Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det verkar som att det mesta i organisationsstruktur, ledarskap och sunt förnuft försvann med Jenny.
Jag referade till en "vanlig arbetsplats" inte DIF specifikt därav VDJim Morrison skrev: ↑2021-12-06 13:39:25Sportchef* inte VD. Jag tror Thomas Kraft är en väldigt viktig del att ha kvar i det framtida DIF.Eriksson skrev: ↑2021-12-06 13:38:15 Konstigt att Åberg inte väljer Djurgården? Knappast
Hur många här inne skulle ta ett jobb som är sämre betalt i kombination med nedanstående
- ledningen är totalt inkompetent
- arbetsvardagen floreras av "kränkande behandling"
- VD kommer ner på golvet och lägger sig i hur du jobbar.
- avsaknaden av harmoni är noll.
Det finns som sagt arbetsplatser som är helt överdjävliga att jobba på, jag skulle knappast välja en sådan som Djurgården.
- Där man får läsa dagligen om hur usel man är
Nu tror jag inte att det var pengarna som var avgörande men hade Djurgården saltat budet ordentligt så hade vi bara fått en pengakåt H*** som ändå hade sällat sig till resten av klåparna.
- Jim Morrison
Läste inte ordentligt, my bad.Eriksson skrev: ↑2021-12-06 13:44:20Jag referade till en "vanlig arbetsplats" inte DIF specifikt därav VDJim Morrison skrev: ↑2021-12-06 13:39:25Sportchef* inte VD. Jag tror Thomas Kraft är en väldigt viktig del att ha kvar i det framtida DIF.Eriksson skrev: ↑2021-12-06 13:38:15 Konstigt att Åberg inte väljer Djurgården? Knappast
Hur många här inne skulle ta ett jobb som är sämre betalt i kombination med nedanstående
Det finns som sagt arbetsplatser som är helt överdjävliga att jobba på, jag skulle knappast välja en sådan som Djurgården.
Nu tror jag inte att det var pengarna som var avgörande men hade Djurgården saltat budet ordentligt så hade vi bara fått en pengakåt H*** som ändå hade sällat sig till resten av klåparna.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Du är förlåten, men hade vi varit i DIF så hade jag känt mig kränktJim Morrison skrev: ↑2021-12-06 13:45:03Läste inte ordentligt, my bad.Eriksson skrev: ↑2021-12-06 13:44:20Jag referade till en "vanlig arbetsplats" inte DIF specifikt därav VDJim Morrison skrev: ↑2021-12-06 13:39:25Sportchef* inte VD. Jag tror Thomas Kraft är en väldigt viktig del att ha kvar i det framtida DIF.Eriksson skrev: ↑2021-12-06 13:38:15 Konstigt att Åberg inte väljer Djurgården? Knappast

-
Har Timrå gått ut officiellt med att Åberg är klar för dom?
- Klaudius21
Bifogar mitt brev nedanför till Thomas Krafth. Väldigt långt, men mycket funderingar och tankar som har fyllt skallen det senaste.
//
Hej Thomas!
Trots att mitt djurgårdshjärta blöder av både sorg och ilska i dessa tider ska jag hålla en saklig och konstruktiv nivå i allt jag säger i detta mail.
Jag har följt Djurgården Hockey sen jag visste var hockey var. Jag har aldrig tvekat på det lag jag valt att tillägna all min support och kärlek till. Under min uppväxt har dem flesta framgångar i form av titlar uteblivit, men jag har inte missat en enda minut av någon match genom alla mina år. Trots degraderingen fortsatte att stödja mitt älskade Djurgården när dem behövde det som mest. Och det kändes som att efter avancemanget 2014 att föreningen var på helt rätt väg, med en spännande framtid framför sig. Men sen hände någonting. Thomas Johansson försvann efter några år, och några år därefter ville inte urdjurgårdaren Robert Ohlsson vara kvar som tränare.
Laget och föreningen kan gå igenom tuffa sportsliga perioder, men det som sker i föreningen nu handlar inte om det. Föreningen misskötts till den grad att man som djurgårdare skäms. Inte för vad andra supportrar eller klubbar tycker, utan för att det ovärdigt vad denna skölden står för. Att det ens blir fråga om att tillkalla en intern utredning för att en lagkapten blir kränkt särbehandlad, i en förening där stoltheten är A och O, är ovärdigt.
Att man lägger en astronomiskt hög lön på en nordamerikan som visat sig vara en megaflopp, men att inte kunna landa en djurgårdsfostrad forward med exakt dem spelaregenskaper vi behöver och söker, och dessutom i dragkamp med en bottenkonkurrent med begränsade resurser, är rent ut sagt patetiskt. Dessutom trodde jag att den röda tråden i föreningen var att satsa mycket på egna produkter och spelare med stockholmsanknytning. Har man frångått det helt nu?
Problemet jag ser nu är att föreningen saknar en framtid. Man försöker hitta nödlösningar istället för att jobba långsiktigt med en tro på det man gör. Om vi skulle vara kvar i SHL nästa säsong, vem ska träna laget då? Och vilka spelare vill komma till en förening där spelare vantrivs till den grad att man behöver kalla till interna utredningar? Vilken typ av hockey står föreningen för?
Man började säsongen för att ändra spelet till en mer cynisk hockey, för att sen övergå till en framåtlutad hockey, för att sen återgå till en mer cynisk hockey. Man började säsongen med Barry som tränare, för att sen köra med två assisterande tränare som enda tränare, för att sen ha Jocke på läktaren som extracoach, för att sen söka efter en huvudtränare. En rak fråga till er, hur tänker ni?
Jag har fått nog nu, och jag kommer inte lägga en enda minut eller stöd till denna föreningen innan Joakim Eriksson har avgått, han är den som är ytterst ansvarig för denna circus.
Tack för mig!
//
//
Hej Thomas!
Trots att mitt djurgårdshjärta blöder av både sorg och ilska i dessa tider ska jag hålla en saklig och konstruktiv nivå i allt jag säger i detta mail.
Jag har följt Djurgården Hockey sen jag visste var hockey var. Jag har aldrig tvekat på det lag jag valt att tillägna all min support och kärlek till. Under min uppväxt har dem flesta framgångar i form av titlar uteblivit, men jag har inte missat en enda minut av någon match genom alla mina år. Trots degraderingen fortsatte att stödja mitt älskade Djurgården när dem behövde det som mest. Och det kändes som att efter avancemanget 2014 att föreningen var på helt rätt väg, med en spännande framtid framför sig. Men sen hände någonting. Thomas Johansson försvann efter några år, och några år därefter ville inte urdjurgårdaren Robert Ohlsson vara kvar som tränare.
Laget och föreningen kan gå igenom tuffa sportsliga perioder, men det som sker i föreningen nu handlar inte om det. Föreningen misskötts till den grad att man som djurgårdare skäms. Inte för vad andra supportrar eller klubbar tycker, utan för att det ovärdigt vad denna skölden står för. Att det ens blir fråga om att tillkalla en intern utredning för att en lagkapten blir kränkt särbehandlad, i en förening där stoltheten är A och O, är ovärdigt.
Att man lägger en astronomiskt hög lön på en nordamerikan som visat sig vara en megaflopp, men att inte kunna landa en djurgårdsfostrad forward med exakt dem spelaregenskaper vi behöver och söker, och dessutom i dragkamp med en bottenkonkurrent med begränsade resurser, är rent ut sagt patetiskt. Dessutom trodde jag att den röda tråden i föreningen var att satsa mycket på egna produkter och spelare med stockholmsanknytning. Har man frångått det helt nu?
Problemet jag ser nu är att föreningen saknar en framtid. Man försöker hitta nödlösningar istället för att jobba långsiktigt med en tro på det man gör. Om vi skulle vara kvar i SHL nästa säsong, vem ska träna laget då? Och vilka spelare vill komma till en förening där spelare vantrivs till den grad att man behöver kalla till interna utredningar? Vilken typ av hockey står föreningen för?
Man började säsongen för att ändra spelet till en mer cynisk hockey, för att sen övergå till en framåtlutad hockey, för att sen återgå till en mer cynisk hockey. Man började säsongen med Barry som tränare, för att sen köra med två assisterande tränare som enda tränare, för att sen ha Jocke på läktaren som extracoach, för att sen söka efter en huvudtränare. En rak fråga till er, hur tänker ni?
Jag har fått nog nu, och jag kommer inte lägga en enda minut eller stöd till denna föreningen innan Joakim Eriksson har avgått, han är den som är ytterst ansvarig för denna circus.
Tack för mig!
//
-
Så är man tillbaka på forumet efter säkert 5 års frånvaro. Men krisen nu gör ju att engagemanget ökar igen.
Till att börja med. Ja, Jocke Eriksson har gjort några otroliga felbeslut som satt oss i denna situation.
1. Barry Smith - värsta är att alla inklusive jag förstod att det var en dödsdom anställa Smith. En föredetting som bara kan snack
2. Rekryteringen. Att dels gå helt på Smiths värvningar offensivt vad det gäller spets. Men också att inte bygga med stabila backar.
Gällande Åberg tycker jag dock inte Jocke kan lastas så mycket. Dels är jag tveksam till om Åberg är vad vi behöver. Han är ingen lagspelare. Kan säkert göra det bra i Timrå som fungerar, men långt ifrån säkert att han gjort det hos oss.
Det vi behöver i första hand är 1-2 backar samt byta ut Holland mot en fungerande center. Skulle kunna tänka mig en sån som Kalle Östman - alltså en braddcenter - men ännu hellre en Vejdemo. Men ingen ny chansning på en nordamerikan direkt från AHL.
Sist men inte minst. Om vi gick för Åberg och han tackade nej är han aldrig mer välkommen tillbaka. Det är lätt att vara DIF på sociala medier, men i själva verket pissar han oss nu rätt i ansiktet. Han tar ett jobb som i praktiken innebär att målsättningen är att skjuta ned DIF till HA.
Till att börja med. Ja, Jocke Eriksson har gjort några otroliga felbeslut som satt oss i denna situation.
1. Barry Smith - värsta är att alla inklusive jag förstod att det var en dödsdom anställa Smith. En föredetting som bara kan snack
2. Rekryteringen. Att dels gå helt på Smiths värvningar offensivt vad det gäller spets. Men också att inte bygga med stabila backar.
Gällande Åberg tycker jag dock inte Jocke kan lastas så mycket. Dels är jag tveksam till om Åberg är vad vi behöver. Han är ingen lagspelare. Kan säkert göra det bra i Timrå som fungerar, men långt ifrån säkert att han gjort det hos oss.
Det vi behöver i första hand är 1-2 backar samt byta ut Holland mot en fungerande center. Skulle kunna tänka mig en sån som Kalle Östman - alltså en braddcenter - men ännu hellre en Vejdemo. Men ingen ny chansning på en nordamerikan direkt från AHL.
Sist men inte minst. Om vi gick för Åberg och han tackade nej är han aldrig mer välkommen tillbaka. Det är lätt att vara DIF på sociala medier, men i själva verket pissar han oss nu rätt i ansiktet. Han tar ett jobb som i praktiken innebär att målsättningen är att skjuta ned DIF till HA.
Finns nog ingen som e så penningkåt som Åberg! Fy fan. Hoppas innerligt vi får möta Timrå i kvalet och att vi slår dom. Du är inte välkommen till DIF någonsin mer Åberg.
När jag läser era meddelanden så känner jag äntligen den uns av stolthet man förr kände som Djurgårdare. Innan skammen tog överhand. Tack för det! Har själv övergett mitt medlemskap sen ett par år tillbaka så jag avstår mailande.Klaudius21 skrev: ↑2021-12-06 13:51:53 Bifogar mitt brev nedanför till Thomas Krafth. Väldigt långt, men mycket funderingar och tankar som har fyllt skallen det senaste.
//
Hej Thomas!
Tack för mig!
//
Men räta på er och var stolta. Nu fixar vi väck skamfläcken till sportchef och får klubben tillbaka.
Välkommen åter och vilken comeback sen. Skriver under på varje punkt!jensa öhling #11 skrev: ↑2021-12-06 13:58:02 Så är man tillbaka på forumet efter säkert 5 års frånvaro. Men krisen nu gör ju att engagemanget ökar igen.
-
Tack! Jag figurerade under Jensa Öhling (utan #11) här tidigare under många år men lyckades inte väcka liv i mitt gamla knick, nu Jensa Öhling #11 istället.
Du har varit saknadjensa öhling #11 skrev: ↑2021-12-06 14:05:39 Tack! Jag figurerade under Jensa Öhling (utan #11) här tidigare under många år men lyckades inte väcka liv i mitt gamla knick, nu Jensa Öhling #11 istället.

-
Jag ser inget på Timrå IkK’s hemsida om att Åberg har skrivit på för dom
Jag påstår INTE att P.Å inte kommer att hamna i Timrå. Men hur tillförlitlig är källan? Det är ju inte Galenhöken själv som är källan. Han refererar till en annan källa, som inte verkar släppa allt för många Silly-bomber. Grundar sig samtliga källor som läcker info nu, på en och samma källa? Är ju knäpptyst ifrån de som det verkligen handlar om. Hade det varit mer eller mindre klart med Timrå redan igår, så bör det ju rimligtvis ha kommit något matnyttigt vid den här tidpunkten.
-
Man får nog ta det för självklart att Åberg inte kommer spela i Djurgården i alla fall.Rolv skrev: ↑2021-12-06 14:18:43 Jag påstår INTE att P.Å inte kommer att hamna i Timrå. Men hur tillförlitlig är källan? Det är ju inte Galenhöken själv som är källan. Han refererar till en annan källa, som inte verkar släppa allt för många Silly-bomber. Grundar sig samtliga källor som läcker info nu, på en och samma källa? Är ju knäpptyst ifrån de som det verkligen handlar om. Hade det varit mer eller mindre klart med Timrå redan igår, så bör det ju rimligtvis ha kommit något matnyttigt vid den här tidpunkten.
Ingen av dom vanliga kanalerna har precis som du säger yttrat ett ord. Har han gått igenom ”Waivern” dvs har Ottawa meddelat via medier att han äe utköpt?