Rolv skrev: ↑2021-12-06 14:18:43
Jag påstår INTE att P.Å inte kommer att hamna i Timrå. Men hur tillförlitlig är källan? Det är ju inte Galenhöken själv som är källan. Han refererar till en annan källa, som inte verkar släppa allt för många Silly-bomber. Grundar sig samtliga källor som läcker info nu, på en och samma källa? Är ju knäpptyst ifrån de som det verkligen handlar om. Hade det varit mer eller mindre klart med Timrå redan igår, så bör det ju rimligtvis ha kommit något matnyttigt vid den här tidpunkten.
Ska tillägga att jag tycker hans abrahamsson är största lallaren någonsin, lyssnat på deras poddar.
Skulle vara en mer säker källa om Mr.Madhawk gick ut med det, som sagt så var det en ytterst konstig transaktion på EP igårkväll där han Ryktades direkt från AHL laget till Timrå, men även från Ottawa till Unknown.
Aftonbladet älskar att hata på djurgården, och timrå har inte lagt upp nåt, och det är inte en " confirmed transfer" på EPs sida, så det verkar inte vara 100% klart än.
Tvivlar på att han ansluter till oss, kan bara vara media som skriver " därför ratade han djurgården" känns ju märkligt att släpa med sambon+ungen upp till Timrå när dem har bostad typ 5 min från hovet samt att han nog själv vet att det är dem vi kommer få kvala mot och han troligtvis kommer få höra varje gång han kommer till hovet igen.
Man kan alltid hoppas, men jag är tveksam, det enda jag e säker på är att Hans abrahamsson inte är någon bra källa iaf
Hittar inget på Bellevue Senators heller mer än att han är på Waiverd
Normalt sätt när man blir uppsatt från Waivers så står följande:
AHL Lag Till Ottawa Senators och sedan Ottawa till vilken klubb han ryktas till.
Nu stod det igår Ahl ->Timrå + en till transfer Ottawa--->Unknown.
Rolv skrev: ↑2021-12-06 14:18:43
Jag påstår INTE att P.Å inte kommer att hamna i Timrå. Men hur tillförlitlig är källan? Det är ju inte Galenhöken själv som är källan. Han refererar till en annan källa, som inte verkar släppa allt för många Silly-bomber. Grundar sig samtliga källor som läcker info nu, på en och samma källa? Är ju knäpptyst ifrån de som det verkligen handlar om. Hade det varit mer eller mindre klart med Timrå redan igår, så bör det ju rimligtvis ha kommit något matnyttigt vid den här tidpunkten.
Ska tillägga att jag tycker hans abrahamsson är största lallaren någonsin, lyssnat på deras poddar.
Skulle vara en mer säker källa om Mr.Madhawk gick ut med det, som sagt så var det en ytterst konstig transaktion på EP igårkväll där han Ryktades direkt från AHL laget till Timrå, men även från Ottawa till Unknown.
Aftonbladet älskar att hata på djurgården, och timrå har inte lagt upp nåt, och det är inte en " confirmed transfer" på EPs sida, så det verkar inte vara 100% klart än.
Tvivlar på att han ansluter till oss, kan bara vara media som skriver " därför ratade han djurgården" känns ju märkligt att släpa med sambon+ungen upp till Timrå när dem har bostad typ 5 min från hovet samt att han nog själv vet att det är dem vi kommer få kvala mot och han troligtvis kommer få höra varje gång han kommer till hovet igen.
Man kan alltid hoppas, men jag är tveksam, det enda jag e säker på är att Hans abrahamsson inte är någon bra källa iaf
AHL Lag Till Ottawa Senators och sedan Ottawa till vilken klubb han ryktas till.
För tillfället så gör jag samma reflektion som du.
Det känns inte klart.
Ofta när det handlar om Swish-insamling brukar det ju vara någon spelare som har en speciell koppling till klubben, eller är ett riktigt stort namn. Tycker inte P.Å har några av dessa kriterier för å få igång en swish-insamling i Timrå.
Men med tajmingen på alla rykten, och uppenbarligen insamlingen som har startats tyder det ju ändå på att det är honom det handlar om.
Allt känns bara så konstigt när man tex kollar han twitter. OBS!! Inget nytt där, mer än historiken tydligt visar hans klubbsympatier…
DIF_Soldier skrev: ↑2021-12-06 16:56:32
Frågor vi alla ställer oss. Hur är det nu, Pontus?
Om det är han. Så är detta i klass med att sajna med is råtta, hade inte gillat om han sajnat med FBK eller Lökers heller men e n p o t e n t i e l l m o t s t å n d a r e i P l a y O u t…
Pontus Åberg kan dra. Moralen där går ju att ifrågasätta. Man är DIF sen är man inte DIF. Har man en gång spelat ner klubben borde man ha nån sorts känsla för att rädda klubben kvar en annan gång när det kniper. Korten på bordet. Vilket bud fick han av oss?
Har vi ens försökt?
Eller måste vi dela pengapåsen på backar och målis i nuläget?
Lägg all jävla fokus på en tränare av rang istället! Vad kommer Åberg att bidra med till den här truppen, bli lika urusel som dem? Kommer han att vända den här taskigt byggda skutan på egen hand? Visst fan svider det att han går till tik (och han vet nog vad vår reaktion blir), men vi måste vara realistiska och tänka nyktert nu... First things first!