Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av crike »

jsson skrev: 2021-11-26 20:45:25
crike skrev: 2021-11-26 18:55:05 Vad tror vi, löser Andrén från Brynäs? 1,5 dålig säsong men dansade ett år i Växjö.
Vi kan ge han speltid men tyvärr inte kärlek, får se vad han behöver mest 😂

Sen Bryggman från Malmö. Också dansat ett år, har tyngden vi behöver framåt.

Backar har jag inget. Lycka till.
Andrén skeppas till Almtuna så fort Brynäs har en ersättare
Säger inte att vi ska men kan inte se varför Brynäs hade tackat nej om vi tagit hela lönen, tror inte Almtuna gör det iaf.
Vinge

Inlägg av Vinge »

I eftermiddag rullar Jockes parodi föreställning vidare.
Mest spännande på förhand måste ändå vara vilka ursäkter det blir denna gång ? Otur ? Isen för kall?Pucken är för platt? Eller kanske var det ojämna lag, det är orättvist. Det vet ju alla..

Vi kommer att bli straffade när våra spelare med extremt låg ""SHL klass""" är på isen. Och det är många , väldigt många idag. 🤡🤡🤡🥳🎅🥳🎅
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Jimmy Peterson »

Vinge skrev: 2021-11-27 12:14:01 I eftermiddag rullar Jockes parodi föreställning vidare.
Mest spännande på förhand måste ändå vara vilka ursäkter det blir denna gång ? Otur ? Isen för kall?Pucken är för platt? Eller kanske var det ojämna lag, det är orättvist. Det vet ju alla..

Vi kommer att bli straffade när våra spelare med extremt låg ""SHL klass""" är på isen. Och det är många , väldigt många idag. 🤡🤡🤡🥳🎅🥳🎅
Säga vad man vill men det är väl ändå sällan ursäkter de kommer med? Tycker alla i och kring laget varit ärliga med att man inte gjort jobbet. Nog är det i sig frustrerande men vi kan väl ändå hålla oss sakliga?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vinge skrev: 2021-11-27 12:14:01 I eftermiddag rullar Jockes parodi föreställning vidare.

Jag gillar din passion Vinge men vad fan är grejen med alla dessa clownsmileys? Jag får dåliga vibbar. :lol:

Bild
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

Jimmy Peterson skrev: 2021-11-27 12:15:54

Säga vad man vill men det är väl ändå sällan ursäkter de kommer med? Tycker alla i och kring laget varit ärliga med att man inte gjort jobbet. Nog är det i sig frustrerande men vi kan väl ändå hålla oss sakliga?
Det är sakligt att hävda att det är en parodi att Jocken fortfarande är sportchef
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Praetori skrev: 2021-11-27 13:14:55

Jag gillar din passion Vinge men vad fan är grejen med alla dessa clownsmileys? Jag får dåliga vibbar. :lol:

Bild
Det är ingen clown emoji, det är ju JE och hans egna emoji.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

DIF skulle verkligen behöva få tillbaka Jacob Josefson i laget. Sådana ledare finns inte i laget idag och när Josefson spelar så tar ju DIF en poäng mer i snitt än utan honom.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
EspenK

Inlägg av EspenK »

Så här:

Bergfors är slut. Skeppa till ssk.

Vi behöver ha in attitydspelare nu. Kanske kan få in ett par från KHL i Januari.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Nu är mitt tålamod med Holland slut. KASS. När Han tillsammans med våra andra """"""""""ledande"""""""'''''''' spelare , Wille, Rhett inte skapar mer framåt och alla hade -2. Så är det klart att det inte blir poäng.
Många försöker men KAN INTE, och/ eller är för klena. Tex Strandberg, mfl... Dessa ska leda laget.
Bengtsson minus 2 och har som vanligt ett BEDRÖVLIGT spel med puck, även med en man mer!, hur f.n det ens är möjligt.
Grags minus 3 .
Och det säger inte allt. Jag vet det. Men våra ledande spelare suger, och de gör det match efter match efter match.... Vi fortsätter att förlora alla matcher, även ALLA HEMMA, vi får inte ens med oss en poäng ibland.

Hur länge ska Jocke och tränarna vara kvar, tänker självklart mest på han som ansvarar för vårt fantastiska försvar, Aaron Aaro. Men även Jocke Ericsson.
Vi kan inte sjunka lägre PÅ NÅGOT SÄTT !!! Men de tillåts att fortsätta . Fy FAAAAN vilka egoistiska, INKOMPETENTA sopor dom som leder DIF är.

Armalis överlögset bäst idag igen, trotts förlust.

Jocke SKA BORT !! AARO SKA BORT , NU !!!!!!
Vad exakt ????? mer är det som krävs för att fatta ?
En enda trepoängare hemma på 12-13 matcher 🤡🤡🤡🤡🤡😴😴😴👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Nicklas Bergfors har jag stört mig på i flera år. Han har aldrig producerat så som han ska och dessutom tacklar han ALDRIG trots att han är så stark och vältränad.

Vilket skämt till spelare han är.
Vinge

Inlägg av Vinge »

Jocke - Vi ska ha ett slagkraftigt lag efter jul 🤣🤣🤡🤡

Inte slut här....

Jocke vidare -Som kan gå långt i ett slutspel 🤣🤣🤣🤣😘😘🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

klintan85 skrev: 2021-11-27 16:09:27 DIF skulle verkligen behöva få tillbaka Jacob Josefson i laget. Sådana ledare finns inte i laget idag och när Josefson spelar så tar ju DIF en poäng mer i snitt än utan honom.
Han får spela med en hövding på hövvet.
Vinge

Inlägg av Vinge »

MOT 17 !!!! 🤣🤡
Jockes Utopia, rena fantasi står tom på spelarbussen. Oj !! Vad skämmigt för spelarna....

Kan vi ha ett """""""""''''''''''""""""slagkraftigt""""""""""""""'''''''''''''''' lag till april? Det är trots allt """"""""bara,"""""""""' 4-5 månader till nedflyttnings kval. Jocke lär behöva ett par år för att förbereda laget för negativt kval, och kanske anställa en tränare ?
Sen lär han behöva värva ett 20 tal spelare, för det är högst sannolikt att bara ett par, tre st av dom presterar.

Men Jocke får hållas. För Vi tror på dig oavsett hur dåligt det går, oavsett hur överbevisade alla är att det inte kan bli sämre ❤️❤️❤️❤️❤️❤️🤣🤡

Är nog bara i Sverige en ansvarig, som så uppenbart raserar allas drömmar, förhoppningar och förväntningar, får fortsätta hålla på att styra skutan nedåt.

Är inte det både egoistiskt och inkompetent, så vad är det då ?
Vinge

Inlägg av Vinge »

Praetori skrev: 2021-11-27 13:14:55

Bild
Tackar som frågar, jag gillar alla supportrar och alla som skriver här.
Men jag blir bara så jävla trött på att en människa, som Jocke, får fortsätta TROTTS hur jävla uppenbart (!!!) det är att HAN gjort fel. Han har ensam gjort så extremt många fel, och tagit så många dåliga beslut. Han har utöver det gjort så enormt många felbedömningar vad gäller lagbygget.

Ber om ursäkt för clownerna, menar det verkligen. Men kan inte förklara styrelsens och Jockes beslut med en annan symbol. Det är ett jävla skämt helt enkelt.
Styrelsens del är självklart att ge Jocke kicken , för ingen annan KAN.
Till och med när abslout INGENTING kan bli sämre, så fortsätter de med Aaro, Jocke o co.

Vad är det för människor som sitter i styrelsen i DIF hockey. Uppenbart folk som håller varandra om ryggen mer än nått annat.
Jag köper inte att det inte finns en annan sport chef, eller ingen tränare. När saker, oavsett vem man tar in, bara kan bli bättre. Men ändå VÄLJER man att fortsätta med samma dåliga idéer, samma röster sen dag 1.

Man kan givetvis inte sparka hela laget (tyvärr) utan man får försöka förändra det man kan. Men man skiter i det.
Det är att håna alla supportrar. Man är nonshalant. Mot dom Som betalar dyra pengar för att se dom förlora varje gång. Och ännu dyrare jävla korvar och kaffe. Inte ens korven smakar bra. Och kaffet är för blaskigt.
Ölen för dyr.
Dessutom får man överlägset Sveriges största träsmak i arslet på hovet.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Håller med dig här vinge. Man känner ju igen ''nuvarande lag ska vända skeppet'' Ne fyfan, bort med skiten och in med precis vad som helst, eftersom det ändå inte kan bli värre, och ansvariga ändå inte ska vara kvar nästa säsong. Så in med någon med erfarenhet, Lillis kanske. Han kanske vet vad han gjorde fel tidigare och har tagit med sig något bra.

Gör något och se vilken reaktion gruppen får. Som sagt, det KAN inte bli sämre. Spelar det här laget kval nu så åker man ur, förmodligen senare också, men det kan vara värt att vända på stenar.
Spela fult
Låst