Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Ärlighetvararlängst
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

förevigtdjurgården skrev: 2021-12-08 13:17:15
nevyn skrev: 2021-12-07 19:34:48 Baserat på Pehrssons svar i Hockeynews intervju verkar man fortfarande tro att allt är mest otur och småjusteringar som behövts. Att spelet varit uselt även de få matcher vi vunnit, med ett fåtal undantag, verkat vara okänt.

https://hockeynews.se/articles/22207/
Kände exakt samma.

Å ena sidan, om man ska vara nyanserad: hade vi vunnit dessa matcher som stått och vägt i slutskedet och tagit, säg 8 poäng av dem 18 istället för 1 av dem 18 hade tillvaron sett annorlunda ut.

Å andra sidan, när man sitter i en elitförening, i den sits man befinner sig - har man inte bättre vett än att förstå att man inte kan kommunicera otur i ett läge där man har samlat ihop hela arton poäng på 25 matcher, då är nog inte det här rätt bransch att vistas i.

Det är som att kasta bensin på elden.
Bra lag hittar sätt att vinna, och dåliga lag hittar sätt att förlora.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

För de som angav Jocke som största problemet, finns det nu några "ursäkter" att inte palla sig till Hovet?
Eller ska vi börja vända vreden mot enskilda spelare tills "skutan vänder"? Bra att veta vad "gatans parlament" anser 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2021-12-08 21:54:44 För de som angav Jocke som största problemet, finns det nu några "ursäkter" att inte palla sig till Hovet?
Eller ska vi börja vända vreden mot enskilda spelare tills "skutan vänder"? Bra att veta vad "gatans parlament" anser 8)
Den där jävla Kellerstam.. Det är ju han som är boven i båset... Jag sätter inte min fot på Hovet förrän Kellerstam är avsatt! Kellergate!

:lol:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

Praetori skrev: 2021-12-08 21:54:44 För de som angav Jocke som största problemet, finns det nu några "ursäkter" att inte palla sig till Hovet?
Nja, vi väntar ju fortfarande på en huvudtränare och sportchef. Efter det kan vi utvärdera anser jag! :D

Däremot är detta ett litet steg i rätt riktning. Inte ett fall i rätt riktning ;)

Edit. Lek med tanken att vi slår Växjö imorgon och gör vår bästa match för säsongen. Även lördag för den delen
Då lär fler och många frågetecken ställas till ledningen/styrelsen varför vi inte agerade tidigare. Dels då inte man godkände Jockes egna initiativ tidigare under hösten. Förlorar man imorgon och man ser samma tendenser, då landar det som nämndes ovan.

Det är en spännande tid helt klart närmaste dygnen
Senast redigerad av Harmageddon den 2021-12-08 22:06:49, redigerad totalt 1 gånger.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

Magnutz skrev: 2021-12-08 21:57:10
Den där jävla Kellerstam.. Det är ju han som är boven i båset... Jag sätter inte min fot på Hovet förrän Kellerstam är avsatt! Kellergate!

Haha Keller är fan det finaste vi har!
Vill se hans tröja i taket när han ställer slipen på hyllan!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Med Spelarna som vi haft/har skulle vi inte varit i den här situationen, dom har underpresterat nåt grönjävulskt hela bunten (målisarna godkända), så när inte barryeffekten kom när han gick och allt som varit före och efter det, och dessutom allt hat mot Jocke så fanns det ingen annan utgång, han är ytterst ansvarig för laget, och laget verkar inte ha spelat efter jockes pipa. Thats it
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

DIFLuWi skrev: 2021-12-08 22:05:56

Haha Keller är fan det finaste vi har!
Vill se hans tröja i taket när han ställer slipen på hyllan!
Jag är generellt emot statyer av folk men ska någon stå staty framför Hovet så är det Keller. Kulturnav. Djurgårdslegend.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Rudi

Säsongen 21/22

Inlägg av Rudi »

Återigen har ni gaphalsar fått som ni vill, nu ser jag framemot att vi börjar klättra i tabellen.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Jag går inte dit förrän Järnkaninen är schavotterad och steglad utanför Hovet. Tycker vi avsätter alla från och med imorgon och låter en bot styra klubben i fortsättningen.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2021-12-08 22:52:56 Tycker vi avsätter alla från och med imorgon och låter en bot styra klubben i fortsättningen.
Nån som med eftertryck kan sjösätta "Make DIF Great Again"
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
OptimusPrime

Säsongen 21/22

Inlägg av OptimusPrime »

Rudi skrev: 2021-12-08 22:45:13 Återigen har ni gaphalsar fått som ni vill, nu ser jag framemot att vi börjar klättra i tabellen.
Vem har sagt att vi ska klättra i tabellen?
Om du inte fattar det än så är det försent. Såg du inte Jockes excel ark om att vi behövde vinna x antal matcher i denna slutspelserie. Vi ska överleva kvalspelet senare i vår när vi antingen möter Timrå, Malmö el. Brynäs.
Nu måste vi hitta ett självförtroende och det kan vi inte under Jockes ledning. Sen ville ju Jocke inte vara kvar!
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2021-12-08 21:58:20
Nja, vi väntar ju fortfarande på en huvudtränare och sportchef. Efter det kan vi utvärdera anser jag! :D
Det viktigaste är att vi som förening, från fans, medlemmar, spelare och upp till ledningsnivå inte börjar hugga efter varandras strupar i jakt på nya byten att ventilera missnöjet mot.

Nu har Jocke tagit på sig all dålig karma och lämnat. Då får resten av oss se till att göra det bästa av situationen och sluta kasta bajs till höger och vänster. Ge grabbarna på isen en chans ungefär.

Floskler som "slut leden" och "alltid oavsett" har aldrig känts mindre omoderna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Allting som händer från denna dag framåt får tillskrivas alla som gapat efter Jockes avgång. Ni har fått som ni vill. Nu är effekten er att bära. Glöm inte det.
Säg den glädje som varar
Frankie

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

DIF_Soldier skrev: 2021-12-09 00:13:06 Allting som händer från denna dag framåt får tillskrivas alla som gapat efter Jockes avgång. Ni har fått som ni vill. Nu är effekten er att bära. Glöm inte det.
Bara Jocke bort kommer nog inte att ge så mycket (om nu inte det har varit riktigt dålig stämning mellan honom/hela spelartruppen). En ny huvudcoach måste in och tycker det borde gjorts klart före någon hade behövt gått. (även om det hade kunnat varit klart att "X" kommer inte att bli din chef om du tar jobbet).

Alltså? Vad är din lösning om allt bara hade fortsatt i stortsett oförändrat?
Finns det någon över huvudtaget som tror vi skulle komma ur denna "formsvacka" :roll: utan några som helst förändringar?
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Det går liksom inte att bara rensa urskiljningslöst i styrelse och sportslig ledning. Måste finnas kontinuitet. Tagga ner frustrationen nu.
Skriv svar