Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Eriksson skrev: 2021-11-30 08:50:19 Ypperligt tillfälle om man vill tjäna lite pengar :D

Antar man att trenden håller i sig så skulle DIF vinna en av fem matcher, ca 30 matcher kvar betyder 24 torsk, antar vi sedan att ca 5 går till sudden så är det 19 rena torsk.

Spelar man som jag en tusing på torsk varje match (full tid) så förlorar man 11k. Men man vinner odds x 19.

Just saying ;) För den som vill få in lite deg i allt elände
Då ska du spela till betydligt högre summor än en tusenlapp åt gången (vilket jag inte direkt skulle rekommendera för SHL).
Oddsen för DIF-förlust är usla. Snittet på senaste har varit så dåligt att du men ovanstående approach skulle göra ~15% vinst och då med en galet hög risk. :wink:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 21/22

Inlägg av Eriksson »

Praetori skrev: 2021-11-30 09:03:45
Eriksson skrev: 2021-11-30 08:50:19 Ypperligt tillfälle om man vill tjäna lite pengar :D

Antar man att trenden håller i sig så skulle DIF vinna en av fem matcher, ca 30 matcher kvar betyder 24 torsk, antar vi sedan att ca 5 går till sudden så är det 19 rena torsk.

Spelar man som jag en tusing på torsk varje match (full tid) så förlorar man 11k. Men man vinner odds x 19.

Just saying ;) För den som vill få in lite deg i allt elände
Då ska du spela till betydligt högre summor än en tusenlapp åt gången (vilket jag inte direkt skulle rekommendera för SHL).
Oddsen för DIF-förlust är usla. Snittet på senaste har varit så dåligt att du men ovanstående approach skulle göra ~15% vinst och då med en galet hög risk. :wink:
Nja, Nu tog jag ju 1k som ett exempel. Oddset har bara varit under 2.0 en gång på att motståndarna skall vinna. Jag brukar spela för minst 1k oftast högre. Risken är ju inte direkt hög när facit säger torsk i 80% av fallen Senast så var oddset 2,4 på Örebrovinst vid full tid, 2k är ju 2800 i ren vinst vilkeyt inte är fy skam ;)

Man skall spela på förlust då DIF leder, då brukar oddset vara runt 4-5ggr pengarna, som vid matchen mot Timrå och Link
Detblir3poäng

Säsongen 21/22

Inlägg av Detblir3poäng »

Vore kul med en bettingtråd, men bra tips som folk kommer på, samt skryträtt när nån prickar in nåt smalt. 👍
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 21/22

Inlägg av supreme »

Givetvis kan ordval diskuteras, men aldrig att t.ex Joel fått ”abuse of officials” för detta.
– Första delen har jag berättat. Jag säger ”wakey wakey” och får en tvåminutare varpå de andra domarna ber mig komma efter matchen så kan vi prata ut om det då. Jag står och väntar på honom efter matchen och så åker han förbi mig, så jag tänker ”Vad fan gör han nu då?”. Så jag frågar om vi inte bara kan diskutera utvisningen. Han skakar på huvudet och då säger jag: ”Är du stolt över utvisningen?”. Då åker han och skriver 20 minuter, berättar Marcus Sörensen.
Hockeynews.se
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 21/22

Inlägg av Jim Morrison »

supreme skrev: 2021-11-30 11:13:57 Givetvis kan ordval diskuteras, men aldrig att t.ex Joel fått ”abuse of officials” för detta.
– Första delen har jag berättat. Jag säger ”wakey wakey” och får en tvåminutare varpå de andra domarna ber mig komma efter matchen så kan vi prata ut om det då. Jag står och väntar på honom efter matchen och så åker han förbi mig, så jag tänker ”Vad fan gör han nu då?”. Så jag frågar om vi inte bara kan diskutera utvisningen. Han skakar på huvudet och då säger jag: ”Är du stolt över utvisningen?”. Då åker han och skriver 20 minuter, berättar Marcus Sörensen.
Hockeynews.se
Förvånad att detta inte överklagades. Är väl ord mot ord dock antar jag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFLuWi

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

supreme skrev: 2021-11-30 11:13:57 Givetvis kan ordval diskuteras, men aldrig att t.ex Joel fått ”abuse of officials” för detta.
Hockeynews.se
Pinsamt. Domarna pratar alltid om kommunikation och att hålla en dialog.
Det här är så jävla låg nivå.

Vad är det för sport de vill ha?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

Jag har inte sett det i lika stor klartext som det står här.
– Anmälan har sin grund i hela vår kommunikation i processen runt kaptenskapet. Den har sin start sedan Barrys tid där man hade idén att utöka kaptenskapet i gruppen med flera assisterande kaptener och en planerad rotation på kaptener. I ljuset av det och den hanteringen har det växt fram en situation som personen i fråga (Videll) inte mått bra av, sa Kraft.
Så, grunden är klargjord. Detta mår han dåligt av och för att då bygga spekulation på detta, han känner sig säkert utpekad och Barry och/eller Jocke kan ha sagt att han är värdelös som kapten inför andra inom organisationen.

Eftersom ingen utanför organisationen har ansett Videll varit utpekad eller attackerad vill jag bara säga att jag ger noll och ingenting för Videll. Tänker inte håna honom inför öppen arena men bara släpp honom, låt han vara sjukskriven.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nmald-igen
Användarvisningsbild
bbjs
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av bbjs »

crike skrev: 2021-11-30 13:23:28 Jag har inte sett det i lika stor klartext som det står här.
– Anmälan har sin grund i hela vår kommunikation i processen runt kaptenskapet. Den har sin start sedan Barrys tid där man hade idén att utöka kaptenskapet i gruppen med flera assisterande kaptener och en planerad rotation på kaptener. I ljuset av det och den hanteringen har det växt fram en situation som personen i fråga (Videll) inte mått bra av, sa Kraft.
Så, grunden är klargjord. Detta mår han dåligt av och för att då bygga spekulation på detta, han känner sig säkert utpekad och Barry och/eller Jocke kan ha sagt att han är värdelös som kapten inför andra inom organisationen.

Eftersom ingen utanför organisationen har ansett Videll varit utpekad eller attackerad vill jag bara säga att jag ger noll och ingenting för Videll. Tänker inte håna honom inför öppen arena men bara släpp honom, låt han vara sjukskriven.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nmald-igen
Samma artikel säger ju:
Videll fråntogs kaptensbindeln den 19 oktober och har inte spelat någon match sedan dess. Själv dementerade han bestämt i ett sms till Sportbladet att hans anmälan hade något att göra med att han inte längre fick vara lagkapten.
– Jag har aldrig haft som krav att jag ska vara kapten eller assisterande kapten och jag har fortfarande inte som krav att ha en bokstav på bröstet.
..så det är ju ord mot ord om nu inte Videll håller på med hårklyveri - "jag har aldrig krävt ett C men sättet ni tog bort det kränkte mig"
Förmodligen snart i SSK oavsett....
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

bbjs skrev: 2021-11-30 16:12:19 ..så det är ju ord mot ord om nu inte Videll håller på med hårklyveri - "jag har aldrig krävt ett C men sättet ni tog bort det kränkte mig"
Jag ogillar verkligen den här typen av spekulationer men det kan ju hänga på ordvalet.
När man fimpade Lorito så var det ju snack om 'blåställ' så det finns ju en risk att mindre väl valda ord kan ha använts av Barry eller Jocke eller någon annan. Är det oförtjänta ord som yttrats så kan man ju fatta om det blir liv i luckan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 21/22

Inlägg av crike »

bbjs skrev: 2021-11-30 16:12:19
..så det är ju ord mot ord om nu inte Videll håller på med hårklyveri - "jag har aldrig krävt ett C men sättet ni tog bort det kränkte mig"
Jag tycker båda säger att det har med kommunikationen att göra och inte att man tog C’t.
Och jag tycker fortfarande det är löjligt.

Ska säga att jag tror verkligen inte VD’n för DIF går ut och ljuger i ett sådant här ärende, inte berättar allt kanske men han ljuger inte. Det tror jag inte.
Användarvisningsbild
bbjs
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av bbjs »

Praetori skrev: 2021-11-30 16:19:37 Är det oförtjänta ord som yttrats så kan man ju fatta om det blir liv i luckan.
Ja, men till den grad att en rutinerad klasspelare gör en anmälan ?

Spelare som Videll och Holland ska med sina CV:s klara både att ta felaktigt framförd
feedback och att efter en upplevd orättvisa leverera mer än 3-5 min kvalitetshockey
per match. Likaså att en coach med 35+ års erfarenhet av världens förnämsta och hårdaste
liga kastar in handduken efter att maskinen inte tuggat igång på 10 matcher... o.s.v
Obegripligheter.

Finns ingen rätt till eller ens bör få insyn i enskilda problem i en verksamhet men när
det uppenbart inte är enstaka händelser utan växer till en hel serie på kort tid,
då spekulerar även media och inte bara forumnördar/entusiaster.

Då tycker jag det är rimligt att ansvariga snabbt, ärligt och tydlig kommunicerar med
medlemmar/aktieägare/sponsorer om helheten för slippa fler otydliga artiklar likt sportbladets,
vilka bara leder till nya vilda spekulationer och rykten.

Tyvärr är jag tveksam om vi medlemmar/aktieägare/sponsorer någonsin kommer få
ta full del av rapporten i Videll-gate. Troligen kommer någon form av åtgärd från ansvariga
vilket utan en detaljerad förklaring såklart leder till nya spekulationer... så rullar det på.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

Tveksam till Sören som C. Om man har så dålig kommunikation/relation med domarna så blir det ett handikapp för laget. Jämför med Joel som kan säga precis vad som helst till domarna och ändå få vara kvar. Röstar på att Varg ska ta över nästa sässe. Han verkar ha pondus.
EspenK

Säsongen 21/22

Inlägg av EspenK »

bbjs skrev: 2021-11-30 17:36:16
Praetori skrev: 2021-11-30 16:19:37 Är det oförtjänta ord som yttrats så kan man ju fatta om det blir liv i luckan.
Ja, men till den grad att en rutinerad klasspelare gör en anmälan ?

Spelare som Videll och Holland ska med sina CV:s klara både att ta felaktigt framförd
feedback och att efter en upplevd orättvisa leverera mer än 3-5 min kvalitetshockey
per match. Likaså att en coach med 35+ års erfarenhet av världens förnämsta och hårdaste
liga kastar in handduken efter att maskinen inte tuggat igång på 10 matcher... o.s.v
Obegripligheter.

Finns ingen rätt till eller ens bör få insyn i enskilda problem i en verksamhet men när
det uppenbart inte är enstaka händelser utan växer till en hel serie på kort tid,
då spekulerar även media och inte bara forumnördar/entusiaster.

Då tycker jag det är rimligt att ansvariga snabbt, ärligt och tydlig kommunicerar med
medlemmar/aktieägare/sponsorer om helheten för slippa fler otydliga artiklar likt sportbladets,
vilka bara leder till nya vilda spekulationer och rykten.

Tyvärr är jag tveksam om vi medlemmar/aktieägare/sponsorer någonsin kommer få
ta full del av rapporten i Videll-gate. Troligen kommer någon form av åtgärd från ansvariga
vilket utan en detaljerad förklaring såklart leder till nya spekulationer... så rullar det på.
Hur som helst ska man inte vara varken C eller A om man sätter jaget före laget. Vi är i kris och han "skadar sig "/sjukskriver sig???? Oprofessionellt till max enligt mig..
Ärlighetvararlängst

Säsongen 21/22

Inlägg av Ärlighetvararlängst »

Bra seger ikväll. Fortsätter vi så här kan vi klara oss kvar. Det handlar om att vara desperata nog.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Det var första nollan för säsongen va?
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Skriv svar