga son I klacken! Jag hoppas innerligt att dessa människor som valt den billiga vägen och inte tänker längre, aldrig kommer klaga på att vi står upp eller skriker fula ord som ungen sen snappar upp. Klacken är till för klacken och då får man räkna med sånt.

Men som jag förstod det så var du inte i klacken med din grabb utan på långsida? Isf förstår jag dig lite mer.

Ha det!
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Micke Nylander skrev:Personligen tycker jag det finns fler puckon än sådana idioter som du nämner. Jag tänker inte säga att det är fel med svordomar, flera grodor kan ploppa ur min mun under matcherna, men att skrika så om DIF är kanske att ta i.

Besviken och frustration är vad som gör att man skriker sådana saker mot sitt egna lag, jävligt tråkigt att det ska hända.

Men helt allvarligt, jag blir så jävla förbannad på de människor som köper billig plåt i klacken och tar med sig sin femåriga son I klacken! Jag hoppas innerligt att dessa människor som valt den billiga vägen och inte tänker längre, aldrig kommer klaga på att vi står upp eller skriker fula ord som ungen sen snappar upp. Klacken är till för klacken och då får man räkna med sånt.

Men som jag förstod det så var du inte i klacken med din grabb utan på långsida? Isf förstår jag dig lite mer.

Ha det!
Så jäkla rätt!
Användarvisningsbild
john vs världen

Inlägg av john vs världen »

klart vi inte sitter i klacken! :) sitter på långsida.

årets klack ska ha stor eloge! bra drag på matcherna numera.

men tycker ändå det är trist med svordomar. tillhör dem som hellre sjunger för djurgården än svär när det går dåligt.

ser fram emot lördag.
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

I klacken är de okej men värkligen inte på långsida!
Sirrebirre

Re: Läktar puckon.

Inlägg av Sirrebirre »

john vs världen skrev:Kan inte alla som ropar alla fula ord de kan hålla igen?

I söndags när Skellefteå kom, sågs och besegrades satt jag framför ett "pucko" som ropade alla sina fula ord han kunde. Han var väldigt begåvad. Jag tror min fem åriga son berikade sitt fula ordförråd med en tillväxt på ungefär 2000 procent.

Först satt snubben och ropade tråkningar till våra egna spelare. Under period ett var det "Stora tjocka Edwin"... Snubben hakade upp sig totalt. I andra var det "Bögiga Becker"... Sen ropade han en del om DIF i sig... "Bög hockey..." bla bla bla.

Nu tror jag inte att killen i fråga läser det här. Så han kommer gå helt opåverkad förbi. Men är det bara jag som tröttnat på läktarpuckon? De som inte tänker på att det sitter andra i närheten. Barn som vuxna.

Klart man lider när det går trögt. Det är en del av passionen! Stor applåd till klacken som höll upp stämningen, även om det tog lång avgörandet kom! Tack.

Som alla vet så finns det idioter överallt, spelar ingen roll vart. Men som sagt det är vedervärdigt att skrika Opassande ord bland barn. Nästa gång tycker jag du ska snacka med någon Matchvärd eller liknande för att få personen tillsagt eller ifrånvisad från matchen.

Det enda jag hoppas och tror är att ditt barn e smart nog för att inte lyssna på vad denna person stod och skrek.

/ Filip Sirc
Djurgår'n tills jag dör !
jjonas

Inlägg av jjonas »

Tror jag vet vem det är. Jag har också suttit nära honom, och det är fan inte roligt. han skriker så att man får öronvärk. Man får nästan lust att ge honom en smäll på käften. Fattar han inte att det finns småbarn runt omkring?
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

jjonas skrev:Tror jag vet vem det är. Jag har också suttit nära honom, och det är fan inte roligt. han skriker så att man får öronvärk. Man får nästan lust att ge honom en smäll på käften. Fattar han inte att det finns småbarn runt omkring?
De finns många som gör samma sak.
jjonas

Inlägg av jjonas »

blårandigt skrev:
jjonas skrev:Tror jag vet vem det är. Jag har också suttit nära honom, och det är fan inte roligt. han skriker så att man får öronvärk. Man får nästan lust att ge honom en smäll på käften. Fattar han inte att det finns småbarn runt omkring?
De finns många som gör samma sak.
Jag vet men jag känner igen dom sakerna som han nämnde.
Kylskåp

Inlägg av Kylskåp »

Hockey är känslor och passion. Hockey berör, och jag ser gärna levande och engagerade supportrar även på långsidan.

Tycker det snarare är mäktigt att se en hel långsida ställa sig upp och vifta på armarna och ge utlopp för sina känslor vid felaktiga domslut osv.
Däremot kan man ju tycka att en familjeläktare ska vara befriad från åtminstone dom värsta av svordomar.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Micke Nylander skrev:Personligen tycker jag det finns fler puckon än sådana idioter som du nämner. Jag tänker inte säga att det är fel med svordomar, flera grodor kan ploppa ur min mun under matcherna, men att skrika så om DIF är kanske att ta i.

Ha det!
Jag måste bara citera en man i 35-årsåldern med hans son på A18 i Globen emot Luleå i december 2006: "Sitt ner! Jag vill kunna sitta här och äta min glass utan att du står framför mig och sjunger. Det här är ishockey!"

Mitt svar var någonting i stil med "Gå till sittplats och ät din jävla glass och köp fan heller en klackbiljett igen!"

Enda gången jag har fått totalt frisläpp på Djurgår'n.. Mer för att förtydliga vad jag tycker om sånt. Jag kommer alltid att stå upp så länge jag befinner mig i klacken.
Livius

Inlägg av Livius »

dubbelpost
Senast redigerad av Livius den 2008-09-23 20:21:23, redigerad totalt 1 gånger.
Virtute et armis
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Livius skrev:Instämmer i att man bör tänka innan man väljer sina ord. Under en match förra året satt jag bredvid ett grabbgäng (på familjeläktaren) om fullkomligen öste ur sig okvädesord. De skulle knulla domaren i röven, ge honom på käften, döda hans mamma m m. Helt klart opassande, vart man än befinner sig på arenan. Vanlig passion har inte med detta att göra.
Instämmer. En och annan svordom kan slinka ur, passion ska förekomma, men när det går så långt att man börjar "tävla" med varandra vem som kan säga flest kombinationer av svordomar hör man inte hemma på läktaren.

Usch, de där hör hemma i Gnaget.
Säg den glädje som varar
Norjo

Inlägg av Norjo »

Men herregud. Det SKA vara passion på läktaren, det ska skrikas svordomar. Jag gick själv på hockey som litet barn när Aik och DIF spelade. Såg slagsmål utanför arenan och hade folk som skrek svordomar. Trots detta så har jag överlevt och det har inte skadat mina hjärna nämnvärt.
Verkar nästan som om vissa vill ha det som i englandsfotbollen...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Livius skrev:De skulle knulla domaren i röven, ge honom på käften, döda hans mamma m m. Helt klart opassande.
Passion och svordomar hör till, men sådant här språk ska inte få förekomma.

Och nej, inga töntiga britt-regler...
Säg den glädje som varar
Skriv svar