Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Manijock skrev: 2021-12-09 13:07:16
Jim Morrison skrev: 2021-12-09 12:57:53
Knickedick skrev: 2021-12-09 12:47:00 Hank och Ahlén hade just det att Hatet att förlora är större än Kärleken till Plånboken
Kanske vi kan dra ihop ett gäng supportrar som kan lira i bottom 6 och sen lite skill i top 6. Då hade vi aldrig förlorat :)
Alltså hur usla tror folk att Hank och Ahlen är? :lol:
Vi supportrar kan ju starta ett projekt att bygga ihop en människokropp, men skippa hjärtat, och se resultatet sen. Eller just det, det har vi redan. DIF Hockey 2021/2022.
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Manijock »

Mikael Tellqvist:

"Sedan för mig själv som gammal Djurgårdare känner jag att man inte ska underskatta betydelsen av spelare som Micke Ahlén, Henke Eriksson. Det är okej att spela i fjärde och sätta stolthet i det jobbet man gör där och verkligen brinna för föreningen. De vet vad som krävs för att spela i Djurgården. Man ska verkligen inte underskatta kultspelare."

Enough said
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Klaudius21 skrev: 2021-12-09 13:12:16
Knickedick skrev: 2021-12-09 12:47:00 Hank och Ahlén hade just det att Hatet att förlora är större än Kärleken till Plånboken
Kanske vi kan dra ihop ett gäng supportrar som kan lira i bottom 6 och sen lite skill i top 6. Då hade vi aldrig förlorat :)
Vi supportrar kan ju starta ett projekt att bygga ihop en människokropp, men skippa hjärtat, och se resultatet sen. Eller just det, det har vi redan. DIF Hockey 2021/2022.

Vi hade väl det motsatta sist vi åkte ur? Ett lag fullt med Djurgårdshjärta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Kul förövrigt att Jocke går ut i media och gnäller på Videll. Måste du förstöra ännu mer för klubben? I vanlig ordning är allt alltid någon annans fel, trots att Jocke verkar styrt allt med järnhand.

Jocke är hockeyns svar på Magnus Pehrsson. Det låter bra när han pratar, men när resultaten uteblir så blir det tydligt att allt bara är tomma floskler. Tråkigt med två herrar som hade fina spelarkarriärer.
Avgå Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 13:14:32

Den säsongen är svår att värja sig ifrån. Ingen var ju direkt dålig, men ändå vann vi inte. Sjukt märklig och ett undantag i historien. Vi hade ett väldigt bra lag på pappret. Till skillnad från nu!
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2021-12-09 13:16:20

Den säsongen är svår att värja sig ifrån. Ingen var ju direkt dålig, men ändå vann vi inte. Sjukt märklig och ett undantag i historien. Vi hade ett väldigt bra lag på pappret. Till skillnad från nu!
Jag tycker nog att det till slut grundar sig hur duktig du är och hur bra tränare du har. Inte hur mycket Djurgårdshjärta du har. Jag tror folk måste börja skilja på vad som är viktigt för sitt supporterskap kontra vad som gör ett bra hockeylag. Jag vill också helst ha spelare med Djurgårdshjärta men inte till vilket pris som helst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 13:18:09
Manijock skrev: 2021-12-09 13:16:20

Jag tycker nog att det till slut grundar sig hur duktig du är och hur bra tränare du har. Inte hur mycket Djurgårdshjärta du har. Jag tror folk måste börja skilja på vad som är viktigt för sitt supporterskap kontra vad som gör ett bra hockeylag. Jag vill också helst ha spelare med Djurgårdshjärta men inte till vilket pris som helst.
Du tror inte på en kombination? Laget med mest snabba puckskickliga spelare vinner?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2021-12-09 13:19:10 Du tror inte på en kombination?
Absolut. Jag tror att det är en av våra styrkor när vi spelar bra. Att ha egenfostrade spelare som också är Stockholmare. Men jag tror inte att det har varit problemet den här säsongen, brist på Djurgårdshjärta, utan snarare katastrofalt ledarskap från Jocke.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2021-12-09 13:20:33
Absolut. Jag tror att det är en av våra styrkor när vi spelar bra. Att ha egenfostrade spelare som också är Stockholmare. Men jag tror inte att det har varit problemet den här säsongen, brist på Djurgårdshjärta, utan snarare katastrofalt ledarskap från Jocke.
Ett katastrofalt ledarskap som kostat oss viktiga relationer för framtiden OCH dåtiden. Där är vi eniga!
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

B.I.B.A skrev: 2021-12-09 13:16:00 Kul förövrigt att Jocke går ut i media och gnäller på Videll. Måste du förstöra ännu mer för klubben? I vanlig ordning är allt alltid någon annans fel, trots att Jocke verkar styrt allt med järnhand.

Jocke är hockeyns svar på Magnus Pehrsson. Det låter bra när han pratar, men när resultaten uteblir så blir det tydligt att allt bara är tomma floskler. Tråkigt med två herrar som hade fina spelarkarriärer.

Jag fattar verkligen inte, vad är problemet här? Ingenstans i artikeln https://www.aftonbladet.se/a/Orm05k skyller han sitt eget eller föreningens misslyckande på Videll.
Han skyller faktiskt ingenting på någon annan utan säger
Men det är samtidigt en del av jobbet och jag flyr inte mitt ansvar för vår situation.
Nu är han inte heller anställd av Djurgården och är fri att säga vad han vill, eftersom det han säger ej heller svärtar ner oss någonting utan enbart personen Videll så ser jag ingenting negativt för Djurgården i detta.

Men jag har lärt mig, ska inte säga till dig vad du ska tycka men jag förstår dock inte hur detta kan tolkas negativt.
Användarvisningsbild
Klaudius21

Inlägg av Klaudius21 »

Manijock skrev: 2021-12-09 13:22:29
Ett katastrofalt ledarskap som kostat oss viktiga relationer för framtiden OCH dåtiden. Där är vi eniga!
Tror ju denna idé med att föreningen ska äga spelidén är lite fel. Jag tror ju snarare på ett upplägg med att föreningen väljer en filosofi, typ offensiv hockey med ett hårt spel, men tränarna själva ska kunna utforma och ändra ett spelsätt utifrån den filosofin. Lite off-topic kanske :D
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-12-09 13:22:29
Alla är väl överens att Jockes ledarskap har bara gått nedåt senaste åren. Att han bara vill ha mer och mer kontroll vilket bara blivit kontraproduktivt. Även jag som varit väldigt pro-Jocke har hört för mycket hur han tappat det senaste säsongerna.

Tråkigt att han förstörde sitt legacy.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Det är inte bara Jocke som ogillar Videll. Han är knappast populär i spelartruppen heller.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

crike skrev: 2021-12-09 13:28:33
B.I.B.A skrev: 2021-12-09 13:16:00 Kul förövrigt att Jocke går ut i media och gnäller på Videll. Måste du förstöra ännu mer för klubben? I vanlig ordning är allt alltid någon annans fel, trots att Jocke verkar styrt allt med järnhand.

Jag fattar verkligen inte, vad är problemet här? Ingenstans i artikeln https://www.aftonbladet.se/a/Orm05k skyller han sitt eget eller föreningens misslyckande på Videll.
Han skyller faktiskt ingenting på någon annan utan säger
Men det är samtidigt en del av jobbet och jag flyr inte mitt ansvar för vår situation.
Nu är han inte heller anställd av Djurgården och är fri att säga vad han vill, eftersom det han säger ej heller svärtar ner oss någonting utan enbart personen Videll så ser jag ingenting negativt för Djurgården i detta.

Men jag har lärt mig, ska inte säga till dig vad du ska tycka men jag förstår dock inte hur detta kan tolkas negativt.
Är väl ganska tydligt med allt som cirkulerat i media senaste dagarna från Tellan, Fimpen, Södergren mfl att den sportsliga ledningen i DIF funkat dåligt i flera år. Där är Jocke ansvarig. Hade han haft något intresse i att DIF ska överleva hade han kunnat välja att inte gå till media alls. Tyvärr är han mer ute med att ursäkta sig och peka finger.

Jag syftar på nedan två citat i artikeln:

"Men det finns samtidigt en hel del i Linus agerande de senaste två månaderna inom Djurgårdens herrlag som varit oerhört själviskt och som jag vet att såväl lagkamrater som personal inom Dif är väldigt besvikna på."

Översatt från Jockespråk: "Det var dumt att vi var otydliga och det var synd, men Videll är väldigt omogen och självisk och det tycker inte bara jag utan även hans lagkamrater och resten av klubben".

"– Det är alltid tufft att behöva ta emot alla så kallade experters åsikter som inte har insyn i vad som sker men ändå anser sig veta."

Översatt från Jockespråk: "Det är jobbigt att ta ansvar för sina misslyckanden och alla som kritiserat mig är "så kallade experter" och deras åsikter som inte är värda något har nu kostat mig mitt jobb."
Avgå Jocke.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Problemet när vi har åkt ur är att vi har haft en sportchef som trodde att han var större en laget. Som motarbetat agenter istället för att "samarbeta"

Uppenbart i dagens trupp är att vi saknar spelare som har fostrats i Djurgården, jag tror att vi inte velat betala för det, för de finns därute. Vi saknar helt kulturbärare JJ i all ära men han är skadad. Nu hänger allt på Sören som kommit in sent. Han kan inte bära Järnkaminsandan ensam. Problemet är i mångt och mycket att spelare drar till NHL. De som ska bli kulturbärare försvinner.
Därför är återvändarna så viktiga men KHL har tagit det skiktet av spelare som förr var våra kulturbärare de som var snäppet under NHL eller som valde att stanna hemma. De spelare som kommer upp via våra Juniorer idag drar.
Idag är det inte antingen NHL eller Elitserien,
Det är NHL , KHL, NLA, t.o.m. ibland finska LIIGA före SHL.
DÄRFÖR är det av extrem vikt att ha en bra relation med tidigare spelare. Jag hoppas på en sportchef med hjärta för människor och som gillas av spelarna, Som agerar schysst mot andra. Ni vet själva hur det är i arbetslivet. Det finns chefer du vill jobba för och sen finns det chefer du hatar. En sportchef som fattar att vi inte är i en position att vara giriga som ser till att stommen består av spelare fostrade i Djurgårdens juniorverksamhet, på ett eller annat sätt, men som kan tänka sig att betala för att den stommen ska vara intakt, att man i business för ge och ta. sen kan man absolut krydda med vissa egenskaper från andra klubbar, men som fattar att en John Norman är värd mer än en Peter Holland eller att en Hank är värd mer än en Ludvig Rensfelt. De olika spelartyperna som behövs i ett lag finns därute med vårt DNA och dom är många. Det gäller bara att hitta en sportchef som ser det och som förstår värdet av det och som kan hantera individerna och människorna i en grupp
Låst