Brynäs IF - Djurgårdens IF, 3/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Kall-El skrev:I would not bet for a victory here personally. We have not been able to go 5 games in a row for ages without a loss. I actuall think we will loose this game or at best get a draw.
Tur att dom bara har tre segrar i rad då ;) Nej men visst, det har flutit på riktigt bra på slutet och en reaktion kan komma, men samtidigt är det bra timing att möta Brynäs - som de facto har tre raka torskar och möjligen är på väg rakt ner i skiten igen.

Sammanväger man detta och det faktum att DIF faktiskt har bortamatch, bör det finnas stora chanser till poäng ikväll.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Oj, dömer Rådbjer fortfarande? Bästa domaren i Elitserien, men det säger ju som bekant inte ett skit.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Var uppe i Ö-vik hos släkten över julhelgen, såg då MoDo-BIF.
Brynäs var helt utspelat men det stod iaf bara 2-1 till Modo inför den 3:e per.
Då vände Brynäs på steken & pressade ner Modo i egen zon hela perioden & var snubblande nära 3-3.

Föga överraskande så låg Pavel Brendl bakom nästan alla farligheter.
Han är ett fenomen, inte särskilt snabb, rent ut sagt långsam & trög ibland.
Men han har en oerhört bra blick för spelet, både med & utan puck.
Alltid på rätt plats, vänder ofta & enkelt bort motståndarbackar med en liten höftvickning.
Lägg där till ett ruskigt skott.

Är det någon Brynässpelare som kommer sätta käppar i DIF-hjulet kväll så är det Brendl
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Samtidigt så var Brendl rejält bortplockad av oss under flera matcherna mot Mora ifjol, åtminstone hemma.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

nutarvidom skrev:
Kall-El skrev:I would not bet for a victory here personally. We have not been able to go 5 games in a row for ages without a loss. I actuall think we will loose this game or at best get a draw.
Tur att dom bara har tre segrar i rad då ;) Nej men visst, det har flutit på riktigt bra på slutet och en reaktion kan komma, men samtidigt är det bra timing att möta Brynäs - som de facto har tre raka torskar och möjligen är på väg rakt ner i skiten igen.

Sammanväger man detta och det faktum att DIF faktiskt har bortamatch, bör det finnas stora chanser till poäng ikväll.
Hmm här kan jag ha fel, men jag hade för mig att vi hade ett kryss innan vi började vinna ett par matcher på raken.... Nåväl 4 eller 5 raka utan förlust.... vi kan nog förutsätta att det kommer en reaktion snart och mitt tips är att denna reaktion kommer ikväll mot BIF borta. Hoppas innerligt att den inte kommer mot Luleå hemma bara...
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kall-El skrev:I would not bet for a victory here personally.
But then again you rarely do :wink:

Angående magsjukan så var det väl Ryno och nån till som fick kliva av senast på Sheleftyou pga risig kista.
Hoppas grabbarna tar tag i skiten. Vi borde plocka med oss minst en pinne mot Brynäs, men visst finns det risk för ett antiklimax när det gått så bra senaste tiden, framför allt på bortaplan.

Vi ska ta dom gävlarna!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

När andra lag kan få väldigt långa segersviter så tycker jag att vi borde kunna vinna 6-7 matcher på rad vi också, utan en massa jävla reaktioner.

Dock så tror även jag, efter alla dessa segrar att det blir en tung kväll.[/list]
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Jag Vet på vinst, seriens bästa bortalag - då ska man återigen FÖRVÄNTA sig seger, inget annat. Saker går bra nu, men det är så vi gör det här i sthlm - flera segrar på en rad - det är bråttom.

2-4, sista i öppna kassan;)

Edit* rekommenderar att ni kollar http://markindapark.com ,snubben kan sin slang:P och snackar om matchen idag...
Senast redigerad av dif rules den 2008-01-03 12:59:54, redigerad totalt 1 gånger.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Emil svelander skrev:När andra lag kan få väldigt långa segersviter så tycker jag att vi borde kunna vinna 6-7 matcher på rad vi också, utan en massa jävla reaktioner.

Dock så tror även jag, efter alla dessa segrar att det blir en tung kväll.[/list]
Det vore ju sannerligen befriande om vi dels kan ta en 3:a mot Brynäs samtidigt som SSK börjar torska, för trots DIFs senaste viktorior jagar ju dom fortfarande som 9:e lag. Underbart om vi kan distansera båda strecken! Men nu känner jag samtidigt att mina förväntningar håller på att bli alldeles för höga överlag....
SSK måste ju ha en 6-7 3p i följd snart, vilket får betraktas som säsongens mirakel hittills.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

Spelare borta inför kvällens match:

Dick
Carl G
Falk
Ölvestad

sen är ju Riddarn och Eklund på JVM
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

nutarvidom skrev:

5 matcher i rad utan förlust sa han väl? Det hade vi tidigare denna säsongen:
11/10 Brynäs IF (b) 2 - 1
15/10 Linköpings HC (b) 4 - 0
18/10 Luleå HF (h) 6 - 1
20/10 Södertälje SK (h) 1 - 1
22/10 Södertälje SK (b) 2 - 1

Men visst, vi kan förlora idag. Tycker inte alls det känns bra inför ikväll.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Har också dåliga vibbar inför kvällens match. Dock så har vi vunnit varje gång den här säsongen när jag haft liknande känsla... :)
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Kan ssk vinna 4 matcher i rad så kan vi det med..
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Rocker skrev:Har också dåliga vibbar inför kvällens match. Dock så har vi vunnit varje gång den här säsongen när jag haft liknande känsla... :)
Samma sak här, och när jag varit säker på seger så har det gått åt helvete... :roll:
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Börjar att bli en vana nu att DIF har många gubbar borta, idag är det Falk, Dick, Ölvestad & CG som saknas...

Men vi har klarat av det förr, Kämpa DIF!
Skriv svar