SHL 21/22: IK Oskarshamn - Djurgårdens IF 2/12

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Frankie

Inlägg av Frankie »

Tätt matchande och IKO borta redan imorgon. På´t igen bara!
Full fart framåt! Håll tätt bakåt!

Inför match: https://www.difhockey.se/gamecenter/qZl ... ticles/pre
Ärlighetvararlängst
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Blir nog förlust. Oskarshamn är riktigt bra just nu.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Oskarshamn säsongens stora överraskning. Dom har verkligen lyckats få till det med en låg budget. Att vi ska ta dessa på bortaplan vågar jag säga är omöjligt. Vi har nog större chans mot alla andra lag i princip.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Vi vinner med 5-0, detta blir fan skitlätt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

captcash skrev: 2021-12-01 23:14:27 Vi vinner med 5-0, detta blir fan skitlätt!
Det är så dags att deras ras börjar nu. 20 raka torsk?
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

känns som det här blir en do or die match. Kan vi följa upp vinsten mot Malmö och spela försvarsspel och gneta oss till en bortavinst mot ett hypat IKO eller blir det samma gamla vanliga visa platt fall och tillbaka till rallarhockey. Ovanpå det så kan vi inte bara gör en bra insats, eller tom heroisk insats men inte få med oss några poäng. Poängen måste in! kosta vad det kosta vill. dö för skölden nu för fan!
Praetori

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev: 2021-12-02 09:57:21 känns som det här blir en do or die match.
Sjukt men jag älskar det. Att varje match känns som hockeymässig liv och död har fått mig att leva upp mer än vanligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev: 2021-12-02 10:24:14
m0ng00se skrev: 2021-12-02 09:57:21 känns som det här blir en do or die match.
Sjukt men jag älskar det. Att varje match känns som hockeymässig liv och död har fått mig att leva upp mer än vanligt.
Sjukt, ja, helt klart skulle jag säga :wink:
Jag gillar den känslan, väl framme i ett slutspel, när det liksom ska sys ihop, allt vi jobbat för.

Men det som händer nu är något annat, vi bevittnar en fin förenings totala upplösning, har svårt att känna några "sköna" spännings-vibes från det.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi har haft ruskigt svårt med OIK´s konsekventa spel senaste säsongerna.
De spelar sig ur zon genom att avlasta in mot egna slottet. Ser väldigt riskfyllt ut, Saik var väl ett av de första lagen som använde sig framgångsrikt av detta?
Men OIK har tagit det till en ny nivå, och vi har inte hittat någon lösning. Vår press blir enkelt bortspelad och de kommer i 3 mot 2 gång efter annan. Om inte kontringar mot oss så får vi inte till några långa anfall.

Tyvärr, oavsett prestation känns det som att vi aldrig får riktigt grepp om dem. De är hala som tvålar.... :?

7-3?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-02 11:28:27 Vi har haft ruskigt svårt med OIK´s konsekventa spel senaste säsongerna.
De spelar sig ur zon genom att avlasta in mot egna slottet. Ser väldigt riskfyllt ut, Saik var väl ett av de första lagen som använde sig framgångsrikt av detta?
Men OIK har tagit det till en ny nivå, och vi har inte hittat någon lösning. Vår press blir enkelt bortspelad och de kommer i 3 mot 2 gång efter annan. Om inte kontringar mot oss så får vi inte till några långa anfall.

Tyvärr, oavsett prestation känns det som att vi aldrig får riktigt grepp om dem. De är hala som tvålar.... :?

7-3?
De har ett helt gäng med rightare så jag misstänker att det är lite därför det blir som det blir. Framförallt på vänsterkanten måste våra forwards se till att kampa på rätt sida i djupled beroende på vem de möter. Just mot IKO på vänstern tror jag det är bättre att försöka stänga sargen. IKOs rightare får gärna försöka avlasta centralt med en blindside backhand men jag misstänker att de kommer favorisera rundeln eller andra lösningar.
Sen handlar det mer om att titta på deras gubbar än att stirra på pucken för de håller sällan i den särskilt länge i de där uppspelen utan det finns alltid tänkta adressater som går direkt. Det är egentligen inte så svårt men jag misstänker att många av lagen som möter IKO vill spela "sitt" spel istället för att ta hänsyn till deras och det är nog lite däri som IKOs framgång så här långt ligger.
Men jag tror inte att vi kan käcka dem genom forecheck helt oavsett utan det måste bli som mot Malmö.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Vi har inte förlorat en enda match på Hovet den här säsongen när snön har fallit. Enkel Match!
Användarvisningsbild
sauron

Inlägg av sauron »

Vinn, bara vinn.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-12-02 12:09:02
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-12-02 11:28:27 Vi har haft ruskigt svårt med OIK´s konsekventa spel senaste säsongerna.

7-3?
De har ett helt gäng med rightare så jag misstänker att det är lite därför det blir som det blir. Framförallt på vänsterkanten måste våra forwards se till att kampa på rätt sida i djupled beroende på vem de möter. Just mot IKO på vänstern tror jag det är bättre att försöka stänga sargen. IKOs rightare får gärna försöka avlasta centralt med en blindside backhand men jag misstänker att de kommer favorisera rundeln eller andra lösningar.
Sen handlar det mer om att titta på deras gubbar än att stirra på pucken för de håller sällan i den särskilt länge i de där uppspelen utan det finns alltid tänkta adressater som går direkt. Det är egentligen inte så svårt men jag misstänker att många av lagen som möter IKO vill spela "sitt" spel istället för att ta hänsyn till deras och det är nog lite däri som IKOs framgång så här långt ligger.
Men jag tror inte att vi kan käcka dem genom forecheck helt oavsett utan det måste bli som mot Malmö.
Bra analys, jag tror mycket av deras framgångar bottnat i det stycket jag markerat i din text. För lite ödmjukhet.
Man "springer bort sig" helt enkelt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ärlighetvararlängst

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Hildi skrev: 2021-12-02 15:23:05 Vi har inte förlorat en enda match på Hovet den här säsongen när snön har fallit. Enkel Match!
Jag tror faktiskt inte att den logiken håller :D
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Ärlighetvararlängst skrev: 2021-12-02 16:08:03
Hildi skrev: 2021-12-02 15:23:05 Vi har inte förlorat en enda match på Hovet den här säsongen när snön har fallit. Enkel Match!
Jag tror faktiskt inte att den logiken håller :D
Hoppas inte den gör det, annars är det kört i kvalet om vi inte får en riktigt usel vår/sommar.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar