SHL 21/22: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 25/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av EspenK »

Vem möter man helst i kvalet då? Timrå är väl enda laget vi kan besegra. Inte självklart men en sportmössa har vi väl?
Användarvisningsbild
Harmageddon

Inlägg av Harmageddon »

Enda ljusglimten i matchen är att Warg börjar odla skägg.
Irländsk julafton säger kommentatorn. Det lät spännande
"All the gods, all the heavens and all the hells are within you."
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2021-11-25 20:19:05 Vem möter man helst i kvalet då? Timrå är väl enda laget vi kan besegra. Inte självklart men en sportmössa har vi väl?
Det hade inte Brynäs heller men vann. Helt klart Timrå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vår förstakedja klarar alltså av att etablera lite tryck mot deras fjärde när de sistnämnda hamnar defensivt med lite energi. Det är "nånting" som vi kan jobba på.
Men nej Skellefteå är på tok för vassa och deras PP dödar oss som sagt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

22-11 i skott och 2-0.

Jag fattar inte hur de kan sitta på medlemsmöte och på allvar hävda att våra 15p på 20 matcher (eller vadfan det nu är) beror på att vi valde ett för defensivt spelsätt inledningsvis och att vi inte täckt tillräckligt mycket skott och att vi genom att åka mer skridskor och spela fortare ut ur egen zon ska få bättre spel.. vi har ju inte spelare för den typen av hockey?!?!? Vi KAN JU INTE spela så. Vi är ju ett jävla bottenlag. Vi behöver spela superdestruktivt och gå för vinst på skitigast möjliga sätt.. FUCK FRAMÅTLUTAD HOCKEY.

Tippar 6-1.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Man tar ju hellre Hank, Ahlén och Calle G in än Carey, Holländarn och Fehl Rakhshani.
Kan Calle och Ahlén avbryta pensionen?
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Calle G??
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

sensei skrev: 2021-11-25 20:24:54Calle G??
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... gustafsson

Var du inte med under vad som nu får betraktas som mysåret 2007? ;)
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Hm. Tänkte hålla mig borta från forumet men kan inte.

Det är ju ändå bättre defensivt än tidigare. Första målet är typiskt våran otur denna säsong och andra får väl Sörensen ta på sig när han gör en Dick. Vi möter faktiskt ett av seriens bästa lag på bortaplan så denna ska vi inte vinna. Och vi kan inte vinna den om vi drar på oss utvisningar.

Alla här hoppas jag förstår att vi kommer få kvala i vår mot Timrå och jag hoppas vi kan hamna ovanför Timrå så vi får börja på hemmaplan iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

DIF_Soldier skrev: 2021-11-25 20:26:20
sensei skrev: 2021-11-25 20:24:54Calle G??
https://www.eliteprospects.com/player/5 ... gustafsson

Var du inte med under vad som nu får betraktas som mysåret 2007? ;)
Haha, så sjukt oväntat namn i sammanhanget bara.. Hank, Ahlén och.. Calle G :lol:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Per-Allan
Säsongskort: Ja

Inlägg av Per-Allan »

#10 skrev: 2021-11-25 20:17:39 Varför byter vi inte spelare när vi pressst fast dom länge, och får in fräscht folk
Vi har inga fräscha spelare som orkar kriga, de sitter väl lugnt i båset och JÄMO, DO anmäler varandra.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mattias_87 skrev: 2021-11-25 20:26:49 Hm. Tänkte hålla mig borta från forumet men kan inte.

Det är ju ändå bättre defensivt än tidigare. Första målet är typiskt våran otur denna säsong och andra får väl Sörensen ta på sig när han gör en Dick. Vi möter faktiskt ett av seriens bästa lag på bortaplan så denna ska vi inte vinna. Och vi kan inte vinna den om vi drar på oss utvisningar.

Alla här hoppas jag förstår att vi kommer få kvala i vår mot Timrå och jag hoppas vi kan hamna ovanför Timrå så vi får börja på hemmaplan iallafall.
Ja, vi har ju verkligen tagit en jävla massa poäng på hemmais så den fördelen vill vi ju inte gå miste om.. :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: 2021-11-25 20:22:45 22-11 i skott och 2-0.

Jag fattar inte hur de kan sitta på medlemsmöte och på allvar hävda att våra 15p på 20 matcher 8eller vadfan det nu är) beror på att vi valde ett för defensivt spelsätt inledningsvis och att vi inte täckt tillräckligt mycket skott och att vi genom att åka mer skridskor och spela fortare ut ur egen zon ska få bättre spel.. vi har ju inte spelare för den typen av hockey?!?!? Vi KAN JU INTE spela så. Vi är ju ett jävla bottenlag. Vi behöver spela superdstruktivt och gå för vinst på skitigast möjliga sätt.. FUCK FRAMÅTLUTAD HOCKEY.

Tippar 6-1.
Nog fasiken har vi spelare för att inte lira som ett gäng dödgrävare. Kolla på Ekberg i Leksand eller varför inte Lorito nu i KHL (eller varför inte Hank i Liiga). Fel uppladdning, ont om tid och dåligt utnyttjande av spelarmaterialet (troligen på grund av de förstnämnda) samt troligen något annat "hemligt/internt/osynligt" har försatt oss i en skitsits och har man inget flow så brukar spelet bli än mer krampaktigt och där är vi nu. Inget studsar vår väg och eftersom vi har noll marginaler (tom negativt med marginal) så kan inte spelarna "lira" heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Man måste ju ändå imponeras av spelare som Bergfors och Bjerselius, 1 poäng tillsammans på 20 matcher och båda har väl mer eller mindre varit ordinarie. Dom skrapar ihop -23 tillsammans. Måste ju vara en total skräck för motståndarna att möta dessa med tanke på hur mycket dom tacklar och hur jobbiga dom är att möta utöver sin poängmässiga framgång..

JAG ensam hade uträttat mer, jag är helt övertygad. Och jag är långt ifrån något proffs. Något matchstraff i korpen drog man på sig för tio år sedan i en turnering, det är väl allt. Kanske hade jag kunnat få med mig Lindström av isen och då har jag redan gjort mer än Bergfors och Bjerselius gjort tillsammans.

Vårat lag är såååå grått och tråkigt. Så förutsägbara.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2021-11-25 20:36:07, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Peter Holland kan dra åt helvete. Riktigt patetisk uppträdande. Ut med Holland och in med Hank som ersättare.
Skriv svar