Ska bättra mig med stavningen tror ändå att du förstår vad jag menade att det var VidellBuford skrev: ↑2021-11-26 11:40:53Windell + Wandell = Videll?ken1968 skrev: ↑2021-11-26 11:25:46Lös detta med Windell, kan garantera att Windell kommer att ha större påverkan om vi ska spela SHL hockey nästa år än vad Jocke kommer ha, för det ända Jocke har gjort är att skapa ett obalanserat lag, och ingen mer. Så bort med Jocke lös detta med Wandell
![]()
Säsongen 21/22
Säsongen 21/22
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Fick just ett 3e utskick sms om att ha Videll plakat på nästa hemma match.
Från folk jag endast träffat nån g på Fotboll !?!?
Någon som har koll vad det är ?
Fler än jag har fått detta ska tilläggas
Från folk jag endast träffat nån g på Fotboll !?!?
Någon som har koll vad det är ?
Fler än jag har fått detta ska tilläggas
The DIF ONE
Säsongen 21/22
Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
https://twitter.com/HockeynewsSe/status ... 91200?s=20
Säsongen 21/22
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Patetiskt.supreme skrev: ↑2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
Säsongen 21/22
Jag funderar på hur Mantas A tar denna situation....
Det är en minskad konkurrens eftersom Svedberg inte piskar honom att va bättre.
Men det kanske kan ge ett lugn?
Tycker av det jag såg Mantas va riktigt bra mot Skellefteå.
Det är en minskad konkurrens eftersom Svedberg inte piskar honom att va bättre.
Men det kanske kan ge ett lugn?
Tycker av det jag såg Mantas va riktigt bra mot Skellefteå.
"De hade fem, men de ville ha sex, och de fick de när Foppa tryckte in den!"
Säsongen 21/22
Tror inte att det bekommer honom på det sättet.
Vad jag har förstått av målvakter på den här nivån så är de duktiga på att gå in i sig själva och vara i sin zon. Klart det kan sätta press på honom att leverera, men med tanke på hur sjabraket framför honom agerar så är det knappast på Mantas pressen kommer ligga.
Klart det är bra med konkurrens, men Mantas verkar vara en väldigt bra och smart kille som kommer ta situationen på ett bra sätt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Säsongen 21/22
Nivån är ett problem. Eftersom hockey spelas i en rad divisioner och ner och upp i åldrarna så förstår jag verkligen att man vill skydda domarna och att reglerna skall vara lika. Men det är ju en sådan milsvida skillnad på en spelare i div3 eller juniorer som öser ur sig okvädesord och tjafsar med domarna där och en elitspelare som fäller en kommentar (eller drar klubban i sargen som Dick).supreme skrev: ↑2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
När det gäller regler i allmänhet brukar jag inte gnälla på domarna specifikt eftersom det är ligan och förbundet som lägger upp riktlinjerna men just hur man bedömer "abuse" känns som ett jävla lotteri och om domaren för dagen har en fis på tvären eller inte.
Den här "problematiken" och bedömningsnivån (och då även kring tacklingar och annat) kommer fortsätta ända tills aversionen mot "känslor på isen" spillt över på Tre Kronors resultat i ett antal större turneringar och först då kommer man börja fundera på nivån och hur mycket domarna egentligen bör blanda sig i.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 21/22
Pinsamt av ligan och DN, som vanligt.supreme skrev: ↑2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
Är du så jävla lättkränkt har du inget på en rink att göra öht. Men som jag förstår saken så är det ju ligans nya lågvattenmärke Bjelkander som ligger bakom detta så jag är inte förvånad.
It's the hope that kills you.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 21/22
Det är något djupt tragikomiskt i att två generationer Eklund sannolikt kommer vara med om att DIF blir nedflyttade.
Säg den glädje som varar
Säsongen 21/22
Är så sanslöst ruttet och fegt att dela ut Game misconduct efter match, bakom stängda dörrar. Nu vet jag inte vad Sörensen sagt efter matchen, men har man gjort fel så får man svälja kritiken och erkänna sitt misstag. Gå tillbaks till Trafikverket och jobba din sopa!sauron skrev: ↑2021-11-26 14:31:14Pinsamt av ligan och DN, som vanligt.supreme skrev: ↑2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
Är du så jävla lättkränkt har du inget på en rink att göra öht. Men som jag förstår saken så är det ju ligans nya lågvattenmärke Bjelkander som ligger bakom detta så jag är inte förvånad.
Säsongen 21/22
Han fick ju abuse under själva matchen, det är ju en misconduct och eftersom han har en av samma kategori (dvs abuse) sedan tidigare så funkar det (som jag förstått det) som med gula kort i fotbollen. Dvs det är per automatik en avstängning, inte att Sören eller domarna gjort något efter matchen som jag tolkar det iaf.williams skrev: ↑2021-11-26 15:49:14Är så sanslöst ruttet och fegt att dela ut Game misconduct efter match, bakom stängda dörrar. Nu vet jag inte vad Sörensen sagt efter matchen, men har man gjort fel så får man svälja kritiken och erkänna sitt misstag. Gå tillbaks till Trafikverket och jobba din sopa!sauron skrev: ↑2021-11-26 14:31:14Pinsamt av ligan och DN, som vanligt.supreme skrev: ↑2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 21/22
Korrekt.Praetori skrev: ↑2021-11-26 16:08:46Han fick ju abuse under själva matchen, det är ju en misconduct och eftersom han har en av samma kategori (dvs abuse) sedan tidigare så funkar det (som jag förstått det) som med gula kort i fotbollen. Dvs det är per automatik en avstängning, inte att Sören eller domarna gjort något efter matchen som jag tolkar det iaf.williams skrev: ↑2021-11-26 15:49:14Är så sanslöst ruttet och fegt att dela ut Game misconduct efter match, bakom stängda dörrar. Nu vet jag inte vad Sörensen sagt efter matchen, men har man gjort fel så får man svälja kritiken och erkänna sitt misstag. Gå tillbaks till Trafikverket och jobba din sopa!sauron skrev: ↑2021-11-26 14:31:14Pinsamt av ligan och DN, som vanligt.supreme skrev: ↑2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
Säsongen 21/22
Hmm, men nu när jag kollar DIFs twitter så står det att han fick en Game Misconduct efter slutsignal pga Abuse även där. Frågan är om de surnade till över intervjun han gjorde och om det blev något mer där eller om de helt enkelt tolkat situationen fel när de skrivit på twitter. Game Misconduct skall ju komma per automatik då så att spelaren och laget vet. Men jag vet inte som sagt.-daniel- skrev: ↑2021-11-26 16:12:35Korrekt.Praetori skrev: ↑2021-11-26 16:08:46Han fick ju abuse under själva matchen, det är ju en misconduct och eftersom han har en av samma kategori (dvs abuse) sedan tidigare så funkar det (som jag förstått det) som med gula kort i fotbollen. Dvs det är per automatik en avstängning, inte att Sören eller domarna gjort något efter matchen som jag tolkar det iaf.williams skrev: ↑2021-11-26 15:49:14Är så sanslöst ruttet och fegt att dela ut Game misconduct efter match, bakom stängda dörrar. Nu vet jag inte vad Sörensen sagt efter matchen, men har man gjort fel så får man svälja kritiken och erkänna sitt misstag. Gå tillbaks till Trafikverket och jobba din sopa!sauron skrev: ↑2021-11-26 14:31:14Pinsamt av ligan och DN, som vanligt.supreme skrev: ↑2021-11-26 13:29:45 Sörensen alltså avstängd kommande match då han fick säsongens andra Game Misconduct, Abuse of officials igår.
Edit: Nu när jag tänker efter så åkte han ju inte på en Game Misconduct under själva spelet utan bara en vanlig (för Abuse, inte Abuse of official vilket är "Game"). Så antingen sa han ett par väl valda ord i spelargången eller så var det intervjun som de lackade på.
Säsongen 21/22
Jag är helt klart FÖR att klacken backar spelare MEN det är jävligt känsligt innan man har all fakta på bordet.
Om Videll har fullt stöd från resten av spelartruppen så är ju en sådan aktion från läktarhåll säkert bra för moralen men om det finns något annat som gnager där inne i omklädningsrummet så kan det ju få totalt motsatt effekt.
Säsongen 21/22
Vi har inte råd att inte ha med videll nu, in med karln på lördag!