Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Nu har jag tillskrivit VD Kraft och Sportchef Pehrsson mejlledes.
Sakligt och nyanserat utan okvädesord.
Jag har bett om en extrainsatt medlemsmöte och uttryckt missnöje och varit tydlig med att Joakim Eriksson lämnar Djurgården omgående.
Detta med Åberg fick mitt tålamod är slut.
Jag uppmanar fler som vill Djurgården Hockeys bästa att göra samma sak.
Jag har bett om en extrainsatt medlemsmöte och uttryckt missnöje och varit tydlig med att Joakim Eriksson lämnar Djurgården omgående.
- Jim Morrison
Jag tror att detta är den enda vägen med tanke på att Kaarel aldrig frivilligt kommer att förändra något med Jocke.DIF SJÖSTAN skrev: ↑2021-12-06 12:36:55 Nu har jag tillskrivit VD Kraft och Sportchef Pehrsson mejlledes.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Dela gärna med dig av mejlet så likasinnade kan skriva något liknande...DIF SJÖSTAN skrev: ↑2021-12-06 12:36:55 Nu har jag tillskrivit VD Kraft och Sportchef Pehrsson mejlledes.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Så då har jag också mailat Kraft att enough is enoughDIF SJÖSTAN skrev: ↑2021-12-06 12:36:55 Nu har jag tillskrivit VD Kraft och Sportchef Pehrsson mejlledes.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fast det är ju bättre att du formulerar dina egna tankar. Glöm inte bort att vara medlemmar i klubben så det finns en grund.gadden78 skrev: ↑2021-12-06 12:56:12Dela gärna med dig av mejlet så likasinnade kan skriva något liknande...DIF SJÖSTAN skrev: ↑2021-12-06 12:36:55 Nu har jag tillskrivit VD Kraft och Sportchef Pehrsson mejlledes.
DIF!
-
gadden78 skrev: ↑2021-12-06 12:56:12Dela gärna med dig av mejlet så likasinnade kan skriva något liknande...DIF SJÖSTAN skrev: ↑2021-12-06 12:36:55 Nu har jag tillskrivit VD Kraft och Sportchef Pehrsson mejlledes.
Djurgärden Hockey-Plan
Hej, flera av mina vänner och bekanta har bett mig tillskriva er angående uppkommen situation, det vi 20-talet människor har gemensamt är att vi är i 40-50 års åldern och har varir Djurgårdare hela våra liv.
Vi ser att föreningen vi älskar faller sönder, internt kaos vad det verkar och en styrelse och ledning som saknar både plan och handlingskraft.
Nu detta med Pontus Åberg som vi nu misslyckas med att värva till förmån för ett lag vi eventuellt får möta i en play out, helt oacceptabelt.
Spelarna i laget underpresterar och harmoni saknas.
Jag/vi KRÄVER handling nu, utanför plan i form av anförskaffande av spelare, en ny tränare med erfarenhet och det omedelbara avskedandet av Joakim Eriksson som är ytterst ansvarig för detta.
Vi KRÄVER ett extra insatt medlemsmöte snarast.
Vänligen redogör för oss vad och om saker är på gång, om det finns en plan och om det kommer ske saker.
Jag hoppas ni förstår att tålamodet hoss oss och andra är slut nu.
Alla korten på bordet nu, ingen är större än föreningen.
-
Vore ju rätt bra om Karel gick ut och sa varför man har sådant förtroende för Joakim Eriksson…
Exakt vad jag tänkte skriva!
Jag har alltid hållit Åberg högt, han var lite för ung förra gången för att få skit för det enligt mig (precis som Brodin). Men att nu välja bort oss pga ”sportsliga grunder” och då inte välja typ Växjö utan Timrå, där blir jag förbannad. Och Jocke…att ha ”kapital” tillhanda och ändå inte kunna matcha Timrå, nu snålade du. Hade Åberg valt bort oss enbart för det sportsliga så hade inte Jocke varit att klandra (lika mycket) men nu blir jag förbannad.
Tycker vi ska fokusera på en ny head coach. Kom ihåg att vi har 20-tal spelare i truppen som underpresterar å det grövsta, det löser inte Åberg.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Lee Harvey Oswald
Lite så ja
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Dags för Jocke att dra, nu! Råttet är mågat! Försvinn!! Att förstöra laget (och lagets rykte) så till den milda grad att inte ens spelare som är fostrade i klubben med familj i Stockholm vill komma tillbaka, det finns inga ord...
Åberg är Haram i all tid och evighet, må han drabbas av skenande genitalherpes! Att aktivt välja att gå till vad som verkar bli vår motståndare i kvalet är helt oförlåtligt.
Åberg är Haram i all tid och evighet, må han drabbas av skenande genitalherpes! Att aktivt välja att gå till vad som verkar bli vår motståndare i kvalet är helt oförlåtligt.
It's the hope that kills you.
Konstigt att Åberg inte väljer Djurgården? Knappast
Hur många här inne skulle ta ett jobb som är sämre betalt i kombination med nedanstående
Nu tror jag inte att det var pengarna som var avgörande men hade Djurgården saltat budet ordentligt så hade vi bara fått en pengakåt H*** som ändå hade sällat sig till resten av klåparna.
Hur många här inne skulle ta ett jobb som är sämre betalt i kombination med nedanstående
- ledningen är totalt inkompetent
- arbetsvardagen floreras av "kränkande behandling"
- VD kommer ner på golvet och lägger sig i hur du jobbar.
- avsaknaden av harmoni är noll.
- Där man får läsa dagligen om hur usel man är
Nu tror jag inte att det var pengarna som var avgörande men hade Djurgården saltat budet ordentligt så hade vi bara fått en pengakåt H*** som ändå hade sällat sig till resten av klåparna.
Tycker man behöver ta in en mental coach/psykolog som lyfter upp skit på ytan och tar det med laget och individuellt. Diskuterar det, löser det och sen drar ett streck över det och att alla är med på att man gör en nystart Är inte huvudet med och drar man inte åt samma håll kommer inte en ny headcoach göra varken det ena eller det andra tror jag
- Jim Morrison
Sportchef* inte VD. Jag tror Thomas Kraft är en väldigt viktig del att ha kvar i det framtida DIF.Eriksson skrev: ↑2021-12-06 13:38:15 Konstigt att Åberg inte väljer Djurgården? Knappast
- ledningen är totalt inkompetent
- arbetsvardagen floreras av "kränkande behandling"
- VD kommer ner på golvet och lägger sig i hur du jobbar.
- avsaknaden av harmoni är noll.
Det finns som sagt arbetsplatser som är helt överdjävliga att jobba på, jag skulle knappast välja en sådan som Djurgården.
- Där man får läsa dagligen om hur usel man är
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Åberg visade ju ändå att han inte är Djurgårdare redan när han gick till kaffe. Ska vi inte istället vara glada att vi inte tar in ännu en överbetald spelare som misslyckats BRUTALT i sitt försök att spela i NHL?