SHL 21/22: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
ken1968

Inlägg av ken1968 »

STINGRAY71 skrev: 2021-12-02 21:41:20 Varför i hela friden lägger du dig inte platt Jocke !? Det är du som är ansvarig tillsammans med styrelsen för detta katastrof bygge med undermåliga spelare och ett chefsskap som mer och mer ger bevis för att det inte står rätt till i föreningen och kommer göra det svårt att rekrytera spelare till Dif lång tid framöver...
Du är inte rätt person utan drar oss bara längre ner i skiten...
Du kan inte kränga bort dina spelar floppar för dom äger inget värde längre..och vem vill spela för oss även om du skulle ha pengarna !? bara legoknektar utan hjärta för Dif och då kommer det bli lika illa i Hockey allsvenskan för oss nästa säsong !

Men nu ska Han som misslyckats att bygga lag va med och coacha också, underbart, kommer nog att sluta med att jocke står ensam i båset. Nästan samma klass och kompentens på Jocke som svenska politiker. Jag gör det Jocke borde göra ger upp nu efter följt laget varje match sedan 1981 lämnar min plats till förfogade till en ny hungrig supporter som kan ta över och lägga massa pengar och få problem med högt blodtryck.

Tittar in om 10 matcher och ser om mitt tillbaka dragande gett effekt, lycka till ni som orkar bye bye
Per-Allan
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

Praetori skrev: 2021-12-02 21:51:53
Harmageddon skrev: 2021-12-02 21:31:33 Vi ska vinna fler än vi förlorar under dessa sju matcher som Jocke ”räknat ut” med ett powershell script som läses in i Excel.

Förlust på lördag så kan faktiskt DIF gå hem. Sen lämna kvar några spelare på vägen hem.
Det är ju dels ett billigt trick för att försöka ingjuta lite allvar i truppen men även en sanning rent statistiskt om hur många poäng man kan plocka i snitt på de omgångar som är kvar efter det.

Vid någon tidpunkt måste man även ha en triggerpunkt för när man skall börja ställa om klubben för kval. Det handlar ju om sponsorer, värvningar, träningsupplägg och förberedelser för hur man skall skära om man åker ner i allsvenskan med både fastanställda och existerande spelarkontrakt. Sätter man tabell och poäng som en punkt i december så kan man ju använda det innevarande kvartalet och därmed budgetåret fördelaktigt istället för nästa finansiella år (då man kanske spelar i Allsvenskan i värsta fall).
Under tidigare år har man skrattat åt de avhängda lagen under vårkanten och undrat vad de håller på med, nu blir det vi som måste bygga en kortsiktig trupp för vår överlevnad i det negativa kvalspelet lagom när fotbollssäsongen startat upp igen.

Stolta mesta mästarna är nu solkiga mesigaste laget i SHL.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Praetori

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2021-12-02 21:53:36 Vi ska inte spela i nån jävla allsvenska, i hellvete heller!
Jag håller med men en företagsledning måste tänka annorlunda än den sportsliga delen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Per-Allan skrev: 2021-12-02 21:57:05
Under tidigare år har man skrattat åt de avhängda lagen under vårkanten och undrat vad de håller på med, nu blir det vi som måste bygga en kortsiktig trupp för vår överlevnad i det negativa kvalspelet lagom när fotbollssäsongen startat upp igen.

Jag sa till ungarna under förra säsongen när de häcklade HV och Brynäs att "tänk till, en vacker dag är det kanske vi som sitter i samma sits". Tur att man inte visste då...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2021-12-02 21:59:03
#10 skrev: 2021-12-02 21:53:36 Vi ska inte spela i nån jävla allsvenska, i hellvete heller!
Jag håller med men en företagsledning måste tänka annorlunda än den sportsliga delen.
Den biten är lugn. Det har de alltid gjort.

Sporten måste redan ha börjat det arbetet. Om de inte har gjort det är de odulgiga (det är de).
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

emilin skrev: 2021-12-02 21:43:41 Tack Cederqvist du fick mig att le, en för mig äkta järnkaminsanda, synd att inte fler kunde ta rygg, och visa upp samma inställning, framför allt våra så kallade ledande spelare.
Kapten för ett lag ska gå i bräschen visa övriga vad som krävs, vår kapten faller i fällan blir bortplockad av motståndaren under en extreme viktig period i matchen fy fan, gillar och tror på Sörensen men han är fan ingen kapten.
Nu kan vi lika gärna skicka varenda jävel som inte krigar och fylla på med egna juniorer på de tomma platserna och hoppas att vi kan lyckas behålla några av dem till nästa säsong.
Sörensen är långtifrån ett kaptensämne. Långt ifrån en järnkamin. En NHL- spelare om ni frågar mig, passar bättre där.

Byt sportchef, det ger tränaren full frihet.
Tillsätt ny huvudtränare. Lös Hedberg från Mora, ta in Säcken som sidekick, han kan ta en del besvärliga intervjuer så får Hedberg fokusera på hockeyn. Behåll Falken och Aaro, de har inte satt oss i skiten, båda besitter en mängd hockeykunskaper. De fyra kan lugna ned och ta ut en ny och behövlig färdriktning.
All- in på sponsorerna, de kan lösa tränarinvesteringarna och nyförvärven.
Warg som Capten, enda backen jag skulle ta med mig in inframtiden, förutom Högström och Johansson då. :wink:
Värva in det som går, ta in Bryggman till att börja med.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-12-02 22:01:47
Per-Allan skrev: 2021-12-02 21:57:05

Jag sa till ungarna under förra säsongen när de häcklade HV och Brynäs att "tänk till, en vacker dag är det kanske vi som sitter i samma sits". Tur att man inte visste då...
Jag var inne och njöt på hvforum av deras misslyckanden förra säsongen. Hoppas fortfarande att de undviker uppflyttning. :D

Karma? Nej, vi är den fattiga klubben som sakta men säkert trillat allt längre ned i hierarkin. Stockholmskärleken har varit noll, de flesta dugliga Stockholmare har valt andra klubbar,

Utifrån förutsättningarna kanske det är lika bra att Stockholmshockeyn är utan SHL- lag. 3000 pers på en SHL match i huvudstaden vittnar om att det är lika bra att lägga ned. Vem bryr sig? Förutom oss forumnördar?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Efter landslagsuppehållet då vi fick tillbaka flera spelare, vi hade världen smash in läge då vi skulle möta Timrå och Linköping så lyckades vi inte ens med det. Då hade vi ändå veckor på oss att förbereda oss. Vad lyckades vi göra, flera tunga förluster och ytterligare skador. Nu kanske det blir en lång skada på årets järnkamin i värsta fall. Samtidigt har alla världens klockor ringt hela säsongen. Interne saker som Videll som inte alls hjälper och sprider fin PR av DIF. Lägg därtill en kapten som Sörensen som jag inte alls vet vad han fick för sig på slutet.

Nej det är större chans att man får förbereda sig många år i Allsvenskan. Nej, jag ser faktiskt ingen ljusglimt alls…
luften gick ur mig totalt ikväll

Allting är som en stor röra blandning av allt men det är inte Gott&Blandat iaf
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Harmageddon skrev: 2021-12-02 22:31:38
Efter landslagsuppehållet då vi fick tillbaka flera spelare, vi hade världen smash in läge då vi skulle möta Timrå och Linköping så lyckades vi inte ens med det. Då hade vi ändå veckor på oss att förbereda oss. Vad lyckades vi göra, flera tunga förluster och ytterligare skador. Nu kanske det blir en lång skada på årets järnkamin i värsta fall. Samtidigt har alla världens klockor ringt hela säsongen. Interne saker som Videll som inte alls hjälper och sprider fin PR av DIF. Lägg därtill en kapten som Sörensen som jag inte alls vet vad han fick för sig på slutet.

Nej det är större chans att man får förbereda sig många år i Allsvenskan. Nej, jag ser faktiskt ingen ljusglimt alls…
luften gick ur mig totalt ikväll

Allting är som en stor röra blandning av allt men det är inte Gott&Blandat iaf
Typ som en misslyckad kladdkaka….
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

#10 skrev: 2021-12-02 22:35:37 Typ som en misslyckad kladdkaka….
Ja :(
Det är dags att hitta rätt recept så man inte misslyckas gång på gång. Man måste ha ett recept, ingredienser och någon som kan tillaga allting. Samtidigt måste man kunna planera bättre så det kan tillagas bättre
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Harmageddon skrev: 2021-12-02 22:42:58
#10 skrev: 2021-12-02 22:35:37 Typ som en misslyckad kladdkaka….
Ja :(
Det är dags att hitta rätt recept så man inte misslyckas gång på gång. Man måste ha ett recept, ingredienser och någon som kan tillaga allting. Samtidigt måste man kunna planera bättre så det kan tillagas bättre
En skuren jävla kladdkaka är vad vi lyckas åstadkomma just nu, kocken (Jocke) har hittat receptet i farmors gamla kokbok, men texten var lite suddig så kocken hittade på ingredienserna själv, resultatet vart typ som pölsa
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Skicka översteclownen, narcissisten, översittaren, kamreren, den vandrande naturkatastrofen Jocken nu!!!
Användarvisningsbild
bbjs

Inlägg av bbjs »

Mattias_87 skrev: 2021-12-02 21:12:26 Undrar hur många matcher denna säsong vi släppt in tre mål på kort tid...
Typ hälften ?
..nämner inga namn från dagen men sitter här och saknar David Printz, mannen med käke av glas och handleder av betong.
Säger en del om mitt mentala tillstånd och dagens defensiv.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

När vi har flyt och får ett lite tveksamt ledningsmål så måste vi ta vara på det med detta skepp.

Som vanligt jämnar dock turen ut sig och det förväntade resultatet infann sig.

Evigt mörker.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Många har ju lyft sig, det kan vi inte snacka bort. Kolla på Rakshani igår som exempel. Problemet är att det liksom inte räcker när vi är så sköra, samt att i det läge vi befinner oss måste samtliga chippa in och ge allt samt lite till.

Gillar Cederqvist's agerande efter tacklingen, fan det sjukaste jag sett på länge. Trist bara att han lär bli borta 1 månad eller 2...

Sen är det dessvärre så att Peter Holland fortfarande inte skickar några vidare trivsamma signaler.
Skriv svar