Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Är det någon mer än jag som tycker att det är något Kronwallskt över ansiktsdraget på personen i instainlägget om att det är fem dagar kvar.
Kan vara helt ute och cyklar här.
Kan vara helt ute och cyklar här.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi befinner oss på en ökenvandring av sällan skådat slag, det du drabbats av kallas för en hägring.
Nedräkningen är till juluppehållet och en period av 0 DIF-förluster.
- Jim Morrison
Det är jultröjan det handlar om. Den där nedräkningen alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
De som jobbar med kom är ena rejäla sadisterJim Morrison skrev: ↑2021-12-07 21:24:59 Det är jultröjan det handlar om. Den där nedräkningen alltså.

Säg den glädje som varar
Det är garanterat bara en jultröja, hade hoppats på Jockes avgång, men Styrelse Jocke verkar ju tro på detta utan åtgärder likt nån som ställer sig framför tåget i tron att man ska överleva
– Jag lider lika mycket som alla djurgårdare, men har inget sug alls att sätta mig i den situationen, säger tidigare guldtränaren Lundh.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-07 20:32:32 Ni som hoppas på Säcken kan sluta nu. Precis som med alla andra tränare kommer inte han hoppa på det här kaoset. Det lär ingen tränare göra så länge Jocke är kvar förövrigt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... jurgardare
Frågan är om han med ”situationen” menar tabelläget, eller situationen att behöva verka som tränare under JE som sportchef?
Stolt, men aldrig nöjd
Läser man ytterligare en(!) mening kan man läsa "Jag lider fortfarande av förra året med HV, måste jag säga.". Däremot tror jag absolut att folk drar sig för att verka under JE som sportchef efter behandlingen av Säcken, vårens famösa intervju och höstens shitstorm. Att gå ut och snacka om det i medierna är dock varken Säcken eller Lundhs stil, tycker att båda två verkar ha försökt ducka att dras in i det genom att fokusera på egna grejor: Trivs på Gotland, har gjort den vevan för många gånger förut, lider fortfarande av fjolårets kval etc.Wishes skrev: ↑2021-12-07 22:06:26– Jag lider lika mycket som alla djurgårdare, men har inget sug alls att sätta mig i den situationen, säger tidigare guldtränaren Lundh.Jim Morrison skrev: ↑2021-12-07 20:32:32 Ni som hoppas på Säcken kan sluta nu. Precis som med alla andra tränare kommer inte han hoppa på det här kaoset. Det lär ingen tränare göra så länge Jocke är kvar förövrigt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... jurgardare
Frågan är om han med ”situationen” menar tabelläget, eller situationen att behöva verka som tränare under JE som sportchef?
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Som att svära i kyrkan….men Roger Melln?
Annars vet det fan vem? Wikegård? Hardy?
Nu är jag jäkligt dålig att förstå mig på sporten jag älskar och ännu mindre personer som verkar inom sporten.DIF SJÖSTAN skrev: ↑2021-12-07 23:22:07 Som att svära i kyrkan….men Roger Melln?
Men den bild jag får av Wikegård är att han aldrig skulle ta ett jobb idag där han inte har stor chans att vinna guld.
- Jim Morrison
Roger Melin var Dicks förslag också. En skrattgubbe som nog är den raka motsatsen till Jockes ledarskap och kan få spelarna att ha roligt igen när dom spelar.DIF SJÖSTAN skrev: ↑2021-12-07 23:22:07 Som att svära i kyrkan….men Roger Melln?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Wiken skulle väl få hela laget att bli inlagda på hispan efter första hårtorken.
Kan man inte köpa loss Hank? Om han nu är frälsaren kan det ju inte var så vansinnigt mycket pengar för att rädda upp säsongen.
- DIF_Soldier
Kul du. Spelmässigt hade det inte hjälpt och det har ingen påstått. Det som däremot försvann med Hank var en jävla positiv attityd, starkt ledarskap, lojalitet och hade inpräntat respekt för honom och för föreningen hos utsocknes. Detta byggs från dag ett och är för sent nu.
Säg den glädje som varar
Återigen. Vi gör samma misstag som HV och får samma resultat. Svågerpolitik, släpper kulturbärare(Thörnberg och Sundh) krishanterar allt för sent.DIF_Soldier skrev: ↑2021-12-08 08:08:27Kul du. Spelmässigt hade det inte hjälpt och det har ingen påstått. Det som däremot försvann med Hank var en jävla positiv attityd, starkt ledarskap, lojalitet och hade inpräntat respekt för honom och för föreningen hos utsocknes. Detta byggs från dag ett och är för sent nu.
Åtgärdslista:
+Rutinerad coach in NU!
+Sportchef ut om ny kan rekryteras omgående. Allt för många källor som talar om dåligt ledarskap. Värre än dåliga värvningar om ni frågar mig.
+ Satsa ur krisen. Värva sönder KHL i januari.