Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
BigJ

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Dusinator skrev: 2021-11-24 20:25:14
BigJ skrev: 2021-11-24 20:00:34
bbjs skrev: 2021-11-24 19:53:49 Kan ju faktiskt vara så att Videll nu gör det en ledare ska, står upp för gruppen och tar saker till sin spets i ett sista (?) försök att få bukt med de problem som ligger bakom innan det är för sent. Att han idag deltog i träning med Falks stöd och inte gömmer sig kan tala för det.

Jag har merparten av mitt yrkesliv arbetat med chefs- och ledarskap av olika grupper i olika kulturer.
När en grupp skickar så många olika signaler om att det är fel så ligger problemet nästan alltid i en eller ett par personer vilka utövar ett destruktivt och felaktigt (informellt) ledarskap.
Tränare/Sportchef/ledare/spelare har lämnat eller snabbt börjat underprestera markant. Med den volymen på relativt kort tid är det inte de enskilda individerna vilka lämnar eller underpresterar det är fel på.
Exempelvis har det gnällts rejält (med rätt) på backcheck av Carey och Holland. Den senares insats vid ett av målen mot Cluben är ju...
Hollands första matcher var helt annorlunda, bra defensivt arbete och står upp för sig och laget genom att helt rätt (jo...) sänka den Fuleå spelare som sätter klubba/handske i ansiktet på honom. Avstängning såklart men efter det inte att känna igen. En spelare av hans karaktär lägger inte av att spela/prestera för ett straff från den liga han arbetar i, han slutar för hans "chef" agerar fel gentemot honom. Samma mönster går igen för flertalet av de andra Tränare/Sportchef/ledare/spelarna.

Videll må eventuellt vara en kuf, en speciell karakträr eller vad som.. med han är absolut inte korkad.
Droppen för mig är faktiskt Sannys krönika idag, han säger att han absolut inte vill peka på någon..
För mig pekar han exakt på vad problemet är.
Avgå Jocke, för både lagets bästa och framtid samt även din egna - lämna senast i morgon.
Jag tror det ligger mycket i dina tankar
Frågan är dock om det inte gått bortom den gränsen för vad som är rimligt? Visst, spelarna är proffs, men att få den tändningen som behövs och börja prestera kanske det helt enkelt behövs att Jocke går vidare från DIF. Känns som det mer och mer pekar åt det hållet för att vända skutan. Men svårt i dessa spekulationstider vad som är bäst för någon.
Jag tror det var Sauron du tänkte svara. Jag håller helt med att JE bör lämna snarast
Dusinator

Säsongen 21/22

Inlägg av Dusinator »

BigJ skrev: 2021-11-24 20:31:02
Dusinator skrev: 2021-11-24 20:25:14
BigJ skrev: 2021-11-24 20:00:34
bbjs skrev: 2021-11-24 19:53:49 Kan ju faktiskt vara så att Videll nu gör det en ledare ska, står upp för gruppen och tar saker till sin spets i ett sista (?) försök att få bukt med de problem som ligger bakom innan det är för sent. Att han idag deltog i träning med Falks stöd och inte gömmer sig kan tala för det.

Jag har merparten av mitt yrkesliv arbetat med chefs- och ledarskap av olika grupper i olika kulturer.
När en grupp skickar så många olika signaler om att det är fel så ligger problemet nästan alltid i en eller ett par personer vilka utövar ett destruktivt och felaktigt (informellt) ledarskap.
Tränare/Sportchef/ledare/spelare har lämnat eller snabbt börjat underprestera markant. Med den volymen på relativt kort tid är det inte de enskilda individerna vilka lämnar eller underpresterar det är fel på.
Exempelvis har det gnällts rejält (med rätt) på backcheck av Carey och Holland. Den senares insats vid ett av målen mot Cluben är ju...
Hollands första matcher var helt annorlunda, bra defensivt arbete och står upp för sig och laget genom att helt rätt (jo...) sänka den Fuleå spelare som sätter klubba/handske i ansiktet på honom. Avstängning såklart men efter det inte att känna igen. En spelare av hans karaktär lägger inte av att spela/prestera för ett straff från den liga han arbetar i, han slutar för hans "chef" agerar fel gentemot honom. Samma mönster går igen för flertalet av de andra Tränare/Sportchef/ledare/spelarna.

Videll må eventuellt vara en kuf, en speciell karakträr eller vad som.. med han är absolut inte korkad.
Droppen för mig är faktiskt Sannys krönika idag, han säger att han absolut inte vill peka på någon..
Avgå Jocke, för både lagets bästa och framtid samt även din egna - lämna senast i morgon.
Jag tror det ligger mycket i dina tankar
Frågan är dock om det inte gått bortom den gränsen för vad som är rimligt? Visst, spelarna är proffs, men att få den tändningen som behövs och börja prestera kanske det helt enkelt behövs att Jocke går vidare från DIF. Känns som det mer och mer pekar åt det hållet för att vända skutan. Men svårt i dessa spekulationstider vad som är bäst för någon.
Jag tror det var Sauron du tänkte svara. Jag håller helt med att JE bör lämna snarast
Ja förlåt, quotade fel... Tack för ditt förtydligande.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Säsongen 21/22

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

sensei skrev: 2021-11-24 13:30:41

Det var bättre förr :lol:
-Ingenting var bättre förr, inte nu heller!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
bbjs
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av bbjs »

sauron skrev: 2021-11-24 20:17:48 Däremot så bör jocke sluta lägga sig i 'day to day' coachning och spelsystem (vilket han enl rykten gör) och låta coacherna sköta sina jobb.
Tror det har pågått i ett par år men av någon anledning nu gått bortom det rimliga och möjliga att hantera.
Om jag har rätt i min tanke så är det gruppen/laget behöver en extremt tydlig signal från styrelsen - vi förstår problemet och ni har vårt fulla stöd...
Det innebär att helt lyfta bort de/den det handlar om på dagen....

Blir såklart andra problem och tidigare delade jag din uppfattning att hantera detta inför nästa säsong.
De problem som uppstår är betydligt enklare att hantera än den situation vi har nu.
Ska JE vara kvar så visst, ett besöksförbud nedanför rad 13 och indragen behörighet till omklädningsrum.. men tror tyvärr att det nu är så infekterat att det inte är en tillräckligt tydlig signal till laget.

Ett alternativ är att ställa JE fullt ut i båset... vore ju spännande... eller inte.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Magnutz

Säsongen 21/22

Inlägg av Magnutz »

bbjs skrev: 2021-11-24 21:02:04
sauron skrev: 2021-11-24 20:17:48 Däremot så bör jocke sluta lägga sig i 'day to day' coachning och spelsystem (vilket han enl rykten gör) och låta coacherna sköta sina jobb.
Tror det har pågått i ett par år men av någon anledning nu gått bortom det rimliga och möjliga att hantera.
Om jag har rätt i min tanke så är det gruppen/laget behöver en extremt tydlig signal från styrelsen - vi förstår problemet och ni har vårt fulla stöd...
Det innebär att helt lyfta bort de/den det handlar om på dagen....

Blir såklart andra problem och tidigare delade jag din uppfattning att hantera detta inför nästa säsong.
De problem som uppstår är betydligt enklare att hantera än den situation vi har nu.
Ska JE vara kvar så visst, ett besöksförbud nedanför rad 13 och indragen behörighet till omklädningsrum.. men tror tyvärr att det nu är så infekterat att det inte är en tillräckligt tydlig signal till laget.

Ett alternativ är att ställa JE fullt ut i båset... vore ju spännande... eller inte.
Snabba, korta, koncisa direktiv under match. Av Jocke? Killarna skulle ju inte hinna byta in. :D

Men jag tror som du att här behövs rejäla tag för att förändra. Signalvärdet på nästa handling kan mycket väl bli avgörande. Vad är det som får laget att agera som det gör? Identifiera och hantera.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
bbjs

Säsongen 21/22

Inlägg av bbjs »

Magnutz skrev: 2021-11-24 21:05:04
Signalvärdet på nästa handling kan mycket väl bli avgörande. Vad är det som får laget att agera som det gör? Identifiera och hantera.
Övertygat att de inblandade fullt ut är införstådda i problemet, identifiering gjord.
Frågan är om de förstår konsekvenser av sitt kommande agerande.

När Videll går ut som han gör och media/twitter börjar skriva finns för mig bara två alternativa beslut för styrelsen - och det är de i form av ytterst ansvariga som måste ta beslut:
-Flytta bort JE från föreningen (vi förstår problemet för gruppen/laget)
-Ställ JE i båset fullt ansvarig för prestation (JE bestämmer, nu har ni tydlighet - leverera)

Det sistnämnda tror jag leder till en fullbordad katastrof och torde kräva att ett antal ledare/spelare lämnar.
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

m0ng00se skrev: 2021-11-24 15:24:24 våra 7 matcher kvar till juluppehållet med start imorgon borta mot SAIK. hu många points tar vi? min gissning under. Är jag för positiv?

25 november Skellefteå (b)
1p

27 november Örebro (h)
3p

30 november Malmö (h)
0p

2 december Oskarshamn (b)
1p

4 december Brynäs (b)
3p

9 december Växjö (h)
1p

11 december Växjö (b
0p

summa: 9p
9 vunna poäng vunna? Säger som Annie Lööf om detta sker så äter jag upp min högra sko. Detta i ren glädje men tror vi får vara nöjda om vi lyckats mäkta med att ta 3 poäng.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan

Säsongen 21/22

Inlägg av Per-Allan »

Hur ska vi supportrar anmäla styrelsen för den kränkning vi fått uppleva från läktarplats i år?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Praetori

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Per-Allan skrev: 2021-11-24 21:48:32 Hur ska vi supportrar anmäla styrelsen för den kränkning vi fått uppleva från läktarplats i år?
Är du medlem så är det bara att gå på mötena.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Puckey skrev: 2021-11-24 17:54:01 Förhoppningsvis är det bara Videll som överreagerar, men jag tror tyvärr att det kommer komma fram betydligt värre grejor än kaptensrollen. Videll har stått pall för ett ryskt hockeyklimat utan att klaga och han är ju långt ifrån den enda det skurit sig med hos oss. Säcken, Robban, Tjomme, Hank och de som stod upp för honom för att nämna några.

Lika viktigt som det är att spelare och fans står upp för Djurgården är det att Djurgården står upp för fansen och spelarna. På samma sätt som vi förbehåller oss rätten att stå upp för våra djurgårdsideal mot ledningen när vi känner att de tummas på måste det finnas utrymme för spelarna att göra detsamma om de behandlas på ett sätt som inte är förenligt med vad Djurgården ska stå för. Om så är fallet med Videll lär vi inte få veta på ett par veckor, handlar det bara om kaptensrollen kan han dra åt skogen. Visar det sig att han aktivt förnedrats/förminskats inför sina lagkamrater är det vi som måste göra om och göra rätt.
Gemensam nämnare?
Stolt, men aldrig nöjd
Donkels-3.0

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Jockes inkompetenta envålds och terrorvälde måste få ett slut ASAP
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

#10 skrev: 2021-11-24 19:47:26 Ny kravbild i DIF, ska tydligen bli konsekvenser för spelare som inte gör jobbet på isen….hahaha, jag tror jag döööör, grattis Jocke, när kom du på den briljanta idén🤔
Management by fear á la Joakim Eriksson. Vilket skämt!!!
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Helt enig! En sund och hållbar verksamhet börjar alltid med ett sunt ledarskap. Motsatsen bottnar alltid i ett osunt ledarskap.
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

sauron skrev: 2021-11-24 20:17:48

Håller med dig i det mesta av det du säger,
Utom det att Jocke ska avgå omedelbart, det är inte det som behövs just nu. Kanske efter säsongen, absolut, men inte just nu. Däremot så bör jocke sluta lägga sig i 'day to day' coachning och spelsystem (vilket han enl rykten gör) och låta coacherna sköta sina jobb.
Och varför borde han inte avgå nu??? Efter säsongen är alldeles för sent.
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes

Säsongen 21/22

Inlägg av Wishes »

Per-Allan skrev: 2021-11-24 21:43:55
m0ng00se skrev: 2021-11-24 15:24:24 våra 7 matcher kvar till juluppehållet med start imorgon borta mot SAIK. hu många points tar vi? min gissning under. Är jag för positiv?

25 november Skellefteå (b)
1p

27 november Örebro (h)
3p

30 november Malmö (h)
0p

2 december Oskarshamn (b)
1p

4 december Brynäs (b)
3p

9 december Växjö (h)
1p

11 december Växjö (b
0p

summa: 9p
9 vunna poäng vunna? Säger som Annie Lööf om detta sker så äter jag upp min högra sko. Detta i ren glädje men tror vi får vara nöjda om vi lyckats mäkta med att ta 3 poäng.
Hon åt aldrig upp sin högra sko. Väldigt mycket snack, men när det kom till kritan bidde det inte så mycket verkstad. Känns bekant!
Stolt, men aldrig nöjd
Skriv svar