Ähh, jo det har jag, och det jag skrev var att det här mest lät töntigt, som nån 21 åring från nån dockusåpa får ett frispel
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Det kan lika gärna vara så att han personligen inte klarade att ta mer skit där borta, och det var därför han flyttade hem. Tvisten med Jocke var den berömda droppen. Att vara härdad betyder inte att man är immun mot konflikter, det är fråga om var ens personliga gräns går.#10 skrev: ↑2021-12-03 16:10:49Det är ju det jag menar, han borde hört och varit med om värre saker än det som Dif försöker beskriva att det är, och därför har jag svårt att tro på detDIF_Soldier skrev: ↑2021-12-03 16:06:41Varför då egentligen? Ryssland är ju vedertaget "hårt klimat" och han kanske vände hem för att få det lugnt och skönt och möttes av hårda bud, nåt han kände att han var klar med vid 36 års ålder? Han kanske förväntade sig helylle-Sverige och fick nåt annat?#10 skrev: ↑2021-12-03 16:03:45Då borde han ju grinat sig i genom Ryssland i alla år, nä detta känns konstigtDIF_Soldier skrev: ↑2021-12-03 16:02:05Nä och Videll ser ju ut som att han ska börja grina när som i sin generella framtoning.
Nåväl. Man får nöja sig med spekulationer eftersom DIF inte är transparanta för fem öre.
Han kanske inte mådde/mår bra rent generellt helt enkelt, och det han förväntade sig och det han fick skar sig. Det kan vara massor med komplexa faktorer
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Hehe, det är ju rätt milt jämfört med mycket annat. Mer passionerat än elakt på något sätt. Jämför med Boudreau som inför sina spelare (Ovie, Bäckis mfl) säger "fucking get your heads out of your ass and make it fucking work!". Eller valfritt frispel från Tortorella

Skulle nog blivit en DO anmälan på sånt i Sverige.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
Hur orkar ni med detta hårklyveri om exakt hur någon har uttryckt sig etc.
För mig är det här bara genant, orkar inte ens föreställa mig hur Videll står med gråten i ögat och beklagar sig över att han inte får vara kapten längre.
Han blev erbjuden kaptensrollen men sen blev han fråntagen den. Mycket märkligt att "särbehandlingen" bara blev ett problem åt det ena hållet.
För mig är det här bara genant, orkar inte ens föreställa mig hur Videll står med gråten i ögat och beklagar sig över att han inte får vara kapten längre.
Han blev erbjuden kaptensrollen men sen blev han fråntagen den. Mycket märkligt att "särbehandlingen" bara blev ett problem åt det ena hållet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
Säsongen 21/22
Jag förmodar att flertalet skribenter här inne hellre skulle må dåligt på sin arbetsplats och stoppa huvudet i sanden, istället för att eventuellt få till en utredning som kan visa om problemet ligger hos er själva eller hos den eventuella ledningen. Arbetsmiljö är en ganska så viktig punkt, men det vore ju tragiskt om något kom upp till ytan så att andra arbetskamrater/fans behöver skruva lite på sig.
Säsongen 21/22
Jag sågar absolut inte Videll eftersom vi faktiskt inte vet exakt vad som hänt. De flesta professionella hockeyspelare som kommit så långt är gjorda av granit men vi vet ju ingenting egentligen utan kan bara spekulera och försöka göra det utan att kasta bajs och kalla folk saker i onödan.daaviid skrev: ↑2021-12-03 16:53:15 Jag förmodar att flertalet skribenter här inne hellre skulle må dåligt på sin arbetsplats och stoppa huvudet i sanden, istället för att eventuellt få till en utredning som kan visa om problemet ligger hos er själva eller hos den eventuella ledningen. Arbetsmiljö är en ganska så viktig punkt, men det vore ju tragiskt om något kom upp till ytan så att andra arbetskamrater/fans behöver skruva lite på sig.
Helst av allt så vill man ju att alla som spelar för DIF är glada skitar i och kring föreningen och verkligen brinner för skölden utan att ha ihjäl varandra på kuppen.
Att någon mår dåligt på arbetsplatsen är kass men det blir en jävla storm kring detta när det troligen inte hade behövt bli det.
Den enda stenen som inte vänts på är VDn i form av Kraft. Det kan ju ha varit så att Videll gått till honom då han inte fått gehör från Jocke och att Kraft sedan medvetet eller omedvetet (beroende på motiv) väljer att göra det till en jättegrej. Men nu spekulerar jag vilt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Säsongen 21/22
Kränkande särbehandling var det alltså inte enligt utredningen. Men det kan likväl handla om bristfälligt ledarskap. Oavsett är det upp till berörda att reda ut det. Spekulationer och dömande hit och dit på forumet leder ingenstans. Och om Videll kommer tillbaka i spel så är det väl bara bra, då har allt retts ut får man anta och vi kan fokusera framåt. Det håller i alla fall jag tummarna för.
Säsongen 21/22
Klart som fan att det är bra om han kommer tillbaka, han ska tillbaka, vi behöver videll. Videll/Bjerselius, ni förstår självaJimmy Peterson skrev: ↑2021-12-03 17:05:58 Kränkande särbehandling var det alltså inte enligt utredningen. Men det kan likväl handla om bristfälligt ledarskap. Oavsett är det upp till berörda att reda ut det. Spekulationer och dömande hit och dit på forumet leder ingenstans. Och om Videll kommer tillbaka i spel så är det väl bara bra, då har allt retts ut får man anta och vi kan fokusera framåt. Det håller i alla fall jag tummarna för.
Säsongen 21/22
Håller med, en motiverad Videll behövs, bara hoppas att han och JE kan reda ut det hela,annars lär han inte vara motiverad.Jimmy Peterson skrev: ↑2021-12-03 17:05:58 Kränkande särbehandling var det alltså inte enligt utredningen. Men det kan likväl handla om bristfälligt ledarskap. Oavsett är det upp till berörda att reda ut det. Spekulationer och dömande hit och dit på forumet leder ingenstans. Och om Videll kommer tillbaka i spel så är det väl bara bra, då har allt retts ut får man anta och vi kan fokusera framåt. Det håller i alla fall jag tummarna för.
- DIF_Soldier
Säsongen 21/22
Samtidigt; spekulationer är vad forumet är till för. Plocka bort det och du kan lika gärna bomma stället. Vem har sagt att slutmålet alltid måste "leda nånstans"? Det är givetvis extra intressant för folk att spekulera när det är ett så sällan skådat allvarligt fall, och särskilt nu när DIF och Videll uttalar sig parallellt.Jimmy Peterson skrev: ↑2021-12-03 17:05:58 Kränkande särbehandling var det alltså inte enligt utredningen. Men det kan likväl handla om bristfälligt ledarskap. Oavsett är det upp till berörda att reda ut det. Spekulationer och dömande hit och dit på forumet leder ingenstans. Och om Videll kommer tillbaka i spel så är det väl bara bra, då har allt retts ut får man anta och vi kan fokusera framåt. Det håller i alla fall jag tummarna för.
Spekulera är vad folk gör; allt från vad det blir för väder och vem som sagt vad. Sen kan man ju önska att det vore annorlunda, men detta är ingen fantasivärld.
Intressant oavsett nu om Videll tar på sig grillorna eller tar sig ut bakvägen.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-12-03 17:18:28, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Du har en poäng därDIF_Soldier skrev: ↑2021-12-03 17:15:51Samtidigt; spekulationer är vad forumet är till för. Plocka bort det och du kan lika gärna bomma stället. Vem har sagt att slutmålet alltid måste "leda nånstans"? Det är givetvis extra intressant för folk att spekulera när det är ett så sällan skådat allvarligt fall, och särskilt nu när DIF och Videll uttalar sig parallellt.Jimmy Peterson skrev: ↑2021-12-03 17:05:58 Kränkande särbehandling var det alltså inte enligt utredningen. Men det kan likväl handla om bristfälligt ledarskap. Oavsett är det upp till berörda att reda ut det. Spekulationer och dömande hit och dit på forumet leder ingenstans. Och om Videll kommer tillbaka i spel så är det väl bara bra, då har allt retts ut får man anta och vi kan fokusera framåt. Det håller i alla fall jag tummarna för.
Intressant oavsett nu om Videll tar på sig grillorna eller tar sig ut bakvägen.
Säsongen 21/22
Videll verkar fortfarande inte vara nöjd:
"Spelaren själv berättar dock för SVT att Djurgården valt att inte fokusera från det väsentliga i utredningen,
– Det väsentliga som framgick i utredningen är att jag blev kränkt och utsatt för psykisk ohälsa och det vill inte Djurgården fokusera på, skriver Linus Videll till SVT Sport."
"Enligt uppgifter till SVT Sport så har den senaste tidens händelse skapat splittringar i laget. Linus Videll har under den här perioden fortsatt varit i tjänst och tränade senast i dag, fredag, med laget."
Det här sistnämnda är ju obra på rätt många plan. Riktigt riktigt obra om det stämmer.
"Spelaren själv berättar dock för SVT att Djurgården valt att inte fokusera från det väsentliga i utredningen,
– Det väsentliga som framgick i utredningen är att jag blev kränkt och utsatt för psykisk ohälsa och det vill inte Djurgården fokusera på, skriver Linus Videll till SVT Sport."
"Enligt uppgifter till SVT Sport så har den senaste tidens händelse skapat splittringar i laget. Linus Videll har under den här perioden fortsatt varit i tjänst och tränade senast i dag, fredag, med laget."
Det här sistnämnda är ju obra på rätt många plan. Riktigt riktigt obra om det stämmer.
Säsongen 21/22
Så lättkränkt efter 10 år i Ryssland?
Packa väskorna för helvete.
Jag ger det 3 år, nån kommer anmäla en tackling för kränkande beteende.
Packa väskorna för helvete.
Jag ger det 3 år, nån kommer anmäla en tackling för kränkande beteende.