Han sa "waky waky" det är grovt. Kan bli en avstängning på den.
SHL 21/22: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 25/11
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Denne man skulle inte funka ihop med Jocke det kan jag lova dig. Oldschool stenhård som inte agerar marionettdocka. Men han skulle inte göra bort sig om han fick göra sin grej i DIF. Kanske lite för oldschool (hård).#10 skrev: ↑2021-11-25 21:17:39Ta in han som tränare, ring å tipsa JockeMagnutz skrev: ↑2021-11-25 21:16:56Jag pratade med en ärrar DIF-veteran och spelare och tränare och han sa att DIF jobbar för långt ifrån hela tiden. 2-3 meter ifrån istället för att stressa nära. Det håller ju inte. Måste stressa, måste pressa. Nu är det stelbent och alldeles för långt ifrån hela tiden.ken1968 skrev: ↑2021-11-25 21:14:23Håller absolut inte med dig, defensiven är usel, aldrig sett ett lag som är så passivt i egen zon, där man nästan alltid ligger 3-5 meter ifrån motståndarna, det kan funka i veteranserien men det håller inte från div 1 och uppåt. Till och med jag i 50 års åldern skulle hinna ta emot en passning och slå den till en annan spelare, kolla AIK som ligger 1-1,5 meter ifrån vi får inte en lugn stund med pucken i anfallszon. Sen är det hela laget som gör detta fel. Kan Jocke bara förvinna och ta över det lokala rinkbandy laget i Södertälje och blanda saft eller nåt.Grabben från Söder skrev: ↑2021-11-25 21:08:37 Äsch, helt ok match. Verkar ha någon form av defensiv idag i alla fall. Något betryggande inför kvalet.
Så. Sluta med det och börja spela ordentligt.
- Harmageddon
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Sätter en peng på att denne man inte är Garpen.Magnutz skrev: ↑2021-11-25 21:19:22Denne man skulle inte funka ihop med Jocke det kan jag lova dig. Oldschool stenhård som inte agerar marionettdocka. Men han skulle inte göra bort sig om han fick göra sin grej i DIF. Kanske lite för oldschool (hård).#10 skrev: ↑2021-11-25 21:17:39Ta in han som tränare, ring å tipsa JockeMagnutz skrev: ↑2021-11-25 21:16:56Jag pratade med en ärrar DIF-veteran och spelare och tränare och han sa att DIF jobbar för långt ifrån hela tiden. 2-3 meter ifrån istället för att stressa nära. Det håller ju inte. Måste stressa, måste pressa. Nu är det stelbent och alldeles för långt ifrån hela tiden.ken1968 skrev: ↑2021-11-25 21:14:23Håller absolut inte med dig, defensiven är usel, aldrig sett ett lag som är så passivt i egen zon, där man nästan alltid ligger 3-5 meter ifrån motståndarna, det kan funka i veteranserien men det håller inte från div 1 och uppåt. Till och med jag i 50 års åldern skulle hinna ta emot en passning och slå den till en annan spelare, kolla AIK som ligger 1-1,5 meter ifrån vi får inte en lugn stund med pucken i anfallszon. Sen är det hela laget som gör detta fel. Kan Jocke bara förvinna och ta över det lokala rinkbandy laget i Södertälje och blanda saft eller nåt.Grabben från Söder skrev: ↑2021-11-25 21:08:37 Äsch, helt ok match. Verkar ha någon form av defensiv idag i alla fall. Något betryggande inför kvalet.
Vet att det snackas mycket om att han skall komma tillbaks till DIF någon gång men jag hoppas verkligen inte att så är fallet. Då är det slut på hela historien, då blir det petig godhetshockey för hela slanten.
Rätta mig om jag har fel.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Ytterligare en match på Jocke Erikssons konto. Klart som fan vi inte ens kommer nära med det laget han skickar ikväll. I den usla form kan man inte spela med handikapp i form av en usel fjärdekedja och backuppsättning.
Så Jocke din arroganta sopa, du har haft flera månader på dig att fixa backsidan och det enda som har hänt är Warg, men då hade du redan schabblat bort en back så nettoeffekt noll. Förklara hur i hela helvetet det kommer sig ATT VI FORTFARANDE MÅSTE SPELA MED SHLS SÄMSTA BACKUPPSTÄLLNING KVÄLL EFTER KVÄLL EFTER KVÄLL MED FÖRLUST EFTER FÖRLUST EFTER FÖRLUST SOM RESULTAT UTAN ATT NÅGOT HÄNDER?!
Så Jocke din arroganta sopa, du har haft flera månader på dig att fixa backsidan och det enda som har hänt är Warg, men då hade du redan schabblat bort en back så nettoeffekt noll. Förklara hur i hela helvetet det kommer sig ATT VI FORTFARANDE MÅSTE SPELA MED SHLS SÄMSTA BACKUPPSTÄLLNING KVÄLL EFTER KVÄLL EFTER KVÄLL MED FÖRLUST EFTER FÖRLUST EFTER FÖRLUST SOM RESULTAT UTAN ATT NÅGOT HÄNDER?!
Senast redigerad av DRC den 2021-11-25 21:29:14, redigerad totalt 1 gånger.
Gärna Garpen som sportchef dock.sensei skrev: ↑2021-11-25 21:25:22
Sätter en peng på att denne man inte är Garpen.
Vet att det snackas mycket om att han skall komma tillbaks till DIF någon gång men jag hoppas verkligen inte att så är fallet. Då är det slut på hela historien, då blir det petig godhetshockey för hela slanten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
ÅHHHH CALLE CALLE, CALLE CALLE CALLE CALLE GUSTAFSSON
Spela fult
Kan absolut tänka mig Garpen i sportchefsrollen, Men vill ha in en yngre hungrig tränare som får lite fria händer och som brinner för hockey, likt Wikegård gjorde när han va ung, eller en Lasse falk typ (inte lika defensivt inriktad dock) tyvärr skulle det aldrig bli aktuellt då vi är ett HA lag efter säsongen, vi behöver ändra försvarsspel helt samt få in minst 2 backar av klass tillPraetori skrev: ↑2021-11-25 21:28:24Gärna Garpen som sportchef dock.sensei skrev: ↑2021-11-25 21:25:22
Sätter en peng på att denne man inte är Garpen.
Senast redigerad av ken1968 den 2021-11-25 21:34:07, redigerad totalt 1 gånger.
Nej, inte Garpen, men de är samtida. Hur som helst.. Vi blöder på grund av en helt orimlig backsida. Vi spelar inget som helst press-spel i egen zon utan står 2-3 meter ifrån och tittar. Det är svårt att hålla ordning på spelet och kontrollera egen zon och i det också klara av att slå de där snabba första-passen som vi såg SAIK göra i 3x20.sensei skrev: ↑2021-11-25 21:25:22Sätter en peng på att denne man inte är Garpen.Magnutz skrev: ↑2021-11-25 21:19:22Denne man skulle inte funka ihop med Jocke det kan jag lova dig. Oldschool stenhård som inte agerar marionettdocka. Men han skulle inte göra bort sig om han fick göra sin grej i DIF. Kanske lite för oldschool (hård).#10 skrev: ↑2021-11-25 21:17:39Ta in han som tränare, ring å tipsa JockeMagnutz skrev: ↑2021-11-25 21:16:56Jag pratade med en ärrar DIF-veteran och spelare och tränare och han sa att DIF jobbar för långt ifrån hela tiden. 2-3 meter ifrån istället för att stressa nära. Det håller ju inte. Måste stressa, måste pressa. Nu är det stelbent och alldeles för långt ifrån hela tiden.ken1968 skrev: ↑2021-11-25 21:14:23
Håller absolut inte med dig, defensiven är usel, aldrig sett ett lag som är så passivt i egen zon, där man nästan alltid ligger 3-5 meter ifrån motståndarna, det kan funka i veteranserien men det håller inte från div 1 och uppåt. Till och med jag i 50 års åldern skulle hinna ta emot en passning och slå den till en annan spelare, kolla AIK som ligger 1-1,5 meter ifrån vi får inte en lugn stund med pucken i anfallszon. Sen är det hela laget som gör detta fel. Kan Jocke bara förvinna och ta över det lokala rinkbandy laget i Södertälje och blanda saft eller nåt.
-
- Säsongskort: Ja
Mitt stående mantra - avgå Jocken!!!
Är det bara jag som tycker att Ingman gjort rätt bra ifrån sig på senaste?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Säsongskort: Ja
Den här matchen skulle man kunna ha som utbildnings matrial för tränare och spelare hur man ska spela försvarsspel och hur man inte spelar försvarsspel. När man spelar som DIF gör i försvaret så får man tyvärr heller inte nåt anfallsspel då när man lyckas få ta i trissan i egen zon dels är trötta och stilla stående. Sen är det ett sjukt jobbigt sätt att spela, då man mer eller mindre står helt still i egen zon och när sedan motståndaren får pucken ska ta sig 3-5 meter dit och jobba upp fart. Det kan se ut som man inte jobbar, men om nån kört idioten nån gång så förstår man vad jag menar. Är sjuk mycket mindre jobbigt om man alltid har en del fart hela tiden, stannar man och står still i hockey och hela tiden ska göra ruscher för att få tag i en motståndare 3-5 meter bort då blir man trött som fan.
- diftobbe89
Det är väl honom och några till vi får försöka se som hyfsat spetsiga backar i allsvenskan senare, kan redan se framför mig hur han stänker dit en puck hemma mot Tingsryd en Onsdag inför 3500 besökare på hovet.
Varför vara negativ tänker jag.
Spela fult