Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
Om Videll kräver att bli utköpt finns det naturligtvis orsaker. Arbetsrättsliga orsaker. Ni som inget kan om sånt ska väl läsa på lite. Det är inte bara att sparka eller skicka eller vad det nu kallas när kreti & pleti pratar anställningsavtal etc.
Jag skulle tippa på att Videll anser att hans arbetsmiljö är såpass jävlig i DIF Hockey att han känner sig tvingad att lämna och är tillräckligt förbannad för att driva detta rättsligt/tvista. Det har jag inget att säga om och eftersom jag inte vet vad som ligger bakom... ni fattar.
Sen håller jag såklart med. Hejdå Linus Videll. It wasn't very nice knowing you.
Sköt kommunikationen. Sköt föreningen så att folk trivs där. Sköt det som det anstår Djurgårdens IF. Lite finare - Lite bättre.
Detta är så jävla mörkt.
Jag skulle tippa på att Videll anser att hans arbetsmiljö är såpass jävlig i DIF Hockey att han känner sig tvingad att lämna och är tillräckligt förbannad för att driva detta rättsligt/tvista. Det har jag inget att säga om och eftersom jag inte vet vad som ligger bakom... ni fattar.
Sen håller jag såklart med. Hejdå Linus Videll. It wasn't very nice knowing you.
Sköt kommunikationen. Sköt föreningen så att folk trivs där. Sköt det som det anstår Djurgårdens IF. Lite finare - Lite bättre.
Detta är så jävla mörkt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Alltså… detta hade väl inte en sportchef i världen kunnat förutspått. Bland det märkligaste jag varit med om.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ändå kul att vara Djurgårdare.
Vad händer om Videll inte infinner sig på J20s aktiviteter?
Kan DIF då bryta kontraktet?
Kan DIF då bryta kontraktet?
Stämmer Videll på återstoden av kontrakten samt Jockes sveda och värk
Senast redigerad av Ohddan den 2021-12-06 18:03:15, redigerad totalt 1 gånger.
Att ersätta killar som varit i DIF innan och visat vad de går för, med Linus Videll föredetta Aik och Tälje? Nåja! Dick ville förlänga redan i December men där pratades det om dålig klubbkänsla, lathet och dålig karaktär... Åldrades lite sådär....Jim Morrison skrev: ↑2021-12-06 17:58:36Alltså… detta hade väl inte en sportchef i världen kunnat förutspått. Bland det märkligaste jag varit med om.
Videll var en värvning i paritet med Barry. Det vill säga SNARK! Men kul att få ett argument att man värvat en Djurgårdare.... Som aldrig spelat här!
Det är så roligt när det gång på gång framkommer sprudlande glada och positiva nyheter i pressen ang DIF, heja heja
Hoppas och tror att det här nu stänger detta kapitel för gott så att laget kan fokusera på att köra på och besegra fienden. No more fakking excuses 

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Dessa bortskämda hockeyspelare är ett jävla skämt. Hoppas verkligen DIF drar Videll till rätten. Vidrig! Han ska inte ha en jävla krona.
Inte för att vara en besserwisser men att göra separationen officiell känns faktist positivt.
Jag är ingen head coach men inte en chans att jag skulle ge honom en tröja efter att ha tramsat runt bakrom ryggen och sms:at med svt om hur hemsk föreningen är.
Tanken att Videll skulle komma tillbaks på isen efter denna händelse var rätt naiv.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Nu har jag ingen kunskap om det här, men om utredningen från två externa konsulter kom fram till att Djurgården inte agerat felaktigt ur ett rent rättsligt perspektiv, varför är det då Djurgården som ska köpa ut honom?
Med det psyket vet jag inte om man är skapt för elitidrott, definitivt inte att vara kapten. (Om det nu handlar om att han blev av med kaptensrollen som det verkar)
Med det psyket vet jag inte om man är skapt för elitidrott, definitivt inte att vara kapten. (Om det nu handlar om att han blev av med kaptensrollen som det verkar)
Mm. Sjukaste är att det officiellt kommuniceras att det gäller kaptensrollen ändå. Snacka om lättkränkt.sensei skrev: ↑2021-12-06 18:12:47Inte för att vara en besserwisser men att göra separationen officiell känns faktist positivt.
Jag är ingen head coach men inte en chans att jag skulle ge honom en tröja efter att ha tramsat runt bakrom ryggen och sms:at med svt om hur hemsk föreningen är.
Tanken att Videll skulle komma tillbaks på isen efter denna händelse var rätt naiv.
Herreminjävlagud! Inte en spänn ska han ha! Dra bara!
Eh vafan haha?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... li-utkopt/
"SportExpressen frågar om Djurgårdens pressmeddelande svarar Videll på sms:
”Jag har aldrig begärt att bli utköpt.”"
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... li-utkopt/
"SportExpressen frågar om Djurgårdens pressmeddelande svarar Videll på sms:
”Jag har aldrig begärt att bli utköpt.”"