Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sensei
Kontakt:

Säsongen 21/22

Inlägg av sensei »

Tror inte jag skulle spela videll som coach i det här läget :lol:

Är nog bäst för alla att komma överens om ett avslut och gå vidare.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av DIFLuWi »

sensei skrev: 2021-11-26 17:58:24 Tror inte jag skulle spela videll som coach i det här läget :lol:

Eller så är man vuxna, löser situationen, får en bättre arbetsmiljö och kommer ut starkare. Samtliga inblandade?

Eller hur bör konflikter lösas? Att man sticker huvudet i sanden och flyttar de inblandade?
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

sensei skrev: 2021-11-26 17:58:24 Tror inte jag skulle spela videll som coach i det här läget :lol:

Ett avslut för vem? Videll är väl vår överlägset mest meriterande spelare, så frågan är väl om han eller nån som inte bidrar på isen utan sitter en trappa upp ska få ett avslut
m0ng00se

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

DIFLuWi skrev: 2021-11-26 18:03:51

Eller så är man vuxna, löser situationen, får en bättre arbetsmiljö och kommer ut starkare. Samtliga inblandade?

Eller hur bör konflikter lösas? Att man sticker huvudet i sanden och flyttar de inblandade?
Ja lös situationen. Absolut bästa!

Är ju nån interutredning så det är väl därför det är locket på men så fort som möjligt upp med korten på bordet så alla spekulationer kan läggas åt sidan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Videll besitter ju spetskvalitet som kan visa sig vara livsviktig i ett kval. Har man inte gjort klart med en spelare av samma dignitet är det direkt huvudlöst att kapa honom i läget vi befinner oss. Han, Sören och Eklund är vad som skiljer oss från Timrå, om ens något.

Om det inte är så att allt rabalder gjort att han blir helt oduglig på isen förstås, men det bör ju utvärderas först efter ett par spelade matcher.

Tar de bort Videll pga lite groll har man inte föreningens bästa i åtanke. Det skulle innebära mer press på redan blöta Strandberg och Bergfors - spelare som inte direkt lär växa med kniven mot strupen.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2021-11-26 18:49:18, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Ohddan

Säsongen 21/22

Inlägg av Ohddan »

Förstår inte riktigt varför han inte ska spela under utredningen. Vem ska det hjälpa? Kan ju inte va kul för Videll att sitta hemma istället för att vara med laget. För det är ju inte Aaro/Falk/medspelarna som är anklagade för nånting eller?
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 21/22

Inlägg av klintan85 »

Hela denna säsong med DIF har varit en ända stor fars. Både på isen men mest på ledarsidan. Jocke kan ju inte få vara kvar med alla dessa problem och misslyckanden han har orsaken DIF. Han går ju inte självmant för att vet att han aldrig kommer bli sportchef igen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Frankie

Säsongen 21/22

Inlägg av Frankie »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... e-slider-0

Men överklaga skiten till RF. Domarnas skyddade verkstad måste jämnas med marken!
PATRIC BJÄLKANDER måste hålla på bajen eller solna och tar ut det indirekt på oss med konstiga domslut!
Wishes
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2021-11-26 13:54:16
supreme skrev: 2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.

https://twitter.com/HockeynewsSe/status ... 91200?s=20
Nivån är ett problem. Eftersom hockey spelas i en rad divisioner och ner och upp i åldrarna så förstår jag verkligen att man vill skydda domarna och att reglerna skall vara lika. Men det är ju en sådan milsvida skillnad på en spelare i div3 eller juniorer som öser ur sig okvädesord och tjafsar med domarna där och en elitspelare som fäller en kommentar (eller drar klubban i sargen som Dick).

När det gäller regler i allmänhet brukar jag inte gnälla på domarna specifikt eftersom det är ligan och förbundet som lägger upp riktlinjerna men just hur man bedömer "abuse" känns som ett jävla lotteri och om domaren för dagen har en fis på tvären eller inte.

Den här "problematiken" och bedömningsnivån (och då även kring tacklingar och annat) kommer fortsätta ända tills aversionen mot "känslor på isen" spillt över på Tre Kronors resultat i ett antal större turneringar och först då kommer man börja fundera på nivån och hur mycket domarna egentligen bör blanda sig i.
Jag börjar på allvar tröttna rejält på svensk hockey. Intresset sjunker för varje säsong.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är för att spelarna inte ska kalla domarna för öknamn och inte bli straffade men det där är ju bara fjantigt. Någon jävla måtta får det vara.
Avskaffa tre mot tre.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Wishes skrev: 2021-11-26 19:37:23
Praetori skrev: 2021-11-26 13:54:16
supreme skrev: 2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.

https://twitter.com/HockeynewsSe/status ... 91200?s=20
Nivån är ett problem. Eftersom hockey spelas i en rad divisioner och ner och upp i åldrarna så förstår jag verkligen att man vill skydda domarna och att reglerna skall vara lika. Men det är ju en sådan milsvida skillnad på en spelare i div3 eller juniorer som öser ur sig okvädesord och tjafsar med domarna där och en elitspelare som fäller en kommentar (eller drar klubban i sargen som Dick).

När det gäller regler i allmänhet brukar jag inte gnälla på domarna specifikt eftersom det är ligan och förbundet som lägger upp riktlinjerna men just hur man bedömer "abuse" känns som ett jävla lotteri och om domaren för dagen har en fis på tvären eller inte.

Den här "problematiken" och bedömningsnivån (och då även kring tacklingar och annat) kommer fortsätta ända tills aversionen mot "känslor på isen" spillt över på Tre Kronors resultat i ett antal större turneringar och först då kommer man börja fundera på nivån och hur mycket domarna egentligen bör blanda sig i.
Jag börjar på allvar tröttna rejält på svensk hockey. Intresset sjunker för varje säsong.
Är man domare så får man fan tåla att höra en del i stridens hetta utan att bli kränkt
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

#10 skrev: 2021-11-26 18:19:13

Ett avslut för vem? Videll är väl vår överlägset mest meriterande spelare, så frågan är väl om han eller nån som inte bidrar på isen utan sitter en trappa upp ska få ett avslut
Jag röstar distinkt för någon/några en trappa upp. Blev mörkrädd när jag läste intervjun med Kaarel, men ger en god förklaring på hur naiv inställningen är (iaf så som det ser ut utåt)
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

En hypotetisk fråga - om DIF åker ur SHL, kan vi då avst spel i HA, skjuta ut oss ur det svenska seriesystemet och i stället spela i annan liga, typ KHL?
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 21/22

Inlägg av Mattias_87 »

Wishes skrev: 2021-11-26 19:47:28 En hypotetisk fråga - om DIF åker ur SHL, kan vi då avst spel i HA, skjuta ut oss ur det svenska seriesystemet och i stället spela i annan liga, typ KHL?
Idag tillåter inte Svenska ishockeyförbundet att svenska klubbar går med i KHL. Sedan kan man väl säkert lämna iallafall, men är säkert då inte välkomna tillbaka.
Avskaffa tre mot tre.

Säsongen 21/22

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2021-11-26 20:00:28
Wishes skrev: 2021-11-26 19:47:28 En hypotetisk fråga - om DIF åker ur SHL, kan vi då avst spel i HA, skjuta ut oss ur det svenska seriesystemet och i stället spela i annan liga, typ KHL?
Idag tillåter inte Svenska ishockeyförbundet att svenska klubbar går med i KHL. Sedan kan man väl säkert lämna iallafall, men är säkert då inte välkomna tillbaka.
Vi ska inte spela i nått jävla khl eller annat skit, vi ska jämföra och tävla mot svenska lag, lag som berör och väcker upp känslor, lag som vi hatar, nåt annat skulle döda vår förening.
Skriv svar