Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Alltså, DIF har inte valt att satsa på Falk och Aaro. Styrelsen har snarare visat fortsatt förtroende för Jocke och hans spelidé samt ledarskap. Falk och Aaro kanske står i båset men lasta ingen skit på dom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Inte valt att satsa på Aaro o Falk ?
Vilka har valt att satsa på dessa herrar samt Jocke då ?
Trotts att det är uppenbart att spelet är katastrofalt , att spelarna inte presterar UNDER DEN LEDNINGEN ?
Spelar väl ingen roll vem tränaren är, eller sportchefen. När laget presterar så brutalt sämst, så är det självklara att de måste lämna. Men DIF ( styrelsen) väljer att satsa på dom.
Jag gillar oxå Falk. Men vi ska inte ha en tränare i båset som bara förlorar hela tiden. Och när läget är så akut som det är, så måste de givetvis bort. Spelarna presterar inte under Falk och Aaro.
Man måste byta spår.
Trotts att det är uppenbart att spelet är katastrofalt , att spelarna inte presterar UNDER DEN LEDNINGEN ?
Spelar väl ingen roll vem tränaren är, eller sportchefen. När laget presterar så brutalt sämst, så är det självklara att de måste lämna. Men DIF ( styrelsen) väljer att satsa på dom.
Jag gillar oxå Falk. Men vi ska inte ha en tränare i båset som bara förlorar hela tiden. Och när läget är så akut som det är, så måste de givetvis bort. Spelarna presterar inte under Falk och Aaro.
Man måste byta spår.
Lite nyfiken bara, vad grundar du ditt fortsatta förtroende på Falk och Aaro på ??
Är det deras bra statisk som tränare i Shl ?
Deras rutin från shl, och andra tunga tränar meriter?
Är det kanske deras fantastiska arbete i Södertälje och Skellefteå J 20 ? Är det just den erfarenheten DIF behöver?
Resultat av att ha dessa i båset ser vi redan. Men vi ska fortsätta ??
Är allvarligt talat nyfiken vad du menar med att vi ska ha dessa kvar...
Är det deras bra statisk som tränare i Shl ?
Deras rutin från shl, och andra tunga tränar meriter?
Är det kanske deras fantastiska arbete i Södertälje och Skellefteå J 20 ? Är det just den erfarenheten DIF behöver?
Resultat av att ha dessa i båset ser vi redan. Men vi ska fortsätta ??
Är allvarligt talat nyfiken vad du menar med att vi ska ha dessa kvar...
Där har spelarna ett ansvar och för mig ett tydligt tecken på att det brister i ledarskap bland spelarna. Går man ut och kör allmänhetens åkning i det läget som spelare så förstår man inte allvaret och ska be om ursäkt till oss supportrar som man fullständigt pissar rakt i ansiktet. Förlora är en sak, men att inte ge 100% är oacceptabelt. Den spelare som i fortsättningen inte är villig att göra jobbet kan sitta på läktaren framöver. Jävla loser-mentalitet i grabbarna. Skärpning. Jag hoppas deras "krismöte" efter matchen igår gav något av värde för det får inte hända en gång till.
Flikar in den här gamla videon (det gör ont att möta djurgården):
Längtar till den dagen när man kan göra en sån igen. Blev helt till mig av att se Ragge i spelarledet i början. Saknar den typen av ledande spelare.
Slut på telegram
Längtar till den dagen när man kan göra en sån igen. Blev helt till mig av att se Ragge i spelarledet i början. Saknar den typen av ledande spelare.
Slut på telegram
Yes.Djurgårn skrev: ↑2021-12-05 13:32:56
Där har spelarna ett ansvar och för mig ett tydligt tecken på att det brister i ledarskap bland spelarna. Går man ut och kör allmänhetens åkning i det läget som spelare så förstår man inte allvaret och ska be om ursäkt till oss supportrar som man fullständigt pissar rakt i ansiktet. Förlora är en sak, men att inte ge 100% är oacceptabelt. Den spelare som i fortsättningen inte är villig att göra jobbet kan sitta på läktaren framöver. Jävla loser-mentalitet i grabbarna. Skärpning. Jag hoppas deras "krismöte" efter matchen igår gav något av värde för det får inte hända en gång till.
Jag skulle ocå vilja se Rhett ihop Wille. Se om man kan få igång både Strandberg och Rhett genom att låta de spela tillsammans. Gick ju hyfsat förra året.
Sen tycker jag Sörensen ska spela med Rensfeldt, tycker de båda har spelat sämre sen man bröt upp dom.
Låt Cederqvist eller Carey spela med dom.
Sen får vi ha två riktiga "noll noll" kedjor, vars prio ett alltid ska vara att aldrig gå bort sig spela extremt safe. Det är alltid lättare att förstöra än att skapa. Gör det med deras istid.
Engsund Andersson Cederqvist
Bjerselius Bergfors Öhgren/Nilsson
Spela Tom med grags igen.
Arnesson med Hedström
Warg med den bästa defensiva backen av Bengtsson, Johansson och Brännstam. Alltså Brännstam.
Holland bör lämna. Hans defensiva """arbete""" är så bedrövligt så hans forwards blir osäkra. Känns som att de åker runt i tänker på att de alltid måste täcka upp för honom.
Ta in en två nya "topp" spelare. En C och en FW.
Ny keeper såklart och ta en en smart back som kan försvarsspel.
Hittar man mer , gå för det.
- Jim Morrison
Det jag menar är att vi inte spelar på ett annorlunda sätt med Falk och Aaro kontra Barry. Vi spelar på Jockes sätt och under Jockes ledarskap som huvudtränare.Vinge skrev: ↑2021-12-05 13:25:06 Inte valt att satsa på Aaro o Falk ?
Man måste byta spår.
Vi kan ställa upp med nya kedjor, olika backpar eller annan målvakt. Grunden är densamma, spelet blir detsamma och självförtroende förblir samma - det krävs sjukdomsinsikt hos JE samt Kaarel.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Innan det sparkas spelare från truppen så ska en ny huvudtränare in, funkar det inte då så kan man börja rensa! Det är många bra spelare (både på pappret och känt sen tidigare) som inte presterar och kommer upp i nivå, dom kan bli oerhört värdefulla under nytt ledarskap. Förändra en sak i taget, att börja skruva på alla rattar och knappar när något ska justeras brukar aldrig bli bra!
Helt rätt och trolig orsak till att Robban är i saik nu...Jim Morrison skrev: ↑2021-12-05 15:05:02Det jag menar är att vi inte spelar på ett annorlunda sätt med Falk och Aaro kontra Barry. Vi spelar på Jockes sätt och under Jockes ledarskap som huvudtränare.Vinge skrev: ↑2021-12-05 13:25:06 Inte valt att satsa på Aaro o Falk ?
Man måste byta spår.
Vi kan ställa upp med nya kedjor, olika backpar eller annan målvakt. Grunden är densamma, spelet blir detsamma och självförtroende förblir samma - det krävs sjukdomsinsikt hos JE samt Kaarel.
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
BigJ skrev: ↑2021-12-05 18:12:19Helt rätt och trolig orsak till att Robban är i saik nu...Jim Morrison skrev: ↑2021-12-05 15:05:02Det jag menar är att vi inte spelar på ett annorlunda sätt med Falk och Aaro kontra Barry. Vi spelar på Jockes sätt och under Jockes ledarskap som huvudtränare.Vinge skrev: ↑2021-12-05 13:25:06 Inte valt att satsa på Aaro o Falk ?
Man måste byta spår.

DIF!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja