Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Exile skrev: 2021-12-06 19:53:06 Hur fan klarade Videll 10 säsonger i KHL om han är så jävla lättkränkt?
Enkelt JE var inte sportchef där.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Magnutz skrev: 2021-12-06 21:08:14
DIF_Soldier skrev: 2021-12-06 21:00:13 Jag är fan helt jävla skakad i grunden... Paff.
Jag har gått runt här hemma nu och sagt "Jultröja :shock: " högt för mig själv. Vad ÄR det här.

Jultröja? Vad är det för TOTAL dåre som styr soc med? Lägg in vederbörande akut på psyket och frånta denne all form av access till internet.

Det är ju en rentav farlig människa som man gett tillgång till DIFs login. JULTRÖJA?!
De menar fotbollsDIF. Vi har ju säkrat europaspel och det är ju värt en jultröja. Vi som hänger mer på hockeysidan för nöja oss med en jultischa alternativt en våt filt.
Länge sedan tischan "Teknik, Kraft, Vilja" fanns att tillgå, som kom efter guldet mot FBK 1983.
Tyvärr försvann min i någon flytt på 90-talet.

Lämplig tischa nu vore Cirkus Scott (DIF) "Med största möjliga tystnad"
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Undrar vad som händer imorn i Paradise DIF, blir det nån ytterligare fiaskorubrik eller
Användarvisningsbild
Boeman

Säsongen 21/22

Inlägg av Boeman »

emilin skrev: 2021-12-05 20:35:14
Boeman skrev: 2021-12-05 17:36:17
Mattias_87 skrev: 2021-12-05 15:31:27 Hur gör ni för att mildra det psykiska lidandet detta lag ger er? Jag drömmer mardrömmar om Hockeyallsvenskan.
Försöker tänka att det kan vara bra med en nystart i HA.
Inte förens då kommer allt dåligt rensas ut.
Det har vi ju redan testat, känns ju lite dynga om det krävs att det sker vart 10 år, då har man ju inte lärt sig ett skit av sina misstag.
Så är det. Helt klart. Men JE blir man ju aldrig av med i SHL
Användarvisningsbild
Boeman

Säsongen 21/22

Inlägg av Boeman »

ken1968 skrev: 2021-12-06 08:54:49
Boeman skrev: 2021-12-05 17:36:17
Mattias_87 skrev: 2021-12-05 15:31:27 Hur gör ni för att mildra det psykiska lidandet detta lag ger er? Jag drömmer mardrömmar om Hockeyallsvenskan.
Försöker tänka att det kan vara bra med en nystart i HA.
Inte förens då kommer allt dåligt rensas ut.
AIK håller fortfarande på att rensa, lätt att rensningen av det dåliga blir lång eller permanent.
Så är det.
Givetvis behöver man göra det på rätt sätt. Jag skulle vilje se att styrelsen hade en plan för omstart eller hur jag ska uttrycka mig.
Det är så otroligt lätt att vara fortsätta i den onda spiralen som skapats.
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

Really, Jultröja?!?!!!

Visst, jag förstår att detta är planerat sen länge, men för i helvete, ha lite jävla fingertoppskänsla! Det enda som ska kommuniceras ut just nu är att Jocke avgår.

Basta!
It's the hope that kills you.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

sauron skrev: 2021-12-06 22:07:53 Really, Jultröja?!?!!!

Visst, jag förstår att detta är planerat sen länge, men för i helvete, ha lite jävla fingertoppskänsla! Det enda som ska kommuniceras ut just nu är att Jocke avgår.

Basta!
Lugn, imorn blir det en julslips…
Användarvisningsbild
emilin

Säsongen 21/22

Inlägg av emilin »

#10 skrev: 2021-12-06 21:58:42 Undrar vad som händer imorn i Paradise DIF, blir det nån ytterligare fiaskorubrik eller
Djurgården skriver ett femårs kontrakt med tv 5 som vill skapa en ny lördagsunderhållning på bästa sändningstid, bara att bunkra upp med en skål popcorn och skratta ihop med svenska folket, lovas nya humoristiska överraskningar med en härlig tvist varje lördag.
Man tänker köra vidare med klockan där vi som tittare kan rösta fram vad som kommer ske, i slutet av programmet skall en röstas bort, men man lovar att ersätta denna med någon ny deltagare som kommer från landsbygden.
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev: 2021-12-06 20:31:42 Bild

Vaddå äntligen?! Vad är det som är äntligen?!

Alltså kommunikationsavdelningen måste ju fått en kollektiv stroke. De tror att solen skiner när det i själva verket är helvetets eldar som bränns.

Sluta med kryptiska förskole-ledtrådar och säg vad fan som åsyftas. VAKNA!
Hey, tanke. Jag tror inte att detta är en jultröja som åsyftas utan DIF Hockey kommer att ta på sig vår klassiska röda tröja. Den vi varit framgångsrika i förut.

Undrar spontant hur bra det kommer kännas när årets upplaga av DIF Hockey åker omkring och får dyngpisk av hela SHL i denna fina tröja.... Mörkt nu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sauron

Säsongen 21/22

Inlägg av sauron »

#10 skrev: 2021-12-06 22:13:47
sauron skrev: 2021-12-06 22:07:53 Really, Jultröja?!?!!!

Basta!
Lugn, imorn blir det en julslips…
Tätt följt av ett medlemserbjudande på torsdag om torskfilé...
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Harmageddon

Säsongen 21/22

Inlägg av Harmageddon »

emilin skrev: 2021-12-06 22:16:10
#10 skrev: 2021-12-06 21:58:42 Undrar vad som händer imorn i Paradise DIF, blir det nån ytterligare fiaskorubrik eller
Djurgården skriver ett femårs kontrakt med tv 5 som vill skapa en ny lördagsunderhållning på bästa sändningstid, bara att bunkra upp med en skål popcorn och skratta ihop med svenska folket, lovas nya humoristiska överraskningar med en härlig tvist varje lördag.
Man tänker köra vidare med klockan där vi som tittare kan rösta fram vad som kommer ske, i slutet av programmet skall en röstas bort, men man lovar att ersätta denna med någon ny deltagare som kommer från landsbygden.
Så du säger att vi äntligen får en uppföljare el. reboot av Trevligt Folk där Filip och Fredrik följer ett somaliskt bandylag i sin resa.

Det kan bli underhållning utan dess like det. Men innehåller det ingen klocka, utryck som framåtlutat och Jockes utbrott, lansering av ett klädesplagg i rött ist för en ny ledare, etc så bojkottar jag serien.
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
emilin

Säsongen 21/22

Inlägg av emilin »

Harmageddon skrev: 2021-12-06 23:08:28
Så du säger att vi äntligen får en uppföljare el. reboot av Trevligt Folk där Filip och Fredrik följer ett somaliskt bandylag i sin resa.

Det kan bli underhållning utan dess like det. Men innehåller det ingen klocka, utryck som framåtlutat och Jockes utbrott, lansering av ett klädesplagg i rött ist för en ny ledare, etc så bojkottar jag serien.
Haha hade fan glömt bandy laget, klockrent
daaviid

Säsongen 21/22

Inlägg av daaviid »

Vad sjutton är det med just Söndag? Det annonseras att det äntligen är dags på söndag.. Timrås jävla swishkampanj pågår till söndag. Vad fasen åsyftas? Om det bara är en jäkla tröja så blir jag sjukt besviken. OM det nu går att känna mer besvikelse..
Frankie

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

Per-Allan skrev: 2021-12-06 21:53:57
Magnutz skrev: 2021-12-06 21:08:14
DIF_Soldier skrev: 2021-12-06 21:00:13 Jag är fan helt jävla skakad i grunden... Paff.
Jag har gått runt här hemma nu och sagt "Jultröja :shock: " högt för mig själv. Vad ÄR det här.

Jultröja? Vad är det för TOTAL dåre som styr soc med? Lägg in vederbörande akut på psyket och frånta denne all form av access till internet.

Det är ju en rentav farlig människa som man gett tillgång till DIFs login. JULTRÖJA?!
De menar fotbollsDIF. Vi har ju säkrat europaspel och det är ju värt en jultröja. Vi som hänger mer på hockeysidan för nöja oss med en jultischa alternativt en våt filt.
Länge sedan tischan "Teknik, Kraft, Vilja" fanns att tillgå, som kom efter guldet mot FBK 1983.
Tyvärr försvann min i någon flytt på 90-talet.

Lämplig tischa nu vore Cirkus Scott (DIF) "Med största möjliga tystnad"
"Pinsam tystnad?" Kunde vara tryckt på ryggen eller under sulorna på de matchande adidas pjucken, så det syns läsbart när folk fallit till marken.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Harmageddon skrev: 2021-12-06 23:08:28

:D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar