Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker att Garpenlöv med all sin erfarenhet skulle vara perfekt som sportchef. Han kan nog städa upp efter skiten.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

klintan85 skrev: 2021-12-09 14:16:02 Jag tycker att Garpenlöv med all sin erfarenhet skulle vara perfekt som sportchef. Han kan nog städa upp efter skiten.
Garpenlöv är intressant som sportchef ja, däremot inte huvudtränare.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Allt Garpenlöv har rört vid har blivit till skit. Jag hoppas att vi går en annan väg.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Kronwalls
Garpenlöv
Espen
KG
Mats Waltin
Nisse & Danijela
Ragge (kanske med som Coach)

Är namn som jag tycker kan vara intressanta för sportchefsrollen.

Fyll gärna på....
DIF SJÖSTAN

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Ingen Garpenlöv tack.
Han ville vi skulle slå oss ihop med aik och hammarby och gå in i KHL
DIF SJÖSTAN

Inlägg av DIF SJÖSTAN »

Knickedick skrev: 2021-12-09 14:25:19 Kronwalls
Garpenlöv
Espen
KG
Mats Waltin
Nisse & Danijela
Ragge (kanske med som Coach)

Är namn som jag tycker kan vara intressanta för sportchefsrollen.

Fyll gärna på....
#2 Berglund
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIF SJÖSTAN skrev: 2021-12-09 14:27:51 Ingen Garpenlöv tack.
Han ville vi skulle slå oss ihop med aik och hammarby och gå in i KHL
https://www.aftonbladet.se/a/ddGKzB

En sån här person kan inte sitta på en ledande position i DIF.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Då har vi tagit bort Garpen och adderat Challe Berglund.

Kronwalls
Challe
Espen
KG
Mats Waltin
Nisse & Danijela
Ragge

Jag kastar in en Joker som jag tror skulle kunna göra det bra och det är Anders Forsberg.

https://hockeysverige.se/2020/05/22/and ... jag-tycker
Praetori

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev: 2021-12-09 13:10:46 Har inte sagt en enda osanning. Allt detta stök är ju dessutom Jockes fel. Hade det inte varit för Robban hade vi redan spelat i Hockeyallsvenskan, det är jag helt övertygad om. Hade Robban dragit för ett par år sen hade förmodligen Musse eller Jocke själv varit den huvudtränare som coachade ner oss. Truppbygget denna säsongen är inte nämnvärt sämre än tidigare år.
Alltså det här resonemanget begriper jag inte riktigt. Folk har i flera år klagat på i princip samtliga spelare men samtidigt har de flesta spelare som lämnat klubben gjort karriär i bättre ligor eller bättre lag i SHL.
Resonemanget går inte ihop att vi skulle haft så "dåliga" spelare att vi borde åkt ner i AS när dessa spelare uppenbarligen håller en hög nivå i andra klubbar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 13:18:09
Manijock skrev: 2021-12-09 13:16:20
Jim Morrison skrev: 2021-12-09 13:14:32
Klaudius21 skrev: 2021-12-09 13:12:16
Manijock skrev: 2021-12-09 13:07:16

Alltså hur usla tror folk att Hank och Ahlen är? :lol:
Vi supportrar kan ju starta ett projekt att bygga ihop en människokropp, men skippa hjärtat, och se resultatet sen. Eller just det, det har vi redan. DIF Hockey 2021/2022.

Vi hade väl det motsatta sist vi åkte ur? Ett lag fullt med Djurgårdshjärta.
Den säsongen är svår att värja sig ifrån. Ingen var ju direkt dålig, men ändå vann vi inte. Sjukt märklig och ett undantag i historien. Vi hade ett väldigt bra lag på pappret. Till skillnad från nu!
Jag tycker nog att det till slut grundar sig hur duktig du är och hur bra tränare du har. Inte hur mycket Djurgårdshjärta du har. Jag tror folk måste börja skilja på vad som är viktigt för sitt supporterskap kontra vad som gör ett bra hockeylag. Jag vill också helst ha spelare med Djurgårdshjärta men inte till vilket pris som helst.
Det måste vara ett lag med balans. Inte svårare än så. Idag har vi ett lag som säkert ser jättebra ut när man tittar i excel, men på isen, där kampen sker går det ju inte så jättebra.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev: 2021-12-09 14:53:54 Det måste vara ett lag med balans. Inte svårare än så. Idag har vi ett lag som säkert ser jättebra ut när man tittar i excel, men på isen, där kampen sker går det ju inte så jättebra.
Ser faktiskt jättedåligt ut i excel också den här säsongen. Sämst i ligan där med.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 14:57:57
sensei skrev: 2021-12-09 14:53:54 Det måste vara ett lag med balans. Inte svårare än så. Idag har vi ett lag som säkert ser jättebra ut när man tittar i excel, men på isen, där kampen sker går det ju inte så jättebra.
Ser faktiskt jättedåligt ut i excel också den här säsongen. Sämst i ligan där med.
Haha, ok. Men jag kommer i alla fall från och med nu använda begreppet "excel-spelare" för mb81-liknande spelartyper, där kampvilja och förmågan att sätta press på motståndaren inte är något som helst krav. Det räcker att ha några fina assist ohotad i pp, så är man golden.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Frankie

Inlägg av Frankie »

Knickedick skrev: 2021-12-09 14:44:41 Då har vi tagit bort Garpen och adderat Challe Berglund.

Kronwalls
Challe
Espen
KG
Mats Waltin
Nisse & Danijela
Ragge

Jag kastar in en Joker som jag tror skulle kunna göra det bra och det är Anders Forsberg.

https://hockeysverige.se/2020/05/22/and ... jag-tycker
Kan inte Staffan Kronwall göra comeback och lira back? Borde ju kunna tillföra något ens utan att träna ikapp.
..men först vill ja se en ny tränare innan några fler spelartransfers.
Senast redigerad av Frankie den 2021-12-09 15:10:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev: 2021-12-09 15:02:22
Jim Morrison skrev: 2021-12-09 14:57:57
Haha, ok. Men jag kommer i alla fall från och med nu använda begreppet "excel-spelare" för mb81-liknande spelartyper, där kampvilja och förmågan att sätta press på motståndaren inte är något som helst krav. Det räcker att ha några fina assist ohotad i pp, så är man golden.
Go for it!
Praetori

Inlägg av Praetori »

Tidigare säsonger så satsade man på viss kontinuitet. Men med facit i handen så kräver idén om att "äga pucken", i den utsträckning som DIF skulle behövt, en mängd spelare av en kaliber som inte riktigt finns på den Svenska marknaden. Åtminstone inte för DIFs plånbok och/eller om man vill ha folk med hjärtat på rätta stället.

Det är lätt att vara efterklok men vi skulle lagt betydligt mer pengar på stjärnbackar än alla dessa forwards. Ja Högga i toppform är överlägsen men nu har han inte varit i toppform på länge och är dessutom långtidsskadad. Ja Hultström är en giftig back på blålinjen men nu är han i KHL. Ja Nardella var en jättebra värvning men han är också väck. Stommen skulle byggts kring två-tre toppspelare på varje position på långa kontrakt.
Ante och Josefson var två av namnen framåt (och deras skador är tyvärr bara sånt som händer) men vi hade behövt något i deras kaliber med samma kontrakt på vingar och back också. Sen kan man strössla med juniorer och lite mer korttidskontrakt för att testa spelare från Allsvenskan, AHL osv.
Det är ju hela föreningen som måste se till att jobba fram ekonomiska medel och en sportchef som kan nyttja dem och någonstans längs vägen har det gått på röven. Visst vår ekonomi har varit som den varit och inte tillåtit några utsvävningar (hellre elitlicens än konken) men det kändes ändå som att när Jockes kontraktsslut började närma sig (i och med den här säsongen som tänkta "näst sista") så startade en gamble.

Nu gissar jag bara men det känns som att föreningen i somras försökte spara sig till en hemvändarbudget nästa säsong (22/23) förutsatt att det blev publik i SHL 21/22 (vilket var oklart fram till slutet på sommaren). Många tänkta spelare som Åberg, Brodin, Krüger mfl som skulle kunna göra en toppetablering i ligan möjlig om bara pengarna fanns. Sen var vi ju tvungna att hugga på Sörensen såklart men i övrigt skriker alla ettårskontrakt just "gamble". Det feta misstaget var att skeppa Robban och Hank men det kan ha varit ett utfall av vårt katastrofala facit i slutet på säsongen 20/21.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst