Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Östgöten skrev:Har Engvist vad som krävs att redan nästa år bli en andrecenter av hög elitserieklass?
Defensivt har han verkligen vad som krävs. Hoppas han får mer förtroende nästa säsong (om vi nu kan behålla honom).
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Rocker skrev:
Östgöten skrev:Har Engvist vad som krävs att redan nästa år bli en andrecenter av hög elitserieklass?
Defensivt har han verkligen vad som krävs. Hoppas han får mer förtroende nästa säsong (om vi nu kan behålla honom).
Är övertygad om att DIF bör satsa på Engkvist som en av framtidens stomspelare, likt Ottosson och Falk. Av flera anledningar:

1. Rent hockeymässigt finns potentialen. En bra tvåvägstyp, med fina defensiva kunskaper samt bra teknik och ett avigt framträdande.

2. En ung stockholmskille! Otroligt viktigt att vi bygger framtidens DIF på hemmalirare som identifierar sig med DIF och Stockholm.

Ottosson räknar jag med att han håller många år till. Falken gör fortfarande vad han ska, men håller av naturliga skäl inte lika länge som Otto. Räknar dock med att Falk finns kvar minst 1 år till. Engkvist skall nästa år minst betraktas som 3:e center, då Bäcker ej bör få förlängt kontrakt.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

DIF_Soldier skrev:
stolpskott skrev:Yared Hagos, enligt mig iaf. Aldrig skulle passat som en förste Center, Falk,Otto. Engqvist, bör få chansen istället för Hagos. Nej tack till Hagos.
Beror ju på vad som händer med Falken efter säsongen. Han är ju inte ung precis.
Falk har inga planer på och lägga av, han hoppas på att DIF förlänger kontraktet med honom. ;)
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

vet inte om det är en chans att den här killen skulle komma till oss. men han är ju en bra poängörare.. Haha! Som sagt så vet jag inte :D

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12833
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
tdk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av tdk »

Bjurling_39 skrev:vet inte om det är en chans att den här killen skulle komma till oss. men han är ju en bra poängörare.. Haha! Som sagt så vet jag inte :D

Han verkar ha potensial så han lär nog bli plockad av något NHL lag.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

tdk skrev:
Bjurling_39 skrev:vet inte om det är en chans att den här killen skulle komma till oss. men han är ju en bra poängörare.. Haha! Som sagt så vet jag inte :D

10 matcher i AHL sen ner petad till AHL´s farma liga nja halv sval va?
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Stocky skrev:
tdk skrev:

10 matcher i AHL sen ner petad till AHL´s farma liga nja halv sval va?
Tänkte samma sak. Platsade han inte i AHL så tror jag inte att han har mycket att hämta i Elitserien.

Och även DEL är ju ett par klasser sämre än Elitserien.
pekka21

Inlägg av pekka21 »

*host*host*....En viss Daniel Fernholm platsade inte heller i AHL.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

pekka21 skrev:*host*host*....En viss Daniel Fernholm platsade inte heller i AHL.
Nej, och hur bra är han?
pekka21

Inlägg av pekka21 »

Enligt mig var han rätt så grym när han kom från Nordamerika men kroknade på slutet av säsongen men det hade sina förklaringar.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

pekka21 skrev:Enligt mig var han rätt så grym när han kom från Nordamerika men kroknade på slutet av säsongen men det hade sina förklaringar.
Hehe, jo... jag försökte med lite ironi med tanke på att han svek oss.

Men det jag menar är inte att "om man inte platsar i AHL så platsar man inte i ES" det finns undantag som typ fernholm dom inte passade riktigt där borta. Men överlag så är det så att Elitserien är en bättre liga.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Saxat från Expressen:

"Den senaste svensken som förlorat Keenans förtroende är Marcus Nilson, som under större delen av december fick följa matcherna från läktaren."

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-svenskar

Marcus Nilson kanske kan tänka sig att komma hem. Han är 29 år och har varit i NHL i nio år. Varför inte avsluta karriären i DIF. Marcus skulle vara en drömvärvning och en center DIF verkligen behöver. Är det någon som vet något?
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Marcus Nilson har varit min drömvärvning sen lockouten och jag skulle i alla fall jubla och dansa här hemma om han kommer hem till Stockholm igen. En hyfsad ersättare till "Bengan", skulle jag säga.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Östgöten skrev:Saxat från Expressen:

"Den senaste svensken som förlorat Keenans förtroende är Marcus Nilson, som under större delen av december fick följa matcherna från läktaren."

http://www.expressen.se/sport/ishockey/ ... r-svenskar

Marcus Nilson kanske kan tänka sig att komma hem. Han är 29 år och har varit i NHL i nio år. Varför inte avsluta karriären i DIF. Marcus skulle vara en drömvärvning och en center DIF verkligen behöver. Är det någon som vet något?
Håller med om att det vore en riktig drömvärvning. Ytterligare en kille med stort DIF hjärta, sånt som vi behöver.

Dock ingen center som du skriver utan en ytterforward och därmed ersättare för Bengan.

Hoppas DIF ledningen jobbar lite på honom.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Ryktas om att Möller och Figren kan komma att hamna i DIF nästa säsong genom utlåning. Möller är perfekt ersättare till Bengan.
Låst