Katastrofal coaching

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B32

Katastrofal coaching

Inlägg av B32 »

Visst, spelarmaterialet är inte det starkaste, det vet vi allihop.
Men den coaching Säcken och Challe sysslar med är skrattretande, framförallt i Power Play.
Hur många chanser ska Per Eklund få, karln har inte gjort en enda bra hemmamatch så här långt. (Har inte sett så många bortamatcher men tror inte han varit bättre på bortaplan.)
Givetvis har inte en spelare allt ansvar men nu har han gjort sitt.
Sen att spela Ronnie och Mattsson tillsammans? Ska vi vinna SM i flest icingpuckar eller?
Nä, ta tag i det här nu och sätt igång med lite riktig coaching eller lämna över till någon annan.
DanneS
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Katastrofal coaching!!!

Inlägg av DanneS »

Ja man börjar ju undra hur dom tänker, har hänt flera ggr att de satt in Ronnie och Mattsson i PP. Att ge Mattsson chansen ok men Ronnie, vafan killen har väl bevisat att han inte kan annat än att slå icing. Vet att han är gammal trotjänare men bänka Ronnie och ge Liwing eller nån chansen istället. Killen har lirat hockey så länge och kan knappt starta ett uppspel? Håller med föregående, katastrofal coaching emellanåt.

Wikegård kom tillbaks!!!
Användarvisningsbild
Gårdare
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Gårdare »

Vilka skall man sätta in?

Eftersom vår trupp är klart sämst i ES, finns det inte så mycket att välja på. Detta insåg fler än jag innan serien började. På försäsongen blev vi pippade av VIK-hockey, och då insåg jag att vi kommer åka ur.

Det tär att se ett lag falla! Märkligt att styrelsen avvaktar....
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Håller med!

Det är nu man ska agera!!!

Inte vänta tills det återstår tio omgångar för då är det redan för sent!!

Verkar som det sitter tafatta nissar i styrelsen, kan säkert inget om hockey utan sitter bara där med sin civil ekonomi utb.

Ska vi klara att spela i Es nästa år så KRÄVS det att vi vinner mot Mora,Leksand, SSK och kanske ev. tar poäng eller vinner över brynäs och timrå! resten får bara kallas som bonus om vi skulle ta poäng mot toppen lagen!!! iallafall om vi spelar som vi gjort hittils

AGERA!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Gårdare skrev:Vilka skall man sätta in?

Eftersom vår trupp är klart sämst i ES, finns det inte så mycket att välja på. Detta insåg fler än jag innan serien började. På försäsongen blev vi pippade av VIK-hockey, och då insåg jag att vi kommer åka ur.

Dessutom har vi två halvkassa målvakter i Lassilla och Andersson.
B32

Inlägg av B32 »

Tanken med den här tråden var inte att vi än en gång ska oja oss över den tunna truppen vi har utan vädra våra åsikter hur den trupp vi har
används av tränarna.
Är det bara jag som tycker att tränarna underpresterar?
Säcken går ut i pressen och säger att vissa spelare inte presterar. Märkligt uttalande av en tränare som borde fundera en hel del själv på sitt agerande.
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Det är möjligt att det stämmer, men som många andra är jag väldigt undrande över hur styrelsen agerar just nu. Det finns pengar som måste användas för att DIF inte ska få kvala som det ser ut som de kan få göra.
Betyder det inte någonting för dem att DIF ska få spela i Elitserien nästa år igen?
Erik I

Inlägg av Erik I »

Långtifrån nöjd med pinnen igår, det var det sämsta PP jag sett på år och dag. Statistikfanatikerna får gärna kolla vad rekordet i ES för att släppa in mål i PP är, vi måste vara nära det nu....

Ser vi till matcherna efter uppehållet är Dif klart i en svacka. Matcherna mot Leksand borde gett minst 4 poäng, och sett till de två matcherna mot Mora - nåt positivt är iaf att Dif spelmässigt var det bättre laget i båda matcherna - kunde också gett lika mycket. Men begår man sådana misstag....

Tycker ändå att debatten kring styrelsen hit och dit börjar bli tjatig; visst, "agera", men hur? Vi vet redan att det inte finns så värst många BRA spelare på transfermarknaden, då är det bättre att avvakta än att slänga bort de få kronor vi har. Vi har spelare som visar hjärta, som Ölvestad, och två i mitt tycke bra målvakter. Sen kan man ju ifrågasätta Challes och Säckens coaching, men någonstans har de mer rutin än oss alla tillsammans, så nån tanke bakom Ronnie i PP finns säkert också. Och de är ju heller inte dummare än att inse att om nåt inte funkar så måste det till ändring.

6p upp men det går fort med 3p-systemet. Återigen, det finns INGEN ursäkt för att missa en plats bland de 10, då har man helt enkelt varit för dålig. Kan man bara få till bättre stabilitet än på sistone - och en bättre effektivitet, för man skapar ju chanser - har man en fot i slutspelet.
John älskar DIF!

Inlägg av John älskar DIF! »

Fricke skrev:
Gårdare skrev:Vilka skall man sätta in?

Dessutom har vi två halvkassa målvakter i Lassilla och Andersson.

fricke har du vart på nån match i år lr?
de e våra målvater som vart bra de e inte där de brister..de e försvararna som är helt åt helvete dåliga!!!!!
Användarvisningsbild
Drutten

Inlägg av Drutten »

Sätt in Lasse Falk och Putte Carlsson i båset igen!!!
Ingen seger utan offer
Skriv svar